Kirja esittely ja todistusta

Valvoja: Sanna

Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Kirja esittely ja todistusta

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Osaltaan kirjoitan tätä blogia ja erästä toista blogia toisaalla päiväkirjamaisena teoksena. Olen saanut kokea tämän kirjoittamisen eräänlaisena parantumisena. Kirjoitan asioista mitä olen oppinut ja kokoajan opin uskon mukana. Asiat mistä saatan paasata on niitä mitä olen joutunut oppimaan ja kyntämään asioiden kanssa.

Vaikka olen nainen, uuden uskovan lailla lakihenkisenä olen tuominnut monet naiset sanantuojina. Olen antanut myös kokemuksieni vaikuttaa asenteiseeni asiassa. Mutta Jumala on viisas, ei Hän anna Häneen palavasti turvautuvan kaatua matkallaan. Hän opettaa ja hellästi.

Sain tässä taannoin kuulla seurakunnassa naisen pitämän puheen. Vastoin odotuksiani tällä upealla naisella olikin paljon opetettavaa, itkulta ja naurulta ei vältytty. Hänellä oli myös sana Herralta. Tunsin ennakkoluulojen kolisevan kolikoiden lailla lattialle.


Sain myös kirjan eräältä toiselta. Hilja Aaltosen Elämää ja ajatuksia. Olen kuunnellut kyllä Hiljan saarnoja youtubesta ja paljon olen kokenut eräänlaisia hyvänlaatuisia kylmänväreitä siitä Pyhän Hengen voimasta mitä naisesta välittyy. Kuitenkin olen ajatellut että tuo nainen on niin puhdas ja pyhää elämää viettänyt että hän ei ikinä minua tavallaan hyväksyisi, siis jos eläisi vielä. Olen miettinyt onko hänellä sanottavaa kaltaiselleni rietasta elämää viettäneelle syntiselle.


Huomaan kirjan olevan elämänkerta. Pieni pettymys iskee. Eikö tässä olekaan saarnaa ja opetuksia? Luen kirjan takakannen. Hiljan lauseet. "Minulla ei ole varaa astua korkokengillä niitten sielujen päälle. Olen niin huonoa ainesta itse, että toinenkin huono uskaltaa tulla lähelle. Minulla ei ole koskaan ollut varaa heitellä kivillä."

Tässä kohtaa joudun jo nieleskelemään. Pala tuntuu kurkussa.

Olin oikeassa siitä että Hilja on elänyt vallan pyhää elämää ja saanut Herran matkassa tehdä upeaa työtä. Kirjassa kerrotaan pienen tytön vaiheet aina "eläke-ikään" asti. Tästä hyvästä elämästä huolimatta, hänen sydämensä on kuin Jeesuksen sydän. Uskomaton laupeus ja nöyryys kaikkia kohtaan. Minkälainen viisaus ja ymmärrys jo noin pienellä tytöllä. Vaikka tyttö vetää sankoin joukoin ihmisiä kuulemaan hänen sanaansa, suuria salejakin täyteen, niin minkäänlaista ylpeyttä tai pätemistä ei tytöstä löydy. Ei vielä vanhanakaan. Todellinen Herran palvelija.

Joudun pyyhkimään kyyneleitä lukiessani kirjaa. Jälleen minun eteeni on laitettu yksi ennakkoluulo karistettavaksi.

Ote kirjan lopusta kirjoittajan näkökulmasta. "Hänen ei tarvitse tarttua aseisiin heti, jos joku on erimieltä. Tyynesti hän antaa ihmisten esittää kantansa ja olla erimieltä. Se ei himmennä hänen vakaumustaan. Hän uskoo lujasti hyvyyden ja oikeuden lopulliseen voittoon. Siinä ei auta vaikka pikkupietarit miekkoineen sivaltaisivat vastustajien korvat molemmin puolin."



Kiitos Herralle Hiljasta ja hänen upeasta työurastaan Herran työssä. Kiitos myös kirjan kirjoittajalle kirjasta ja nöyrästä katsantokannasta kirjassa.


20220321_131430.jpg
20220324_195934.jpg
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!