Me haluamme olla virheettömiä

Valvoja: Sanna

Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Me haluamme olla virheettömiä

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Uskovan pitäisi ajatella järjellä, ei tunteilla. Uskova ei saisi olla heittelemässä kiviä toisten päälle pienienkin erimielisyyksien jälkeen. Ei pitäisi loukkaantua kun joku on eri meiltä. Ei pitäisi hävetä jos itse onkin ollut väärässä. Ei pitäisi pahoittaa mieltään kaikesta ja kokoajan. Itse syyllistyn tähän liian usein.

Mikä siinä onkin että ihmismieli kääntää erimielisyydet loukkaukseksi? Miksi pitäisi saada olla oikeassa? Raamattu kehoittaa pitämään toista ihmistä parempana kuin itseä. Jos tässä onnistuisi olisi hirveän helppoa olla tuomitsematta.

Häviänkö minä siinä jotain jos olen väärässä? Voitanko minä siinä jotain että loukkaannun ja pilaan päiväni jonkun kärkkäästä kommentista?
Meidän pitäisi miellyttää Herraa, ei ihmisiä. Miksi on niin kova pala ihmiselle kulkea vastavirtaan? Miksi tarttisi saada viimeinen sana?

Paljon helpompaa mielenrauhalle ja uskon elämälle on vaan antaa olla. Jos liikaa alkaa pelätä sanomisiaan tulee siihen tulokseen että on helpompi olla hiljaa. Silloin jää sanomatta se mikä tarpeellista ehkä olisi.

Pitäisi myös aina muistaa ajatella järjellä. Liha voi loukkaantua mutta ei se siitä rikki mene. Tunteet on ohi meneviä. Jos tunteille antaa vallan ne helposti vie mukanaan. On niin helppoa ottaa osaa muiden riitoihin. On helppoa lähteä nupinaan mukaan. Vaatii rohkeutta sanoa vaikkapa työpaikalla, että minusta te teette väärin kun te puhutte selän takana, minä en halua kuunnella tuollaista.

Jeesus armahtaa moninkertaisen rikoksen tekijänkin. Me ihmiset emme saisi tuomita. Jos joku tekee virheitä ja toimii niin kun ei pitäisi, meiltä pitäisi löytyä rakkaus.

Herra taistelee meidän puolesta. Meidän ei tarvitse. Herra ojentaa sitä jota tarvitsee. Meidän ei tarvitse. Herra tuomitsee ne ketkä aiheelliseksi kokee, meidän ei tarvitse.

Synnistä voi kyllä huomauttaa kahden kesken asiallisesti, mutta muuten meistä pitäisi loistaa Jumalan rakkaus. Rakkaus, anteeksianto ja laupeus.

Kovin helppoa näistä on kyllä kirjoittaa, mutta kun ne tulevat arkielämässä vastaan, niin ei olekaan enää helppoa. Ei tunnista sitä hetkeä kun tarttisi antaa olla.

Itse olen niin sanotun uudelleensyntymisen myötä tullut pitkän matkaa paremmaksi ja laupeammaksi ihmiseksi siitä ääripäästä mikä olen ollut. Mutta minulla on matkaa vielä paljon tällä saralla, en ole virheetön.

Ehkä sana virheetön onkin juuri se mitä me ihmiset haluamme olla ja vaadimme muita olemaan? Virheettömiä. Onko tämä lihan vaatimus vai paholaisen? Virheetöntä ihmistä ei ole. Se on täysin absurdi ajatus. Mutta miksi minä vaadin muilta ihmisiltä virheettömyyttä? Miksi minä vaadin itseltäni virheettömyyttä?

Kun miettii taaksepäin aikaa niin huomaan kaikkien työpaikan, lasten ja puolison sekä kavereiden kesken sattuneiden konfliktien johtuneen siitä, että olen itse vaatinut heiltä virheettömyyttä tai sitä on vaadittu minulta.

Vaadin myös itseltäni virheettömyyttä ja kun siihen suohon astun ja totean etten onnistunutkaan siinä, saa usein pahan olon purkauksen tuntea nahoissaan joku täysin ulkopuolinen.

Jeesukselta löytyi loppumaton rakkaus ja laupeus virheellisiä ihmisiä kohtaan. Syntisiä ihmisiä kohtaan. Herra kasvattaa meitä tätä kohti, että tulisimme Hänen kaltaisikseen. Oliko hyvän ja pahan tiedon puusta syöminen se ratkaiseva hetki kun ihminen syntiin lankeemuksen myötä alkoi pitämään itseään virheettömänä? Ikään kuin parempana kuin toiset?
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Me haluamme olla virheettömiä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen, Rosita. Susta pursuu Pyhän Hengen vuodatus meille. Halleluja, Jeesus Kristus vapahtajamme!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Me haluamme olla virheettömiä

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Kiitos Jarmo 💙 Kiitos Jeesus että kauttamme toimit ja jaat viisautta!
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Me haluamme olla virheettömiä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä pelkään yli kaiken ylpeyttä ja siksi haluan sanoa vain, että palvelen Herraa Jeesusta. Kaikki viisaus on Herrassa Jeesuksessa.
Vastaa Viestiin