Kaste

Valvoja: Sanna

Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

Tärkeä aihe!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kukaan ei ole syntyessään ns. taivaskelpoinen, juuri siksi on olemassa Jeesuksen asettama Kaste. Aikuinen ihminen pystyy kyllä turhentamaan Kasteen Lahjan, Pelastuksen/Uskon, mutta pikkuvauvaa,kastettua, saatana ei pysty "ympäri puhumaan", mutta aikuiset kylläkin.

VT:ssäkin ympärileikatut aikuiset monesti hylkäsivät Jumalan, papitkin, mutta ei ympärileikkaamattomat vauvat/pikkulapset.

Jumala määräsi KUOLEMANTUOMION ympärileikkaamattomuudesta, 1.Moos.17:14 " Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni." ---> Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Psalmi 51:5 " Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt ".

Mutta, tästä Kaste-asiasta on yksi todella pitkä ketju foorumilla, useampi vuosi sitten. Joten en ala siihen ruljanssiin uudestaan. :geek:

Meitä kristittyjä kutsutaan juuri siksi "kristityiksi", koska me olemme kastetut eli voidellut. Kreikankielen βαπτιζω mukaan.

Aabraham ympärileikattiin vanhuksena, mutta hänen poikansa pikkuvauvana. Tärkeintä oli, että tuo ympärileikkaus tapahtui. Jumala määräsi ympärileikkauksen tehtäväksi jo pikkuvauvalle, 8-päivän ikäiselle. Sillä Jumala halusi liittä jo vauvatkin Hänen Armoliittoonsa ympärileikkauksen kautta. Jos ei ollut ympärileikkausta ei ollut liittoa....jne. jne.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin