Monenlaisia ajatuksia nousi mieleen, kun aloin lukea kirjoituksia täällä. Oli paljon samaa ja sitten sellaista mikä oli syntynyt itsellä pidemmän ajan pohdintana.
Keskustelua Ilmestyskirjasta, joka on hyvin ihmeellinen kirja. Kun sitä lukee useamman kerran peräkkäin, se avautuu paremmin ja Pyhä Henki antaa enemmän selitystä. Kauan se oli kirja, joka oli vain vaikeatajuinen.
Kun lukee Vanhaa Testamenttia hieman tiuhempaan siinä Uuden Testamentin rinnalla, niin Sana alkaa avata itseään aivan erityisellä tavalla. Näin Herra on opettanut vähän kerrallaan, että Vanha Testamentti selittää Uutta Testamenttia.
Sana on todellakin aarreaitta. Elämä, sille joka sen löytää. Sitä ei moni ymmärrä, ei se ihan ihme ole, ei sitä ole itsekään aina ymmärtänyt, eikä arvostanut. Usein siitä on kuullut, mutta se on jotain, mitä on itse koettava. Nyt sitä ei haluaisi, että se otettaisiin käsistäsi pois.
Mutta samalla tavalla kuin oli Jeesuksenkin aikaan, niin näin on nytkin. Me emme tunne kirjoituksia, vaan helposti me seuraamme muita merkkejä ja sen tähden herkästi eksymme. Oma kokemus virheistäni ja vääristä valinnoistani on sen haavoineen myös osoittanut.
Paljon on tullut käytettyä aikaa moneen, mikä silloin oli mielestäni kiinnostavampaa. En ole itse muuttanut itseäni, muutos parempaan päin on ihme ja se on Herran armoa. Se vaan on niin.
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
(Matt. 22:29)
Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Kun ilta tulee, sanotte te: 'Tulee selkeä ilma, sillä taivas ruskottaa', ja aamulla: 'Tänään tulee rajuilma, sillä taivas ruskottaa ja on synkkä'. Taivaan muodon te osaatte arvioida, mutta aikain merkkejä ette osaa.
(Matt. 16:2-3)
Jeesus puhuu kuitenkin rohkaisevasti: Mutta, joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. (Matt. 10:22)
Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. (Matt. 24:13)
Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. (Mark. 13:13)
Viime yönä rukoilin, että älä ota minulta pois Raamattua koskaan. Tämä oli todella kouriintuntuvasti sellainen kerta itselleni, kun minulla oli hätä siitä, että tämä on edessäpäin. Minulle tuli sellainen hätä, että jouduin sitä rukoilemaan.
Nyt se aika on hyvin lähellä, kun Sana otetaan meidän käsistämme pois. En tiedä mitä se käytännössä tulee tarkoittamaan, mutta hätä on sellaista, että se laittaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Ikäänkuin olisit käymässä sellaiselle tielle, joka on itsellesi täysin tuntematon. Silloin et voi sanoa varmuudella mitään, mikä antaisi sinulle turvaa tulevaa varten. Silloin voit ainoastaan kääntää katseesi Elävän Jumalan puoleen, joka on kaikkien ylivoimaistenkin asioiden yläpuolella.
Sivuseikka, jonka voit ohittaa, jos haluat, mutta lue, jos koet hyväksi
Jos minne vain lähdetkin, kysele Herralta tätä asiaa.
Vielä on saatavilla monenlaisia evankeliumivihkosia, joiden mukaanottaminen ei ole työlästä. Voit myös laminoida lompakkoosi tai passin väliin Raamatunlauseita (myös eri kielillä).
Saattaa olla hyvä myös omistaa Venäjän kielinen versio Raamatusta.
Raamattu, jos mikä on tämän päivän ajankohtainen media.
Armoa on se, että "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidät ravitaan".
Toinen tapaus eilen klo 23:58
Menin nettiin klo 23:58 eilen. Siellä oli alkamassa lähetys, suora lähetys, josta en edeltäkäsin tiennyt. Kiitos Herralle.
Olin ensimmäistä kertaa kehotuksesta uutisvirrassa koko päivänä. Näin Herra osoitti, että Hänen omansa saa tietää, mitä meillä on oltava sillä hetkellä silmien edessä, kun me sitä eniten tarvitsemme. En "tiedä" mitä varten minun se tuli nähdä, mutta suorassa lähetyksessä kuulin puheen ja kaikki kysymykset suoriltaan, sekä niihin annetut vastaukset. Jätin asiat samalla rukouksessa Herran käsiin.
Jeesus on tärkeä, Raamatun tutkiminen, Pyhän Hengen yhteyden kokeminen uskovien kanssa, rukoileminen sekä esirukous. Tarvitsen näitä kaikkia elämääni
Jotain yhtäläisyyksiä Rositan kokemuksiin?
Viime yönä sen myös koin, että Herra herätti yöllä siihen, että kuulin todella kovaa koputusta. Koin jotain samaa, kuin koetaan ehkä sitten kun on tulossa Herran häät. Kaikki eivät kuule kutsua.
Tuntui siltä, että onneksi heräsin ääneen. Se tuli kyllä kovana, mutta sydämeni oli sellainen, että ajattelin, että, mitä jos olisin ollut yksi niistä joka ei kuullut kutsua. Löysin ikäänkuin puuttuvan palan. Mitä jos olisin jäänyt pois joukosta?
Sillä useinhan me murehdimme sitä, että mitä jos se, tai, tämä tai tuo ei pääse Herran juhliin.
Mutta kuinka usein me olemme tässä paikassa, jossa kysyisin että olenko itse kelvollinen?
Yöllä kun minut herätettiin, sain ymmärtää, että minä olen arvollinen armosta. Mutta suuri Jumala ei anna arvoa sellaiselle, että me ikäänkuin käyskentelemme siinä laitumen liepeillä. Että me vain hipaisemme hieman sitä laitumen ruohoa ja olemme ikäänkuin maistavinamme sitä.
Sillä hetkellä tiesin, että kuulemiseeni vaikutti se, että tunnustin edellisenä iltana julkisesti Jeesuksen omaksi Herrakseni. En sellaista usein tee. Sen teen, kun niin koen, mutta en tee sitä tekemisen vuoksi. Saatan puhua uskon asioista ja esittää mielipiteeni, tai jotain muuta siihen liittyvää. Mutta se, että tämä päivä on nyt valintapäivä, se tarkoittaa myös uskollisuutta.
Uskollisimmatkin meistä lankeavat. Ennen kuin kirjoitin sanaakaan, tiesin, että Jumala vaatii minua tilille niistä. Minä olen Herran oma. Mutta tiedän, että se voi olla minulle myös vaikea tie. Se voi olla Pietarin tie. En kuitenkaan tahdo olla Juudas, vaan tahdon polvillani anoa, että jos Herra suot, anna minulle armosi, anna olla Sinun omasi sellaisena kuin olen. Anna minun olla oikeassa suhteessa Sinuun. Sillä enhän sitä itsessäni milloinkaan ole. En, vaikka yrittämällä yritän.
Haluan antaa kunnian Jumalalle
Sillä siitä yöllisestä kokemuksestani opin, että se pelästytti minut. Minuun iski todellinen Herran Pelko. En ole ennen aivan sellaista kokenut. Mitä jos Hän ei tulisikaan minun oveni taakse? En tahdo sellaista, että niin kävisi. Ymmärsin, että Jumala on ehdottomasti sitä, mitä Hän sanoo olevansa. Minun tulisi muistaa se aina ja kaikessa ja kaiken aikaa. Minun tulee pyytää tätä muistamisen salaisuutta loppuun asti.
Lopunajan puhdistuminen on tätä. Se vain jatkuu. Aina vain. Tahrattomuuteen asti. Niin, että jälkeen jää vain Hän yksin, eikä enää mitään mikä on minusta.
Minä ja minun muurini sortuvat yhä uudelleen ja uudelleen. Olen saviastia hetken ja taas maankamaralla sirujen sateena. Siinä maan hiljaisuudessa ei kukaan edes näe mitään. Sillä minä olen vain savenvalajan kanssa. Loppuun asti. Ja siltikin, se on parempi vaihtoehto, kuin olisi olla muuta jossain muualla.
Meidän tulee antaa kunnia Jumalalle. Meidän tulee kiittää Hänen Pyhää nimeään.
Jumalan Pyhä nimi tulee olla keskuudessamme kiitetty iankaikkisesta iankaikkiseen.
Jumalassa on viisaus ja voima.
Meidän Pyhä Jumalamme, joka on luonut taivaan ja maan, Hän todella on Pyhä. Iankaikkisesta iankaikkiseen
Aamen.