Tää pähkäily aiheesta jää ai-keskustelun jalkoihin yleisessä.
En tiedä mikä profetia oli kyseessä mutta itse löysin ton:
Abraham Laniado, 1600-luvulla elänyt syyrialainen rabbi, joka tunnetaan useimpien teostensa nimestä Ba'al ha-Kelim , tunnisti Hormuzinsalmen eli Basran Googin ja Magogin sodan paikaksi . Shirat Devorah mainitsi rabbi Luntschitzin tunnistaneen Hormuzinsalmen Googin ja Magogin sodan paikaksi.
Se tapahtuu Bosrassa, jota kutsutaan Hormuziksi. Edomin maassa tapahtuu suuri teurastus, ja ukkonen jylisee heidän mukanaan ja härät ritarien kanssa (kuten seuraavassa jakeessa kirjoitetaan), koska tämä on Jumalan tilinteon päivä, päivä taistella Siionin puolesta. Ja tämä tarkoittaa, että monet muiden kansojen valtakunnat liittyvät Edomin puolelle. Tämän kaukaisen maan nimi on Botsa, ja se sijaitsee Assyrian ja Persian (Iranin) rajalla ja Edomin rajalla. Hormuz on nyt Ismaelin hallinnassa. Ja siunattu olkoon se, joka tietää näiden sanojen totuuden. Sillä siellä voi käydä lopun ajan sota.”
https://israel365news.com/331471/iran-p ... og-umagog/
Media:
https://apnews.com/article/strait-hormu ... 70a32404dd
Iran on pysäyttänyt öljyn ja kaasun viennin Hormuzinsalmen kautta lähes kokonaan.
https://www.theguardian.com/world/2026/ ... -of-hormuz
Tämä tulee vaikuttamaan sodan ohella bensan hintoihin mistä itsekin sain Herralta sanan viime vuoden puolella
Hormuzinsalmi
Hormuzinsalmi
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.
Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
- Uskon Jeesukseen
Re: Hormuzinsalmi
Nyt jenkkien mukaan salmi olisi jo taas auki... ainakin jenkit ovat pommittaneet Iranin kaikki sota-alukset upoksiin... jos sulkua ei voi valvoa niillä niin voiko lentokoneilla tms.
Re: Hormuzinsalmi
Iranin strategia hyökkäyksen varalle on julkisesti ollut upottaa aluksia Hormuzin kapeikkoon estääkseen öljynviennin.
Israel ja jenkit toki tuon tietävät kun minäkin sen muistan.
Iranilla ei ole mitään mahdollisuuksia tukkia Hormuzia pysyvästi ellei USA sitä "unohda" valvoa.
"Unohdus" voisi johtua vaikka siitä, että USA otti Venezuelan öljyn haltuunsa ENNEN kuin hyökkäsi Iraniin.
Sitä öljyä saattaisi riittää vaikka myyntiin hyvällä hinnalla
Israel ja jenkit toki tuon tietävät kun minäkin sen muistan.
Iranilla ei ole mitään mahdollisuuksia tukkia Hormuzia pysyvästi ellei USA sitä "unohda" valvoa.
"Unohdus" voisi johtua vaikka siitä, että USA otti Venezuelan öljyn haltuunsa ENNEN kuin hyökkäsi Iraniin.
Sitä öljyä saattaisi riittää vaikka myyntiin hyvällä hinnalla
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!