Teokset

Kaikille keskustelijoille vapaa blogialue, jonne voi lähettää kuvia itse tekemistään teoksista, raamatullisista aiheista, meidän Herraamme Jeesusta Kristusta ja Hänen Sanaansa kunnioittaen.

Kuvatiedostot max. 1mt

Valvoja: Eero

Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

Ihania tauluja Sinettisormus.
Mites sinä Eero, vieläkö olet tehnyt taidetta?
Minäkin otin taas pensselin käteen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mä yritin tuossa juuri kaivella arkistoja, että löytyisikö jokin vanha työ. Ei löytynyt eli täytyy myös tarttua pensseliin :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hienoa! Maalaaminen on terapeuttista. Sen avulla on hyvä purkaa stressiä. Silloin ei ajattele muuta kuin sitä tekemistään. Suosittelen kaikille. Ajattelin, että yritän maalata niin että siinä olisi aina jokin hengellinen statsi. Ja ehkä jokaiseen työhön voisi liittyä jokin Raamatun jae.
💖👑💖🙌🙌🙌🙌
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tässä taas uusi hieno teos Sinettisormukselta, ”Se on Täytetty”.

Mun mielestä on tärkeää valjastaa epäröimättä käyttöön ne lahjat, jotka Herra on antanut ja tässä ne ovat hyvin näkyvässä muodossa.

08285B6B-9DB6-42B7-A6C6-C98986D8F507.jpeg
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Joh. 19:30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Onko siis tämä blogi osio epäjumalan palvelusta...??? 🤔🤔🤔
Jos näin on niin laittakaa poistoon nuo kuvani.

Uskon itse ja minulle on myös sanottu rohkaisuksi, että nuo kuvat voivat myös evankelioida. Niinkuin noihin töihini liityy aina jokin Raamatun jae tai paikka.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Sinettisormus kirjoitti: 19 Helmi 2022, 12:19 Onko siis tämä blogi osio epäjumalan palvelusta...??? 🤔🤔🤔
Jos näin on niin laittakaa poistoon nuo kuvani.

Uskon itse ja minulle on myös sanottu rohkaisuksi, että nuo kuvat voivat myös evankelioida. Niinkuin noihin töihini liityy aina jokin Raamatun jae tai paikka.
Toisessa käskyssä on kolme osaa; älä tee epäjumalankuvaa, äläkä tee kuvaa niistä, jotka ovat ylhäällä taivaissa ja alhaalla maan päällä, äläkä kumarra ja palvele niitä.
En ole tätä ketjua lukenut mutta itse olen ymmärtänyt 10 käskyn, toisen käskyn älä pidä muita jumalia tarkoitavan kaikenlaisten Herran kuvien tekoja. Itse esim pidän tuota katolisen kirkon tekemää Jeesuksen kuvaa irvikuvana sillä Jeesus oli ymmärtääkseni vanhojen alueiden Iran Irak Israel alueelta ja noista ihmisistä suurin osa on muslimeita sekä hyvin irakilaisten näköisiä ihon väriltään. Ei valkolaisia. Ymmärtääkseni myös siihen aikaan miehet eivät pitäneet pitkää tukkaa.

Ohessa Paavolan näkemys. En itse ole oikein varma olenko oikeassa. Korjatkaa ne jolla tietoa!
http://www.kotipetripaavola.com/Jumalankuvankielto.html

Kommentoin siis yleisesti, en ole selannut ketjun kuvia
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Selvennykseksi kysymykseni liittyy tähän kirjoitukseen: viewtopic.php?f=35&p=42750#p42750
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, tästä on keskusteltu palstalla jo aikaisemminkin ja hedelmät ovat olleet huonot, turhaa riitaa, joka ei Herraa kirkasta.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Itse asissa, olin äsken rukouksessa ja Herra muistutti minua eräästä 2004 tapahtumasta ja tämä antoi varmuuden että Jeesus on kanssani näissä töissä. Kiitos Jeesus että kuulit ja vastasit minulle. Tuo vastaus tuli tuon Ester maalauksen kautta.
💞💥👑💥💞
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kun maalaan, pyydän että Jeesus tekee sitä kanssani. Kun aloin maalaamaan uudestaan, päätin, että teen hengellisiä tauluja että niillä on jokin sanoma. En enää tee mitään mikä ei tarkoita mitään, eikä ole tyhjää puhuva.
Nyt iloitsen Jeesuksen vahvasta muistuksesta ja voin ja voimme iloiten jatkaa, kunhan teemme sen oikella sydämen asenteella.
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minulla on jo seuraava kuva sydämelläni, kunhan saan hankittua pohjan. Tuo näky perustuu jokinaika sitten saamaani näkyyn.
Olen nyt sinut Herran kanssa tästä asiasta ja se riittää minulle.

💞👑💞
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Shalom!

Sain juuri uuden teoksen nimimerkiltä Marie, se on ilmeisesti luonnossa hyvin suurikokoinen taulu, jossa on jotakin hyvin kiehtovaa ja varmasti paljon symboliikkaakin, jota en nyt lähde arvailemaan, vaan annan kuvan puhua puolestaan.

Työn nimi on ”JOKO HÄN SAAPUU?”.

283E6990-CA31-442D-87A6-EB013D63D0CF.jpeg
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kaunis teos jossa Jumalan lapsi ei ole piilottanut lamppuaan vaan seisoo rohkeasti valona maailmalle.
Näin tuon näen..
Siunausta Marie ja Siunausta teille kaikille. Pidetään lyhdyt palamassa.
💡💡💡
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sinettisormus, samoin sinulle!

Toi kyllä kiehtoo mua toi teos. Onko lapsi kiivennyt valotolppaan, onio hänellä jotakin kädessään ja mitä ilme kertoo? Hieno työ!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

Kiitos rakkaat siskot ja veljet.

Jeesus syntyi ja eli ihmisenä maan päällä toisten ihmisten kanssa. Kyllä hänestä saa laulaa, kirjoittaa, kertoa, maalata, hänen nimeänsä saa mainita ja käyttää.
Motiivi teon takana on se joka vaikuttaa. Haluaako korostaa itseään vai haluaako korostaa Jeesusta Kristusta.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Maria »

Eero kirjoitti: 19 Helmi 2022, 19:58 Shalom!

Sain juuri uuden teoksen nimimerkiltä Marie, se on ilmeisesti luonnossa hyvin suurikokoinen taulu, jossa on jotakin hyvin kiehtovaa ja varmasti paljon symboliikkaakin, jota en nyt lähde arvailemaan, vaan annan kuvan puhua puolestaan.

Työn nimi on ”JOKO HÄN SAAPUU?”.


283E6990-CA31-442D-87A6-EB013D63D0CF.jpeg
Käy jotenkin yksiin Marie Eeron allekirjoitus tämän tekemäsi taulun kanssa. Itse maalaus on hetkittäin vilahtanut silmissäni ja se on jäänyt mietityttämään. Sen tiedän, että Herra haluaa usein puhua juuri niin, että jään miettimään ja ikäänkuin odottamaan sopivaa vastausta tai sanomaa. Nämä on niitä odotusaula_hetkiä, joissa ei ole halua kiirettä pitäen jatkaa matkaa, vaan mielellään vain odottaa. Sitten se hetki menee ohi kunnes se tulee uudestaan eteen. Ehkä hieman täsmentyen. Näin nytkin.
Totta tuokin, että jos katsoo oikealle, niin aivan kuin hänellä olisi jotakin kädessään. Ja jos saa tulla vapaasti katsomaan niin ihan kuin olisi oikeaan käden yläpuolella haalea nuoli alaspäin ja kädessä siten sellainen kynä, jota et voi nähdä ilman erityistä näkökykyä. Ja selvästi hänelle on annettu sellainen näkökyky, koska hän on korkeammalla kuin muut ja antaa katseensa levätä rauhallisesti jossain, mitä hän kirjoittaa.

Vasen käsi on kiinni lampunjalassa? Lampunjalka lienee seurakunta ja oikea käsi on kiinnitetty Jeesukseen Kristukseen, sillä Hän on vanhurskas. Raamatun mukaan oikea käsi symboloi vanhurskautta ja jossain kohtaa Raamatussa on mielestäni mainittu, että se tukisi meitä. Sillä jos me ripustaudumme Herraan, joka on Kristuksen ruumiin pää, me emme putoa.

No, meinaa tulla pitempi kirjoitus (kirja) kuin oli tarkoitus, joten siitä pois ja eteenpäin.

Siunausta taidetöissänne ja taidoissanne ja Jumala kanssanne 🙏

❤️🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Maria »

Ps. Yleensä en ole sanonut mitään, mutta se ei tarkoita että en katsoisi tai arvostaisi. Maalaus on kauan sitten jäänyt, mutta sen tiedän, että elämän saamme maalata näkyville siveltimellä, pensselillä tai millä tahansa kynällä, vain armosta.

Mutta pitää sanoa, että pienien lasten töissä emme aina näe sitä, vaan tarvitsemme selittäjää. Selittäjä on tietenkin tämä pieni itse. Ja kun saamme häneltä sellaisen, on se joskus niin oivallinen, että sen avulla voit alkaa nähdä viivoissakin uusia muotoja ❤️🐑
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Eero »

Shalom!

Sinettisormus halusi lähettää palstalle Pääsiäistervehdyksen maalauksen muodossa, jonka nimi on ”Siipesi suojassa”.

A985588C-A2B4-45A2-8F48-74A07D2DC454.jpeg
Psalmi 91:4. Sulillaan hän suojaa sinua, hänen siipiensä alla sinä saat turvan. Hänen totuutensa on kilpi ja suojus.


Siunattua Kiirastorstaita siis!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Teokset

Viesti Kirjoittaja Marie »

Kiitos Sinettisormus, olet maalannut aivan upean teoksen ja hyvää pääsiäistä sinulle ja kaikille lukijoille.
Vastaa Viestiin