Näky; Ruusu ja Kynttilä

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Re: Näky; Ruusu ja Kynttilä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... saat hyvinkin anteeksi, tuota samaa käy minulle vähän väliä, että ajatus on sormiani nopeampi... :P
Sinettisormus

... ja kiitos Jarmo, että jaksat meille jakaa noita Raamatun selityksiä, se on sinun lahjasi Herralta ja kuten monesti olen sanonut, minä en ole tuollainen analyytikko, Herra on ottanut minut toisenlaiseen käyttöön, joten vahvistat minua siinä, mitä minulle ei ole annettu, kiitos. :roll:
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä tiedän sen Sinetti ja olemme kaikki oman palvelustyömme tekijöitä, vahvistamme toinen toistamme omilla armolahjoillamme. Meissä on sama henki ja me haluamme toisellemme pelkkää hyvää. Me emme kadehdi, emmekä kerskaa emmekä käyttäydy sopimattomasti, vaan iloitsemme totuuden kanssa Jeesuksessa Kristuksessa, joka on meissä yhtä ja elämme siinä samassa autuudessa.
katso7

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Kyllä nyt tuli liikaa. Ei ole tullut mieleenkään. On kuullut niin monenlaista tästä vertauksesta. Tässähän menee loppuelämä kun tätä rupee märehtimään. Aika mielenkiintoista tai tosi mielenkiintoista. Mistähän päästä tätä vertausta rupeais syömään. No kaikilla teillä on voitelu Pyhältä ei muuta kuin sieltä apua pyytään.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Laitoin sinulle ja tietysti muillekkin nuo kaksi linkkiä. Mutta jos koet että niissä on liikaa, jätä tuo sleyn linkki, mieluummin vähemmälle lukemiselle.

Tämä kannattaa lukea; http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2013-04-08 Jeesuksen seurassa - Karitsan Häissä.

... sulattele rauhassa ... :P
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 15 Joulu 2016, 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

katso7 kirjoitti:Kyllä nyt tuli liikaa. Ei ole tullut mieleenkään. On kuullut niin monenlaista tästä vertauksesta. Tässähän menee loppuelämä kun tätä rupee märehtimään. Aika mielenkiintoista tai tosi mielenkiintoista. Mistähän päästä tätä vertausta rupeais syömään. No kaikilla teillä on voitelu Pyhältä ei muuta kuin sieltä apua pyytään.
Olen tosi onnellinen hyvä "katso7" että otit asian näin... Tässä on se lähtökohta, KUIN ETTÄ muodostat heti kilven eteesi.

Halleluja Jeesus Kristus!
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Tosiaan, kaikki Rakkaat lukijamme. Punnitkaa rauhassa ja rukouksessa. Olkaa avoimia! Elämme aikaa josta Danile 12 kirjoittaa:
Dan. 12:4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
Dan. 12:9 Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Nämä sinetit siis kannattaa ottaa seuraavalla tavalla:
1. Ne ovat todellisia, eivätkä siis mitään höpöjuttuja
2. Ne ovat olleet kiinni = niitä ei olla osattu lukea kunnolla
3. Ne ovat Jumlana sulkemat, joten niitä ei ole voitu avata
4. Me elämme lopunaikaa, viimeisiä päivä jolloin nuo sinetit avataan
5. Ne sinetit ovat avattu ja moni lukee jo niitä ihan uudessa valossa
6. Se mikä käsity oli ennen näiden sinettien takaa katsottuna, ei voi olla enää sen jälkeen sama mikä oli ennen
7. Tämä kaikki pakottaa meidät näkemään monia esakatologisia kysymyksiä uudelleen uudella tavalla
Sinettisormus

AMEN; JARMO!!!
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Mutta mikä on parasta muistaa: TÄMÄ EI OLE ARMOSSA PELASTUSKYSYMYS, vaan pelkästään lopunajan sadonkorjuun tapahtumaketju.
Ei kannata laittaa tätä koko asiaa sellaiseen "en uskalla, koska vanhassa vara parempi" koska tosiaan, tämä ei ole evankeliumia, vaan eskatologiaa.

Varsinainen veren anteeksiannon sovituksen pelastustie on ihan eri asia:
Ev.lut. uskontunnustus
Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan(1), nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan(2), pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.
Tuolla S24:lla joskus joku puhui pilkkaavasti Jarmon pelastustiestä tai jotain sinnepäin. Ei tämä tempausasia ole veren puhdistuminen. Ei sillä pelastu että uskoo temapuskeen, vaan Jeesukseen Kristukseen, Jumalna poikaan. Nää on kaksi ihan eri asiaa. Ei tiedolla tai ymmärryksellä pelastu, vaan tunnustamalla syntinsä ja syntisyytensä ja luovutettava itsensä koko sielunsa Jeesukselle Kristukselle. Se on pelastus!
katso7

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Sit tän vertauksen joka iski minut miettimään olen miettinyt aiemmin sitä neitsyt vertausta. kun olen ajatellut että kun Paavali sanoo että on kihlannut teidät yhdelle ainoalle asettaakseen Kristuksen eteen puhtaan neitsyen. Kun siinä 10 neitsytvertauksessa puhutaan 5 tyhmästä neitsyestä olen sitä mietiskellyt että miksi siinä puhutaan neitsyeistä. kun olen ajatellut että raamattu puhuu neitsyeistä puhtauden kuvana ja sit sanotaan taas että en tunne teitä. täytyy oikein nyt rauhoittua ajattelemaan. tästä neitsyt vertauksesta on kans kuullu niin monenlaista. Yks saarnaaja sano että 5 viisasta neitsyttä kuvaa oikeaa herätystä ja sit 5 väärää neitsyttä kuvaa eksytyksen herätystä. Sit mä ajattelin kun siinä neitsyt vertauksessa lopussa sanotaan VALVOKAA siis sillä ette tiedä aikaa ettekä hetkeä. Voivatko jotkut neityet silti olla hereillä. Varoittaako Jeesus tässsä vertauksessa meitä että emme nukkuisi.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Huom! Kun puhutaan tyhmyydestä, niin Raamattu ei tuomitse tyhmää koskaan kadotukseen, vaan tyhmyydestä rangaistaan vain jollain muulla tavalla. Sen sijaan syntiin mieltyneet ovat usein päin vastoin viisaita... joskin omasta mielestään.
Sitten kun puhutaan ylipäätään neitsyistä, niin neitsyethän ovat kokemattomia, eikä neistyillä ole aviomiestä = ei vielä herraa.

Nää on tärkeitä huomiota ja kaikkivoipa viisaus ei anna ontuvia vertauskuvia, vaan vihjaisee meille näiden kautta pienin nyanssein totuutta.
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Kymmenen neitsyen vertauksessa on myös yksi erikoinen piirre. HE KAIKKI ODOTTAVAT YLKÄÄ! Hei haloo!!! Millainen Jumala se on joka ei pelasta kaikkia kymmentä, koska nämä tyhmyyttään olivat jättäneet öljyn? Sitten tulee vielä ISO HETKINEN... Heitä kehotettiin menemään myyjäin luo ostamaan öljyä:
Matteus 25:10-12 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!' Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
He siis palasivat ja kolkuttivat ÖLJY MUKANAAN tietenkin, eikai he muuten siihen tuli enää ja öljy tarkoittaa että heillä oli Pyhä Henki.
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Kymmenen neitsyttä ei suotta ole sama yhtälö kuin on 4. Mooseksen kirjassa kerrottu vakoojien lukumäärä kun Israelin kansa oli tullut luvatun maan eteen ja Mooses lähetti sinne 12 vakoojaa katsomaan millainen maa se on. Mutta kun nämä palasi takaisin, niin vain kaksi kahdestatoista halusi mennä luvattuun maahan ja kymmenen tahtoi mennä erämaahan.
Nyt on ihan sama tilanne, morsian otetaan ja ne kymmenen neitsyttä jää... Miettikää siis tätä!

No sitten kun ajatellaan millaiset häät on, Israelissa, niin mikä oli siellä niiden neitsyiden rooli. He eivät olleet morsiamen roolissa ollenkaan, ei tyhmät tivätkä viisaat, vaan he olivat niitä neitoja jotka tien ohessa odottivat kun morsiuspari saapuu kulkueena paikalle ja heidät kutsutaan häihin. Siiheh aikaan häät olivat sellaisia joissa tietenkin oli paljon hyvää ruokaa ja siksi kylän nuoret naiset menivät tien varteen kun hääkulkue saapuu letkana hääpaikalta ja kiesrivät kaupunkia ympäri kutsuen hääjuhlaan väkeä. Neitsyet siis olivat kaikki häävieraita.

Nyt jos niputetaan Mooseksen vakoojat ja nämä yhteen, niin me erotamme luvun 12 joka on kaikkien opetuslasten luku. Siitä kaksi halusi mennä luvattuun maahan ja kymmenen jää ns. häpeään ja tahtoo erämaahan. Sitten tulee jako 5+5 jossa tapahtuu tämä Elia+Elisa viisaat lähtee ja tyhmät jäävät... heille on tämä Luukkaan 12:35-36 sanoma:
Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.
Sinettisormus

Tuolta Kotisatamasta löytyi myös hyvää selitystä; Viisi viisasta ja viisi tyhmää: http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2009-09-06

Tämän kun luin, nousi minulle tuo näkysi valkoisista kynttilöistä, jotka alkoivat sammua, aivan kuin tuossa tekstissä, tyhmillä neitseillä oli öljyä lyhdyissä, muttei riittävästi ja nekin alkoi sammua... tässä yhtäläisyyttä tuohon kynttilä näkyysi, katso7.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 15 Joulu 2016, 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Sama yhtälö näkyy myös Getsemanen puutarhassa kun Jeesus kutsui 12 vain kolme "mukanaan sinne ylös" ja "muut jäivät nukkumaan alas".

Ja ihan samaan lukuun päästään Pietarin kukonlaujen yhteydessä kun Pietari kielsi Jeesuksen kolmesti ja sitten kun Jeesus palasi ylösnousseena hän kysyi kolmestiu rakastatko sinä minua ja antoi taas kolmesti anteeksi. Taas siis nuo kolme jakoa, morsian, häävieraat ja jäljellejääneet.

Tämä sama toistuu aina ja aina vaan joka puolella Raamattua.
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

katso7 kirjoitti:...Sit mä ajattelin kun siinä neitsyt vertauksessa lopussa sanotaan VALVOKAA siis sillä ette tiedä aikaa ettekä hetkeä. Voivatko jotkut neityet silti olla hereillä. Varoittaako Jeesus tässsä vertauksessa meitä että emme nukkuisi.
Tähän kysymykseen voin vastata että kun on useampia tapahtumia, niin Jeesuhan vertasi mm. tuossa neitsytvertauksessa tärkein aloitussanoin:
"Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen...
Tuo sana SILLOIN on merkittävä, koska miksi asettaa sana "silloin" jos sillä ei sitten ole loppujenlopuksi mitään merkitystä?
Vastaa Viestiin