Veren suoja vai suojassa vereltä?

Valvoja: Sanna

Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Veren suoja vai suojassa vereltä?

Viesti Kirjoittaja Sanna »

En voi itseni sanoa olleeni synnitön, kukaan meistä ei ole. Mutta koen vahvasti asiakseni varoittaa niitä, jotka eivät ole todellista päätöstään tehneet Herran kanssa tai eivät ole tutkineet sydämen tilaansa. Kymmenen käskyn ensimmäinen käsky kuuluu: Minä olen Herra sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia. Monikaan ei miellä mitä näihin muihin jumaliin kuuluu. Se voi olla kuvapatsas, mammona tai joku muu mikä varastaa Jumalan paikan sydämessämme.

Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.
Matteus 6:24


Jeesus tulee kuin varkain. Kun maailma sanoo että nyt on rauha, ei hätää. Silloin heidät yllättää turmio. Harva varustautuu rauhan aikana.

Me uskovat saamme Jeesuksen veren suojan ottaessamme Jeesuksen elämäämme. Kuin suuri sateenvarjo yllämme. Turva ja rauha maanpinnalle sekä ylösotto on meille luvattu.

Polish_20220525_202443737.png

Sateenvarjon kaltainen suoja ei kuitenkaan riitä, jos usko otetaan vaan hädän yllättäessä esille ja muuten pidetään piilossa. Liian monet nimikristytyt turvaavat Herraan kyllä hädän koettaessa, mutta muutoin niin kuin sateenvarjokin, usko laitetaan pölyttymään nurkkaan. Sitä ei pidetä esillä, ei tunnusteta ja käytetään vain pakon edessä.

Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. Matteus 10:32

Suomi on vaurastunut nopeasti ja sen mukana tullut teknologia on tuonut kaikenlaisia ansoja mukanaan. On liioiteltua sanoa että telkkari tai netti on syntiä, mutta ratkaisevaa synnin kannalta on se, mitä me sieltä katsomme tai miten aikamme vietämme. Suomi on Herralle rakas maa. Täällä on historian saatossa rukoiltu, anottu ja saatu. Vaurastuminen voi kuitenkin käydä ikeeksi meille jos unohdamme Herran.

Koskaan aikaisemmin maailman historiassa ei ole ollut näin helppoa langeta kuin nyt. Ei myöskään koskaan aiemmin ole ollut näin helppoa löytää Raamatun sanaa ja käännöksiä, emme siis voi vedota siihen että emme tienneet.

On virheellistä ajatella että emme voisi langeta syntiin. Meillä täytyy olla kokoajan sellaisen henkinen yhteys tuonne ylös. Olla oikeasti uskossa eikä olla vain uskonnollisia. Vain sen yhteyden avulla, pysymällä Herraa lähellä ja ristin juurella olemme suojassa varjomme alla.

Aurinko on maapallolle hyväksi. Se tuo lämpöä ja valoa. Liian kauan auringossa oleskelemalla voi kuitenkin palaa. Sateenvarjoonkin voi tulla reikä. Kaikki eivät aina ymmärrä suojautua valolta.

Niin kuin langennut lusiferikin osoittaa, niin valon taakse voi kätkeytyä pahaakin, jopa seurakunnissa. Maallinen moraali on yksi tällainen. Näyttää ja tuntuu oikealta, mutta ei sitä ole. Ei siinä kohtaa kun aletaan hyväksymään syntejä.

Hyvältä näyttävä asia polttaa auringonsäteen lailla pienen reiän varjoomme. ”Ei tämä niin paha asia ole. Minä olen uskovana armon alla.”

Ja näin synnille on annettu tie. Vanha sanonta pitää usein paikkansa. Kun pirulle antaa pikkusormen, niin se vie koko käden. Pieneltä näyttävä asia saattaakin kasvaa isoksi. Jumalan lain tilalle tulee maallinen laki ja synti lakkaa tuntumasta synniltä. Veren suoja riittää toki syntien anteeksi pyytämiseen mutta jos toistuvasti teemme väärin, niin luulemmeko me että se on hyvästä?

Jollemme itse huomaa, niin ainakin läheisemme huomaavat, että sateenvarjo alkaa lipua kauemmas meistä tai se on reikäinen ettei anna suojaa. Pieneltä tuntuvat asiat vievät meitä kauemmas Jumalasta.


Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
Roomalaiskirje 6:15


Lähtee tämä pieni reikä sitten kasvamaan muutamista viikonloppukaljoista, pride kulkueessa kävelystä, omaisuuden tavoittelusta tai jostakin muusta, niin varomattamme se voi viedä meidät kauaksi veren suojasta.

Polish_20220525_202509838.jpg
Meitä ei ole kutsuttu tuomitsemaan toisia, vaan palvelemaan toisia veljellisessä rakkaudessa ja varoittamaan synneistä jotta kukaan meistä ei lankeaisi.

Raamatun vertaus neitsyistä ja siitä onko öljyä lampussa kertoo juuri tällaisista ihmisistä. Ihmisistä jotka luulevat olevansa uskovia, vaikkei se näy missään. Ihmisiä joiden sateenvarjo on nurkassa Jeesuksen kanssa. Ollaan lähdetty tuomaan Raamattua tälle vuosituhannelle. "Eihän nyt tuon aikaisia lakeja ja moraalikäsitystä tarvitse noudattaa? Ei ne sovellu nykyaikaan."

Samassa unohdetaan miksi Sodoma sai rangaistuksensa ja miksi vain Nooa pelastettiin. Aika oli toki eri, mutta synnit oli samat. Laki ei muutu vaikka olemme uuden liiton myötä armotalous ajassa. Reikäinen sateenvarjo ei anna suojaa.

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä.
Johannes 6:56


Me emme saisi kuunnella peljästään muita opettajia ja puhujia, paras opettajamme on Herra, Hän ei erehdy opetuksissaan niin kuin me ihmiset saatamme, vaikka meillä olisikin vilpitön sydän.

Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää. Kol 2:9-10

Jollemme lue Raamattua unohdamme helposti lait ja opetukset. Unohdamme mikä on mikä on Jumalan tahto ja erkaannumme Jeesuksesta. Päädymme niiksi joille sanotaan ”En minä tunne teitä.”

Tee siis valintasi ajoissa. Me tulemme kokoajan yhä pimenevämpään aikaan. Karrikoidusti sanoen aikaan jossa Raamatusta voi lukea uutiset ja sanomalehdistä rukousaiheet.

Jeesuksen kanssa sinä olet kuitenkin turvassa. Hänessä on turva jota maailma ei voi antaa. Hänen veren suoja pesee sinunkin synnit putipuhtaiksi. Jeesus on tullut etsimään niitä, jotka eksyneet ovat. Sinuakin. Sinäkin olet kutsuttu. Ota siis armo vastaan. Ota Kristuksen antama vapaus vastaan.

Polish_20220526_103053638.png

Herra varjelee sinut kaikelta pahalta, hän suojelee koko elämäsi. Herra varjelee kaikki sinun askeleesi, sinun lähtösi ja tulosi nyt ja aina.
Psalmi 121:7-8
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Kulkija
Viestit: 187
Liittynyt: 27 Joulu 2020, 09:57

Re: Veren suoja vai suojassa vereltä?

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Tuntuu hieman, uskallanko vastata etten puhkaise pyhän 'kuplaa', joka lukiessa muodostui, mutta Rosita sinulla on lahja kirjoittaa siten, että lukija on haastettu tutkimaan omaan sydäntään. Missä minä olen? Mitä ovat minun tekoni sen pohjalta mitä olen oppinut? Ei aina hyvältä näytä ja kuulosta oma elo, veren suojassa onneksi, mutta todellakin haastettu (armosta ja levosta käsin) seuraamaan Jeesusta ja tekemään lukemattomia pieniä päivittäisiä valintoja, jotka kumpuavat siitä mitä olen oppinut, millainen Isä meillä on ja mitä hän on meille ilmoittanut. Ja kun metsään mennään, saa aloittaa alusta hänen sylistään. Kiitos❤️
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Veren suoja vai suojassa vereltä?

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Kiitos Kulkija vastauksestasi. 💖 Kovan työn alla tämäkin teksti oli, tai lähinnä uskallus julkaisuun. Sitä yrittää että tekstit olisi apuna muille ja ettei kuulostaisi siltä että yrittää olla muita ylempänä.

Joskus haaveilin puhujan paikalle mutta Herra tiesi paremmin ja kehoitti kirjoittamaan. Enkä kyllä enää tiedä, tämmöisenä ihmiskammoisena ihmisenä, olisiko ikinä puhujaksi ollutkaan :D

Kristustahan tässä yritetään korottaa, mutta kyllä palaute silti tuntuu kivalle, että tietää ettei ainakaan ihan hölmöjä kirjoittele.

Ja sen verran itsekin metsään mennyt elämän aikana, että jos ei muuta ole oppinut niin ainakin sen kuinka helppoa sen on ja siitä haluaisi muita varoittaa. Mutta onneksi meillä on armo ja saadaan aloittaa alusta, Isän sylistä, niin kuin kauniisti kirjoitit. 💕💕
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2787
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Veren suoja vai suojassa vereltä?

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen.
Olen kulkijan kanssa täysin samaa mieltä. Näitä on kiva lukea ja niissä on hyvää ajatusta.
🤗
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Veren suoja vai suojassa vereltä?

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Kiitos Tuija 🥰
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Vastaa Viestiin