Pidän lähtökohtaisesti hengellisestä musiikista, joka sanoituksen, sävellyksen, sovituksen, sekä tulkinnan mukaan on selvästi hengellistä musiikkia, ilman "vierasta tulta" jota lainaillaan maallisilta lavoilta.
Paljon tuotetaan hengellistä musiikkia, joka on sitä vain nimellisesti. Toki tyylilajillisesti hengellinen musiikki voi olla hyvinkin laajalla skaalalla tehtyä, ei siinä mitään ongelmaa sinänsä.
Omaan makuun häiritseviä on vanhojen laulujen uudelleen sovitukset, joihin on tuotu maallinen iskelmäpoljento.
Raiskuutetaan PyhänHengen ispiraatiossa syntyneitä perinteisiä teoksia..
Ajatuksia hengellisestä musiikista
-
Ajatuksia hengellisestä musiikista
Eletään omantunnon puhtautta vaalien samalla myöntäen oman vaelluksen rikkinäisyys.
Re: Ajatuksia hengellisestä musiikista
Kirjoituksesihan pitää sisällään siis odotuksen, että olisi muutakin Henkeytettyä musiikkia kuin psalttarit?
Miksipä ei siis uuden polven muusikkojen sovituksissakin voisi olla Henkeytystä mukana?
Toki ymmärrän miten väärältä kuulostaisi esim Amazing Grace eri tempolla.
Miksipä ei siis uuden polven muusikkojen sovituksissakin voisi olla Henkeytystä mukana?
Toki ymmärrän miten väärältä kuulostaisi esim Amazing Grace eri tempolla.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
-
Paljon on uutta musiikkia, sekä hartaampaa, että menevämpää, joista sitä Henkeytystä löytyy, ei siinä mitään.
Enkä sano, etteikö vähemmänkin Henkeytynyt musiikki menisi ns kuuntelumusana.
Ehkä ongelma on omani, mutta monina kertoina, kun on sellainen tilaisuus mihin puhujan, aiheen tai juhlan vuoksi on sujuvaa kutsua joku ulkopuolinen mukaan.. niin saa suomeksi sanottuna hävetä, kun paikalle on haalittu sellanen pumppu, joka on löytänyt synastaan kaikki mahdolliset iskelmäefektit ryydittämään muuten niin kauniita ja koskettavia lauluja.
Se on todella noloa musiikillisesti jopa ei hengellisissä piireissä, sellasta pidetään lähinnä vitsinä tai kaljabaarien "Erika Vikman" osastona. Sitä vain olen ihmetellyt mikä vimma on esittää hengellisiä lauluja tyylillisesti saman suuntaisella twistillä?
Enkä sano, etteikö vähemmänkin Henkeytynyt musiikki menisi ns kuuntelumusana.
Ehkä ongelma on omani, mutta monina kertoina, kun on sellainen tilaisuus mihin puhujan, aiheen tai juhlan vuoksi on sujuvaa kutsua joku ulkopuolinen mukaan.. niin saa suomeksi sanottuna hävetä, kun paikalle on haalittu sellanen pumppu, joka on löytänyt synastaan kaikki mahdolliset iskelmäefektit ryydittämään muuten niin kauniita ja koskettavia lauluja.
Se on todella noloa musiikillisesti jopa ei hengellisissä piireissä, sellasta pidetään lähinnä vitsinä tai kaljabaarien "Erika Vikman" osastona. Sitä vain olen ihmetellyt mikä vimma on esittää hengellisiä lauluja tyylillisesti saman suuntaisella twistillä?
Eletään omantunnon puhtautta vaalien samalla myöntäen oman vaelluksen rikkinäisyys.
Ymmärrän enkä ole tuosta eri mieltä.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!