palstalle ehdotus voisi perustaa semmosen osion jossa on vapaa sana...olli kirjoitti:Vieras, huomioithan että palstan säännöt eivät salli pelkkiä lainauksia olevia tekstejä, vaan jos jostakin jokin pätkä lainataankin, itse kirjoittajan oma kirjoitus on siinä se oleellinen osa. Jokaisen lainauksen lähde on mainittava, ja jos se on netistä niin linkki ko. sivulle. Kokonaista vierasta tekstiä ei yleensä tule lainata.
Jos sinulla on omaa kommentoitavaa johonkin ulkopuoliseen tejstiin liittyen, voit silloin omien kommenttiesi lisäksi lainata jonkin pätkän muualta. Mutta tekstejä joissa on vain pitkä lista lainauksia, moderaatio ei salli palstalla vaan ne poistetaan.
Jotta moderaatio ei joutuisi poistamaan sääntöjen vastaisia kirjoituksia, käythän tutustumasa palstan kirjoitusohjeisiin
Lue tämä - infoa ja ohjeita Palstalle kirjoitteluun
viewtopic.php?f=1&t=56#p358
koska on profetioita jotka on Herralta ja ne muodostaa kokonaisuuden millä tulee kokonaisuus lukijoille selväksi?
jos otan vain osan siitä profetiasta ja sitten heitän oman jutun väliin ja sitten heitän taas profetian joka on tullut Herralta eihän kukaan pysy kärryillä siinä?
miksi muutta Herran selvää kirjoitusta omaksi jos on jo valmis kirjoitus kokonaisuudessaan?
oletan että täällä jokainen on sen verta kärryillä ja seurannut netti kirjoittelua ja sivuja että tietää mistä puhutaan ja mistä mikäkin on joo tunnen sun kirjotukset niin kuin tunnen jarmon ja kaikki profetiatkin muistal kyl läpi mitä on pihon sivulla, multä ei oo ykskään profetia menny ohi korvien täs 9 vuoden aikana vaikka oonkin ollut kapinassa osan ajasta joo ja tunnen "kaikki" netti kirjoittajat jolla on merkittävät sivut...
ja faktahan on se että ei suurin osa edes kaikkia sivuja seuraa niin kuin minä?
mitenkäs se meni se raamatun kohta ja jarmolta juttu tähän aiheeseen...
7.7.2013
Profeetan tunnistaminen ja kaikenlaiset väitteet, minkälainen hänen pitäisi olla
Tuolta netistä poimittuna löysin kolme erilaista lauselmaa, minkälainen profetia jonkun mielestä on oikea ja minkälaista profetiaa profeetan olisi julistettava, ollakseen se oikea. Taas ihmiset ovat itsekkäin perustein laatikoimassa kaikkivaltiasta Jumalaa haluamaansa muottiin. Kerron oman näkemykseni jokaisen kolmen väitteen jälkeen, omin sanoin.
Väite 1.
Profetia pitää olla rohkaiseva eli, rakentava tai kehottava tai lohduttava, että se on oikea!
Masentavat alas painavat tuomion pasuunan profetiat eivät ole oikeita. Siksi kun kaikissa uskovissa on Uudessa Liitossa Pyhä Henki, sen tähden täytyy kunnioittaa sitä, että kukin ihminen itse kykenee kuulemaan Pyhää Henkeä, ja profetia on vain täydentävä rohkaisu. Se ei ole pakko-ohjaus. Vanhan Testamentin aikana oli eri, koska Pyhä Henki ei ollut kuin profeettojen ja kuninkaiden päällä. Mutta koska kaikissa uskovissa on nyt Pyhä Henki, niin täytyy kunnioittaa sitä, että kukin ihminen kykenee itse kuulemaan Pyhän Hengen äänen. 1 kor 12 armolahjat sitten vielä helpottavat merkittävästi, ne ovat merkittävä Jumalan tiedotus ja avustuskanava ihmiselle, jossa on tarkoitus, että armolahjoja omaava henkilö palvelee toisia ihmisiä rakkaudessa. Ei tuomiossa, vihassa jne.
http://www.jeesusonherra.se/profetian_tutkiminen.htm
Väitteessä profetian kuuluisi siis olla täysin päinvastainen, kuin Raamatussa se kerrotaan aina olleen. Profeetta ei nauti kansalaisluottamusta, sitä ei äänestetä virkaansa, eikä sanoma ole koskaan kenenkään mieleen. Tästä niin kuin lähdetään. Lauseiden seasta voidaan poimia mm. vähättelyä "profetia on vain...jne." Sekä että ihmiselle asetetaan kykeneväisyyttä armolahjojen kautta ymmärtämään Jumalan tahto ilman tuomioita ja ilman Jumalan vihaa. Tämä kaikki on täyttä valhetta, joka ei oikeastaan missään yhteydessä vastaa Raamatun ilmoitusta. Väite yksi sammuttaa profetiat ja luo ihmiselle pehmeän ja mukavan huomaamattoman liukumäen suoraan helvettiin.
Väite 2.
Edelleen netissä, mutta käännämme sivua. uusi osoite.
http://www.saunalahti.fi/vpekki/raamattu/prof1.htm
1. Kristus-kriteeri: profetian täytyy kirkastaa Kristusta ja johtaa kuulijat Raamatun ilmoituksen yhteyteen.
2. Hengen kriteeri: profetian hengellinen lähde on voitava aistia oikeaksi hengessä.
3. Rakentumisen kriteeri: profetian pitää rakentaa yksilöä ja seurakuntaa ja sisältää nostovoimaa.
4. Uuden liiton kriteeri: profetian täytyy vahvistaa uuden liiton (Uuden testamentin) armoa ja totuutta, ei julistaa vanhan liiton (Vanhan testamentin) sanomaa.
5. Totuuden kriteeri: profetian ilmoittaessa salattuja tai tulevia asioita tai ihmeitä niiden totuudenmukaisuudesta on varmistuttava.
6. Nöyryyden kriteeri: profetoivan täytyy alistaa kaikki sanomansa seurakunnan arvioitavaksi.
7. Vanhurskauden kriteeri: profetian on moraalisissa ja opillisissa kysymyksissä oltava Raamatun sanan mukainen.
Toinen väitekokonaisuus on analyyttisempi, jossa on lista erilaisia asioita, joita oikean profetian ja profeetan tulisi täyttää. En voi liputtaa kaikissa kohdin tämänkään puolesta. Kaikissa eksytyksissä on riittävän paljon hyvää, jotta eksytyskin menisi kaupaksi, kuin muun seassa. Tässä eksytyksessä nostetaan seurakunta profeetan ja profetian yläpuolelle arvioimaan sen oikeellisuus. Turmeltunut seurakuntahan on melkein aina turmioksi puhtaalle yksilölle, mikäli yksilö ei tajua poistua seurakunnasta. Jää siis uppoavaan laivaan. Kohdat yksi ja kaksi ovat ne joilla täky syötetään ja kolmas kohta jo vie aavistuksen sivuraiteelle. Profetiaa ja profeettaa ollaan taas laatikoimassa turmeltuneelle seurakunnalle, joka ei halua pois tilastaan.
Profeetalle käy aina samalla tavalla... ja vain harva ymmärtää, että profeetalla ei ole ystäviä, profeetta ei tuo ruusuja polullesi, vaan orjantappuroita. Sen sijaan Jeesukseen Kristukseen täysin kiinni hitsautunut kuuntelee profeettaa mielellään, koska hänen ei tarvitse pelätä tuomioita, eikä Jumalan tuomioita. Hän vain odottaa innolla vapautustaan, hän vihaa tätä maailmaa ja iloitsee tulevaa Herrassa.
Kohdassa neljä, profeetalta mm. poistetaan mahdollisuus julistaa Sodoman ja Gomorran tuomioita, koska aivan yksinkertaisesti se on niin että Kristuksessa sovittamattomia syntejä mukanaan kanniskeleva pelkää profeetan sanaa, jonka takia hän haluaa rajoittaa sanomisia. Tällä tavalla syntyvät "väärät profeetat" ja "valhe profetiat", samalla kun kuulija itse luo liukumäkeään helvettiin. Siksi ahdistuksen ajat ovat Jumalan B suunnitelma ihmiselle, joka ei usko ensimmäisellä kertaa, jotta tällä olisi mahdollisuus korjata virheensä.
Seitsemäs kohta taas palauttaa totuudenmukaisuuteen, jotta illuusio selitykseen säilyisi ja profeetta taipuisi laatikkoonsa, mitä Pyhässä Hengessä saa sanoa ja mitä ei, koska turmeltunut seurakunta sen lopulta päättää.
Väite 3.
Profetoimisen kolme lähdettä
Ihminen voi tuoda profetian esille useassa hengellisessä tilassa. Kaikissa tapauksissa vaikutusmekanismi on kuitenkin samankaltainen: ihminen kokee välittävänsä sanomaa toisen persoonan puhetorvena. Vaikutus on sukua taiteelliselle luomisprosessille ja muistuttaa musiikillista improvisointia tai eläytyvää dramatisointia, jossa persoonallisuus antautuu profeetalliselle innoitukselle.
Pohdiskeluun ja analyyttiseen ajatteluun taipuvaiset ihmiset voivat saada profeetallisen ilmaisulahjan yhtä hyvin kuin impulsiivisemmat, taiteelliset ja temperamenttisetkin luonteet. Sellaisissa tapauksissa profetia saattaa muotoutua osa osalta sisimpään - kuin maalaus tai runo - ja kypsyä ajan myötä joko suusanallisesti tai jossakin muussa muodossa esitettäväksi
Kaikissa tapauksissa profeetallinen innoitus voi virittyä kolmesta eri lähteestä:
1. Pyhästä Hengestä
2. ihmisen sielusta
3. valheellisesta demonihengestä.
Kolmas selitys onkin sitten jo oikeata lähestymistä profeetan ja profetian tunnistamisessa. Juuri näin! Sanallakaan väitteessä kolme, ei rajoitettu profeetan tuomaa sanaa, vaan analysoitiin mistä hengestä profetia voisi tulla, eikä niitä ole kuin kolme lähdettä. Muistettakoon että demoninen henkimaailma osaa varsin hyvin esittää aitoa Pyhää Henkeä ja syöttää mitä ovelampia valheita eksyneen profeetan päähän. Muistettakoon, että aito Jeesukseen Kristukseen sitoutunut ihminen ei voi profetoida väärää profetiaa, vain vajavaista. Toinen seikka minkä aidossa profetiassa voidaan aina nähdä, on se että profetia vie ihmistä lähemmäs Jeesusta Kristusta. Mikäli profetia ei vie Jeesusta Kristusta kohti, voidaan pelätä profetian aitoutta. Sama asia profeettaa mitattaessa, mikäli tunnettu profeetta kirjoituksissaan selvästi saa ihmisiä kääntymään Jeesuksen Kristuksen puoleen, hänen profetiansa voidaan pitää raittiina ja terveinä. Mikäli profeetta on tuntematon, tai hänen sanoissaan ei ilmene evankeliumin selvät piirteet, voit alkaa punnita profeettaa ja pidä se mikä hyvää tunnet olevan. Karta epäraamatullista profetiaa ja sellaista, joka selkeästi vie pois ristin juurelta, esim. omavoimaisuuteen tai vieraiden jumalien puoleen. Monesti myös profetia puetaan jumaliseen asuun mutta sanomasta puuttuu Jeesus kokonaan, silloin kavahda profetiaa, sillä jos ei ole Poikaa, ei voi olla Isääkään.
Profetia voi myös olla itsekeskeinen, eli väitteen kolmen, sen kakkososassa jossa kuvataan ihmissielun itsensä tuomasta profetiasta, jonka innoittajina saattaa olla vaikka huomionkipeys tai himo saada kunniaa.
Aidossa profetiassa keskeisimpiä seikkoja on profeetan itsensä halu jäädä mahdollisimman taka-alalle, nostaa sanoma esille lisäämättä ja värittämättä sitä. Profetiassa pitää olla sanoma Jeesuksen Kristuksen neuvoista ja sitä kautta pelastautumismahdollisuudesta. Profetian ei tarvitse välttämättä toteutua, niin on tapahtunut myös Raamatun profeetoille, esim. Joona. Myös profetian toteutuminen ei tarvitse olla yleisen tulkinnan mukainen, se voidaan tuomita vääräksi profetiaksi ja vasta myöhemmin huomataankin sen olleen aito, kun sen tulkita on uudelleen ymmärretty oikein.
Profetoimista älkää siis sammuttako, älkääkä sen enempää Hengen paloa.
---------------
1.8.2013
Viimeinen lammas
Markku veljeni laittoi mailia. Joku on saanut profetian jossa olisi enää yksi lammas, kaiketi viimeinen joka löytyi ilman kaitsijaa. Jeesus pelasti siis viimeisen. On muutenkin mielenkiintoiset ajat kaikenkaikkiaan, koska maailman tilanne näyttää siltä että kohta morsian on otettava pois. Pakko! Israelalkaa tehdä rauhaa palestiinalaisten kanssa ja me saamme ehkä kuulla ensimmäiset myönnytykset. Israel tekee Jumalan tahdon vastaisesti rauhaansa.
http://youtu.be/KvOjlRR_K_A
Paula sai näyn, missä Jeesus käveli paimenen asussa ja Hänen seurassaan oli vain yksi lammas. Jeesus nousi mäelle, missä Paula seisoi. Paula ihmetteli, miksi Jeesuksen kanssa oli vain yksi lammas?! Jeesus vastasi: "tämä on viimeinen eksynyt lammas".
Sitten sivummalla näkyi lammaslauma, mihin Jeesus ohjasi tämä yhden lampaan.
Onko kaikki siis "paikoillaan" tempausta silmälläpitäen?!
-Markku