Teokset

Kaikille keskustelijoille vapaa blogialue, jonne voi lähettää kuvia itse tekemistään teoksista, raamatullisista aiheista, meidän Herraamme Jeesusta Kristusta ja Hänen Sanaansa kunnioittaen.

Kuvatiedostot max. 1mt

Valvoja: Eero

Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Oli vuosi 2004 kun sen maalasin. Ensin piti vain maalata kuva joka olisi sini valkoinen, erisävyineen, mutta taulu muuntui kuin itsekseen. Tuntui että se ei ole koskaan valmis ja sitten eräänä päivänä sanoin että nyt se saa olla siinä.
Mietin sen nimeä, ehkä Magda? Näytin sitä veljelleni joka kommentoi heti ettei Nähdä ole noin ylhäinen nainen. Olin samaa mieltä. Mietin mihin tuon taulun laitan ja sitten se unohtui moniksi vuosiksi varaston kaappiin. 2010 kävin uskon kasteella, jonka jälkeen menin seurakunnan tilaisuuteen. Seurakunnan virallinen profeetta tuli luokseni ja sanoi että hänellä on minulle sanoma:
-" Sinua valmistetaan kuin Esteriä, näen sinut vesialtaassa, jossa on marmoriset reunat. Altaan ympärillä on naisia jotka palvelivat minua ja olivat valmistaneet minun allas veteni eri tuoksuin. Mirhaa ym. Allas oli tähtitaivaan alla.."
Kävin uudelleen n. vuoden päästä tuossa seurakunnassa ja tämä profeetta profetoi minulle uudelleen tuon saman, sanoen että minua valmistellaan edelleen.
Kaksi vuotta sitten kun suunnittelin kotikokousta, mietin mistä löytäisin jonkun sinisen taulun seinälle?
Silloin muistin tuon taulun ja lähdin hakemaan se sisälle. Olin täysin unohtanut sen.
Kun otin sen käsiini, muistin heti sitä katsoessa tuon profetian minulle.
Samalla ymmärsin että olin 6 vuotta aiemmin profetoinut sen itselleni, sitä ymmärtämättä. Eikö tuo profeetta tuntenut minua eikö ollut koskaan nähnyt taulua.
Näin heti että todellakin, se on Esteri!!!
Esteri kyynelehtii kansansa puolesta. Kyynelistä muodostuu virta hänen ympärilleen, joka höyrystyy hänen taakseen ja ylös muodostaen ristin joka kuvaa hänen uskoaan. Esteri on tähtitaivaan alla.
En muista vuotta, (2012)? mutta muistan kuinka kuulin kerran äänen sanovan:
-" Nyt on tähtitaivaan aika."
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

Ihana taulu. Aivan selvä Ester minunkin mielestääni, täynnä elämää ja voimaa ja Herran Henkeä. Voi kun kaikki rohkaistuisi tuomaan tänne töitäään.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mä ajattelin rohkastua sen verran, että laitan ihan viimeaikasen työn, omakuva tältä vuodelta. Tekniikkana "digiöljyä puulle".

Tuli ihan näkönen, vaikka parta unohtuki ajaa ennen. Kasvojentunnistuskoneeseen tätä on kuitenkin turha lyödä. Har har :D

OMAKUVA.jpg
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hyvä työ tuo on. Katsoin heti kun aukaisin, että tutut kasvothan ne siellä ..
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kotona ei onneksi ainakaan vielä tarvitse pitää maskia, niin että peittämättömin kasvoin mennään Kristuksen eteen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

On todella upea työ, onko tämäkin tehty tietokoneella vai miten. Hienosti olet saanut valot ja varjot esiin ja eloisa "pensseli- viivastus" kasvoissa tuo mieleen Vincent van Goghin.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos sisar Marie, onneksi on Herra varjellut korvat, niin että kuulee :)

Joo, se on tehty tietokoneella, tuo pensselin jälki on siis keinotekoinen tietokoneen jollakin kaavalla laskema. Kyllä Herra antaa sen luovuuden, mutta ei ihminenbtietenkään ilman harjoitusta tule mestariksi. On kuitenkin myös sellaisia ihmisiä, jotka pystyvät tarttumaan moneenkin erilaiseen soittimeen ja hyvin nopeasti kehittymään taitureiksi.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tässä Sinettisormukselta kaksi taulua, toinen lyijykynällä ja toinen akryylimaalilla tehtynä. Tein niistä kuvaparin, kun ne liittyvät vahvasti toisiinsa:

TaivaanJaMaanHerra.jpg

"Löysin varastosta edesmenneen veljeni lyijykynätyön Jeesuksesta, jonka sitten kehystin seinälle.

Sitä pitkään katseltuani, tuli ajatus että jos minäkin koittaisin maalata Jeesuksen. En ollut tehnyt sitä koskaan. Oli ollut monien vuosien tauko kun olin viimeksi maalannut tai edes pitänyt sivellintä kädessäni ja tuntui, että tuo taantuma tulee kyllä näkymään. Mutta kyllä se siitä alkoi sitten kohemaan."
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tässä ihan uusi työ Sinettisormukselta 12.12.2020:

ristintyö.jpg
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Näitä nyt harjoittelen että alan saamaan tuntumaa... oli kyllä ensin hakusessa mitä siihen teen .. mut kun kerroksia muotoutui niin lopulta se oli tuo.
Nyt pieni tauko ja taas alkaa miettiä uutta aihetta. Sanoin heti siinä alussa että Jeesus ..tee tätä kanssani. ❤️👑❤️
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Wau, toi on hieno!
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Jarmo 💖👑👑👑💖
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

Kyllä on hienoja töitä Sinettisormus. Nää on upeita, ja oikea aloitustyyli, Jeesuksen kanssa. Minäkin pyydän Jeesuksen mukaani maalaaman ja ohjaamaan kättäni. Kiitos Herrallemme avusta. Kiitos Sinetti kun toit töitä ja samoin Eero.
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Marie ...
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Sinettisormus lähetti minulle vanhan koulun uskontotuntien opetusmaalauksen.

Se on Gebhard Fugelin "Pyhän Hengen Vuodatus" vuodelta 1935. Kuvastaa mun mielestä hienosti tuota hetkeä ja puhuttelee ehkä myös tätä meidän aikaamme kun odotamme Jeesuksen toisen Lupauksen täyttymistä eli Hänen ilmestymistään hakemaan meidät Kotiin. Pyhä Henki liittyy varmasti tähän hetkeen yhtä voimakkaasti.

apostolit.jpg
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen. Sopii kyllä hyvin tämän päivän kuvaan joka kuvaa mielestäni juuri " vuodatusta ".
Eilen käytin tuota kuvaa, kun lauloin kielillä videolle. Jostain syystä eilen laulelin kielillä miltei koko päivän.
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

Tätä minä odotan tulevaksi, viimeinen herätys , viimeinen vuodatus ja sitten päästään taivaankotiin. En muista nähneeni tulua aikaisemmin. Opettava ja kertova taulu.
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Löysin tuon taulun viime kesänä kirpputorilta ja vain 10 e.
Nämä opetustaulut maksavat normaalisti paljon enemmän. Oli pakko ottaa ja tykkään niin tuosta kuvasta. Minulla ei vain ole vielä paikkaa sille, mutta olen kotikokouksissa ripustanut sen seinälle.
rauhaa
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Helmi 2021, 23:01

pari videota

Viesti Kirjoittaja rauhaa »

Hei,

ei varsinaisesti kuvateoksia mutta tässä pari uutta kauttaaltaan itse tehtyä (sekä video että musiikki) kristillistä musiikkivideota:
https://www.youtube.com/watch?v=ka801aogu-4
https://www.youtube.com/watch?v=6L3Qe4mykJE

-Tuollaisia harrastetekeleitä. Jos voi kysyä niin millaisia videoiden kannattaisi mielestänne olla tavoittaakseen sanomallaan paremmin niiden katsojia?

-Itseltäni ei ole ikinä maalaaminen tai piirtäminen yhtään sujunut. Eikä graafinen kuvankäsittelykään. Videoiden kanssa puljaamisen olen aloittanut äskettäin ja tuntuu että siitä olen jotain viime aikoina ehkä oppinutkin. Teissä sensijaan onkin näemmä monia jotka maalaavat ja käsittelevät kuvia, kiitokset teostenne esillelaittamisesta, oli mukava katsella niitä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kyllä voi ehdottomasti laittaa tännekin, tuonne toisaalle ehdinkin jo kommentoida. Mulle oli sinällään yllätys, että myös instrumentaalimusiikilla voi ylistää Herraa, mutta näitä kun kuunteli niin aukeni tämä asia.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin