Uni; Jeesus keskellämme!
Uni; Jeesus keskellämme!
Shalom, te rakkaat!
Näin unta viime yönä, jossa oli jokin suuri tori tapahtuma ja ihmisiä oli paljon. Näin, kuinka Jeesus seisoi tuon kaiken keskellä, ihmiset käyskentelivät Hänen vierestään, mutta eivät nähneet eikä välittäneet Hänestä. Jeesus oli aivan yksin tuon ihmis paljouden keskellä.
Minä aloin julistaa Hänestä, vaikka sainkin pilkkaa ylleni, halusin että hekin näkisivät Hänet ja oppisivat tuntemaan Hänet. Julistuksen jälkeen minulle näyettiin toistamiseen Jeesusta tuon kansan seassa.
Sitten erään talon kohdalla oli paljon hälinää, elo tuntui olevan suorastaan hulvatonta.
Näin veljenikin siellä ja eräs pitkä mies jakoi lapsille tupakkaa ja oli juuri antamassa sitä vauva ikäisellekkin. Lähdin vihaisena häntä kohti, ettei lapsille jaeta tupakkaa ja opeteta kaikkea pahaa, veljeni hyssytteli minua, että sehän on vain tupakkaa.
Kohtaisin tuon jakajan ja kielsin häntä tekemästä tuota tupakan jakoa.
Hän vain nauroi minulle ivallisesti ja käski minun häipyä. En suostunut, vaan julistin, että minulla on "mummona" vastuu, ettei lapset opi pahaa eikä heille jaeta mitään pahaa, niinkuin tuo tupakka ja jäin estelemään tuota ilkeää miestä, eikä hän voinut toteuttaa itseään kun olin siinä läsnä....
Sitten uni loppui ...
Rukoilin Herraa, että Hän ei antaisi minkään satuttaa täällä maailmassa noita lapsia, jotka ovat vielä iässä, jossa ovat sellaisenaan taivaskelpoisia.
Että Hän poistaisi noiden lasten ympäriltä, tuon pahuuden haarniskan, jonka aikuiset ovat mahdollistaneet heidän ylleen!
Samassa näin hyvin pimeän kuvan ja tulen liekit, jotka tulivat ilmeisesti joltakin nuotio paikalta.
Kiitin Herraa, että Hän kuuli huutoni, että Hän on tulella puhdistava nuo lapset!
Amen.
Siunauta päiväänne ja viikkoonne!
t.sinetti.
Näin unta viime yönä, jossa oli jokin suuri tori tapahtuma ja ihmisiä oli paljon. Näin, kuinka Jeesus seisoi tuon kaiken keskellä, ihmiset käyskentelivät Hänen vierestään, mutta eivät nähneet eikä välittäneet Hänestä. Jeesus oli aivan yksin tuon ihmis paljouden keskellä.
Minä aloin julistaa Hänestä, vaikka sainkin pilkkaa ylleni, halusin että hekin näkisivät Hänet ja oppisivat tuntemaan Hänet. Julistuksen jälkeen minulle näyettiin toistamiseen Jeesusta tuon kansan seassa.
Sitten erään talon kohdalla oli paljon hälinää, elo tuntui olevan suorastaan hulvatonta.
Näin veljenikin siellä ja eräs pitkä mies jakoi lapsille tupakkaa ja oli juuri antamassa sitä vauva ikäisellekkin. Lähdin vihaisena häntä kohti, ettei lapsille jaeta tupakkaa ja opeteta kaikkea pahaa, veljeni hyssytteli minua, että sehän on vain tupakkaa.
Kohtaisin tuon jakajan ja kielsin häntä tekemästä tuota tupakan jakoa.
Hän vain nauroi minulle ivallisesti ja käski minun häipyä. En suostunut, vaan julistin, että minulla on "mummona" vastuu, ettei lapset opi pahaa eikä heille jaeta mitään pahaa, niinkuin tuo tupakka ja jäin estelemään tuota ilkeää miestä, eikä hän voinut toteuttaa itseään kun olin siinä läsnä....
Sitten uni loppui ...
Rukoilin Herraa, että Hän ei antaisi minkään satuttaa täällä maailmassa noita lapsia, jotka ovat vielä iässä, jossa ovat sellaisenaan taivaskelpoisia.
Että Hän poistaisi noiden lasten ympäriltä, tuon pahuuden haarniskan, jonka aikuiset ovat mahdollistaneet heidän ylleen!
Samassa näin hyvin pimeän kuvan ja tulen liekit, jotka tulivat ilmeisesti joltakin nuotio paikalta.
Kiitin Herraa, että Hän kuuli huutoni, että Hän on tulella puhdistava nuo lapset!
Amen.
Siunauta päiväänne ja viikkoonne!
t.sinetti.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 18 Touko 2017, 09:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uni; Jeesus keskellämme!
Virsi 103, Ah, Jeesus saavu keskellemme : https://www.youtube.com/watch?v=SdFX0upqdh8
1.
Ah saavu, Jeesus, keskellemme,
niin sydämemme rukoilee.
Jo joutuu ehtoo matkallemme,
jo armon päivä alenee.
Yö kohta peittää maailman,
taisteluun käymme kuoleman.
2.
Ah kulje, Jeesus, rinnallamme,
niin rakastamme, uskomme.
Suo rohkeutta sodassamme,
sinussa lepää toivomme.
Kun Jeesus seurassamme on,
on yökin päivä verraton.
3.
On lähellä jo ajan ilta,
jää, Herra Jeesus, luoksemme.
Pois vierailta vie laitumilta
ja ole itse ruokamme.
Maailma meitä ahdistaa
ja vaiva, nälkä rasittaa.
4.
Vain siitä syttyy sydämemme,
kun saavut, Jeesus kallehin.
Kirkastat armon riemuksemme,
taas vaikka kasvos salaatkin.
Tuntea saimme Jeesuksen,
ja ilo täyttää sydämen.
5.
Iloiten sitten kiiruhdamme
rientämään ystäväimme luo
ja siellä heille julistamme:
Vieläkin avun Herra suo!
Me luulimme, on kuollut hän,
vaan näimme hänen elävän.
6.
Ah riennä, Jeesus, avuksemme,
rakkaus muuten kylmenee.
Tee halulliseks sydämemme,
niin uskon voima selkenee
loistamaan rakkaudessa,
uudessa palavuudessa.
7.
Kun olet, Jeesus, seurassamme,
armosi anna johdattaa,
niin että täällä toisiamme,
kuin tahdot, voimme rakastaa.
Ah Jeesus, ole turvamme.
Sinua aina kiitämme.
1.
Ah saavu, Jeesus, keskellemme,
niin sydämemme rukoilee.
Jo joutuu ehtoo matkallemme,
jo armon päivä alenee.
Yö kohta peittää maailman,
taisteluun käymme kuoleman.
2.
Ah kulje, Jeesus, rinnallamme,
niin rakastamme, uskomme.
Suo rohkeutta sodassamme,
sinussa lepää toivomme.
Kun Jeesus seurassamme on,
on yökin päivä verraton.
3.
On lähellä jo ajan ilta,
jää, Herra Jeesus, luoksemme.
Pois vierailta vie laitumilta
ja ole itse ruokamme.
Maailma meitä ahdistaa
ja vaiva, nälkä rasittaa.
4.
Vain siitä syttyy sydämemme,
kun saavut, Jeesus kallehin.
Kirkastat armon riemuksemme,
taas vaikka kasvos salaatkin.
Tuntea saimme Jeesuksen,
ja ilo täyttää sydämen.
5.
Iloiten sitten kiiruhdamme
rientämään ystäväimme luo
ja siellä heille julistamme:
Vieläkin avun Herra suo!
Me luulimme, on kuollut hän,
vaan näimme hänen elävän.
6.
Ah riennä, Jeesus, avuksemme,
rakkaus muuten kylmenee.
Tee halulliseks sydämemme,
niin uskon voima selkenee
loistamaan rakkaudessa,
uudessa palavuudessa.
7.
Kun olet, Jeesus, seurassamme,
armosi anna johdattaa,
niin että täällä toisiamme,
kuin tahdot, voimme rakastaa.
Ah Jeesus, ole turvamme.
Sinua aina kiitämme.
Kävelin tiistaina Senaatin torin halki ja siellä tosiaan pystytettiin tapahtumaa. Tuli mieleen, että millainenhan henki täällä sitten mahtaa vaikuttaa:
"Sana soi Stadissa - Kirkon musiikkijuhlat 2017 Helsingissä"
https://evl.fi/uutishuone/tiedotteet/-/ ... elsingissa
"Sana soi Stadissa - Kirkon musiikkijuhlat 2017 Helsingissä"
https://evl.fi/uutishuone/tiedotteet/-/ ... elsingissa
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com
Tuollainen suuri ilo tulee siitä, että Jumala on meidän keskellämme. Jumala lahjoittaa meille ilon, suuren ilon, tulemalla itse keskellemme ihmisenä. Ei vain ihmisen kaltaisena tai näköisenä, vaan ihan oikeana ihmisenä, lapsena, joka syntyy äitinsä kohdusta parkaisten tähän maailmaan. Jeesuksessa Jumala itse tuli keskellemme pelkojen ja uhkakuvien täyttämään maailmaan. Eikä hänen läsnäolonsa rajoitu vain tuohon seimessä syntyneeseen lapseen. Hän on luvannut olla kanssamme joka hetki. Jospa oppisimme näkemään Jumalan läsnäolon jokaisessa keskellämme olevassa lapsessa. Lapsi on toivon merkki ja syy iloon. Jumala on meidän kanssamme lupauksensa mukaisesti kaikkina päivinä maailman loppuun asti.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Joh.1:14.
... jokin aika sitten, sain nuo sanat : " Sinulla on Sana. Käytä sitä. ... .. .. "
Joh.1:14.
... jokin aika sitten, sain nuo sanat : " Sinulla on Sana. Käytä sitä. ... .. .. "
Pyysin tänään Herralta sanaa tälle päivälle ja Hän osoitti Psalmit 60 tai alkoi jo oikeastaan sieltä 56-57.
"1. Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Todistuksen lilja"; Daavidin
laulu, opetettavaksi,
2. kun hän taisteli Mesopotamian aramilaisia ja Sooban aramilaisia vastaan ja Jooab palasi ja voitti Suolalaaksossa edomilaiset, kaksitoista tuhatta miestä.
3. Jumala, sinä hylkäsit meidät, sinä hajotit meidät ja olit vihastunut. Auta meidät ennallemme.
4. Sinä saatoit maan järkkymään ja halkeilemaan, korjaa sen repeämät, sillä se horjuu.
5. Sinä olet antanut kansasi nähdä kovia päiviä; olet juottanut meitä päihdyttävällä viinillä.
6. Mutta sinä olet antanut lipun niille, jotka sinua pelkäävät, että he kokoontuisivat sen turviin, jousta pakoon. Sela.
7. Että sinun rakkaasi pelastetuiksi tulisivat, auta oikealla kädelläsi ja vastaa meille.
8. Jumala on puhunut pyhäkössänsä! Minä riemuitsen, minä jaan Sikemin ja mittaan Sukkotin laakson.
9. Minun on Gilead, minun on Manasse, Efraim on minun pääni suojus, Juuda minun valtikkani.
10. Mooab on minun pesuastiani, Edomiin minä viskaan kenkäni; Filistea, nosta minulle riemuhuuto.
11. Kuka vie minut varustettuun kaupunkiin? Kuka saattaa minut Edomiin?
12. Etkö sinä, Jumala, hyljännyt meitä? Et lähtenyt, Jumala, meidän sotajoukkojemme kanssa!
13. Anna meille apu ahdistajaa vastaan, sillä turha on ihmisten apu.
14. Jumalan voimalla me teemme väkeviä tekoja; hän tallaa meidän vihollisemme maahan."
Täytyypä ehkä käydä vilkaisemassa miltä siellä näyttää
"1. Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Todistuksen lilja"; Daavidin
laulu, opetettavaksi,
2. kun hän taisteli Mesopotamian aramilaisia ja Sooban aramilaisia vastaan ja Jooab palasi ja voitti Suolalaaksossa edomilaiset, kaksitoista tuhatta miestä.
3. Jumala, sinä hylkäsit meidät, sinä hajotit meidät ja olit vihastunut. Auta meidät ennallemme.
4. Sinä saatoit maan järkkymään ja halkeilemaan, korjaa sen repeämät, sillä se horjuu.
5. Sinä olet antanut kansasi nähdä kovia päiviä; olet juottanut meitä päihdyttävällä viinillä.
6. Mutta sinä olet antanut lipun niille, jotka sinua pelkäävät, että he kokoontuisivat sen turviin, jousta pakoon. Sela.
7. Että sinun rakkaasi pelastetuiksi tulisivat, auta oikealla kädelläsi ja vastaa meille.
8. Jumala on puhunut pyhäkössänsä! Minä riemuitsen, minä jaan Sikemin ja mittaan Sukkotin laakson.
9. Minun on Gilead, minun on Manasse, Efraim on minun pääni suojus, Juuda minun valtikkani.
10. Mooab on minun pesuastiani, Edomiin minä viskaan kenkäni; Filistea, nosta minulle riemuhuuto.
11. Kuka vie minut varustettuun kaupunkiin? Kuka saattaa minut Edomiin?
12. Etkö sinä, Jumala, hyljännyt meitä? Et lähtenyt, Jumala, meidän sotajoukkojemme kanssa!
13. Anna meille apu ahdistajaa vastaan, sillä turha on ihmisten apu.
14. Jumalan voimalla me teemme väkeviä tekoja; hän tallaa meidän vihollisemme maahan."
Täytyypä ehkä käydä vilkaisemassa miltä siellä näyttää

Aamen!
”Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla.” Saarnaaja 3. 1. ”Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista.” Apt. 17. 30 – 31. KR. 33/38.
Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista.” Apt. 17. 30 – 31. KR. 33/38.
Älä sano kuka tuo Kristuksen alas. <jeesus on miedän sydämisämme emmekä voi vaatia Jumalalta sitä mitä hän kehottaa meitä tekemään eli suojelemaan lapsia hänen valtansa kautta kun hän siihen meitä käskee! On aivan kuin rukoilis Herra auta tätä poloista maailmaa. <kuulostaa paremminkin rienaukselta!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Dennis Jernigan-You are my all in all
Laitan tähän nyt poikkeuksellisesti ja Sinettisormuksen luvalla koeteltavaksi juttua kolmen päivän pimeydestä, koska tuo aihe ohjattiin minulle tutkittavaksi tämän Sinetin uninäyn mukaan:
"20. Mutta Herra paadutti faraon sydämen, niin ettei hän päästänyt israelilaisia.
21. Sitten Herra sanoi Moosekselle: Ojenna kätesi taivasta kohti, niin Egyptin maahan tulee sellainen pimeys, että siihen voi käsin tarttua.
22. Ja Mooses ojensi kätensä taivasta kohti, ja koko Egyptin maahan tuli synkeä pimeys kolmeksi päiväksi.
23. Ei kukaan voinut nähdä toistansa, eikä kukaan voinut liikkua paikaltansa kolmeen päivään. Mutta kaikilla israelilaisilla oli valoisata asuinpaikoissansa."
Toinen Mooseksen kirja, Exodus 10
Tästä aiheesta löytyy paljon huuhaata, aina pallomaisten ufojen suorittamasta ihmisten keruusta heti pimeyden jälkeen jne. No, tämä kyllä viittaisi tempaukseen, joka sitten myöhemmin selitettäisiin sillä että ufot tulivat keräämään ihmisiä ravinnoksi. Just joo.
Sitten löytyi erään Isä Pion kaksiosoinen todistus vuodelta 1950, tammi- ja helmikuulta. Hänelle oli aika tarkka kuvaus tapahtumista, mutta hän on katolinen, en tiedä miten tähän tulisi suhtautua.
Alkuperäinen juttu on englanniksi, mutta tässä pääkohdat lyhykäisyydessään:
1. Suojatkaa ikkunanne hyvin
2. Alkää katsoko ulos
3. Sytyttäkää siunattu kynttilä, joka kestää useamman päivän
4. Rukoilkaa, lukekaa Pyhiä kirjoituksia ja tehkää Hyviä tekoja
5. Älkää menkö ulos, pitäkää varalla ruokaa
6. Luonnonvoimat järkkyvät ja tulta sataa taivaalta
7. Olkaa luottavaisia, Minä Olen teidän keskellänne
---
8. Pitäkää huolta eläimistä, Minä Olen kaiken luodun suojelija
9. Herran omat eivät tule näkemään Minun vihaani
10. Ennusmerkit ovat: hyvin kylmät yö, voimakas tuuli (näitähän on ollut), jonkin ajan kuluttua salamointi, sitten maanjäristyksiä
11. Sulje ovet ja ikkunat, älä puhu kenellekään ulkopuolella, heidät hävitetään, mutta monia myös pelastuu
12. Kadu syntejäsi ja rukoile
13. Kolmen päivän kuluttua aurinko paistaa jälleen ja on KEVÄT
http://www.tldm.org/news/darkness-11-13-98.htm
Tässä on tosiaan ongelmia monenkin asian suhteen, esimerkiksi se, että Herra ei ole määrännyt meitä vihaan. Toisaalta on jotain oikeatakin. Tuon Mooseksen kirjan jakeiden perusteella voisi päätellä, että Herra on keskellämme valona kun onnettomuus ryöstäytyy, mutta tosiaan, onko Morsian jo poissa ja yläpuolinen koskee taaksejääneitä... en tiedä.
Mutta sain myös viestiä Herralta tällä viikolla, että älä mene (enää) ulos pimeällä, jos ei ole aivan pakko.
Tuon Pion todistuksessa mainitaan että vuoden 1950 sota (Korean sota, alkoi kesällä?) on oleva esinäytös näille tapahtumille. Ja mainitaan myös että Jumala antaa kuitenkin Armoa (aikaa?). Nythän tuo Korean sota voi taas olla edessä.
Herrassa meidän ei kuitenkaan tarvitse pelätä, menivät asiat missä järjestyksessä tahansa.
"20. Mutta Herra paadutti faraon sydämen, niin ettei hän päästänyt israelilaisia.
21. Sitten Herra sanoi Moosekselle: Ojenna kätesi taivasta kohti, niin Egyptin maahan tulee sellainen pimeys, että siihen voi käsin tarttua.
22. Ja Mooses ojensi kätensä taivasta kohti, ja koko Egyptin maahan tuli synkeä pimeys kolmeksi päiväksi.
23. Ei kukaan voinut nähdä toistansa, eikä kukaan voinut liikkua paikaltansa kolmeen päivään. Mutta kaikilla israelilaisilla oli valoisata asuinpaikoissansa."
Toinen Mooseksen kirja, Exodus 10
Tästä aiheesta löytyy paljon huuhaata, aina pallomaisten ufojen suorittamasta ihmisten keruusta heti pimeyden jälkeen jne. No, tämä kyllä viittaisi tempaukseen, joka sitten myöhemmin selitettäisiin sillä että ufot tulivat keräämään ihmisiä ravinnoksi. Just joo.
Sitten löytyi erään Isä Pion kaksiosoinen todistus vuodelta 1950, tammi- ja helmikuulta. Hänelle oli aika tarkka kuvaus tapahtumista, mutta hän on katolinen, en tiedä miten tähän tulisi suhtautua.
Alkuperäinen juttu on englanniksi, mutta tässä pääkohdat lyhykäisyydessään:
1. Suojatkaa ikkunanne hyvin
2. Alkää katsoko ulos
3. Sytyttäkää siunattu kynttilä, joka kestää useamman päivän
4. Rukoilkaa, lukekaa Pyhiä kirjoituksia ja tehkää Hyviä tekoja
5. Älkää menkö ulos, pitäkää varalla ruokaa
6. Luonnonvoimat järkkyvät ja tulta sataa taivaalta
7. Olkaa luottavaisia, Minä Olen teidän keskellänne
---
8. Pitäkää huolta eläimistä, Minä Olen kaiken luodun suojelija
9. Herran omat eivät tule näkemään Minun vihaani
10. Ennusmerkit ovat: hyvin kylmät yö, voimakas tuuli (näitähän on ollut), jonkin ajan kuluttua salamointi, sitten maanjäristyksiä
11. Sulje ovet ja ikkunat, älä puhu kenellekään ulkopuolella, heidät hävitetään, mutta monia myös pelastuu
12. Kadu syntejäsi ja rukoile
13. Kolmen päivän kuluttua aurinko paistaa jälleen ja on KEVÄT
http://www.tldm.org/news/darkness-11-13-98.htm
Tässä on tosiaan ongelmia monenkin asian suhteen, esimerkiksi se, että Herra ei ole määrännyt meitä vihaan. Toisaalta on jotain oikeatakin. Tuon Mooseksen kirjan jakeiden perusteella voisi päätellä, että Herra on keskellämme valona kun onnettomuus ryöstäytyy, mutta tosiaan, onko Morsian jo poissa ja yläpuolinen koskee taaksejääneitä... en tiedä.
Mutta sain myös viestiä Herralta tällä viikolla, että älä mene (enää) ulos pimeällä, jos ei ole aivan pakko.
Tuon Pion todistuksessa mainitaan että vuoden 1950 sota (Korean sota, alkoi kesällä?) on oleva esinäytös näille tapahtumille. Ja mainitaan myös että Jumala antaa kuitenkin Armoa (aikaa?). Nythän tuo Korean sota voi taas olla edessä.
Herrassa meidän ei kuitenkaan tarvitse pelätä, menivät asiat missä järjestyksessä tahansa.
näky: valkoisia hevosia juoksi vapaana kuin elokuvassa. niiden keskeltä ratsasti Jeesus kaikessa kirkkaudessaan myös valkoisella hevosella. Kunnian Kuningas Kaikessa Kirkkaudessaan.
kuunteleppa ystäväni sisintäsi. käykö sinulle niin kuin minulle tänään. tein puutarhatöitä ulkona ja yhtäkkiä joku sanoi nimeni. tiesin kyllä kuka sanoi nimeni. pysähdyin ja jäin miettimään tuntuiko nyt minusta samalta kuin Mariasta, kun hän Jeesukselle sanoi, että mihin olet vienyt Mestarin kun Jeesuksen hauta oli tyhjä. tässä kohtaan Maria luuli Jeesusta hautojen hoitajaksi.silloin Jeesus sanoi Marialle , että "Maria", josta hän myös tiesi kuka sanoi hänen nimensä. Minä olen sinut nimeltä kutsunut. Sinä olet minun sanoo sana.
Tänään todella heräsin siihen, että joku sanoi nimeni, ajattelin aluksi että vaimo yrittää herätellä, mutta ei. Meinasin jatkaa unia, mutta sitten ajattelin, että äänen tarkoitus oli tosiaan herättää. En tosin tiedä miksi, ehkä syy selviää päivän aikana.
Minuakin on pari kertaa ääni herättänyt nimelläni, ei tänään, mutta aikaisemmin ... ihmettelin tuon tarkoitusta.
Kerran tunsin kun minun olkapäätäni ravisteltiin, joku herätteli minua näin. Kun heräsin ei ketään ollut missään ja miehenikin oli täydessä unessa ...
Kerran tunsin kun minun olkapäätäni ravisteltiin, joku herätteli minua näin. Kun heräsin ei ketään ollut missään ja miehenikin oli täydessä unessa ...
kyllä Jumala on hieno piirtäjä. Tänään olin tulossa nyt illalla kotiin ja satuin tuossa tuusulan väylällä katselemaan taivaalle ja ihmettelin pilvien paksuutta. sitten näin hienot portaat jotka johti taivasta kohden. askelmia oli vain 3 tai 4 mutta ylöspäin ne menivät.