Omerin laskeminen alkaa

Keskustele eskatologisista asioista
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Omer, eli lyhteen, Jeesuksen ilmestyminen YLÖSNOUSSEENA juutalaisille, ja sitten "ilmestyminen" eli luokse TULEMINEN Henkenä Viikkojuhlan aamuna, omilleen sekä pakanoille/kansoille.

Kolmas kerta ??? ----------------------> 1.7. Pasuunanpuhaltamisjuhlana SEKÄ Lehtimajajuhlan viimeisenä päivänä, 22.7.

Nämä juhlat ovat monesti pareina. -----> 1.7. JA 22.7. KUVAAVAT MOLEMMAT SAMAA PÄIVÄÄ, JEESUKSEN ILMESTYMISTÄ.

Joh.7:37 Mutta juhlan VIIMEISENÄ, suurena PÄIVÄNÄ Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
tuula

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja tuula »

milloinka se lehtimajan juhla Israelissa on tänä vuonna.? tiedosta kiitollinen, jos joku sen tietäisi sanoa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja kalamos »

HerranNimessä kirjoitti:No ei, mutta laskenta on, kutsui sitä miksi hyvänsä. Vaikka Omerin laskennaksi.


Siis minkä laskenta on?
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Omerin laskenta?
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja kalamos »

HerranNimessä kirjoitti:Omerin laskenta?


Siinäpä se ongelma onkin,
kun Raamattu ei puhu mitään Omerin laskennasta.
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja Eero »

No joo, leikki sikseen, eikös se ole ollut jo alusta lähtien tiedossa?

Voisimmehan tietenkin puhua vaikka Kolmannen Mooseksen Kirjan, Leviticus 23:n, jakeiden 15-16 laskennasta, mutta se voisi varsinkin kasvotusten keskustelussa olla vaikeaselkoista. Ja Raamatun aikana kun Raamatun kirjoja ei oltu vielä jaoteltu, niin varmaan vielä vaikeampaa:

"Pitäisi tehdä sitä... laskentaa."
"Niin mitä laskentaa?"
"Öö.. no, laskentaa."
"Siis mikä?"
"No... Oomerin laskentaa."
"Ai Oomerin laskentaa! Olisit heti sanonut!"
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
olli

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja olli »

Laskettaisiinko sitten vaikka humppenkamppenkumppenduulia ?

Olisiko se hyvä nimitys sille mitä jotkut kutsuvat sillä hassulla nimellä "Omerin laskennaksi" ?

Siispä kaikki humppenkamppenkumppenduulin laskentaan ? Kai sinäkin Kalamos voit aina humppenkamppenkumppenduulia kanssamme laskea ?
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja kalamos »

HerranNimessä kirjoitti: Voisimmehan tietenkin puhua vaikka Kolmannen Mooseksen Kirjan, Leviticus 23:n, jakeiden 15-16 laskennasta


Mitä tuossa kohden lasketaan?
Ei ainakaan tuota heilutuslyhdettä.
Mooses (Lev 23:15-17) kirjoitti:Sitten laskekaa sapatin jälkeisestä päivästä,
siitä päivästä, jona toitte heilutuslyhteen,
seitsemän täyttä viikkoa,
laskekaa viisikymmentä päivää seitsemännen sapatin jälkeiseen päivään asti;
sitten tuokaa Herralle uusi ruokauhri.
Sieltä, missä asutte, tuokaa heilutusleiväksi kaksi kakkua,
jotka on leivottava happamena kahdesta kymmenenneksestä lestyjä jauhoja,
Herralle uutislahjaksi.
Toisin kuin olet antanut ymmärtää,
Raamattu ei siis tunne juhlaa nimeltä
"Heilutuslyhteen laskenta" tai "Omerin laskenta".

Raamattu tuntee Uutislyhteen juhlan,
jolloin toimitetaan tuon lyhteen (omer) heilutus
ja sitten seuraavana 50 päivää myöhemmin
Helluntaijuhlan eli Viikkojuhlan,
jolloin toimitetaan uutisleivän heilutus.

Siis, jos tuossa jotakin lasketaan,
niin siinä lasketaan aika juhlasta toiseen
ja siis nimenomaan tuon jälkimmäisen juhlan ajankohta,
jossa juhlassa toimitetaan uutisleivän heilutus,
jonka juhlan me tunnemme nimellä helluntaijuhla,
eikä ensimmäistä, jolloin uutislyhde (omer) tuodaan temppeliin
ja toimitetaan sen heilutus,
ja jonka me tunnemme nimellä uutislyhteen juhla.
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
tuula

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja tuula »

hei nyt muistin sen norjalaisen profetian vuosia vuosia sitten. siinähän se sanoi, että edellisenä päivänä eli sunnuntaina oli kirkot täynnä, eli tempaus päivä sattuisi sen profetian mukaan olemaan maanantai ja omerhan sattuu 5.6 maanantaille. oho. taidetaan olla lähempänä kuin luulemmekaan tempausta.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Tuolla etusivulla oleva laskuri tähtää juuri siihen päivämäärään!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen! Hyvä huomio! Tule Jeesus!
Sinettisormus

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ja kaiken kukkuraksi, tuo 4.6. Sunnuntai on Helluntai !!! http://www.uskonet.fi/artikkelit/199/py ... n_vuodatus

Ap.t. 2: 1-13

Kun sitten koitti helluntaipäivä, he olivat kaikki yhdessä koolla. Yhtäkkiä kuului taivaalta kohahdus, kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko sen talon, jossa he olivat. He näkivät tulenlieskoja, kuin kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat itse kunkin päälle. He tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua eri kielillä sitä, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
Jerusalemissa asui hurskaita juutalaisia, joita oli tullut sinne kaikkien kansojen keskuudesta, mitä taivaan alla on. Kun tämä ääni kuului, paikalle kerääntyi paljon väkeä, ja hämmästys valtasi kaikki, sillä jokainen kuuli puhuttavan omaa kieltään. He kysyivät ihmeissään: ”Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia? Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä? Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta, Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta, toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia - ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja.”
He eivät tienneet, mitä ajatella. Ihmeissään he kyselivät toinen toiseltaan: ”Mitä tämä oikein on?” Mutta jotkut pilkkasivat: ”He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä.”

Evankeliumi

Joh. 14: 23-29

Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
”Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen. Se, joka ei minua rakasta, ei noudata minun sanaani - mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun omani, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
Tämän minä olen puhunut teille nyt, kun vielä olen teidän luonanne. Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut.
Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon. Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi. Olen puhunut tästä jo nyt, jotta te uskoisitte, kun se tapahtuu.”
Sinettisormus

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Nyt minut valtasi valtava ILO tämän asian suhteen, niin että kyyneleet nousee .... : Voi mikä Riemu : https://www.youtube.com/watch?v=VB-7gLkrqt8
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Voi mikä riemu toisiaan. Muistan sen hassun profetaalisen unen jossa tämä bussikuvaus jo täyttyikin ja enää jää se "voi mikä riemu" jäljelle. Se oli minulle sellainen kokemus, etten ensin edes tajunnut olevani jo Taivaassa, vaan ihmettelin vaan. Sitten ymmärsin että hei ei nämä ole mun synttärit, vaan jotkut häät, johon ihmisiä valtoimenaan lauloi ja siirtyi takapihalle. Sen jälkeen näin kun valtavaa hääkakkua alettiin jo siirtää hääjuhlia varten. Kakkuun kiinnitettiin jo sellaiset aisat josta voitiin nostaa tuo jättiläiskakku monen mihen voimin aisojen varassa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Herralle Ylistys! Halleluja!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Oon niin täpinöissäni tästä, et meinaa päätä huimaa ....! :D
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Sama täällä! :)
Olen seuraillut joitakin YouTube kanavia ja tämä on yks niistä..laitan linkin(Lontoon murteella) tämä on kuin vahvistus tunnelmaan, joka tälläkin palstalla on juuri nyt.. kihelmöintiä on ilmassa ja kesäkuu nousee tässäkin esille..
https://m.youtube.com/watch?v=SYQDuzI6elc
tuula

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja tuula »

tuossa samaisessa profetiassa oli myös seikka, johonka kannattaa kiinnittää huomio. nimittäin se, että joku näistä leikkasi siinä profetiassa ruusupensasta. siis millonka niitä leikataankaan? onko jollakin näppituntumaa. keväällä vaiko syksyllä?
tuula

Re: Omerin laskeminen alkaa

Viesti Kirjoittaja tuula »

tämä on se olav rodgen näky vuodelta 1952. jos klikkaatte olav rodgen profetia niin varmaan sen jostakin saa lukea. sen verran kuuluisa profetia se on. ainakin mauno mattilan sivuilla on tämä näky.
Vastaa Viestiin