Teokset

Kaikille keskustelijoille vapaa blogialue, jonne voi lähettää kuvia itse tekemistään teoksista, raamatullisista aiheista, meidän Herraamme Jeesusta Kristusta ja Hänen Sanaansa kunnioittaen.

Kuvatiedostot max. 1mt

Valvoja: Eero

Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Maria »

Huomasin, että sinulla Hadass on aika samanlainen profiilikuva, kuin Sinettisormuksen tekemässä taulussa, joka on tässä ketjussa. Ihan alussa. En heti huomannut, vaikka jotain tuttua kuvassa oli.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Tuija »

... ehkä jotain piiloitettua, niin kuin nimi Ester tarkoittaa 😉💌🤔😉😊
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tässä tuo teos, josta nimimerkki Hadassa puhui:

8F14EC58-8172-4149-BE38-C84905F0F61E.jpeg

Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Matt. 3:12 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos Eero, etenkin tuo Matt. 3:11. kuvastaa tuon taulun/ kuvan nimeä.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Shalom!

Tuija lähetti minulle uuden työnsä, jonka hän oli tehnyt mökkimatkansa päätteeksi, aivan viime päivinä siis. Tämän nimi voisi olla vaikka "Kirkkauden Hedelmät" ja siinä on mukana myös Raamatun kohta Matteuksen Evankeliumista:

7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
7:17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

Aamen.

kirkkauden-hedelmat.jpg
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Shalom yövartiosta, luin tuon Tuijan laittaman Raamatun kohdan uudelleen ja näin yösydännä sanojen merkitys aina jotenkin korostuu kun niitä rauhassa lukee.

Tuli mieleen viinirypäleistä ja orjatappuroista, että Herra Jeesus kantoi meidän pahat hedelmämme kirjaimellisesti orjantappura päässään ristille, mutta siinä missä tuo Raamatun kohta sanoo, että mitään hyvää ei voi huonosta puusta saada ja vaikka Jeesus asettui ”huonoon puuhun” meidän edestämme, niin Hän käänsikin tämän hyväksi viiniksi Uudessa Liitossa. Vain Hän kykeni kumoamaan tämän asettumalla synniksi siihen paikkaan, missä syntiä ei ollut.

Ehkä monimutkaista pohdintaa asiasta, jonka voisi ilmaista yksinkertaisemminkim, mutta tämän saman ihmeen kautta muutumme mekin syntisestä kuolevaisesta puhtaaseen ja iankaikkiseen. Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Hieno kuva Tuija 🙏

Näinhän se menee, Jeesuksen ja vain Jeesuksen avulla hedelmätönkin puu voi rueta versoamaan 🌱🥰
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos Eero.
Kiitos teille molemmille, Eero ja Rosita, vielä noista hyvistä ajatuksistanne. Olette Herralle rakkaat, hyvässä puussa kasvamassa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tässä Tuijan uusin teos, johon liittyy seuraava Raamatunkohta:

Sananlaskut 3:3 "Laupeus ja uskollisuus älkööt hyljätkö sinua. Sido ne kaulaasi, kirjoita ne sydämesi tauluun"
KR 1933/-38

sananl3.3.jpg

Mä itse asiassa näin, että tässä olisi kyseessä yöllinen lampi, jolla nämä joutsenet ovat, mutta en ole varma oliko se tarkoitus. Hieno työ joka tapauksessa!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos Eero ja oikein näit, se on yö tai myöhäinen ilta hetki. Joutsenet edustavat uskollisuutta, siksi halusin ne kuvata tuohon sananlaskuun.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Pi_O
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2022, 15:31

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Onpa hieno!
Erityisen hienolla tekniikalla olet nuo kukat maalannut!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Okei ja sitten on kuutamo, joka heijastaa auringon säteet myös pimeyden keskelle, niin kuin uskollinen Herran oma tänne maailmaan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

Oi miten kaunis taulu Tuija. Kiitos Herralle että saat maalattua.
Itseläni on ollut toisin. Saatana yrittää tuhota minut tavalla ja toisella, auton toimimattomuutta, korjauksia, vesivahinkoa, rahojen rittämättömyyttä, remonttia, sairaautta, yksinäiäisyyttä, Olen ollut aivan uupunut. Olen kuin Job raamatussa.
Yritän vaan kiitellä Herra Jeesusta kaikesta hyvästä mitä on.

Oi Herra, anna minullekin rauha ja tyyyni loppuelämä ja poista kaikki esteet.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos Eero, Pi_O ja Marie. Onhan siinä paljon puutteita mutta on niin terapeuttista maalata, silloin ei ajattele mitään muuta. Tuossakin varmaan teen pieniä korjauksia.
Uutta jo mietin .. saa nähdä koska ensimmäisen vedon siitä teen? Joskus saa paljonkin aikaiseksi ja joskus vie pitkiä aikoja kun voi edes siveltimen tarttua ja niin se pitää tapahtua, kun inspiraatiota riittää. Nyt tämä kuumuus vie kaiken voiman .. ja tämän maailman huonot uutiset.
Mutta me tiedämme tässä kaikessa, missä meidän paikka on! Se paras paikka!
Halleluja!
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Älä välitä Marie, tässä maailmassa kaikki kiristyy kiristymistään ja lopulta se tulee koskettamaan kaikkia. Meidän tulee vaan luottaa Herraan, niin kuin teemmekin. Itse asiassa Herra sanoi mulle jokin vuosi sitten, että ”Älä pelkää, seuraava suuri katastrofi tulee koskettaamaan kaikkia” ja tämän jälkeenkin on tapahtunut vaikka mitä, mutta niistä on selvitty.

Mutta siis tuon kiristyksen tuntee nahoissaan koko ajan enemmän ja enemmän ja se myös kuluttaa, niin että on lopulta aivan tyhjät kädet, niin kuin Maria-sisar tuolla toisaalla muotoili. Herra valjasta meidän tyhjät kätemme Sinun voimallasi rauhan kääntöauroiksi. Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Siunaa rakas Jeesus Marieta. Poista esteitä hänen tieltään ja tue häntä kaikessa.
Anna Jeesus rakkautesi näkyä Mariessa, nosta hänet uupumuksesta ja rikasta häntä rakkaudellasi ja jos voit niin ilahduta häntä jonkun ihmisen seuralla. Kiitos jos autat myös rahahuolissa. Kiitos Jeesus, että tänäkin päivänä Sinä kuulet meitä. Kiitos, että me kaikessa saamme turvata Sinuun, Sinun armoosi ja laupeuteesi ❤️
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

Kiitos rakkaat Eero-veli ja Rosita-sisko rukouksesta puolestani. Olen varma että Jeesus kuulee rukouksenne, uskovien rukoukset eivät tyhjinä palaja. Itse olen ollut aivan tyhjä niin kuin Mariakin kertoi olevansa toisessa ketjussa.

Teidän rukous auttoi koska jaksan taas taistella pahoja henkivaltoja vastaan. Sellainen "pyhä viha"jatkuvaa kiusaamista ja pahuutta kohtaan nousi, että nyt saa riittää.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen Marie! Amen! Mennään yhtenä rintamana rukoukseen!
💖👑💖🙇‍♀️🙇‍♀️
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tässä taas uusin työ Tuijalta ja siihen liittyvä Raamatunkohta Psalmeista:

kristusvalovalkeuden.jpg
121:6 Ei polta sinua aurinko päivällä, eikä kuu yöllä.

Mulle tuli tästä mieleen montakin asiaa, kun tuolla toisaalla puhuttiin Pelastussanomien traktaateista, niin tuli mieleen, että jotakin Tuijan työtä voisi käyttää pohjana ja ajan mukaan se voisi olla synkkäkin, mutta niin että käy ilmi kuka sen ainut valo on: Kristus!

Sitten tuli mieleen, että tältä voisi näyttää kun Herramme saapuu meitä hakemaan sysimustasta maailmasta. Tai sanoinkin Tuijalle kun tuon kuvan laittoi, että se hetki on oikeasti varmasti jotain sellaista mitä emme pysty edes kuvittelemaan, niin kuin onkin, mutta mikään ei silti voi estää meitä kuvittelemasta tuota ihanuutta ja odottamasta!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin