Teokset

Kaikille keskustelijoille vapaa blogialue, jonne voi lähettää kuvia itse tekemistään teoksista, raamatullisista aiheista, meidän Herraamme Jeesusta Kristusta ja Hänen Sanaansa kunnioittaen.

Kuvatiedostot max. 1mt

Valvoja: Eero

Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Siis Vau!!! Pidin noista aivan valtavasti.
Sopii tausta sävelmiksi ja oli niin ihana samalla lukea tuota Herran Sanaa.
Kiitos tästä. Jatka tuota.
Jaoin nuo sinetti ryhmääni watsappiin.
rauhaa
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Helmi 2021, 23:01

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja rauhaa »

>>Kyllä voi ehdottomasti laittaa tännekin, tuonne toisaalle ehdinkin jo kommentoida. Mulle oli sinällään yllätys, että myös instrumentaalimusiikilla voi ylistää Herraa, mutta näitä kun kuunteli niin aukeni tämä asia.

-kiitokset kommenteista! jaa, kiintoisaa jos tuollainen vaikutelma tuli. oon itse menettänyt objektiivisuuden noihin niin paha arvioida millaisia vaikutelmia noista voi tulla. mutta joo, kyllä minunkin mielestäni instrumentaalimusiikilla voi ylistää.

>>Sopii tausta sävelmiksi ja oli niin ihana samalla lukea tuota Herran Sanaa.
-hienoa jos nuo sävelmät tuntuvat toimivan noiden sanojen taustalla.

>>Kiitos tästä. Jatka tuota.
-ok, ilmeisesti kannattaa jatkaa? vähän olen pohdiskellut sitäkin että onkohan tässä järkeä että puhutteleeko nuo ketään millään tavalla.. mutta ilmeisesti jossain määrin voi puhutellakin. loistavaa.

>>Jaoin nuo sinetti ryhmääni watsappiin.
-jos arvioit nuo kelvollisiksi jakoon niin loistavaa. mitään mainoksia tai muuta sellaista noihin ei ole ainakaan ikinä tulossa.

-Kiitokset suuresti kommenteista. Mikäli teillä kärsivällisyyttä riittää niin kysyisin vielä myöhemmin jotain deltaljia tuosta tyylistä, että millaista tarkemmin ottaen kannattaisi mielestänne tehdä, noin musiikin ja videon suhteen. En ole vain saanut vielä kysymystä muotoiltua mielessäni sopivaksi. Tuntuu että olen jotenkin menettänyt objektiivisuuden noihin enkä oikein osaa arvioida millaista kannattaisi tehdä. Jos ei haittaa niin kysyn tätä vielä myöhemmin tarkemmin muotoillulla kysymyksellä. Eri asia jaksaako kukaan tällaista kyselyä mutta mä kokeilen jaksaako joku vastata ;)
rauhaa
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Helmi 2021, 23:01

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja rauhaa »

Katselin noita tauluja ja grafiikoita joita tässä ketjussa on esillä niin siihen liittyen uteliaisuuttani kyselen sellaista että kun maalaatte tai teette grafiikkaa niin mitä ajattelette? Tai oikeastaan että mistä tuo ajatus tehdä tietynlainen taulu tai grafiikka kumpuaa? Näettekö ikäänkuin ei niin kovin tarkkana mielikuvana tuon teoksen ensin ja sitten alatte tekemään sitä ja homma tarkentuu siinä matkalla? Vai näettekö kenties mielessänne tuon lopputuloksen hyvin tarkkana heti ja sitten alatte toteuttaa sitä ja toteutuksesta tulee hyvin tarkasti mielikuvan kopio?
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos kysymästä. Ei minulla ole tarkkaa mielikuvaa mitä teen. Joskus saattaa olla joku idea alussa mutta se muuttuu siinä tehdessä
Tuo risti esim. oli sellainen etten edes tiennyt mitä teen ja pyydänkin Herraa siihen apuun ja tuo oli loppu tulos. Työ todella tarkentuu sitä tehdessä.
Monasti lopputulos on aivan muuta kuin alussa ehkä jotain ajattelin.
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Psalmit:
150:1 Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä hänen väkevyytensä taivaanvahvuuksissa.
150:2 Ylistäkää häntä hänen voimallisista teoistansa, ylistäkää häntä, sillä hänen herrautensa on suuri.
150:3 Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, ylistäkää häntä harpuilla ja kanteleilla.
150:4 Ylistäkää häntä vaskirummuilla ja karkelolla, ylistäkää häntä kielisoittimilla ja huiluilla.
150:5 Ylistäkää häntä helisevillä kymbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla kymbaaleilla.
150:6 Kaikki, joissa henki on, ylistäkää Herraa! Halleluja!
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo sana mielestäni kertoo että ylistää voi kaikilla soittimilla, myös kitara joka on kielisoitin. 🤗💖
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mä en osaa piirtää ja se tuntuu myös liittyvän siihen, että en osaa mielessäni hahmottaa mitään valmista kuvaa. En ole varma onko se ”näkeminen” pakollista, mutta tuntuu että ilman sitä en voi luoda mitään ”uutta”.

Siksi mä käytänkin tekniikkaa, jossa olemassa olevista asioista tehdäån jotain muuta. Sitä sanotaan mash up-tekniikaksi, joka tulee itseasiassa musiikkipuolelta remixien teosta. Voi varmaan ajatella, että se on lähellä pop-taidetta, mutta ei kuitenkaan ole sitä, koska aihe voi olla myös klassinen tai Raamatullinen, ilman pop-taiteen usein ironista tai jopa konservatiivisia arvoja halventavaa esitystapaa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
rauhaa
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Helmi 2021, 23:01

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja rauhaa »

Ahaa, noin se teillä menee. Hienoja maalauksia ja grafiikoita teillä. Itsehän en osaa tuollaista kyllä yhtään. Itsellänikin jotenkin asiat muuntuu toisenlaisiksi kuin alunperin ajattelin ja kuva hommasta on alussa aika epäselvä. Tuo mash up kuulostaa kiintoisalta.
rauhaa
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Helmi 2021, 23:01

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja rauhaa »

>>Tuo sana mielestäni kertoo että ylistää voi kaikilla soittimilla, myös kitara joka on kielisoitin
-kyllä, niin minäkin tuon käsitän.

>>tulee itseasiassa musiikkipuolelta remixien teosta
-harrastatko miksaamista tms.? jos voi udella.

Oletteko muuten kauan maalailleet? maalaaminen on käsittääkseni vaikeaa. itseäni on jossain määrin vanhempana ruvennut maalaaminen kiinnostamaan mutta toisaalta homma vaikuttaa aivan tavattoman vaikealta. Eli vaatinee vuosien harjoituksen jos sekään riittää.
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minä vain " töherrän" harrastukseksi.
Olen jo pienestä piirtänyt ja silloin lyijykynällä. Teini ikäisenä piirtelin muotokuvia.
Maalaamisen aloitin vasta keski iällä. Ensin vesiväreillä ja sitten aloin kokeilemaan öljyvärejä ja acryli värejä. Olen pitänyt välillä vuosien taukoja, niin kuin nytkin.
Sitä joutuu hakemaan uudelleen sitä tuntumaa ja tekniikoita jotka itselle olisi sopivia.
Minulla ei ole tähän mitään koulutusta vaan ihan itse oppinut. Tekniikatkin on minun omia, ei mitään oikea oppaista.
Jos hyväksi haluaa niin harjoitusta se vaatii, mutta haluan pitää sen vain hauskana ja terapeuttisena hetkenä, oli lopputulos mikä oli.
Sillä terapeuttista se todella on. Siinä unohtuu tehdessä kaikki muu ikävä ja helposti ajantajukin siinä hukkuu. Tämä sopii kaikille, kun ei vaadi itseltään liikoja.
Nyt olen pitkän tauon jälkeen taas yrittänyt aloitella ja ajattelin että yrittäisin juuri tehdä noita hengellisiä töitä.
Suosittelen. 🤗💖
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ps. YouTubessa on paljon videoita maalaamisesta.
rauhaa
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Helmi 2021, 23:01

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja rauhaa »

Ahaa, kiintoisaa! Itsekin olen opetellut soittamista itse, tosin olen katsonut videoita, kirjoja ja sen sellaista. Joo, ajattelen heti ettei mulla ole mitään mahdollisuuksia ikinä oppia maalaamaan sen kaltaisia tauluja mitä tässä ketjussa on esillä. Piirtäminen on aina ollut todella heikkoa. Mutta pohdiskelen että voisinkohan jotenkin kiertää tuon ongelman ja maalata jotain abstrakteja sotkuja jotka sitten jotenkin yhdistäisin tuolla eeron kuvaamalla mash up - tekniikalla. Voisikohan siitä tuurilla tulla jotain itseä miellyttävää ulos, heh? Tätä pitäisi ehkä joskus kokeilla.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Sain Sinettisormukselta tänään tämän upean työn, joka oli ilmeisesti myös valmistunut tänään. Aivan tuore työ siis ja sopii mielestäni hyvin tähän Pääsiäisen ja Helluntain väliseen aikaan. Ulkona paistaa aurinko ja on jo lämmintä ja linnut laulavat. Annoin tälle nimeksi "Maailman Valo", mutta Sinettisormus varmaankin itse kertoo enemmän, mikähän puu muuten mahtaa olla kyseessä?

maailmanValo.jpg
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Eero.
Tänään valmistui tällainen.
Tuli samankaltainen kuin edellisestä. Oli tarkoitus tehdä toisella aiheella. Pyysin että Pyhä Henki on mukana maalaamassa.
Kovasti teki kiusaa, sillä en saanut tehtyä sitä mitä itse hain, vaan tuollaiseksi se muotoutui.
Tuossa ristinpuussa on oksanpaikkoja jotka on poistettu ja oksia jotka ovat käyneet kauniisti kukkaan ja osa kukista leijailee ilmassa.
Ja kaikki tämä tuosta puusta joka vuotaa sovituksen verta.
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Eero myös nimestä minkä annoit.
Nimi kelpaa täysin.
Se mitä minun piti maalata, oli aiheeltaan hieman eri ja nimikin olisi ollut eri. Valoa siinäkin hain. Mutta Henki halusi näin.
Kiitos siitä Jeesus, kiitos että maalaat kanssani tätä hengen elämää.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Minusta tuossa valossakin on kevättä, se on juuri syttymässä melkein kuin puun sisältä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen. Näin sen saman hehkun, kevään ja sen uuden, joka luo loistoaan.
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tähän kuvaani sopii hyvin Jarmon päivittäistä teksti:
Jarmo kirjoittaa:
Uskokaa että näinä päivinä…

Meidän uskovien kannattaa olla valveilla. Älkää nukkuko! Jos tämä vuosi, vartiovuoro on se, joka meidät vapauttaa, niin älkää hyvät ihmiset olko unessa, vaan katsokaa mitä ympärillämme tapahtuu, kuten teettekin ja olette valveilla. Nimittäin, kuten Raamattu hyvin asiaa vallottaa, niin emme ole niiden kaltaisia, jotka nukkuvat, kun pitäisi valvoa.

Ei silti hätää, heille on varattu se tilaisuus, joka heille on suunniteltu ja tulemme olemaan yhdessä kaikki siellä hääjuhlassa ja elämme sitten ikuisesti yhdessä, Herramme Jeesuksen kanssa.
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

Kyllä on hieno työ Sinetisormus. Raikas, ihanat värit ja aihe mitä parhain. Kevät on puhjennut kukkaan...
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Marie.
Herran kanssa sitä yhdessä tehtiin. Minun käteni yritti tehdä muuta, mutta tuo oli Hänen mieleen.
Tänään näin rukous hetkessäni ilmeisesti uuden aiheen.
Eilen jo aloittelin pohjaa maalaamaan ja minulla oli jo aihe mielessä, mutta tänään Herra näytti minulle kuvan, jossa oli Hänen kätensä ja sivellin kourassa Hän maalasi uutta aihetta, joka ei itselläni ole käynyt mielessä... ehkä jotain sellaista minun tulee yrittämän seuraavaksi.
Herra minun kättäni ohjatkoon.
🎨🖼
Vastaa Viestiin