Teokset

Kaikille keskustelijoille vapaa blogialue, jonne voi lähettää kuvia itse tekemistään teoksista, raamatullisista aiheista, meidän Herraamme Jeesusta Kristusta ja Hänen Sanaansa kunnioittaen.

Kuvatiedostot max. 1mt

Valvoja: Eero

Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... en voi kertoa tuosta enempää. Katsotaan kuinka se toteutuu. 🤗
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Sain tämän kuvan eilen Sinettisormukselta ja se sopii mielestäni tähän aamuun niin hyvin kuin olla ja voi! Ja se oli niin valmis, että en tehnyt sille mitään muuta kuin lisäsin tänne palstalle. Siunausta tähän aamuunne, lasketaan veneemme vesille kohti Herraa ja odotetaan hyvää kalansaalista. Aamen!

IMG-20210415-WA0005.jpg
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Eero.
Maanantaina ostin ja aloittelin uutta pohjaa maalaamaan ja minulla oli jo aihe mielessä, mutta Tiistai aamuna rukouksessa, Herra näytti minulle kuvan, jossa oli Hänen kätensä ja sivellin kourassa Hän maalasi uutta aihetta, joka ei itselläni ole käynyt mielessä...
Tuo maanantain pohjustus ei ollut luonnistua mitenkään päin siihen aiheeseen mitä itse ajattelin. Lopulta luovutin ja ajattelin että jatkan sitten aamulla.
Sitten näinkin tuon kuvan ja nyt tuo pohjustus sopi täydellisesti tähän Herran antamaan kuvaan.
Mietin, miten tuon osaan tehdä ja pyysinkin Jeesusta että tehdään taas yhdessä.
Kohta sain juonesta kiinni. Googlasin kuvaa vanhasta veneestä malliksi ja löysinkin melko samanlaisen kuvan kuin mitä minulle näytettiin.
Tämän työn maalaaminen tuntui todella ihmeeltä.
Ajattelin, että maalaan siihen ristin muotoisen purjepuun ja ehkä kalaverkon kaloineen, mutta kohta ymmärsin, ettei minun ollut lupa sitä tehdä. Ei niitä ollut siinä kuvassakaan.
Ja eihän tuo " vene" eli uskova voinut vielä kalastaa, sillä Hän oli vielä kuivalla maalla.
Oliko uskossaan etsikko ajalla, vaiko erämaa kausi päällä. Mutta kummin vain, Herran kirkkaus ja armo on jo hänen yllään.
Näin tämän työn tulkitsen.
Vene on vertauskuvallinen symboli.
Herra minun kättäni ohjatkoon. Haluan maalata edelleen Hänen kanssaan.
Amen.
🎨🖼
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Ella »

Todella kaunis tuo venetaulu. On kauniita tauluja Herran ohjauksessa.
Olkaa siunattuja!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Tuula1

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Niin on. Yhdyn edellisiin viesteihin. Haluaisin tuollaisen seinälleni tuon venetaulun. Sinulla on kyllä hyvä tuo piirustustaito. itse osaan piirtää vain tikku-ukkoja. Siunausta.
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos siskot.
Ihan harrastelija olen vaan. Itse oppinut. Mutta nyt tämä on ollut todella ihmeellistä maalata kun pyysin siihen Pyhän Hengen mukaan. Sitä iloa ei osaa sanoin kuvata.
Olen nyt vain kiittänyt kaiket päivät Jeesusta tästä mitä nyt on tapahtumassa.
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ps. Noista tikku-ukoista Tuula, niistä nousee aina mieleen kuinka lapsena piirsin aina tikku-ukko kyliä. Kylän keskelle piirsin kirkon jonka tornissa oli risti.
Kyläläiset kävelivät jonoissa tuonne kirkkoon teitä pitkin, jotkut käsi kädessä ja teiden varsilla oli heidän asumuksensa.
Se on hyvä muisto.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Ella »

Niitä tikku ukkoja olen minäkin piirtänyt.
Kerran lapsenvahtina ollessa, sisareni poika pyysi piirtämään helikopterin.
Siinä joutui piirustus taitoni koetukselle. Hän kyllä oli lopputulokseen tyytyväinen. :D
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

kun Herra Jeesus on mukana ninn työ kuin työ on loistava, kaikki onnistuu. Kiitos Sinettisormus venetaulu on upea.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tässä Marielta tänään saamani teos ”Kädet” ja siihen liittyvä tarina:

0E8E9099-E498-43E6-BB1D-2E20ABC358E9.jpeg
”Taitaa olla yli kymmenen vuotta aikaa siitä kun kävelin suruissani kotiinpäin. Olin ollut käymässä yhden siskon luona auttamassa häntä. Oli pilvinen ja synkkä ilma. Olin hyvin murheellinen, yksinäinen ja kävellessäni ajattelin että ei taida olla ketään joka rakastaa minua. ( Tiedän kyllä että lapseni rakastavat ). Sitten kysyin Herralta Jeesukselta että rakastatko Sinä minua. Sain samantien näyn, katsoin taivaalle, tummien pilvien väliin aukeni pyöreä valoa hohtava aukko ja siitä tuli näkyviin kaksi kättä jotka kertoivat, tule isän syliin, minä rakastan sinua.”
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hieno työ Marie! Todella herkkä ja kaunis.
Voin hyvin nähdä siinä sen Jumalan rakkauden sinua kohtaan, jonka Hän sinulle tahtoi osoittaa.
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

Kiitos Sinettisormus, oli pakko tuoda kuva jo nyt vaikka ei olekaan valmis, jatkan vähän vielä jos Herra suo.
Magda-siskon tuoma käsikuva hämmästytti yhtäaikaisuudellaan.
Mistä tämä käsikuva on peräisin Magda?
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

Vai oliko se Magda-siskon tuoma käsikuva toisesa osiossa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Shalom!

Sinettisormus-sisar lähetti hyvin ajankohtaisen teoksen, jonka nimi on:

"VALO PIMEYDESSÄ"

valo-pimeydessa.jpg

Joh. 1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Eero että autoit jakamisessa.
Tämä on aihe josta Jumala on minulle puhunut viime aikoina.

Kansa joka pimeydessä vaeltaa

http://sinettisormus.blogspot.com/2021/ ... a.html?m=1

Minä Olen maailman Valo
https://sinettisormus.blogspot.com/2022 ... s.html?m=1
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuota olisi vielä voinut työstää mutta sitten päätin että se on noin hyvä, se kaikki "rouheus", jonka ylle valo lankeaa ...
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Minusta tämä on tärkeä aihe ja kerroit mulle laittamassasi viestissä, että halusit tehdä tämän kahdella värillä eli mustalla ja valkoisella ja tämä on mun mielestä hyvä oivallus, vaikka onkin ihan "perusasioita", mutta tähän musta-valkoisuuteen maailma on nyt vahvisti matkalla tai on jo siellä jo. Ja jotkut näkevät tämän värin toistepäin eli pimeys on muka valkeutta, siksi laitoin tuon Raamatunkohdan, että "pimeys ei sitä käsittänyt".
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Eero! Amen!
Pimeys ei sitä käsittänyt eikä käsitä..
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tässä taas Sinettisormukselta hieno uusi työ ”Tämä On Se Päivä”.

BF6EE58A-A6A7-445C-9A05-D7B190A79E94.jpeg

2Kor. 6:2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen ja kiitos Eero.
Hienon sananpaikan laitoit ja hyvin sopivan. Minulla oli tuota tehdessä sydämellä Tämä, hyvin samankaltainen sana:

Psalmit 118:24 FB38
"Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä."
Vastaa Viestiin