Luottamus. Lepo. Rauha.

Keskustele eskatologisista asioista
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Luottamus. Lepo. Rauha.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitän Isää/Abbaa saamastani uskon armolahjasta. Kiitän myös rauhasta, jonka Hän antoi sydämeeni. Olen oppinut luottamaan Isäni huolenpitoon. Niinikään on lohdullista tietää, etten voi omilla teoillani lisätä mitään Jeesuksen suorittamaan syntieni lunastustyöhön. Saan levätä Isäni kämmenellä.

Heb 3:12-14 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta, vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi; sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.

Matt 11:28,29 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

Joh 14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

Fil 4:4-7 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa! Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
olli

Re: Luottamus. Lepo. Rauha.

Viesti Kirjoittaja olli »

Jyrki, editoihan kumpaankin noihin viesteihisi sitä keskustelupuolta; omia mielipiteitä ja ajatuksia. Ohjeet lainausten käytöstä:
viewtopic.php?f=1&t=56#p363

Jälkimmäinen ei muuten asiasisällöltään kuulu suoraan tämän ketjun otsikon alle lainkaan. Sen säilyttäminen tässä ketjussa vaatii siis hieman enemmän kuin kevyen (puuttuvan) aasinsillan luottamukseen, lepoon ja rauhaan.
näkymätön ninni

Re: Luottamus. Lepo. Rauha.

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Totisesti Jyrki meillä on paljon kiitoksen aihetta!

Lauletaan yhdessä! Kiitos sulle Jumalani!
Kiitos sulle, Jumalani
George Coles Stebbins 1876



1.
Kiitos sulle, Jumalani,
armostasi kaikesta,
jota elinaikanani
olen saanut tuntea.
Kiitos sulle kirkkahista,
keväisistä päivistä.
Kiitos myöskin raskahista
syksyn synkän hetkistä.

2.
Kiitos, että rukoukset
monet, monet kuulit sä.
Kiitos, että pyynnöt toiset
eivät saaneet täyttyä.
Kiitos, kun mä hädässäni
avun saan sun kauttasi.
Kiitos, että synneistäni
vapahtavi Poikasi.

3.
Kiitos sulle jokaisesta
elämäni hetkestä.
Kiitos päivän paistehesta
niin kuin pimeydestä.
Kiitos sulle taisteluista,
rististäkin, Jumalain.
Kiitos, että aina muistat,
autat mua tuskissain.

4.
Kiitos sulle kukkasista,
jotka teilläin kukoisti.
Kiitos myöskin ohdakkeista,
jotka mua haavoitti.
Kiitos, että tahdot mulle
elon antaa iäisen.
Kaikesta, oi Herra, sulle
annan ikikiitoksen!

August Ludvig Storm 1891. Suom. Kaarlo J. Rahikainen 1900. Virsikirjaan 1986.


https://www.youtube.com/watch?v=sgIveP7sw4c
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Luottamus. Lepo. Rauha.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitos Ninni kauniista virrestä. Muistin Jobin.
Job 1:21 Ja hän sanoi: "Alastonna minä tulin äitini kohdusta, ja alastonna minä sinne palajan. Herra antoi, ja Herra otti; kiitetty olkoon Herran nimi."
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Luottamus. Lepo. Rauha.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ninnihän on oppinu kerralla käyttään tota lainausominaisuutta :) (mäkin vasta opettelen sitä)
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Luottamus. Lepo. Rauha.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Olen kalkkis. Olen vasta oppinut käyttämään värejä :) Tykkään siteerata Raamattua. Haluan värjätä Raamatun sanoman verellä.

OK, kunhan ei sinisellä ja punaisella.
Vanhus tässä opiskelee. Ei siis sinipunaista jatkossa :)
Vastaa Viestiin