Teokset

Kaikille keskustelijoille vapaa blogialue, jonne voi lähettää kuvia itse tekemistään teoksista, raamatullisista aiheista, meidän Herraamme Jeesusta Kristusta ja Hänen Sanaansa kunnioittaen.

Kuvatiedostot max. 1mt

Valvoja: Eero

Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

Ihania tauluja olet sanut aikaiseksi Herramme kanssa. Kiitokset Herralle ja Tuijalle.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Tuijan maalaama upea taulu, ylipapin rintakilpi.


”Kun siis Aaron astuu pyhäkköön, hän kantakoon oikeutta jakavassa rintakilvessä Jaakobin poikien nimiä sydäntään vasten, jotta Herra aina muistaisi heitä.” (2. Moos. 28:29)


IMG-20230206-WA0004.jpg
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Ylipappi Aaronin työvaatetetukseen kuului rintakilpi, johon oli kiinnitetty kaksitoista kaunista jalokiveä. Jalokiviin oli kaiverrettu Israelin heimojen sukukuntien nimet; nämä nimet edustivat jokaista israelilaista. Kun Aaron astui ylipappina ilmestysmajan kaikkeinpyhimpään, hän kantoi samalla sydäntään vasten jokaisen israelilaisen Jumalan eteen.

Miten lohduttava esikuva! Raamatun mukaan Jeesus Kristus on meidän kristittyjen ylipappi. Hän edustaa meitä Jumalan edessä. Me olemme Hänen sydämeensä kaiverrettuja ja kaikkinemme aina Jumalan näköpiirissä ja huomion keskipisteenä. Sydän edustaa rakkautta – Kristuksen rakkaus kantaa meitä, varmasti ja jatkuvasti.

Aaronin vaatteissa oli myös ”olkatoppaukset”, joihin oli samoin kaiverrettu Israelin päämiesten nimet. Olkapäät edustavat Raamatussa voimaa, joten Kristus kantaa meitä rakkaudessaan sekä kaikella voimallaan.

Jalokivissä on sellainen erityinen ominaisuus, että ne loistavat sitä kirkkaammin mitä suuremmassa valossa ne ovat. Kun Kristuksemme kantaa meitä Isämme eteen, me loistamme kaunista hohdetta. Sitä loistetta emme huomaa itse, sen näkee kolmiyhteinen Jumala.

Kuka olisi voinut repäistä jalokivet irti Aaronin olkapäistä tai rintakilvestä? Ei kukaan. Samoin kukaan ei voi varastaa meitä Kristukseltamme. Olemme turvassa Hänen sydämellään.
https://yksinarmosta.fi/2018/08/13/aart ... sydamella/



Jälleen niin merkityksellinen aihe Tuijalla maalattavana 🙏🙏
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tässä nimimerkki Marien minulle lähettämä taulu ja hän itse sanoo siitä näin:

"Tämä maalaus on monen vuoden takaa ja kertoo Suomen kohtalon. Olin
maalatessani tätä mieltä ja olen sitä edelleen. Ensin vaikeaa ja sitten
Jumalan avulla helpottaa."

Mä itse olen "nettipaastolla" jollei mitään ihmeellistä tapahdu, niin ainakin nyt Pääsiäiseen asti, jotta kuulisin, mitä Herra haluaa sanoa. Mutta kuvitelkaa, kohta on taas kevät ja Tempaus on joka hetki lähempänä. Tule Herra Jeesus!

suomenkohtalo.jpg
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen Marie, tuohan on profetiaa Suomen ylle jo vuosia sitten maalattuna.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

Kiitos suuresti Eerolle kn auttoi. Minä en osaa itse. Joo Tuija, minustakin tuntui jo maalatessa tätä, että näin tapahtuu, mutta aikahan sen näyttää enkä minä ole profeetta. Mutta jos minulta kysyttäisiin ottaisin mielelläni tällaisen lahjan vastaan ja itseasiassa ottaisin kaikki Jumalan antamat lahjat vastaan onnellisena iloiten.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Jumala voi yllättää ja käyttää meitä ihmeellisesti. Tuon Olen itse saanut kokea myös tuossa Esteri taulussa.
2004 sen maalasin ja 2010 tuo minulle profetoitiin, eli profetoin sen tietämättäni itselle maalatess.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Onko joku lukenut Pekka Reinikaisen kirjan ”Tempaus tulee”?
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Hieno taulu! Ja noinhan tuossa on käynyt, Suomi on melkein kokonaan jo pedon nielemä. Viimeinen pala lienee rukoilijoiden käsissä 🤔
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

Herra Jeesus Kristus Vapahtajamme anna meidän pitää itsenäisyytemme, vapauta meidät vapauteen.
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Aamen!🙏 Tältä se on tosiaan näyttänyt ja tuntunut jo pitkään. Herra armahda meitä. Anna meidän pitää lippumme ja itsenäisyytemme. Auta kansaamme heräämään parannuksen tekoon! Paljasta valheet ja pimeyden työt. Anna ratkaisevat äänet sinun tahtoasi noudattaville seuraavissa vaaleissa!🙏🙏
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Viimeisin työ Tuijalta, meidän Herramme kuva:

F2E96183-67D1-4CCD-8851-C4FE7A6AAF95.jpeg

Raamatun paikka Kol. 1-27:
https://www.koivuniemi.com/raamattu?til ... kol&luku=1
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kun tuota aloin maalaamaan, tai itse asiassa minulla oli mielessä aivan toinen aihe kun tuli tarve maalata tuota. Siinä maalatessa alkoi sydämessä soida:" Jeesus Kristus kirkkauden toivo".
Se muuttui samalla lauluksi kuuluvalla äänellä, sydämen ääni muuttui työtä tehdessä todeksi.
🙏✝️
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

Minusta toi on ihana kuva Herrastamme Jeesuksesta. Hänen silmissään on kuin elämä. Voi kun itsekin saisin voimaa taas maalata.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tässä uusin työ Tuijalta, joka ei myöskään paljon esittelyjä kaipaa:

20DF2037-81B9-4160-BB47-E9F8B1A14B8A.jpeg

Ja tässä teokseen liittyvä Sananpaikka:

Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Täytyy sanoa, että tässä kuvassa näkyy Marian äidinrakkaus Jeesusta kohtaan, ei yhtään mitään ylpeyttä, niin kuin joskus kuvissa näkee.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Kulkija
Viestit: 187
Liittynyt: 27 Joulu 2020, 09:57

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Lempeää iloa säteilee taulusta tänne asti🤗
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Shalom!

Tässä taas yksi hieno teos Tuijalta, joka sekin puhuu jo itse puolestaan:

B6124FCA-1B3C-4652-8E2A-136055415FDD.jpeg

Raamatunpaikka:
1Moos. 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!
Mun mielestä tämä kuva kertoo kaiken siitä miten helposti me ihmiset olemme vieteltävissä, jopa syntiin josta kärsisimme heti kuolemanrangaistuksen Herran edessä, ellei olisi Jeesusta. Tätä Armon määrää ei voi kukaan käsittää, mutta Herra on silti sen meille omalla ruumillaan lahjoittanut.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Lisäsin blogiini alaotsikko sivun: Maalaukseni, johon tuon näkyviin noita töitäni. Päivitän sitä sen mukaan kun jotain uutta tulee ...

https://sinettisormus.blogspot.com/p/ma ... i.html?m=0
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tässä todella upea teos nimimerkiltä "Marie".

Se on tehty yli kymmenen vuotta sitten ja teoksen koko on 92 x 47 cm. En tiedä voisiko tätä sanoa jopa romanttiseksi tai realistiseksi tyyliksi, sillä mulle tulee tästä mieleen jotkin Pekka Halosen teokset. Hieno teos joka tapauksessa ja ajankohtainen aihe näin Herramme Syntymäjuhlan alla.

seimi.jpg
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

Sydämellinen Kiitos taas Eero-veljelle kun laitoit kuvan palstalle. Mennään taas eteenpäin päivä kerrallaan Herra Jeesuksessa roikkuen ja kiinni pitäen. Jumalan siunausta jokaiselle katsojalle.
Vastaa Viestiin