Näky; yksityisviestejä

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Re: Näky; yksityisviestejä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuonpa vielä tämänkin, sillä ajattelin mitä psalmi nro.7 sanoo ja se puhuu meille näin:

PSALMIT 7
1. Daavidin virsi, jonka hän veisasi Herralle benjaminilaisen Kuusin
sanojen johdosta.
2. Herra, minun Jumalani, sinuun minä turvaan; pelasta minut kaikista vainoojistani ja vapahda minut,
3. etteivät he raatelisi minua niinkuin leijona ja tempaisi pois - eikä pelastajaa olisi.
4. Herra, minun Jumalani, jos minä näin olen tehnyt, jos vääryys minun käsiäni tahraa,
5. jos olen tehnyt pahaa niille, jotka elivät rauhassa minun kanssani, tai jos olen ryöstänyt niiltä, jotka syyttä minua ahdistivat,
6. niin vainotkoon vihollinen minun henkeäni, saakoon minut kiinni ja polkekoon maahan minun elämäni ja painakoon minun kunniani tomuun. Sela.
7. Nouse, Herra, vihassasi. Kohoa minun vastustajaini raivoa vastaan ja heräjä avukseni sinä, joka sääsit tuomion.
8. Ympäröikööt sinua kansojen joukot, ja palaja heidän ylitsensä korkeuteen.
9. Herra tuomitsee kansat; auta minut oikeuteeni, Herra, minun vanhurskauteni ja viattomuuteni mukaan.
10. Loppukoon jumalattomain pahuus, ja vahvista vanhurskaita. Sillä sinä, joka tutkit sydämet ja munaskuut, olet vanhurskas Jumala.
11. Minun kilpenäni on Jumala; hän on oikeamielisten pelastaja.
12. Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä.
13. Jos kääntymystä ei tule, niin hän teroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä;
14. hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi.
15. Katso, tuo hautoo turmiota, kantaa tuhoa kohdussaan, mutta hän synnyttää pettymyksen.
16. Hän kaivoi haudan ja koversi sen, mutta itse hän kaatuu tekemäänsä kuoppaan.
17. Hänen turmionhankkeensa kääntyy hänen omaan päähänsä, ja hänen vääryytensä lankeaa hänen päälaelleen.
18. Minä kiitän Herraa hänen vanhurskaudestansa ja veisaan Herran, Korkeimman, nimen kiitosta.
Sinettisormus

Re: Näky; yksityisviestejä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

777 Hoosianna! Siunattu olkoon hän

Juhani Haapasalo 1997


Hoosianna! Siunattu olkoon hän,
joka tulee Herran nimessä! Hoosianna!

tai

Oi terve, auttajamme,
kärsivä Messias
ja orjantappuroilla
kruunattu kuningas!
(Virsi 60: 4)

MARANATA! MARANATA!! MARANATA!!!
Sinettisormus

Re: Näky; yksityisviestejä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään, johonkin aikaan aamu yöstä,heräsin taas siihen, että puhelimeni soi...
Aamulla sitten tarkastin asian, että näkyikö siinä soitosta jäänyttä jälkeä, mutta ei siinä ollut mitään. Se on mielenkiintoista, että jos se olisi vain unessa tapahtuvaa, miksi se aina herättää? Uskon että Herra silloin kutsuu! Tiedän myös, etten ole ainoa joka näitä, puheluita ja viestejä saa, tuolta ylhäältä. Tänään itselläni oli puhelu vuoro, kun viimeksi tuli viesti ääniä. :D
Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Sinettisormus

Re: Näky; yksityisviestejä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
sisar

Re: Näky; yksityisviestejä

Viesti Kirjoittaja sisar »

Sinettisormus kirjoitti:Tänään, johonkin aikaan aamu yöstä,heräsin taas siihen, että puhelimeni soi...
Aamulla sitten tarkastin asian, että näkyikö siinä soitosta jäänyttä jälkeä, mutta ei siinä ollut mitään. Se on mielenkiintoista, että jos se olisi vain unessa tapahtuvaa, miksi se aina herättää? Uskon että Herra silloin kutsuu! Tiedän myös, etten ole ainoa joka näitä, puheluita ja viestejä saa, tuolta ylhäältä. Tänään itselläni oli puhelu vuoro, kun viimeksi tuli viesti ääniä. :D
Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Minäkin heräsin yöllä "puhelimen ääneen" vaikkei se oikeasti soinutkaan.
Sinettisormus

Re: Näky; yksityisviestejä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... juuri tämä, että koemme tämän saman monesti saman aikaisesti. Katsoin kelloakin, mutta jostain syystä en nyt muista tuota aikaa millään, mutta aamu yöstä se taas kuului, niin kuin aina ennenkin.
Elokuussa koin tuon herätyksen mökillä, aamu yöllä, jossa 2x minun oikeaa olkapäätäni ravistettiin. Tämänkin koki muutkin, kuten Tuula ja taisi täällä olla joku muukin. Mietin, mitä nämä ovat? Herättäiskö Herra meitä rukoushetkeen, vai mitä tämä tarkoittaa? Vai onko nämä ilmoituksia, että osaamme olla noina aikoina erityisen valppaana ja avoimina, kaikille asioille, joita vastaamme tulee, sillä Herra näin tulee ilmoittamaan meille asioita.
Sinettisormus

Re: Näky; yksityisviestejä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jesajan kirjan 43. luvun ensimmäinen jae kuvaa hienolla tavalla Jumalan kutsua, joka kuuluu kasteen perusteisiin: ”Näin sanoo Herra, joka sinut loi: – Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun.” Jae korostaa luomista ja Jumalan kutsua. Jumala on jo luonut kastettavan ja lunastanut hänet. Nyt Jumala kutsuu kastettavaa nimeltä. Kastettava on Jumalan.
Sinettisormus

Re: Näky; yksityisviestejä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä tuolla toisessa ketjussa, Samulin tuoma sananpaikka, puhuttaa minua juuri näihin aamuyön herätys hetkiin:

1.Samuelin kirja:
3:1 Ja poikanen Samuel palveli Herraa Eelin johdolla; mutta Herran sana oli harvinainen siihen aikaan, eivätkä näyt olleet tavallisia.
3:2 Siihen aikaan tapahtui kerran, kun Eeli, jonka silmiä alkoi hämärtää, niin ettei hän voinut nähdä, makasi sijallansa
3:3 eikä Jumalan lamppu ollut vielä sammunut ja Samuel makasi Herran temppelissä, jossa Jumalan arkki oli,
3:4 että Herra kutsui Samuelia. Hän vastasi: "Tässä olen."
3:5 Ja hän riensi Eelin tykö ja sanoi: "Tässä olen, sinä kutsuit minua." Mutta hän vastasi: "En minä kutsunut; pane jälleen maata." Ja hän meni ja pani maata.
3:6 Mutta Herra kutsui taas Samuelia; ja Samuel nousi ja meni Eelin tykö ja sanoi: "Tässä olen, sinä kutsuit minua." Mutta tämä vastasi: "En minä kutsunut, poikani; pane jälleen maata."
3:7 Mutta Samuel ei silloin vielä tuntenut Herraa, eikä Herran sana ollut vielä ilmestynyt hänelle.
3:8 Ja Herra kutsui Samuelia vielä kolmannen kerran; niin hän nousi ja meni Eelin tykö ja sanoi: "Tässä olen, sinä kutsuit minua." Silloin Eeli ymmärsi, että Herra oli kutsunut poikasta.
3:9 Ja Eeli sanoi Samuelille: "Mene ja pane maata; ja jos sinua vielä kutsutaan, niin sano: 'Puhu, Herra; palvelijasi kuulee'." Samuel meni ja pani maata sijallensa.
3:10 Niin Herra tuli ja seisoi ja huusi niinkuin edellisilläkin kerroilla: "Samuel, Samuel!" Samuel vastasi: "Puhu, palvelijasi kuulee."
3:11 Ja Herra sanoi Samuelille: "Katso, minä teen Israelissa sellaisen teon, että joka sen kuulee, sen molemmat korvat soivat.
3:12 Sinä päivänä minä annan toteutua Eelille kaiken, mitä olen hänen sukuansa vastaan puhunut, alusta loppuun asti.
Sinettisormus

Re: Näky; yksityisviestejä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ja kiitos sinulle, "sisar". Tuomasi viesti vahvistaa molempien kuulemia soitto ääniä, viestiä Herralta. Siunausta sinulle, Sisareni.
sisar

Re: Näky; yksityisviestejä

Viesti Kirjoittaja sisar »

Sinettisormus kirjoitti:... ja kiitos sinulle, "sisar". Tuomasi viesti vahvistaa molempien kuulemia soitto ääniä, viestiä Herralta. Siunausta sinulle, Sisareni.
Kiitos itsellesi rakas Sinetti-Sisko Kristuksessa (ja kaikille muille sisarille ja veljille Kristuksessa). Rukoilin koko päivän, että Herra puhuisi, tuijottelin pilviä jne. ja sitten Hän "soitti" minulle. Ajattelin taas, ettei sillä ole merkitystä ja etten edes mainitse asiasta täällä. Kuitenkin ensimmäisenä pisti silmään Sinetin viesti, joten oli pakko kirjoittaa.
Tasan viikkoa aiemmin (suunnilleen sama kellonaika), heräsin outoon ääneen, josta myös kirjoitin toiseen ketjuun. Ylistys ja kunnia Herrallemme!

En vaan enää jaksaisi odottaa! Tule Herra Jeesus!
Sinettisormus

Re: Näky; yksityisviestejä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

En halunnut tehdä tästä omaa aloitusta, mutta ajattelin tämän laittaa, kun tämän kaltaisia täällä on monikin kokenut. Nyt ei soinut puhelin, eikä tullut tekstiviestiä, mutta ovikello soi läpi uneni, niin että heräsin. Eikä unessa ollut mitään tuollaista menossa. Meidän ovikello on sellainen leijonanpää kolkutin, mutta ovikello joka minut herätti, sanoi: PIM POM! :D
Koin että tämä kuuluu taas sarjaan; yksityiviestejä.
Siunausta ja Rauhaa kaikkien päivään!
Sinettisormus

Re: Näky; yksityisviestejä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Meheni eilen katseli Tv:stä biljardia, minua se ei liioin kiinnosta, enkä siitä ymmärrä, mutta katseeni kiinnittyi tuohon alueeseen missä ilmoitettiin heidän pisteet ja niiden välissä oli suluissa näin; (7). Aivan samoin kun ketjun aloituksessa näin tämän foorumin yksityisviestit ilmoitettuna, tuolla yläreunassa, (7).
Koin sen Herralta joksikin merkiksi. :P
Samuli

Re: Näky; yksityisviestejä

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Aamen Sinetti!

Tuntuu siltä että olemme tässä kohtaan! Herran kansaa kootaan.

Ilm 3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
4:1 Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva."
Sinettisormus

Re: Näky; yksityisviestejä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minulle nousi tuosta ovikellosta, juuri tuo sama sananpaikka, mutta kerkisit tuomaan sen ensin ja hyvä niin. Ajattelin, että Herra käytti nyt ovikelloa, kun niin monella se nykyään on. Ehkä vain täällä maalla vielä kolkutellaan. :)
Samuli

Re: Näky; yksityisviestejä

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Heh samaa ajattelin :) Jeesuksen huumoria.
Sinettisormus

Re: Näky; yksityisviestejä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kävin juuri tuolla päivittäistä sivustolla, lukemassa Jarmon uusinta tekstiä ja samalla muistin, että jossain unen rajamailla, näin kuvan vartiopaikasta, tuollaisen jossa sotilas seisoo aloillaan, olisiko se jokin vartiokoppi, pienellä katoksella. Tuo kuvani koppi oli valkoinen, punaisella katoksella.
Tämä kohta Jarmon tekstistä nosti tuon vartiopaikkani kuvan näkyviin:
Luukas 12:35-36 Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.

Tämä sanoma koskee kaikkia uskovia kaikkina aikoina, joka päättyy siihen selvään tietoon että armoa on loppuun asti, aina siihen hetkeen kun Jeesus tulee näkyvällä tavalla. Tämän saman asian kertoo myös Danielin 12. luvun loppujakeet. Kun Jeesus palaa häistään, hän kokoaa omansa kuin kanaemo heidät siipiensä suojaan.

Luukas 12:37 Autuaat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessaan tapaa valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy ja asettaa heidät aterioimaan ja menee ja palvelee heitä.

Mutta entäpä jos lähdetään heti perään ruotimaan nämä vartiovuorot, jolloin ensimmäinen kysymys kuuluu, miksi niitä on selkeästi kolme? ...ja puhutaan Jeesuksen paluusta näkyvällä tavalla, niin ei kysytä edes tuleeko tämä ensimmäisellä, vaan äärettömän viisas lauserakenne paljastaa että Jeesus tulee vasta kolmannella vartiovuorolla. Miksi näin? Katso:

Luukas 12:38 Ja jos hän tulee toisella yövartiolla tai kolmannella ja havaitsee heidän näin tekevän, niin autuaat ovat ne palvelijat.

Tässä kohtaa täytyy oikeaan aikaan teroittaa, keitä ovat nämä vartioivat ihmiset? No sehän selvisi jo edellisistä jakeista. He ovat niitä jotka palavasti kupeet vyötettyinä odottavat.
No mitä ovat nämä vartiovuorot? Vertauskuvassa vartioiva vuoro lopettaa vartioimasta seuraavan vuoron vapauttamalla tämä vuorostaan. No mutta kun kyse on Jeesuksen paluun odottamisesta, niin ei vartija lakkaa odottamasta, ellei se pääty siihen että vartija vapautetaan ylhäältä.
No jos ylipäätään puhutaan yhdestä Jeesuksen näkyvästä paluusta, niin nämä jakeethan suoraan paljastavat että paluu on kolmannella vuorolla ja samalla se paljastaa sen että vuoroja on tietysti myös kolme.

Luukas 12:39 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä hetkellä varas tulee, hän ei sallisi taloonsa murtauduttavan.

Raamattu ei siis ole tässäkään kohtaa tehnyt mitään typeriä vartiovuoroja vain siksi että joku saa niitä ihmetellä, vaan kyllä nämä on meille tarkoitettu vihjeeksi, mitä tuleman pitää. Vartiovuoroja on kolme, jossa morsian vartioi ensin, sitten jää viisaat neitsyet vartioimaan toista vuoroa ja tyhmät neitsyet jäävät kupeet vyötettyinä odottamaan loppuun saakka. Näin kaikilla vartiovuoroilla on selvä merkityksensä, eikä sana valu kiville.

Luukas 12:40 Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."
Vastaa Viestiin