Näky; Iso Tapuli

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Jesaja:
9:1 Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden; jotka asuvat kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus.
näkymätön ninni

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Ilm:18
1 Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
3 Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
5 Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.

Mistä meidän tulisi lähteä ulos?
18:4-8 Lähtekää ulos!

Ennen kuin Johannes saa kuulla tarkan kuvauksen Babylonin hävittämisestä, hän kuulee Jumalan omille annetun kehotuksen läheä pois kaupungista ennen kuin se tuhotaan. Mitä kehotus tarkoittaa? Jeesus kehotti seuraajiaan lähtemään Jerusalemista ennen kuin se hävitetään (Mt 24,15-20). Monet kristityt noudattivat tätä kehotusta ja välttivät tuhon, joka kohtasi Jerusalemia vuonna 70 jKr, kun Rooman legioonat piirittivät ja hävittivät pyhän kaupungin. Vastaavasta kehotuksesta ei liene nyt kyse. Näin voidaan sanoa sen perusteella, että Babylon tarkoittaa Paholaisen valtakuntaa, ei tiettyä kaupunkia, josta olisi paettava. Monet ovat ymmärtäneet enkelin kehotuksen siten, että Jumalan omien tulee paeta tästä maailmasta: on perustettu luostareita ja ajateltu, että luostarissa voidaan välttää maailman synnit, elää pyhää elämää ja päästä eroon Paholaisesta. Tiedämme, ettei näin ole tapahtunut: Paholaisen valtakunta on tunkeutunut myös luostareihin - siellä kun elää ja asuu syntisiä ihmisiä. Toiset ovat ymmärtäneet kehotuksen paeta Baabelista niin, että Jumalan omien tulee erota maallistuneesta kirkosta ja perustaa tosiuskovien seurakunta. Näin monet ovat tehneet. Tiedämme, miten hyvästä tahdosta ja vilpittömästä yrityksestä huolimatta on käynyt: perustetut seurakunnat eivät ole olleetkaan pyhiä ja puhtaita, Paholainen on tunkeutunut sinnekin ja hajoittanut seurakunnat yhä pienempiin ja keskenään riiteleviin joukkoihin. Kehottaessaan pakenemaan Babylonista enkeli tuskin puhuu luostarin perustamista tai maallistuneen kirkon jättämistä. Enkelin sana lienee ymmärrettävä kehotuksena olla menemättä mukaan maailman jumalattomuuteen. Perkele toimii täällä maailmassa ja saa paljon väkeä puolelleen; monet elävät jumalatomasti ja tekevät syntiä niin kuin siinä ei olisi mitään pahaa. Ja vielä enemmän: Perkele saa ihmisiä mukaan taisteluun Jumalaa ja hänen seurakuntaansa vastaan. Tästä meitä kehotetaan pysymään erillään. Paholaisen kanssa veljeilystä enkeli varoittaa Jumalan omia - siihen ei pidä ryhtyä, ei siten, että harjoittaa syntiä eikä siten, että antaa tukensa niille, jotka taistevat Jumalan seurakuntaa vastaan. Paholaisen valtakuntaa odottaa tuomio ja siihen valtakuntaa meidän ei tule millään tavalla liittyä - tai meitäkin odottaa tuomio sinä päivänä, kun Babylon tuomitaan. Mitä tämä tarkoittaa minun elämässäni, sitä meistä jokaisen on syytä kysyä omassa sydämessään.

Enkeli lupaa Babylonille kovan tuomion. Se on tehnyt pahaa, vainonnut Kristuksen omia ja tappanut heitä. Viimeisenä päivänä se saa maksaa kovan hinnan tekemisistään. Sille annetaan kaksinverroin takaisin se, mitä se on tehnyt. Näin Jumala osoittaa, kuka on mahtavin Kuningas ja kenellä on valta sanoa viimeinen sana. Monet ajattelevat, ettei sitä valtaa ole Jumalalla, mutta viimeinen päivä muuttaa heidän käsityksensä. Sinä päivänä suurin Jumalan pilkkaajakin sanoo: "Väkevä on Herra Jumala, joka on hänet tuominnut."
http://sley.fi/luennot/Raamattu/UT/Ilm/17-18JR.htm

Eikö suuri Babylon voisi olla myös Islam???
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kyllä tuo Babylon tarkoittaa luopunutta, "haureellista" seurakuntaa. Sen vastakohta on neitsyt, puhdas, puhdistettu ja puhtaana pysynyt, uskollinen seurakunta, joka on myös Kristuksen ruumis.

Islam on helposti tunnistettavissa oleva valhe. Vaarallisia ovat ne, jotka KÄTKEYTYVÄT ja TEKEYTYVÄT joksikin muuksi mitä ne todellisuudessa ovat.

Raamattu varoittaa valheveljistä, valheapostoleista, vääristä opettajista, Luciferista, joka TEKEYTYY valkeuden enkeliksi.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Iisakin syntymä ja Ismaelin karkoitus: http://concordia.fi/second/2013/10/18/i ... 1-moos-21/

Kuva
näkymätön ninni

Kiitos Sinetti, hyvä linkki luettavaksi! :)
Eero
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Minä piirsin torstaina todella hetken mielijohteesta kännykällä vaimoilleni tuon oheisen kuvan. Samoin tänä aamuna herätessäni näin hetken aikaa näyn, jossa vastaavanlaisena hyvin hämärässä pallon yläpuolella näkyi risti, hieman niinkuin tuossa auringonlaskun kuvassa, jonka Sinettisormus laitoit.

En kyllä osaa itse tulkita tätä, mutta en yhdistänyt sitä kirkkoon, tähän aikaan tai tulevaan hetkeen kylläkin. Ensimmäinen ajatus pallosta oli kuu, mutta se ei näyssä ollut kirkas kuin täysikuu, vaan jotenkin himmennetty.
Liitteet
Photo 26-11-2016, 14.53.18.jpg
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olen lukenut tätä ketjua alusta asti hieman mutta en ole osannut sanoa mitään... anteeksi siitä. En tiedä mitä sanoisin... toisaalta niin selkeää mutta toisaalta koen että tässä on jollekin muulle enemmänkin kuin minulle. Saatavaa ja annettavaa ? ---en tiedä---
Sinettisormus

Jotenkin minulle nousee mieleen seurakunta/ morsian, jota kirkastettu Sulhanen pian noutaa ... ajattelin jo tätä ennen kommenttiasi, HerranNimessä, ajattelin tuota Tapulin pyöreää muotoa, josko tuo kuvaa seurakuntaa, jota tullaan yön pimeinpänä hetkenä noutamaa.
Eero
Valvoja
Viesti:

Jotain tällaista minäkin ajattelin ja että näky oli kuin auringon nousu, mutta ilman valoa. Ei aukene minulle sen enempää, ainakaan vielä.

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

HerranNimessä kirjoitti:...näky oli kuin auringon nousu, mutta ilman valoa...
Minulle tuli mieleen just siitä kertomaani Sakarja 14. luvun tapahtumat kun Jeesus perustaa tuhatvuotisen valtakuntansa. Olen puhunut siitä ja kirjoitin siitä päivittäiseen jutunkin, koska se tuhatvuotiskausi saattaa hyvinkin monet yllättymään millainen se on ja mitä siellä on. Se ei ole paratiisi!!! Mutta, se on ennen kaikkea rauhan valtakunta.
Sakarja 14:6-9 Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat. Se on oleva yhtämittaista päivää-Herralle on se tunnettu-ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata. Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet. Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Herra Jeesus on se valo!
Sinettisormus

... näyssänikin oli tuon rakennuksen edessä tuo auto, joka oli lähtöä vaille. Oliko se siinä seurakunnan edessä, jotenkin näin koen. Ja auton keulalla tuossa pimeydessä, loisti kirkkaat valot, eli Kristus itse, etummaisena ja muistin näyn tuosta kuorma-autosta, joka oli täyteen pakattu patjoilla ja oli myös valmiina lähtöön (meidän leposijamme).
Eero
Valvoja
Viesti:

Oon Jarmo samoilla linjoilla tuosta tuhatvuotisesta valtakunnasta, itselleni se oli jonkinasteinen pettymys kun aloin ymmärtää, että "loppu ei ole vielä". Mutta sen jälkeen olen myös tajunnut, että Herra Jeesus Kristus palauttaa maan siihen tilaan, jossa ihmisten oli tarkoitus elää. Synti on olemassa, mutta se on sidottu.

Voisivatko nämä näyt ja sanomat tarkoittaa, että pimeys on laskeutumassa tai että keskiyön hetki on käsillä. Näin voisin itse uskoa.

Herra tulee pian!

Sinettisormus

1. Tessalonikalaiskirje 5
1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
Jeesus tulee kuin varas yöllä, ilmoittamatta ennalta.

3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
Jos Israel huutaisi yhteen ääneen ”rauha, rauha” niin tietäisimme että nyt varas tulee
4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
5 sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
Nukkuvat, todellakin nukkuvat, sinä ja minä valvomme, meitä ei yllätetä.
6 Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
7 Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.
8 Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.
9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
Filadelfian seurakuntaa ei ole määrätty menemään vihaan, vaan se otetaan pois juuri ennen.
Sinettisormus

... pian on pimein hetki .....
Eero
Valvoja
Viesti:

Niin on. Saavu Herra Jeesus Kristus!

näkymätön ninni

Näin on pimeys voimistuu koko ajan tässä maailmassa.

Mutta me katsomme valoon; Jeesukseen Kristukseen!
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Mutta ajatelkaa miten lohdullista tämä tällä hetkellä on... koska me elämme suuren muutoksen kynnyksellä... mieti tarkkaan:

Me olemme nyt tälläkin hetkellä kuuliasia Jumalan tahdolle. Me pelkäämme Jumalaa ja haluaisimme koko sydäemstämme elää Herran tahdon mukaista elämää Jeesuksessa Kristuksessa. MUTTA me elämme tässä maailmassa, tämän maailman villitsijöiden, kiusaajien ja... eikä vain pelkkien kiusaajien, vaan ennen kaikkea kanssaihmisten, kiusattujen kanssa, joilla on äärimmäisen paha olla. Me joudumme asemamme takia olemaan jatkuvassa konfliktissa saatanan lieassa olevien henkilöiden kanssa. Mutta silti me jaksamme ja tahdomme elää Jeesuksen omina... emme edes mieti muuta vaihtiehtoa tässä elämässä.
Mutta kun saatana joukkoineen kahlitaan ja viedään pois, eikä kukaan enää ole tai voi elää täysin jumalattomana. Kaikki tietävät kuka on Herra!
Silloin heitä ei vaivaa enää kiusaajat, joita he eivät ennen edes tienneet olevan. He muuttuvat aivan erilaisiksi, vaikka ovat edelleen syntisiä. Meidän tehtävämme on opettaa heille miten Rakastaa Jeesuksessa Kristuksessa lähimmäistä, eikä kukaan sano ettei kiinnosta.
Eero
Valvoja
Viesti:

Aamen! Tämä on varmasti täysin totta. Välillä tunnen suorastaan repivänä tuon ristiriidan tässä maailmassa elämisen ja Herran esimerkin seuraamisen kanssa. Työelämä ja jo pelkkä kaupungin läpi kulkeminen voi olla uuvuttavaa. Pyydän Herralta voimaa kestää, mutta ymmärrän samalla, että valinta on aina ihmisen ja synti asuu lihassa. Se vain pitäisi pystyä voittamaan, mutta vaikeaa se on. Enkä nyt tarkoita suuren suuria asioita, vaan ihan pieniäkin, miten kohtelee kanssaihmisiä vaikka työpaikalla, jossa kilpailu on kovaa.

Toisaalta tiedän, että siinä juuri on myös osa Pelastuksen ydintä, Jeesukseen uskovalla on halu seurata Herraa, siinä missä ei-uskova ei välttämättä edes tiedä, että hänkin on henkimaailman taistelun keskellä.

Maailma pimenee, mutta Herra antaa meille toivon valon. Pian hänen merkkinsä on myös kaikkien nähtävänä taivaalla, uskon että siitä näissä näyissä on kyse.

näkymätön ninni

Aamen Jarmo ja HerranNimessä!

Jarmoa lainaten:
Mutta silti me jaksamme ja tahdomme elää Jeesuksen omina... emme edes mieti muuta vaihtiehtoa tässä elämässä.
Vastaa Viestiin