Trumpista sitte tulee presidentti

Keskustele eskatologisista asioista
olli

Re: Trumpista sitte tulee presidentti

Viesti Kirjoittaja olli »

Luin tänään Ilta-Sanomista parikin artikkelia, etenkin sellaisen jonka kirjoitti päätoimittaja Ulla Appelsin, jonka tekstit noin yleensä ovat todella hyviä ja rauhaa rakentavia, vaikka ne eivät yleensä edustakaan median yleistä propagandaa - tai siis, sanotaanko että ne jopa hieman kyseenalaistavat sitä.

Mutta ensin hieman pohjia; yleisesti on ihmisille uskoteltu (lue: julistettu propagandaa), että Trumpia äänestivät huonosti toimeen tulevat punaniskamiehet. Tämähän on täysin puppua yleistystä. Hillarya enemmän kuin Trumppia äänestivät:
- naiset 54% (vastaan 42%)
- mustat, latinot, aasialaiset ja "muut" (eli ei-valkoiset)
- alle 45-vuotiaat
- alle 50.000$ tienaavat (yli 50.000 sarjoissa Trump voitti aina)
- homot, trans- ja biseksuaalit
- korkeakoulututkinnon omaavat
- kaupungeissa (ei lähiöissä eikä maaseudulla) asuvat

... ja loppujen äänten enemmistö meni Trumpille, esimerkkinä: 58% valkoisista äänesti Trumpia, ja 37% Hillaryä !
(lähde: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 51007.html )

Ja sitten lainaus Ullan pääkirjoituksesta, joka löytyy kokonaisuudessaan täältä: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 52440.html
IS pääkirjoituksesta 12.11.2016 kirjoitti:YHDYSVALLOISSA (ja Suomessakin) on viime päivinä ripoteltu tuhkaa päälle pieleen menneistä ennustuksista. Siihen on syytäkin: kertoohan tulos asiantuntijoiden asiantuntemattomuudesta. Silti peiliin voisi katsoa vieläkin tarkemmin. Eivät median ennustukset näytelleet ratkaisevaa osaa Trumpin menestyksessä – median asenne näytteli.

Monissa kommenteissa on ihmetelty sitä, miten Trump oikein voi voittaa, koska häntä vastustivat jyrkästi monet asiantuntijat, Hollywood, supertähdet, Wall Street, kaikki demokraatit, monet tunnetut republikaanit ja tiedotusvälineet, jotka kehottivat suoraan äänestämään Clintonia. Niin. Entäpä jos yksi syy onkin juuri tässä? Ehkä äänestäjiä alkoi ylimieliseltä vaikuttava ohjailu tympiä. Ehkä aikuiset ihmiset eivät tahdokaan sitä, että muut päättävät heidän puolestaan, mikä on se ainoa oikea mielipide: ehkä he haluavatkin, yllätys, yllätys, päättää sen ihan itse.
(Alleviivaukset minun. Suosittelen lukemaan koko kirjoituksen, vaikka politiikka ei kovasti kiinnostaisikaan.)

Mielestäni Ullan terävä huomio on täysin oikea. Aika alkaa olla kypsä siihen, että ihmiset huomaavat median pyrkivän muokkaamaan ihmisten mielipiteitä yli sen, mitä voidaan pitää kohtuullisena. Juuri tästä saattavat olla esimerkkeinä myös esim. Brexit-äänestys, jossa myöskin media ja ennusteet antoivat varsin väärän kuvan "kansan" mielipiteestä.

Mutta nyt pois politiikasta, ja itse asiaan.

Miten peto nousee ? Ilmestyskirjan teksti antaa varsin mielenkiintoisen lauseen, nimittäin se ilmaisee että kansa "haluaa" pedon merkkiä:
Ilm 13:16 kirjoitti:Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
Tässä jakeessa ei alkukieli anna yhtään mitään tukea pakottamiselle !

Aivan samoin kuin aiemmin mainitsemani Persut, Brexit tai tässä Trump, myös pedon nousu on nopea ja kansa haluaa sitä; se tulee yht'äkkiä, kaiken kansan siunatessa sen tulon, ja haluten seurata sitä jopa ottamalla merkin... mikä se sitten onkin.

Sisaret ja veljet, itse uskon että tempaus tulee ennen kuin suurimmat ahdistukset, mutta nyt on aika pitää silmät auki ! Emme ole enää kaukana siitä hetkestä jolloin laiton ilmestyy.

Miettikää, rakkaat, miettikää näitä sanoja:
2 Tess 2:10 kirjoitti:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
Samuli

Re: Trumpista sitte tulee presidentti

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Jos jollain on pikkurahasta puutetta, niin nyt jenkkeihin. Mielenosoittajia palkataan Trumpin vastaiseen mellakointiin. (Taustalla move on organisaatio ja Soros.) Eli ei toi lännen meno paljon tuosta idän menosta poikkea.
http://philadelphia.craigslist.org/npo/5862770802.html
olli

Re: Trumpista sitte tulee presidentti

Viesti Kirjoittaja olli »

Samuli kirjoitti:Jos jollain on pikkurahasta puutetta, niin nyt jenkkeihin. Mielenosoittajia palkataan Trumpin vastaiseen mellakointiin. (Taustalla move on organisaatio ja Soros.) Eli ei toi lännen meno paljon tuosta idän menosta poikkea.
http://philadelphia.craigslist.org/npo/5862770802.html
Wow ! Pitäisikö soitella ja ilmoittautua ? Viikon pestillä maksaisi jo liputkin. ;)

Ihan oikeassa olet ettei meno paljoa idän menosta poikkea. Tosin, tämä palkkahan on paljon isompi kuin vaikka siellä Indonesiassa Ahokin vastaisiin mielenosoituksiin palkatut. He saivat 50.000 Indonesian rupiaa päivältä, joka tekee euroissa sellaiset reilut 3 euroa/päivä, + yhden ilmaisen riisiannoksen.
Samuli

Re: Trumpista sitte tulee presidentti

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Usan presidentti valinta on herättänyt suurta tunnetta myös kristittyjen leirissä. Monet ovat siis puolesta tai vastaan.
Ehkä tässä hämää vähän se, että osa kristityistäkin ottaa jonkinlaista puolta, ehkä jopa hieman fanaattisesti.
Hillary on paljastanut vihollisen palvelijaksi. Trumpista emme niin tiedä. Mutta yksi asia joka on Trumpin esiintymisissä aina hieman mietityttänyt on se että hän viljelee sitä "ok" (etusormi ja peukalo yhteen ja sitten loput sormet pystyssä lomittain.) merkkiä paljon puheissaan. Sehän on 666 merkki. En tiedä tekeeköhän sen tietoisesti vai ei.

Mieleen heräsi ajatus, että antoiko Herra kansan valita tuomionsa. Eli tuleeko tuomio oikealta vai vasemmalta. Niin kuin Jarmo tokaisi ehkä hieman huumorillakin tuossa alussa ja taisi osua naulankantaan. "Noi vaalithan oli lähtökohtaisesti sellaset etten minä ainakaan kyennyt näkemään hyvyyttä kummassakaan niin paljon että olisin muopdostanut kannan ottaa kolera tuberkuloosin sijasta tai päin vastoin. Molemmissa oli niin kauheat huonot puolet että ehkä tämä Trump on nyt sitten parempi syöpä kuin Clinton." Ja ehkä tässä kansa valitsi ruton.

Ja tämän sananpaikan sain, kun näitä mietin.
2. sam. 24
24:10 Mutta Daavidin omatunto soimasi häntä, sittenkuin hän oli laskenut kansan, ja Daavid sanoi Herralle: "Minä olen tehnyt suuren synnin tehdessäni tämän; mutta anna nyt, Herra, anteeksi palvelijasi rikos, sillä minä olen menetellyt ylen tyhmästi."
24:11 Ja kun Daavid aamulla nousi, oli profeetta Gaadille, Daavidin näkijälle, tullut tämä Herran sana:
24:12 "Mene ja puhu Daavidille: Näin sanoo Herra: Kolme ehtoa minä asetan sinun eteesi; valitse yksi niistä, niin minä teen sen sinulle."
24:13 Niin Gaad meni Daavidin tykö, ilmoitti ja sanoi hänelle: "Tuleeko nälkä seitsemäksi vuodeksi sinun maahasi, vai pakenetko sinä kolme kuukautta vihollisiasi, jotka ajavat sinua takaa, vai tuleeko rutto sinun maahasi kolmeksi päiväksi? Mieti nyt ja katso, mitä minä vastaan hänelle, joka minut lähetti."
24:14 Daavid vastasi Gaadille: "Minä olen suuressa hädässä. Me tahdomme langeta Herran käsiin, sillä hänen laupeutensa on suuri; ihmisten käsiin minä en tahdo langeta.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Trumpista sitte tulee presidentti

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Trumpissa on yhtä paljon hyvää ku Islamissa joidenkin tekojen vuoksi, kuten homous jne. mutta sitten taas hän antaa murhauttaa ihmisiä silmää räpäyttämättä ja polkee ihmisoikeuksia. Se erityisesti saa kristityt naiset kavahtamaan. Me miehet näemme hänessä paremminkin ne hyvät puolet.

Kuten tuolla jo sanoinkin, niin valinta Clintoni ja Trumpin välillä oli koleran ja lepran välillä. Uskon että parempi paha silti voitti, koska Clintonin tgie johtaa suoraan kansan turmellukseen mutta Trumpin tie taas suoraan toisenlaisiin kärsimyksiin. Kärsimykset ovat aina parempi vaihtoehto kuin turmellus.
Samuli

Re: Trumpista sitte tulee presidentti

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Kyllä näin sen näkisin myös kärsimykset ovat parempi kuin turmelus.
Raamatun paikassa Daavid pyytää "Me tahdomme langeta Herran käsiin, sillä hänen laupeutensa on suuri; ihmisten käsiin minä en tahdo langeta." Tästä mielestäni oli kyse tässä valinnassa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Trumpista sitte tulee presidentti

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tällainen tuli vastaan "lukukierroksellani":

Kuva

Aika suoraviivainen mielipide siitä mitä Trumpin presidenttiys tämän julkaisun ja sitä myötä varmasti myös "eliitin" mielestä edustaa.

Tämä kirjoittaja on analysoinut kannen (englanniksi) ja myös aikaisempia Econimistin kansia. Hän on amerikkalaiseen tyyliin hieman sensaatiohakuinen ja keskittyy ehkä liikaa tulevan tuhon ennustamiseen, mutta analyysi on mielestäni hyvä: Trump pyritään leimaamaan tuhon tuojaksi ja häntä tullaan syyttämään siitä, mikäli hän lopulta pääsee valtaan.

http://endtimesforecaster.blogspot.fi/2 ... comes.html
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Samuli

Re: Trumpista sitte tulee presidentti

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Eipä taida tämä Trumpin presidenttiys olevan ihan varmaa vielä. Tänään on kaiketi valitsijamiesten äänestys, jossa homma ratkeaa.

Trumpin valinta sinetöidään ratkaisevassa äänestyksessä – valitsijamiehiä painostettu kapinaan.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 12501.html

Valitsijamiehiä uhkailtu ja painostettu.
http://www.infowars.com/electors-under- ... -election/

"On Monday, Dec. 19, the members of the Electoral College, the group of voters from each state that elect the US president and vice-president, will meet in their respective state capitals to cast their votes. By the current tally, Donald Trump should beat Hillary Clinton 306 – 232 to become the 45th president of the United States."
http://qz.com/865979/when-is-the-electo ... residency/
Vastaa Viestiin