Sinulle minä kuulun

Valvoja: Sanna

Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Sinulle minä kuulun

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Kuinka mahtavaa Jumalaa me palvelemmekaan! Oikeutemme kuulua Jumalan perheeseen löytyy Kristuksesta, ja kuulumisemme on täydellistä ja peruuttamatonta. Se ei perustu omaan kelvollisuutemme, hyvyyteemme tai rakkaudellisuutemme.


Meidän ei tarvitse olla orjia, jotka pelkäävät hylkäämistä ja epäonnistumista. Kuulumisemme ei perustu meidän omiin ominaisuuksiimme, vaan uskoomme Jeesukseen Kristukseen ja Hänen ateeksiantamukseensa. Saamme olla erilaisia, ainutlaatuisia, virheellisiäkin ja omilla persoonallisuuksillamme varustettuja ja silti, edelleen kuulua Jumalan perheeseen.


Kun kuulut Jumalalle, olet lähtemättömästi kaiverrettu Jumalan sukupuuhun kiinni. Sinua ei voi poistaa eikä karkottaa. Jumala on adoptoinut sinut Jumalan perheeseen. Ja se on Jumalan lahjaa meille, eikä seuraus jostain sankarillisesta teosta. Me emme ole tehneet mitään ansaitaksemme kuulua Jumalan perheeseen.



Kuuluminen on vastalääkettä pelolle. Jumala lupaa, ettei mikään tai kukaan voi ketään meistä erottaa Hänen rakkaudestaan, jota Hän ylenpalttisesti jakaa jokaiseen Jumalan perheen ihmiseen. Jumalan perheeseen kuuluminen antaa meille identiteetin, joka juontaa juurensa Jumalan rakkaudesta meitä kohtaan eikä meidän omasta toiminnasta, joten meidän tarvitse todistella olevamme tuon rakkauden arvoisia. Lyhyesti sanottuna, meillä ei ole mitään pelättävää, jos kuulumme Jumalalle.


Kuulumisella on myös toinen merkitys. Raamattu sanoo, että olemme kalliisti ostettuja. Toisin sanoen, kuulumme Jumalalle samalla tavalla kuin maapala omistajalleen. Tämä tosiasia tosin joskus loukkaa tunteitamme. Emme aina halua ajatella varsinkaan uskoontullessamme kuuluvamme jollekin toiselle, emmekä ainakaan halua ajatella olevamme jollekkin toiselle työvelvollisia oman elämämme kustannuksella.


Otettuamme Jeesuksen vastaan, kuulumme kuitenkin Jumalalle. Emme voi olla aina ylpeitä siitä mitä teemme. Emme saa aina valita minne mennä tai mikä on tärkeintä elämässämme. Me kuulumme Lunastajallemme ja Hänen tahtoonsa kasvaminen on tärkein matkamme.


Siitä lähtien, kun alamme oppimaan tuntemaan Jeesuksen Vapahtajanamme, opimme tuntemaan Hänet myös Herranamme. Ja se tarkoittaa, että Hän on pomomme. Tämän tiedon on kuitenkin tarkoitus antaa meille todellista rauhaa ja tarjoaa kaivattua tasapainoa elämäämme.


Ennen uskoontuloamme olemme itsemme pomoja. Hallitsemme tai oikeammin sanottuna yritämme hallita omaa elämäämme.


Jeesuksen seuraajana olen oppinut, että Hänen kanssaan on mahtavaa. Olen Hänen omaisuuttaan, ja Hänen vastuullaan on tehdä minulle niin kuin parhaaksi näkee. Hän kitkee virheeni ja tekee paremmaksi ihmiseksi. Minun ei tarvitse murehtia mistään, kun annan Hänelle ohjat. Hän tietää kaiken aina paremmin ja Hänen valinnat ovat aina parempia, kuin omani.


En tiedä vielä tulevaisuuttani Jeesuksen matkassa, mutta on niin vapauttavaa elää tietäen, että Hän tietää tulevaisuuteni. Ja kun Hän tekee päätöksiä puolestani, Hän tietää jo, mikä on lopputulos. Hän ei tee virheitä ja Hänelle ei tule yllätyksiä. Hän ja Jumala on samassa tiimissä ja kun luotan Häneen, luotan Jumalaan.


Vaikka matka Jeesuksen kanssa vie meidät läpi kipeiden tunteiden, luopumisten ja itsensä maallisesta riisumisen sekä ennen kaikkea läpi joskus kovankin nöyryyden koulun, niin se opettaa meille sen tärkeimmän. Kun elämästämme riisutaan kaikki muu turva, kuin Jumala pois, se opettaa jotain valtavaa.


Ja se on parasta mitä voi elämäänsä saada. En tarvitse elämääni enää mitään muuta, kuin Jeesuksen ja kun olen Hänen kanssaan, minun ei tarvitse mistään huolehtia. Hän tietää, mitä teen tänään, huomenna ja ylihuomenna. Hän tietää missä on seuraava työ ja kenet Hän haluaa minun kohtaavan. Hänen kanssaan jokainen päivä on seikkailu. Hänen kanssaan jokainen päivä tuo jotain uutta 🩷

Polish_20230824_095645798.png

Kun Jeesus kuoli puolestamme ristillä, Hän maksoi hinnan täydellisestä lunastuksesta. Hän ei lunastanut vain osaa meistä. Hän lunasti kokonaan meidän hengen, sielun ja ruumiin.
Me kuulumme Hänelle ja meidän aikamme on Hänen aikaansa. Ja se tarkoittaa myös yhteistä työnäkyä, halua auttaa ihmisiä ja jakaa evankeliumia.

Kun kysymme ensin Häneltä mitä Hän haluaa meidän tekevän, se avaa meille ovia, joiden olemassa olosta emme tienneet.



Rukous:

Kiitos Jeesus, että kutsuit meidät, et vain palvelemaan, vaan myös suhteeseen kanssasi.

Auta Jeesus meitä elämään joka päivä kanssasi, etsimään kunniaasi ja nauttimaan rakkaudestasi.

Auta Jeesus meitä näkemään Sinun tahtosi ja työnäkysi ja anna meille rohkeus päästää maailmasta irti tietäen, että Sinä olet meidän kanssamme jokaisella askeleella.

Aamen.


Tekstin koti:
https://siunattuamatkaa.blogspot.com/20 ... uulun.html
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Sinulle minä kuulun

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen 💖👑💖🛐
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin