Näky; Syökää vahvaa ravintoa, Jumalan Sanaa

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2273
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky; Syökää vahvaa ravintoa, Jumalan Sanaa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Itselleni Kainin ja Aabelin kertomuksessa ensijaisesti tärkeintä on esikuvallisuus uhraamisesta, joka edellyttää siis veren vuodattamista.

En puhunut enkä tarkoittanut syömisestä olevan kyse vaan uhrista, sijaiskuolemasta. Tässäkin jo kaukainen kuva Kristuksesta, Jumalan Karitsasta.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
olli

Re: Näky; Syökää vahvaa ravintoa, Jumalan Sanaa

Viesti Kirjoittaja olli »

Niin, Kainin ja Aabelin kertomus on pitkä ja se sisältää paljon asiaa jokaiselle kristitylle. On valitettavaa että monelle se on jäänyt vain kertomukseksi josta jää päällimmäiseksi uhri, koska se on siinä verrattain sivuseikka.

Kaiken kaikkiaan luvut 2-4 pitää lukea yhtenäisenä kertomuksena, koska se avaa meille koko jutun. Itse asiassa luvut 1 ja 5 ovatkin aivan eri lähteestä kuin 2-4.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2273
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky; Syökää vahvaa ravintoa, Jumalan Sanaa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Heb. 11:4

Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu.

En kyllä ymmärtänyt mitä tarkoitit, " eri lähteestä " ?

Ja, tarkoititko todella vertauskuvan uhrista olevan sivuseikka ? Jos, se on sivuseikka niin mikä on omasta mielestäsi se "pääpointti" tässä VT:n kohdassa ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
olli

Re: Näky; Syökää vahvaa ravintoa, Jumalan Sanaa

Viesti Kirjoittaja olli »

AOAOAOAOAO kirjoitti:En kyllä ymmärtänyt mitä tarkoitit, " eri lähteestä " ?
Tein ihan oman aloituksen tuosta aiheesta,
viewtopic.php?f=6&t=325#p4187

... jotta se ei sotkisi tämän ketjun keskustelua.
Vieras

Re: Näky; Syökää vahvaa ravintoa, Jumalan Sanaa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

En kyllä ymmärtänyt mitä tarkoitit, " eri lähteestä " ?
tähän sopii erinomaisesti tämä kohta raamatusta... ;) :mrgreen:

Paavalin 1 kirje korittolaisille

Luku 1:21-25

21. Kun maailma ei Jumalan viisaudesta oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hulluuden kautta pelastaa ne, jotka uskovat.

22. Juutalaiset vativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta.

23. me taas saarnaammme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hulluus,

24. mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekkin, Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

25. Jumalan hulluus on näet viisaampi kin ihmiset, ja Jumalan heikkous on voimakkaampi kuin ihmiset.
Vieras

Re: Näky; Syökää vahvaa ravintoa, Jumalan Sanaa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

En kyllä ymmärtänyt mitä tarkoitit, " eri lähteestä " ?
nämä kohdat sopii myös tähän erinomaisesti... ;) :mrgreen:

Jaak. 3:1,2,5,6 ja 7

1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
2. Monessa kohtaa me kaikki hairahdumme. Jos joku ei erehdy puheessa, hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
5. Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
6. Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
8. mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.

Matt. 15:11

Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."

Job 42:7

Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
Vieras

Re: Näky; Syökää vahvaa ravintoa, Jumalan Sanaa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

juttu jatkuu... ;) :mrgreen:

2. Moos. 32:25

Kun Mooses näki, että kansa oli kurittomuuden vallassa, koska Aaron oli päästänyt heidät kurittomuuden valtaan, vahingoniloksi heidän vihollisillensa,

tähän sopii tämä kohta hyvin...

Jaak. 3:5

5. Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
Vieras

Re: Näky; Syökää vahvaa ravintoa, Jumalan Sanaa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tämä kohta on nostettava esille tästä paavalin kirjeestä roomalaisille...

Kirje roomalaisille 14:13-15

13. Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
14. Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
15. Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut.
Sinettisormus

Re: Näky; Syökää vahvaa ravintoa, Jumalan Sanaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Päästä Jeesus Kristus sisimpääsi ja anna hänen rakkaudessaan ohjata tekojasi. Nojaa luottaen siihen mitä hän tekee rakkaudessa kauttasi.
Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan, ympäri käydään yhteen tullaan. Olen etsinyt ja löytänyt, kolkuttanut ja on avattu. Olen päätynyt yhteen totuuteen ja se löytyy sanasta, Jumalan sanasta, se on totuus, ainoa totuus! Jos joku sanoo tai kirjoittaa jossain jotain, se ei ole välttämättä totuus mutta Jumalan sana on sitä aina. Kaikki tieto löytyy lopulta Jumalan sanasta. Mitä enemmän sitä luet sitä enemmän se avautuu. Kun luet sitä ääneen se voimistuu ja muuttuu rukoukseksi ja kokemukseni mukaan myös Jumalan kanssa vuoropuheluksi. Ole siis nälkäinen sanasta ja täyty siitä! Se on sitä Jumalallista ravintoa. Pidä se alati ruokalistallasi, päivittäin niin kuin muukin ravinto, ettet näivettyisi ilman hengen ravintoa.
Ruoho kuihtuu ja lakastuu, mutta Jumalan sana säilyy aina ja iankaikkisesti. Aamen!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2273
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky; Syökää vahvaa ravintoa, Jumalan Sanaa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Nuo kolme haarukkaa toi mieleeni, että Jumalan Sana ravitsee kominkertaisesti; Hengen, sielun ja ruumiin.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin