Rosh Hashanan merkitys

Keskustele eskatologisista asioista
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Rosh Hashanan merkitys

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Sirkku kirjoitti laajasti Rosh Hashanan merkityksestä vuoden 2013 jutussa, kyllä siinä on hyvin paljon
viittauksia seurakunnan yösottoon. Sirkun mielestä Helluntai ja Rosh Hashana on juhlat, jotka
vahvimmin viittaavat tempaukseen.

Lukekaa tästä:

http://www.reinosav.net/RoshHaShana.html
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rosh Hashanan merkitys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ei ole ihme että näitä tempausajankohtiakin on kaksi. Ensin uutisvilja ja sitten hedelmän korjuu. Nämä kaksi muodostavat morsiamen ja häävieraat.

Eipä mulla oikeen ole muuta vaihtoehtoa kuin olla mieltä että Omerina otetaan morsian ja syksllä Rosh Hashana aikaan pääsato.
Toki haluan huomenna jo pois ja kelpaa minulle aivan varmasti että Jeesus tulisi vaikka tämän jälkeen kun olen painanut "lähetä" painiketta.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Rosh Hashanan merkitys

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Syksyn "sato" on hieman erilainen, silloinen poljetaan rypäleitä, punainen neste virtaa.....

Jesaja 63:2-4, 6

Miksi on punaa sinun puvussasi, miksi ovat vaatteesi kuin viinikuurnan polkijan?

Kuurnan MINÄ poljin, MINÄ yksinäni, ei ketään kansojen joukosta ollut MINUN kanssani; MINÄ poljin heidät vihassani, tallasin heidät kiivaudessani, ja niin pirskui heidän vertansa vaatteilleni, ja MINÄ tahrasin koko pukuni.

Sillä koston päivä oli MINUN mielessäni ja MINUN lunastettujeni vuosi oli tullut.


Ja MINÄ tallasin kansat vihassani ja juovutin heidät kiivaudellani;MINÄ vuodatin maahan heidän verensä.



On kaksi hyvää satoa, ja yksi sato, joka kuvaa tuomitsemista, ja se on juuri tuo 15.7. alkava lehtimajajuhlan vietto, jolloin "satoa kerätään" ja" sato on kerätty". Kaksi erilaista ohjetta viettää tuota juhlaa.

1. NS. HYVÄ SATO KUVASI JEESUKSEN YLÖSNOUSEMISTA, ELI OLI ESIKOINEN. 18.1.
2. NS. HYVÄ SATO, ELI PÄÄSATO, OLI VIIKKOJUHLA, ELI HELLUNTAI. 6.3.

Ajat ovat aurinkokalenterin mukaan, ei sekakalenterin eikä kuukalenterin mukaisia.

Tuo "sadon kerääminen" alkoi 1. helluntaina ja jatkuu aina ajan loppumiseen saakka. Tuo päivä on juhlan viimeinen, ns. suuri päivä, 22.7.

Tuolloin Jeesus sanoi; Johannes 7:37

Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.

Samasta asiasta, ""viimeisestä kutsusta", kun kaikki on jo valmistettu, puhuu seuraavatkin Uuden Testamentin kohdat:

Matt.22:4

Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'. ( juuri härät olivat "pääuhrit" lehtimajajuhlassa)

Matt.35:34

Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

Ja, 15.7. on sapatti, eli työnteko on kielletty, silloin ei enää voi kerätä satoa Jumalan aittaan. Ns. "viimeinen työpäivä", evankeliointiin on 14.7.

Evankeliumin julistamisen aikakausi Jumalan asettamissa esikuvallisissa juhlissa on 6.3. - 14.7. välisenä aikana. Se alkoi 1.helluntaina.

Näissä juhlissa ei ole olemassa montaa eri päätepistettä, on vain yksi, 14.7. Tuo päiväon samalla myös 22.7. , koska se on esikuvallisesti viimeinen erityisjuhla.

Silloin Jumala NOSTAA omansa Kirkkauteen.


Raamattu todistaa myös juhlien kautta VAIN YHDESTÄ YLÖSOTOSTA, kun puhutaan siis Herran Päivästä. "Opetukset" useista ja erilaisista tempauksista eivät ole Raamatun mukaisia.

Satoa kerätään koko ajan, kunnes tulee loppu.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Samuli

Re: Rosh Hashanan merkitys

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Aika samoilla linjoilla tuon Sirkun kirjoituksen kanssa.

Tässä muutama mielestäni tärkeä nosto siitä.

Missä on morsian ahdistuksen aikana.
Jes.
26:19 Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille.
26:20 Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on ohitse mennyt.

Ja tosiaan määrätyt ajat eli 7 Herran juhlaa ovat tulevaisten varjo, joista 4 ensimmäistä on täytetty udestaan ajallisesti Kristuksen kautta. Eli kolme syksyn aikaa on vielä tapahtumatta.
Ensihedelmät ovat itselleni hiukan kysymysmerkki. Lähinnä täyttyikö se Jeesuksen ylösnousemuksessa.
kol.
2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.

Ei kai muuta kuin hyvää odotuksen aikaa kaikille ja valvotaan herkeämättä, sillä emme tiedä päivää emmekä hetkeä.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Rosh Hashanan merkitys

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Samuli kirjoitti ;

"Ja tosiaan määrätyt ajat eli 7 Herran juhlaa ovat tulevaisten varjo, joista 4 ensimmäistä on täytetty udestaan ajallisesti Kristuksen kautta. Eli kolme syksyn aikaa on vielä tapahtumatta."

Kyllä syksyn jyhlistakin on Jom Kippur toteutunut, ja vielä sen "erkoispainoksena", eli Riemuvuoden aloitushetkenä, jota juutalaisten ei tiedetä koskaan viettäneen.

10.7. oleva suuri sovituspäivä TÄYTTYI Jeesuksen ristiinnaulitsemisessa, ylösnousemuksessa ja helluntai-päivänä.Nuo KOLME tapahtumaa sisältyvät tuohon Riemuvuoden alkamiseen.

"Riemuvuosi" alkoi siis 6.3. 1.helluntaina, eli viikkojuhlana, jolloin Jeesus TULI Pyhänä Henkenä omiinsa. " Ilman Minua te ette mitään voi "

Lehtimajajuhlakin on myös menossa par´aikaa, Jumalan omilla. Olemme " autiomaavaelluksella", mutta silti Jumalan johdattamana ja suojelemana.

Lehtimajajuhlan VERISEMPI puoli tulee esiin vasta tuomion yhteydessä. Tosin tänäkin päivänä ihmisiä sekä pelastuu että tuhoutuu. Sen vuoksi lehtimajajuhlan viettämisen OHJEET ovat kaksinaiset.

En tiedä tuosta 1.7. vietettävästä pasuunan puhaltamisen juhlasta. Sirkku mainitsi, ettei hebrealainen nimi puhu mitään pasuunasta, mutta katsoin Septuaginnasta, niin siellä selvästi puhutaan PASUUNASTA.

Ja, Septuaginta on hebrealaisten ITSENSÄ KÄÄNTÄMÄ KREIKAKSI.

Sirkun kirjoituksessa oli paljon mielenkiintoista tietoa, mutta osa niista on PELKKÄÄ TRADITIOTA, ei siis Raamatusta.

Ns. " isien perinnäissääntöjä ".

Ja, missään kohtaa Vanhaa Testamenttia EI VUOSI ALA 1.7., vaan 1.1., KEVÄÄLLÄ.

Tuo vuoden aloitus syksyllä, en tiedä milloin se on saanut alkunsa, ja millä perusteella. Raamatussa tuollaista syksyn aloitusta ei ole.

Paitsi, eräs, Riemuvuosi. Jonka olisi pitänyt alkaa Kanaanin maahan saapumisen ja valtaamisen jälkeen joka 50. vuosi. 10.7., eli Jom Kippurina.

Tämä realisoitui meille kristityille juuri Jeesuksen kautta. Kuolemassa, ylösnousemuksessa, Pyhän Hengen vastaanottamisessa.

Meillä kristityillä on jatkuva Riemuvuoden vietto jo täällä ajassa, vaikkakin ajallisten murheiden ja synnin kiusaamana.



Syksyn juhlista tuo 1.7.Pasuunaan puhaltamisen juhla, saattaa viitata jonkinlaiseen varoittamiseen, herättämiseen, kokoonkutsumiseen, julistukseen.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rosh Hashanan merkitys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Miks musta tuntuu että kaikki menee aina ylösalasin.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Rosh Hashanan merkitys

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Seisotko ehkä käsilläsi ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Rosh Hashanan merkitys

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Kuun sirpin näkyminen mahdollista tänään Jerusalemissa noin klo 19.01, siitä voi alkaa Rosh Hashana (torah kalenterin mukaan)

Kuva

Kuva tältä sivulta:

http://www.torahcalendar.com/MOON.asp?J ... 634&TDAY=1
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rosh Hashanan merkitys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos Markku!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rosh Hashanan merkitys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ajatelkaas miksi näitä selkeästi ylösottoon viittaavia aikoja on kaksi? Ja miksi meillä on lause puhdistuva puimatanner ja monet muut termit, jotka kvastavat paljon enemmän pitkää prosessiai, kuin kertaluontoista jakoa?
Vastaa Viestiin