Näky ahdistuksen ajasta

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2232
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky ahdistuksen ajasta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Sannalle.
Olet sitä mieltä että Jumala valehtelee Raamatussa kun sanoo Israelin pelastuvan?
1.Piet.2:9-10
Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut".

Room.9:25-27

"niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi.

Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös."

Ilm.1:5-6

ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.

Gal.6:16

Ja kaikille, jotka tämän säännön mukaan vaeltavat, kaikille heille rauha ja laupeus, ja Jumalan Israelille!

Room.9:6-7

Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel, eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset"

Room.11:5, 14

Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
...sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.

Room.11:25-26

Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut
ja niin[ houtos] kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.


Jeesus sanoo Matt.28:18 että Hänellä on KAIKKI valta Taivaassa ja mman päällä. Uskovat kristityt ovat pappiskansaa, Jumalaa kansaa, ja Gal.6:16 sanoin "Jumalan Israel".

Gal.3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa

Kol.3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.

Sanna ;
Olet sitä mieltä että Jumala valehtelee Raamatussa kun sanoo Israelin pelastuvan ?
Ei, en ole sitä mieltä, vaikka yrität niin esittää.

Jumala puhuu Room.11:25 termillä-"Israel" Jaakobin 12 heimosta, eli VT:n "Israelista". Ja, sitten Jumala puhuu 11:26 termillä-"Israel" tarkoittaen Uuden Liiton seurakuntaa, jossa " ei ole juutalaista eikä kreikkalaista".

Room.11:26 oleva adverbi "houtos" tarkoittaa = näin, tällä tavoin

Uusi Testamentti selvästi sanoo että pelastuvia on hyvin pieni määrä juutalaista. Paavalikin tämä mainitsee tästä useammassakin kohdassa.

Kristillinen seurakunta, uskovat, ovat "Israel", jos tätä vanhaa terminologiaa haluaa käyttää. Siihen siis kuuluu niin fyysisesti juutalaisia kuin ei-juutalaisia.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4900
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Näky ahdistuksen ajasta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kyllä, pelastuvia on vähän, se käy ilmi myös Ilmestyskirjasta, että ihmiset eivät kaikesta huolimatta käänny Herran puoleen Jaakobin Vaivan aikana.

Tässä on nyt varmaan jotakin väärinkäsitystä siitä, että koko Israelin olisi ehdoitta pelastuttava, näin ei ole niin kuin AO osoitit, vain jäännös pelastuu. Silti, ihmisiä pelastuu Raamatun mukaan myös Suuren Ahdistuksen aikana.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2232
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky ahdistuksen ajasta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 01 Touko 2024, 16:03 Kyllä, pelastuvia on vähän, se käy ilmi myös Ilmestyskirjasta, että ihmiset eivät kaikesta huolimatta käänny Herran puoleen Jaakobin Vaivan aikana.

Tässä on nyt varmaan jotakin väärinkäsitystä siitä, että koko Israelin olisi ehdoitta pelastuttava, näin ei ole niin kuin AO osoitit, vain jäännös pelastuu. Silti, ihmisiä pelastuu Raamatun mukaan myös Suuren Ahdistuksen aikana.
Joo, tästä ei ehkä kannata enempää vääntää. Varmaan muistat että ajattelen hieman eri lailla näistä "loppu jutuista" ;) ;)

ps. Käyn ajoittain noita vanhoja aloituksia profetia-osiossa läpi, siellä paljon mielenkiintoista ketjuja, jotka meinaa autuaasti unohtua.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1277
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Näky ahdistuksen ajasta

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Joo jos sä aattelet että esim se mies ei pelastunut mikä ei halunnu kieltää Jeesusta, niin ei varmaan kannata vääntää enempää :D

Kyseessä on kuitenkin "vain" profetia ja Raamatussa lukee varma tieto. Toki olemme senkin tulkinnasta eri mieltä, että ehkä hedelmällisempää jättää tähän.

Jokainen koetelkoon ja pitäköön sen minkä hyväksi kokee.

Juu jäännös pelastuu. Mutta sehän riippuu katsommeko esim 2000 vuoden ajalta vai tämänhetkistä lössiä. Ja vaikka kyse olisi tämänhetkisestä lössistä, niin onhan siinä nyt ero sanoa Israel ei pelastu tai sieltä pelastuu jäännös. Itse tulkitsen ensimmäisen vaihtoehdon koskevan nollaa ihmistä, mikä nyt kaatuu jo tämän hetkisen messiaanisten juutalaisten määrään.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4900
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Näky ahdistuksen ajasta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, eihän erilailla ajattelemisessa ole mitään väärää jos sillä rakennetaan ja lujitetaan Kristuksen Ruumista ja eikä nyt aivan Raamattua vastaan julisteta.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4900
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Näky ahdistuksen ajasta

Viesti Kirjoittaja Eero »

No joo, leikki sikseen, Herra tekee sanassaan hyvin selväksi, että Hän haluaa kaikkien pelastuvan, eikä kenenkään hukkuvan, ja siitä on kyse Lopunaikojen lopussa, että niillekin jotka eivät nyt välitä uskonasioista tai ovat niitä vastaan, tulisi vielä mahdollisuus kääntyä Herran puoleen.

Vasta sen jälkeen pistetään maa tuomiolle kun on varmistettu, ettei jäljellä ole ketään, joka Herran puoleen huutaa. Tässäkin ketjussa on jo todistettu, että Pyhä Henki on läsnä Ahdistuksen aikana uskovissa, vaikka suurin osa siitä Tempauksen myötä poistuisikin. Mutta että se palaa ainakin sitä myötä kun ensimmäinen henkilö kääntyy Herran puoleen. Ja herätyksen määräähån me emme voi tietää, kuinka suuri se on heti Tempauksen jälkeen, sillä esimerkiksi Ilmestyskirja ei siitä suoraan kerro. Myöhemmin kyllä sanotaan, että ihmiset eivät käänny.

Vaikken ole koko videota katsonutkaan, niin mä luulen että sen tarkoitus on kertoa, että nämä tapahtumat ovat todellisia ja ettå näin tulee tapahtumaan ja että niiden tulemiseen pitää valmistautua ”puhdistamalla huoneensa” Herraa varten. Se, että Lopunaikojen loppu olisi vain ihmisten rankaisua ja tuhoamista varten, olisi kyllä hyvin armotonta, eikä sille yksinkertaisesti löydy perusteita Raamatusta.

No, Herra tietää ja ne, jotka Häntä kuulevat, mutta ei nyt turhaan pelotella niitä, jotka vielä epäröivät, meillä on Armon Jumala kuitenkin.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4900
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Näky ahdistuksen ajasta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin