Helluntai 2025

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Rutger
Site Admin

Helluntai 2025

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Tämä EI OLE profetia. Kirjoitus sisältää Essealaisten profetioita jotka osuivat oikeaan ja profetian jonka oikeaan osuminen jää nähtäväksi hyvin lähiaikoina.
Muilta osin kirjoitus on matematiikkaa, juutalaisten juhlapäiviä, Raamatun jakeita, tietoa Wikipediasta jne.

Helluntai 2025

Helluntai eli Feast of Pentecost on 8.6.2025

1 Moos 6:3 Silloin Herra sanoi: "Minun henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa sata kaksikymmentä vuotta."

120 on Raamatullisessa numerologiassa ihmiskunnan lopun luku.
Mooses eli 120 vuotta jne.
120 päivää helluntaista on Rosh Hashanah.

Rosh Hashanah eli Feast of Trumpets.

1 Kor 15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

10 päivää Rosh Hashanahista on Sukkot.

Sukkot eli lehtimajajuhla 6.10.25 - 13.10.25
Juutalaiset muinoin uhrasivat Sukkotin seitsemäntenä päivänä Jumalalle seitsemän härkää kiitoksena siitä, että Jumala pelasti heidät Egyptin jumalien käsistä, erityisesti Apophiksen käsistä. Apophis on Egyptiläisten kaaoksen jumala, käärmedemoni.

Vuoden 2025 Sukkotin seitsemännestä päivästä on päivälleen 3.5 vuotta asteroidi Apophiksen mahdolliseen osumaan maahan. Apophis saattaa olla Ilm 8:n Koiruoho.

Ilm 8:10 Ja kolmas enkeli puhalsi pasunaan; niin putosi taivaasta suuri tähti, palava kuin tulisoihtu, ja se putosi virtoihin, kolmanteen osaan niistä, ja vesilähteisiin.
Ilm 8:11 Ja tähden nimi oli Koiruoho. Ja kolmas osa vesistä muuttui koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt.
Ilm 8:12 Ja neljäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kolmas osa auringosta ja kolmas osa kuusta ja kolmas osa tähdistä lyötiin vitsauksella, niin että kolmas osa niistä pimeni ja päivä kolmannelta osaltaan oli valoton, ja niin myös yö.

Tšernobyl, koiruoho.

Asteroidi 99942 Apophis.
9+9+9+4+2 = 33
Apophiksen on laskettu ohittavan maan 13. huhtikuuta 2029 hyvin läheltä, alle 30 000 kilometrin etäisyydeltä, siis lähempää kuin useimpien tietoliikennesateliittien radat.
Maan painovoimakentän vaikutusta asteroidin rataan lähiohituksen aikana ei kuitenkaan voida täysin tarkasti ennustaa.
Havaintoja tästä lähiohituksesta voidaan tehdä paljain silmin Intiassa, Lähi-idässä ja Euroopassa.
Apophis oli kreikkalainen nimitys egyptiläisten Apep-käärmedemonille, joka on pahuuden, hävityksen ja pimeyden jumala.

Essealaiset, Qumranin juutalaiset profetoivat Messiaan syntymän ajankohdan oikein 150 vuotta ennen Hänen syntymäänsä ja kertoivat tällöin kuninkaana olevan tyypin nimeltään Herodes joka muuttuisi pahaksi, sekä profetoivat Messiaan kuolevan vuonna 32 jonka he siis myös tiesivät etukäteen oikein.
Näiden Essealaisten mukaan vuonna 2025 alkaa ihmiskunnan viimeinen vaihe.

En ole "date setter" mutta tämä alkaa näyttää jo aika vakuuttavalta.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
AOAOAOAOAO
Site Admin

Re: Helluntai 2025

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Essealaiset, Qumranin juutalaiset profetoivat Messiaan syntymän ajankohdan oikein 150 vuotta ennen Hänen syntymäänsä ja kertoivat tällöin kuninkaana olevan tyypin nimeltään Herodes joka muuttuisi pahaksi, sekä profetoivat Messiaan kuolevan vuonna 32 jonka he siis myös tiesivät etukäteen oikein.
Olen joskus lueskellut Qumranista löytyneitä tekstejä ja tutkimuksia niistä. En muista että siellä olisi ollut mainintaa Jeesuksesta tai Herodeksesta, tai jotakin tarkaa ajanjaksoa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Mirjami

Viesti Kirjoittaja Mirjami »

Onpa mielenkiintoista... itsekin olen ajatellut, että jotenkin tämän vuoden täytyy olla erityisen merkittävä. Sen lisäksi että näitä astronomiaan liittyviä asioita on noussut esiin, on ollut monenlaisia muitakin 'merkkejä' joista innokkaimmat ovat yrittäneet ennustella eri tapahtumia. Eikä ne voi olla pelkkiä sattumia. Mitä olen seuraillut, niin monia ennusteltuja päiviä on ollut ja mennyt, mutta täytyy vain pitää öljyä lampussa ja valvoa...
Mirjami

Viesti Kirjoittaja Mirjami »

Tietääkö kukaan mistä tuo Tšernobyl=koiruoho suomennos tulee, nimittäin kun etsin sitä Googlesta niin tuli tällainen tieto (viitaten siihen että tämän venäjänkielisen sanan on aina sanottu merkitsevän suomeksi koiruohoa):
Ei se olekaan koiruoho, artemisia absinthium. Tšernobyl on merkitsee pujoa, artemisia vulgaris.

Kommentoija oli tutkinut tätä ihan vain Venäjä-Suomi sanakirjasta.
Rutger
Site Admin

Mirjami kirjoitti: 19 Touko 2025, 07:45 Tietääkö kukaan mistä tuo Tšernobyl=koiruoho suomennos tulee, nimittäin kun etsin sitä Googlesta niin tuli tällainen tieto (viitaten siihen että tämän venäjänkielisen sanan on aina sanottu merkitsevän suomeksi koiruohoa):
Ei se olekaan koiruoho, artemisia absinthium. Tšernobyl on merkitsee pujoa, artemisia vulgaris.

Kommentoija oli tutkinut tätä ihan vain Venäjä-Suomi sanakirjasta.
полынь

koiruoho

Viittaa erityisesti Artemisia absinthium -kasviin, joka tunnetaan sen käytöstä absintin valmistuksessa ja sen voimakkaasta, karvaasta mausta.
Полынь используется для приготовления абсента.
Polyn ispolzuetsya dlya prigotovleniya absenta.
Koiruohoa käytetään absintin valmistukseen.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Rutger
Site Admin

Zadok, Hebrew High Priest of King David and King Solomon
1 Chronicles 27:17 Of the Levites, Hashabiah the son of Kemuel: of the Aaronites, Zadok:
1 Aik 27:17 Leevin oli Hasabja, Kemuelin poika; Aaronin Saadok;

Hes 40:46 Ja kammio, jonka etupuoli on pohjoista kohden, on pappeja varten, jotka hoitavat alttaritehtäviä. Ne ovat Saadokin jälkeläiset, ne leeviläisistä, jotka saavat lähestyä Herraa häntä palvellakseen."
Hes 44:15 Mutta ne leeviläiset papit, Saadokin jälkeläiset, jotka hoitivat minun pyhäkössäni suoritettavat tehtävät silloin, kun israelilaiset olivat eksyneet minusta pois, he saavat lähestyä minua, palvella minua ja seisoa minun edessäni uhraamassa minulle rasvaa ja verta, sanoo Herra, Herra.
Hes 48:11 Papeille, niille Saadokin jälkeläisistä, jotka ovat pyhitettyjä, jotka ovat hoitaneet minulle suoritettavat tehtävät ja jotka eivät eksyneet, niinkuin leeviläiset eksyivät, silloin kun israelilaiset joutuivat eksyksiin,

Kun Fariseukset ja Saddukeukset siirtyivät "perinnäissääntöihinsä", Saadokilaiset papit, jotka olivat siis Jumalan Raamatussa asettamia oikeita pappeja Aaronin suvusta, eivät tähänkään harhailuun lähteneet vaan siirtyivät Qumraniin ja jatkoivat oikealla tiellä.
Fariseukset ja Saddukeukset alkoivat ajan saatossa käyttää kuukalenteria mutta Essealaiset eli Saadokin pappien opetusta tarkkaan seuraavat Qumranin juutalaiset pitäytyivät aurinko kalenterissa jonka he uskoivat olevan Jumalan suoraan Aatamille antama.
Tästä kalenterista pystytään taaksepäin laskemaan jubileumit eli 50 v. jaksot ja 2000 vuotis jaksot. Essealaisten mukaan viimeinen jubileumi alkaa 2025 ja päättyy 2075.
Essealaisten mukaan Messiaan (jota he eivät nimeä Jeesukseksi) ensimmäisen ja toisen tulemisen väli on 2000 vuotta, joka ajoittaa Hänen paluunsa tämän viimeisen jubileumin alkuun. Tarkka ajoitus on yksin Jumalan käsissä.

Kuten aina, näiden perusteella ei kannata taloaan myydä ja hakea 10 miljoonan pikavippiä vaan ottaa ne periaatteella "jää nähtäväksi" ja pitää öljyä lampussa, kuten sisko hyvin totesi.
AOAOAOAOAO
Site Admin

Kun Fariseukset ja Saddukeukset siirtyivät "perinnäissääntöihinsä", Saadokilaiset papit, jotka olivat siis Jumalan Raamatussa asettamia oikeita pappeja Aaronin suvusta, eivät tähänkään harhailuun lähteneet vaan siirtyivät Qumraniin ja jatkoivat oikealla tiellä.
Fariseukset ja Saddukeukset alkoivat ajan saatossa käyttää kuukalenteria mutta Essealaiset eli Saadokin pappien opetusta tarkkaan seuraavat Qumranin juutalaiset pitäytyivät aurinko kalenterissa jonka he uskoivat olevan Jumalan suoraan Aatamille antama.
Tästä kalenterista pystytään taaksepäin laskemaan jubileumit eli 50 v. jaksot ja 2000 vuotis jaksot. Essealaisten mukaan viimeinen jubileumi alkaa 2025 ja päättyy 2075.
Essealaisten mukaan Messiaan (jota he eivät nimeä Jeesukseksi) ensimmäisen ja toisen tulemisen väli on 2000 vuotta, joka ajoittaa Hänen paluunsa tämän viimeisen jubileumin alkuun. Tarkka ajoitus on yksin Jumalan käsissä.
Itse käytän tuota aurinkokalenteria silloin kun tutkin Raamatun henkilöiden syntymä- ja kuolinaikoja, elinaikojen pituuksia, tai esim. eri tapahtumien välisiä ajallisia etäisyyksiä.

On esitetty että tuo kuukalenterin, tai sekakalenterin käyttö olisi tullut Baabelin vankeuden tuliaisina Israeliin.

Riemuvuotta ei juutalaisten tiedetä koskaan viettäneen, vaikka se märäätään pidettäväksi joka 50.vuosi.

Nuo Hesekielin lainaukset kuvaavat profeetallisesti Uuuden Liiton aikaa. Hesekielin luvut 40-48 kertovat tästä. Terminologia ja esikuvat ovat Vanhan Liiton jäsenille tuttuja joita Hesekielissä käytetään, vaikka siinä viitataankiin tulevaan kristilliseen seurakunta-aikaan.

Jos haluaa, niin tuota Riemuvuosien laskeminen tulisi aloittaa siitä hetkestä jolloin Jeesus voitti ylösnousemuksellaan kuoleman, ja 50 vuorokautta myöhemmin palasi Pyhänä Henkenä omiensa luokse, 1.helluntaina, eli ns. Vanhan liiton viikkojuhlapäivänä, aurinkokalenterin 6.3., sunnuntai, vuonna 36 jKr.

Itse ajattelen tuosta "2000 vuodesta" samalla tavalla......vuonna 2036, helluntaina, alkaa ns. "kolmas päivä", 3.vuosituhannes,.....

Hoosea 6:2 Hän tekee meidät eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä Hän meidät herättää, ja me saamme elää Hänen edessänsä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

Rutger
Site Admin

AOAOAOAOAO kirjoitti: 19 Touko 2025, 15:05
Itse käytän tuota aurinkokalenteria silloin kun tutkin Raamatun henkilöiden syntymä- ja kuolinaikoja, elinaikojen pituuksia, tai esim. eri tapahtumien välisiä ajallisia etäisyyksiä.

On esitetty että tuo kuukalenterin, tai sekakalenterin käyttö olisi tullut Baabelin vankeuden tuliaisina Israeliin.

Riemuvuotta ei juutalaisten tiedetä koskaan viettäneen, vaikka se märäätään pidettäväksi joka 50.vuosi.

Nuo Hesekielin lainaukset kuvaavat profeetallisesti Uuuden Liiton aikaa. Hesekielin luvut 40-48 kertovat tästä. Terminologia ja esikuvat ovat Vanhan Liiton jäsenille tuttuja joita Hesekielissä käytetään, vaikka siinä viitataankiin tulevaan kristilliseen seurakunta-aikaan.

Jos haluaa, niin tuota Riemuvuosien laskeminen tulisi aloittaa siitä hetkestä jolloin Jeesus voitti ylösnousemuksellaan kuoleman, ja 50 vuorokautta myöhemmin palasi Pyhänä Henkenä omiensa luokse, 1.helluntaina, eli ns. Vanhan liiton viikkojuhlapäivänä, aurinkokalenterin 6.3., sunnuntai, vuonna 36 jKr.

Itse ajattelen tuosta "2000 vuodesta" samalla tavalla......vuonna 2036, helluntaina, alkaa ns. "kolmas päivä", 3.vuosituhannes,.....

Hoosea 6:2 Hän tekee meidät eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä Hän meidät herättää, ja me saamme elää Hänen edessänsä.
Vapaamuurari Newton oli räknäillyt myös vuoden 2036 vuodeksi jolloin Jeesus palaisi näkyvästi ahdistuksen ajan jälkeen.
Tämä tarkoittaisi 7 vuotta Koiruohon vuodesta 2029.
Essealaiset taas räknäilivät "yleisen ajan" Messiaan paluulle sisältäen seurakunnan ylösoton ennen loppusotaa.
Essealaisten jäännöksestä tuli muuten kristittyjä Messiaan tultua maan päälle.
Hesekielit laitoin vain muistin virkistykseksi kaikille siitä, että vanhan liiton aikana oikea pappeus kuului Jumalan mukaan Saadokilaisille eikä yleisen (harha)käsityksen mukaisesti ihan kaikille leeviläisille.

Oletko tehnyt vuodesta 2036 vastaavat ym. laskelmat, miten juutalaisten juhlapäivät silloin stemmaavat ja minkä hirveän tapahtuman olet siinä ajatuksessa laittanut kattamaan Ilm 8:n?

Erittäin mielenkiintoista.
Rutger
Site Admin

Kuuluisin Raamatussa mainittu Essealainen lienee Jeesuksen serkku, Johannes Kastaja.
Huutavan ääni erämaassa.
AOAOAOAOAO
Site Admin

Oletko tehnyt vuodesta 2036 vastaavat ym. laskelmat, miten juutalaisten juhlapäivät silloin stemmaavat ja minkä hirveän tapahtuman olet siinä ajatuksessa laittanut kattamaan Ilm 8:n?
En ole, tai jos joskus olen niitä vilkaissut en enää muista.

Itseäni on askarruttanut vuosia kysymys, miksi Danielin kirjassa maintaan , Dan.6:1 Daarejaves/Darius, ikä, 62 vuotta, jolloin hän nousi valtaan.

Ei tule nyt mieleen muuta Jumalan seurakunnan, tuolloin Israelin 12 heimoa, vihollista jonka ikä olisi Raamatussa kerrottu. Olen miettinyt mahdollisuutta että se olisi antikristuksen ikä sen noustessa "valtaan", tai vaikuttamaan. Mutta, se taas ei sovi omaan käsitykseeni Obamasta tulevana antikristuksena, sillä Obamahan on syntynyt 4.8.1961, ainakin siis virallisen tarinan mukaan....

Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Daniel 5:30-31 Sinä yönä surmattiin Belsassar , kaldealaisten kuningas. Ja meedialainen Dareios sai valtakunnan, ollessaan noin kuusikymmentäkaksi vuotta vanha.

Daniel 6:1 Meedialainen Daarejaves sai haltuunsa valtakunnan ollessaan noin kuudenkymmenenkahden vuoden ikäinen.

Daniel 9:26 Ja kuudenkymmenenkahden viikon kuluttua Messias tuhotaan, mutta ei hänen itsensä tähden

Symboloiko vaikeuksia?
Talmudissa viittaus "Vayehi bimei" viittaa aina vaikeuksiin. Vayehin gematria on kolmekymmentäyksi, mikä ei aina viittaa vaikeuksiin, mutta jos bimei lisätään (jonka gematria on kuusikymmentäkaksi), niin silloin on varmasti vaikeuksia.

Toki muistaakseni 62 on jossain yhteydessä positiivisessakin merkityksessä 🤔
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Rutger kirjoitti: 19 Touko 2025, 12:59 Kuten aina, näiden perusteella ei kannata taloaan myydä ja hakea 10 miljoonan pikavippiä vaan ottaa ne periaatteella "jää nähtäväksi" ja pitää öljyä lampussa, kuten sisko hyvin totesi.
Jotenkin voi nähdä skenaarion enkeleiden ja Jeesuksen ilmeistä, kun joka saa omasta mielestään hyvän idea :lol: :lol: :lol:

Joo, onhan näitä kiva lukea. Jatkoon :arrow:
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Vastaa Viestiin