Seurakunnan tempaus ennen pedon ilmestymistä

Keskustele eskatologisista asioista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Seurakunnan tempaus ennen pedon ilmestymistä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sain Samuel Korhoselta jälleen postia ja haluan jakaa sen täällä:
Shalom!

Petri Paavola on julkaissut sivuillaan videosaarnat, joilla Pentti Heiska hyökkää rajusti perinteistä dispensationalistista pre-trib-oppia vastaan (seurakunnan tempauksesta ennen vihaa), joka oli kyllä ainakin helluntaiherätyksessä vallitseva, vaan tuskin on enää. Sen ovat kirjoissaan esittäneet Hartonen jo 50-luvulla ja Viksten 80-luvulla. Herran tulemus oli keskeinen helluntaiherätyksessä aina 60-luvulle, mutta varsinainen lipsuminen alkoi 80-luvulla, kun Herramme Tulee -laulukirja saneerattiin ja nimeksi tuli Hengellinen Laulukirja. Herramme tulee -eskatologian oleelliset teesit:
A. Herra voi tulla milloin tahansa. (Ei mitään edeltävää merkkiä.) Mt. 24:44, Lk. 12:40
B. Hän pelastaa (tempaa) uskovat vihan ajasta eli Herran päivästä (2.Ts.2:2-3)
C. Antikristus ei ilmesty ennenkuin seurakunta on poistettu tieltä (2.Ts. 2:7-8)

Heiskan oppi suhteessa näihin teeseihin:
A. Herra ei voi tulla milloin tahansa (koska Antikristuksen on tultava ensin).
B. Herra pelastaa meidät kyllä Jumalan vihasta, mutta ei pelasta maan päällä koittavasta ahdistuksen ajasta, jossa Jumalan viha vuodatetaan jumalattomien päälle. Morsian viedään siis vihaan ennen häitä!!
C. Antikristus tulee ensin ja Herra vasta ahdistuksen ajan lopussa. Siitä seuraa, että meidän tällä hetkellä on odotettava Antikristusta.
Aasi kuitenkin aikoo edelleen odottaa Herraa eikä Antikristusta, koska Hän ”on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka HÄNTÄ odottavat” (Hepr. 9:28).

Tämä Herramme Tulee -eskatologia ei ole koskaan ollut vallitseva missään suurissa kirkkokunnissa, vaikka olikin sitä Suomen helluntaiherätyksessä. Tämän päivän helluntailiikkeessä ja Suomen Siionissa on jo todennäköisesti enemmän Heiskan opin kannattajia. Siinä hyvin tärkeä totuus, uskovien autuas toivo, on hyvin antikristusmaisesti käännetty päälaelleen.
Nuo Paavolan ja Heiskan videot inspiroivat Aasia suomentamaan muutamia artikkeleita sivustolta Rapture Ready (Tempausvalmis). Lisäksi muutama artikkeli joulun kunniaksi.

Liitteenä seuraavat artikkelit:
• Todd Strandberg'in artikkeli Ohoh, en tainnut olla valmis! sivustolta Rapture Ready (Oops_suom)
• Todd Strandberg'in artikkeli Sota käteistä vastaan jatkuu sivustolta Rapture Ready (Continued War on Cash_suom)
• Daymond Duck'in artikkeli EU:n armeija sivustolta Rapture Ready (EU Military_suom)
• Matt Ward'in artikkeli Götterdämmerung -hetki sivustolta Rapture Ready (Gotterdammerung_suom)
• Daymond Duck'in artikkeli Profetia ja Trump sivustolta Rapture Ready (Prophecy and Trump_suom)
• John Lysaught'in artikkeli Myllerrys sivustolta Rapture Ready (Turmoil_suom)
• Wendy Wippel'in artikkeli Kuka on tämä lapsi? (What Child Is This_suom)
• Cutting Edge'n artikkeli Raamatun tarkimmasta profetiasta (2255 THE Most Mathematically Precise Prophecy_suom)
• Cutting Edge'n artikkeli UUSI KATSAUS MYYTTIIN JOULUPUKISTA VERRATTUNA JEESUKSEN KRISTUKSEN TODELLISUUTEEN (1132 MYYTTI JOULUPUKISTA UUDESSA VALOSSA)

On toivottavaa, että mahdollisimman moni lähettäisi näitä posteja eteenpäin totuuden edistämiseksi, koska suuri eksytys on jo suuressa määrin vallannut Suomen Siionin.

Bileamin Aasi
Kyseiset liitteet saa multa pyytämällä!

Mutta tässä tulee jälleen tärkeitä huomioita jossa nämä kaksi mielipidettä jakavat seurakuntaa kahtia hyvin merkittävillä tavoilla. Esimerkiksi sillä tavalla, että kun me puhumme raamatullisesta totuudesta ja Jumalan meille antamasta sydämen totuudesta ja Pyhästä Hengestä, niin katsokaas kuinka tämä seikka jakaa kahteen osaan myös tässä asiassa meidät.
Nimittäin, Raamattu kehottaa joka paikassa odottamaan Jeesusta ja vain se odottaa aidosti, joka odottaa Jeesuksen tulevan NYT-HETI-TÄNÄÄN! Eikä huomenna, ylihuomenna tai ensivuosikymmenellä, kuten huomaamme. HE TEKEVÄT ESTEITÄ Jeesuksen paluulle. Ei Jeesuksen palava odottaminen ole sitä että jatkuvasti pannaan joku asia etusijalle, joka pitää ensin tapahtua, vaan tempaus kun tulee, niin se tulee varkain, äkkiarvaamatta, eikä sille ole mitään esteitä.
Toinen asia on siinä että miksi antikristuksen pitäisi tulla muka ensin? Miksi hyvä perheenisä antaisi pojalleen kalan sijasta kyykärmeen, kun hän pyytää kalaa isältään? Emme me ole halunneet nähdä antikristusta ja olisi hyvin omituista ja totuuden hengen vastaista että me jotka odotamme Jeesusta Kristusta, niin meille annettaisiinkin sen sijaan antikristus.

Ja sitten viimein, ne termit kuntoon!!! Kun luemme Raamattua, niin siellä lukee "se päivä ei tule ennen kuin..." ...ja sitten.... MIKÄ PÄIVÄ? MISTÄ PÄIVÄSTÄ ON KYSE, joka ei tule ennen kuin tapahtuu niitä ja näitä asioita, josta aina halutaan tehdä selvä ESTE JEESUKSEN PALUULLE!

EI OLE MITÄÄN ESTETTÄ JEESUKSEN PALUULLE. Kaikki esteet on jo Golgatalla poistettu. Kyse on vain ihmisen luvun täyttymisestä, evankeliumin levityksestä kaikkeen maailmaan ja sitten tulee loppu, joka alkaa sillä että Jeesus TEMPAA omansa tästä maailmasta hädän hetkestä, joka on käyvä yli koko maan piirin.
Pigeon
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Seurakunnan tempaus ennen pedon ilmestymistä

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Jarmo laittoi
EI OLE MITÄÄN ESTETTÄ JEESUKSEN PALUULLE. Kaikki esteet on jo Golgatalla poistettu. Kyse on vain ihmisen luvun täyttymisestä, evankeliumin levityksestä kaikkeen maailmaan ja sitten tulee loppu, joka alkaa sillä että Jeesus TEMPAA omansa tästä maailmasta hädän hetkestä, joka on käyvä yli koko maan piirin.

Ja tämä Ollin näkökulma Nooan arkista vertauskuvana tuolta toisesta ketjusta onkin mielenkiintoinen.

"Minä näen Nooan vertauskuvana Kristuksesta; Kun Hän saapuu, Hän ottaa "arkkiinsa" (sija, jonka Hän on valmistanut) ihmisiä kaikista kansoista".

En olekaan ajatellut sitä näin että ne noudattavat samaa kaavaa.. :roll:
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2211
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Seurakunnan tempaus ennen pedon ilmestymistä

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Seurakunta ON Kristuksen ruumis. Pyhän Hengen Temppeli.

1.Kor.10:17 Koska leipä on yksi, niin me monet olemme yksi ruumis...
1.Kor.12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi...
2.Kor.6:16 Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ...
Efe.4:25 ....sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
Efe.5:30 .....sillä me olemme Hänen ruumiinsa jäseniä.
1.Joh.5:20 ....ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

Jeesus on tuo Arkki, joka on tänä päivänä Kristuksen seurakunta, josta Raamattu puhuu myös Kristuksen ruumiina.

Raamattu sanoo useassa kohtaa Jeesuksen tai apostolien suulla, että seurakunta ei ole ahdistuksien ulkopuolella, vaan päinvastoin, ahdistettu ja ahdistuksissa....mutta, ei tuomion alainen eikä tuomittu.

Egyptissäkin kansa oli Jumalan kansa, vaikka oli hyvinkin ahdistettu, ja kauan, yli 400 vuotta.

Joh.16:33 .....maailmassa teillä on ahdistus...
Apt.14:22 ....monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan.
Apt.20:23 ....Pyhä Henki jokaisessa kaupungissa todistaa minulle ja sanoo, että kahleet ja ahdistukset minua odottavat.
Room.5:3 ....Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
Kol.1:24 Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista.....


Ilm.1:9 Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa,

Ilm.2:9 Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi....

Ilm.2:10 ....ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.

Ilm.7:14 ....Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne. Joh.15:20
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2211
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Seurakunnan tempaus ennen pedon ilmestymistä

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Vielä liittyen tuohon antikristukseen; ( oma ns.rautalankakäännös Novumin tekstin kautta )

2.Tess.3 Ettei kukaan teitä pettäisi millään tavalla, sillä jos ei tulisi luopumus ensimmäisenä ja paljastuisi synnin ihminen, poika kadotuksen,
2.Tess.4. joka vastustava ja korottautuva vastaan kaikkea kutsuttava jumalaksi tai palvelus, ja että hänen istuminen Jumalan temppeliin kuin jumala, julistava itsestään että on jumala.

Saatana tulee siis "inkarnoitumaan" niin, että se menee johonkin tiettyyn ihmiseen ja julistautuu tässä ihmisessä, ja sen kautta, jumalaksi.

Tästä on yksi esikuva UT:ssa.

Apt.12:21-23 Niin Herodes määrättynä päivänä pukeutui kuninkaalliseen pukuun, istui istuimelleen ja piti heille puheen;

siihen kansa huusi: "Jumalan ääni, eikä ihmisen!"

12:24 Mutta heti löi häntä Herran enkeli, sentähden ettei hän antanut kunniaa Jumalalle; ja madot söivät hänet, ja hän heitti henkensä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
näkymätön ninni

Re: Seurakunnan tempaus ennen pedon ilmestymistä

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Heiskan oppi suhteessa näihin teeseihin:
A. Herra ei voi tulla milloin tahansa (koska Antikristuksen on tultava ensin).
B. Herra pelastaa meidät kyllä Jumalan vihasta, mutta ei pelasta maan päällä koittavasta ahdistuksen ajasta, jossa Jumalan viha vuodatetaan jumalattomien päälle. Morsian viedään siis vihaan ennen häitä!!
C. Antikristus tulee ensin ja Herra vasta ahdistuksen ajan lopussa. Siitä seuraa, että meidän tällä hetkellä on odotettava Antikristusta.
Aasi kuitenkin aikoo edelleen odottaa Herraa eikä Antikristusta, koska Hän ”on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka HÄNTÄ odottavat” (Hepr. 9:28).
Olen kyllä aikas ymmärtämätön ottamaan kantaa näihin eri opetuksiin tempaukseen liittyen, mutta eikö ahdistuksen aika ja Jumalan vihan aika ole kuitenkin eri asioita??? Heiskanen ei siis väitä että morsian vietäisiin vihaan, mutta ahdistuksessa joutuisi olemaan???
Että tämmöisiä mietteitä tänään! :roll:
näkymätön ninni

Re: Seurakunnan tempaus ennen pedon ilmestymistä

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Paavo Hiltusen mielenkiintoinen luento, jossa hän käy läpi mm. eri opetuksia tempauksesta:

https://www.youtube.com/watch?v=pRhkwd8jrZs
katso7
Viestit: 1422
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Seurakunnan tempaus ennen pedon ilmestymistä

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Onko tämä nyt sitä mediaseksikästä antikristusta josta aiemmin kirjoitit Jarmo.eiks niistä asioista pitänyt ottaa ite selvää eikä kopioida toisten tekstejä. Toisten kopioinnista muuten Rauno Helppi opettaa että uskovat joutuvat käymään ainakin osittain läpi vihan aikaa.onko tässä nyt kysymyös paremminkin siitä etten kai mä vaan joudu kärsimään Kristuksen tähden.Joku kirjoitti että 7000 KRISTITTYÄ kuolee vuosittain Hänen nimensä tähden ja me laitamme vaan pään pensaaseen kuin joku pupujussi .mikä asenne kertoo paljon antautumisata eipä ole täällä paljon puhuttu ole uskollinen kuolemaan asti Minun tähteni niin saat elämän kruunun.olenko minä kärsinyt Kristuksen tähden niitä en täältä pisteitä rupea keräämään koska saan palkkani Herralta ihan. Kuinka moni kristitty suomessa on ollut vankilassa Jeesuksen Tähden? Yks sano mulle et tiedä Jumalan antamasta kärsimyksestä mitään toista se minä olen kun Herra koulutti laihduin 25kg.sanoin että jos se olis Herralta tullut et puhuisi omista kärsimyksistä vaan se kirkastaa Kristusta etkä puhuisi omasta kärsimyksestä.se ei ole vainoa jos joku sanoo sulle rumasti.lue raamatusta mitä vaino on ja Paavali on hyvä esimerkki.silloin se Kristuksen kirkkaus lepää yllä me kun joudumme vainottavaksi.eiks se morsian olekaan valmis kuolemaan Ylkänsä tähden .Eikö täällä ole jumalisesti eläviä kristittyjä kun meitä ei vainotaan ja tämä maa vasta pakanamaa on ei tarvi lähtee afrikkaan.kyllä se aikamoinen antikristuksen henki on kun 7000 kuolee vuosittain hänen palvelijoita kautta.raamattu sanoo on jo monta antikristusta ollut ja jokainen joka kieltää isän ja pojan yhteyden on antikristus. Siis mitä te oikein odotettu niitä on maailma pullollaan.meneppä sanomaan naapurin avoparille sinun ei ole lupa pitää häntä ja katso mitä alkaa tapahtua.kermakakulla kukaan ei muutu vaan armoilla ja totuudella. Ei ole ihme että suljetaan Jumalalta mahdollisuus antaa herätys kun ei edes rukoilla elonleikkaajia.ei se maanviljelijäkään traktorissa istu ja rukoile Herra Sebastian keräämään vilja kun hänelle itselleen on annettu kaikki välineet sen korjaamiseen.se on sama juttu meilläkin.ei kysymys löytäneet hän enää uskoa tarkoita että kaikkien pitää ruveta uskottottomiksi se on paremminkin herätyshuuto usko ja toimi sen mukaan kysy itseltäsi uskotko vai etkö usko.nykyisin puhutaan että Venäjä hyökkää suomeen kun tää on niin syntinen ja jos vielä tasaarvoinen avioliittoja tulee voimaan Jumala ottaa varjeluksensa pois. Miksi sitten 2 maailmansota ja Suomi taisteli itsenäisyydestä oliko sekin Jumalan rangaistus Suomen synneistä.kerro jos tiedät tän syntiluettelon.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Seurakunnan tempaus ennen pedon ilmestymistä

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Jyrkin pelkistetty logiikka

Seurakunta on ollut noin 2000 vuotta saatanan vihan alla. Ei olisi loogista, jos seurakunta jäisi Jumalan vihan alle 7-vuotiseen vaivanaikaan.

Jyrkin pelkistetty laskukaava tempauksen takarajavuodeksi: 1948 + 80 - 7 = 2021. Mielestäni Scottie teki hienon pätkän (alk. 18:27). "No Man Knows The Day or Hour!" - OH, REALLY??

https://www.youtube.com/watch?v=F0YgxRm ... e&t=18m27s

1Tess. 4:17
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
https://www.youtube.com/watch?v=1tXafvMDoWg
Vastaa Viestiin