Googin sota ja Psalmi 83

Keskustele eskatologisista asioista
tapsamitsu
Viestit: 23
Liittynyt: 24 Tammi 2023, 22:34

Googin sota ja Psalmi 83

Viesti Kirjoittaja tapsamitsu »

Jumalan rauhaa!
Olen katsonut Jarmon hyviä esityksiä liittyen lopun aikoihin ja ne ovat avartaneet ymmärrystäni Raamatun profetoihin.
Nyt haluaisin vahvistusta tietyihin avoimiin kysymyksiini, joita olen miettinyt eivätkä ole täysin auenneet.
Tapahtumien aikataulut:
1.
nyt ollaan ilmeisesti menossa Psalmi 83 tapahtumiin ja oletan, että morsian on vielä sen tapahduttua maan päällä
2.
Googin sota ilmeisesti tapahtuu ylösoton jälkeen ja ilmeisesti sitä ennen Tukholman profetian tapahtumat ja olen ymmärtänyt, että morsian ei ole täällä enää Tukholman profetian tapahtuman aikana eli missä ajallisessa vihan ajan vaiheessa ylösoton jälkeen GOOG hyökkää Israeliin ottaen huomioon, että morsian on juuri otettu yljän luokse kammioon.
Missä vaiheessa/kohtaa vihan aikaa Googin sota Raamatun mukaan on tulkittu tapahtuvan.
3.
Googin sodan jälkeen sen tuhouduttua Israel polttaa 7 vuotta saamiaan aseita (Hesekiel 39,Israelin kaupunkien asukkaat menevät ulos ja sytyttävät ja polttavat aseita, pieniä ja suuria kilpiä, jousia, nuolia, käsikarttuja ja keihäitä. He pitävät niitä polttoaineina seitsemän vuotta)
Mutta menee yli vihan ajan? Ja Raamatun mukaan Israelin kimppuun hyökätään rajusti myöhemminkin eli ei kai silloin eletä rauhassa ja polteta aseita 7 vuotta?

Jään odottamaan selventäviä kommentteja.
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Googin sota ja Psalmi 83

Viesti Kirjoittaja jsj »

Tässä omia ajatuksiani kysymykseesi liittyen. En väitä että varmuudella tiedän miten asioiden järjestys tulee menemään ja mainittakoon vielä myös, että olen Jarmon ja monen muun kanssa täällä vähän eri linjoilla tempauksen ajankohtaan liittyen.

Ilmestyskirja mainitsee Googin sodan tällaisessa kontekstissa:

20: 1
Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.

20: 2
Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

20: 3
ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

20: 4
Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

20: 5
Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.

20: 6
Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

20: 7
Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,

20: 8
ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
Koska tuossa nimneomaan ne, jotka eivät ottaneet pedon merkkiä, hallitsevat kristuksen kanssa tuhat vuotta, ja vasta sitten tulee Googin sota, on mielestäni perusteltua olettaa, että tuo sota tapahtuu sekä ahdistuksen ajan, että tempauksen jälkeen. "Päivien lopulla", kuten Hesekiel asian ilmaisee.

Mitä tulee aseiden polttamiseen, niin uskoisin, että jos tuo sota on ahdistuksen ajan jälkeen, niin silloin ei aseita enää yksinkertaisesti tarvita enää koskaan. Kunnia Jumalalle.
Avatar
Tuija
Viestit: 2832
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Googin sota ja Psalmi 83

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tässä on mielenkiintoinen video joka kannattaa kuunnella. En tiedä vastaako kysymykseen, mutta selkeä ja vaikuttava esitys:

Mika Turunen : VIHAN AIKA
https://youtu.be/SKImqgTH_ow?si=QPmnrhkVRmvEDfWq
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1140
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Googin sota ja Psalmi 83

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Oman käsitykseni mukaan Hamasin terroristien verinen isku oli psalmin 83 lähtölaukaus.
Tässä kyseinen psalmi niin Bibliasta kuin 33_38:sta luettavaksi ajatuksella.
Biblia 1776

83. Psalmi.

I. Valitus seurakunnan vainon ylitse. II. Rukous sen hämmentämisestä.

Asaphin Psalmi ja veisu.
2. I. Jumala, älä niin ratki vaikene, ja älä niin ääneti ole: Jumala, älä sitä niin kärsi.
3. Sillä katso, Sinun vihollises kiukuitsevat, ja jotka sinua vihaavat, ylentävät päänsä.
4. He pitävät kavaloita juonia sinun kansaas vastaan, ja pitävät neuvoa sinun salatuitas vastaan,
5. Sanoen: tulkaat, hävittäkäämme heitä, niin ettei he ensinkään kansa olisikaan, ettei Israelin nimeä silleen muisteltaisi.
6. Sillä he ovat sydämessänsä panneet neuvonsa yhteen, ja tehneet liiton sinua vastaan:
7. Edomilaiset ja Ismaelilaiset majat, Moabilaiset ja Hagarilaiset,
8. Gebalilaiset, Ammonilaiset ja Amalekilaiset, Philistealaiset ja Tyron asuvaiset.
9. Assur on myös itsensä heihin liittänyt, auttamaan Lotin lapsia, Sela!
10. II. Tee niille niinkuin Midianilaisille*, niinkuin Siseralle+, niinkuin Jabinille§ Kisonin ojan tykönä;
11. Jotka mestattiin Endorin tykönä, ja tulivat loaksi maan päälle.
12. Tee heidän pääruhtinaansa niinkuin Orebin ja Seebin*, ja kaikki heidän ylimmäisensä niinkuin Seban ja Salmunnan+,
13. Jotka sanovat: me omistamme meillemme Jumalan huoneet.
14. Jumala, tee heitä niinkuin rattaan, niinkuin korren tuulen edessä.
15. Niinkuin kulo metsän polttaa, ja niinkuin liekki mäet sytyttää;
16. Vainoo juuri niin heitä sinun rajuilmallas, ja hämmästytä heitä tuulispäälläs.
17. Täytä heidän kasvonsa häpiällä*, että he sinun nimeäs, Herra, etsisivät.
18. Hävetköön he ja hämmästyköön ijankaikkisesti, ja häpiään tulkoon ja hukkukoon.
19. Niin he saavat tuta, että sinä, jonka ainoan nimi on Herra*, olet ylimmäinen kaikessa maailmassa.

33_38

PSALMI 83

Avunrukous taistelussa pakanakansoja vastaan.

1 Laulu, Aasafin virsi.
2 Jumala, älä ole niin ääneti, älä ole vaiti, älä ole, Jumala, niin hiljaa.
3 Sillä, katso, sinun vihollisesi pauhaavat, ja sinun vihaajasi nostavat päätänsä.
4 Heillä on kavalat hankkeet sinun kansaasi vastaan, ja he pitävät neuvoa sinun suojattejasi vastaan.
5 He sanovat: Tulkaa, hävittäkäämme heidät olemasta kansa, niin ettei Israelin nimeä enää muisteta.
6 Sillä he neuvottelevat keskenään yksimielisesti, he tekevät liiton sinua vastaan:
7 Edomin teltat ja ismaelilaiset, Mooab ja hagrilaiset,
8 Gebal, Ammon ja Amalek, Filistea ynnä Tyyron asukkaat.
9 Myös Assur on liittynyt heihin, nämä ovat käsivartena Lootin lapsilla. Sela.
10 Tee heille, niinkuin teit Midianille, niinkuin Siiseralle, niinkuin Jaabinille Kiison-joen rannalla.
11 Heidät tuhottiin Eendorissa, he joutuivat lannaksi maahan.
12 Anna heidän ylhäisillensä käydä, niinkuin kävi Oorebille ja Seebille, ja kaikille heidän ruhtinaillensa niinkuin Seballe ja Salmunnalle,
13 koska he sanovat: Anastakaamme itsellemme Jumalan asunnot.
14 Jumalani, tee heidät lentäviksi lehdiksi, kuiviksi korsiksi tuulen viedä.
15 Niinkuin kulovalkea metsää polttaa, niinkuin liekit kärventävät vuoria,
16 niin aja sinä heitä rajuilmallasi ja kauhistuta heitä tuulispäälläsi.
17 Täytä heidän kasvonsa häpeällä, että he etsisivät sinun nimeäsi, Herra.
18 Joutukoot häpeään ja kauhistukoot ikuisesti, tulkoot häpeään ja hukkukoot.
19 Ja tulkoot tuntemaan, että sinun ainoan nimi on Herra, että sinä olet Korkein kaikessa maassa.
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Googin sota ja Psalmi 83

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos aloituksesta tapsamitsu, tässä oli hyviä kysymyksiä, sillä me varmaankin aletaan olemaan lähellä sitä hetkeä, josta Raamatun ulkopuolisista profetioista alkaa saamaan kiinni myös itse Raamatusta, ellei sitten olla siellä jo. Näistä ulkopuolisista profetioista pitää tietenkin muistaa, että ne ne voivat olla vajavaisia ja muuttua tai saada tarkennusta myöhemmin, niin kuin esimerkiksi juuri Tukholman profetiassa itsessään sanotaan. Myös Raamatussa tarkin kuvaus lopun ajan lopun tapahtumista löytyy tietenkin Ilmestyskirjasta, mikä ei tarkoita, etteikö muualla Raamatussa olevat kuvaukset tästä ajasta tapahtuisi juuri niin kuin ne on kuvattu.

Jos lukee Hesekielen luvut 38 ja 39 kokonaisuudessaan, niin niiden kuvaamat tapahtumat sopivat paremmin juuri Ahdistuksen ajan kynnyksellä tai sen alussa tapahtuvaan "Googin sotaan" kuin Tuhatvuotisen Valtakunnan jälkeisiin tapahtumiin.

Ensinnäkin Hesekielen luvun 38 hyökkäys tapahtuu "vuotten lopulla", jolloin Israelin kansa on koottuna takaisin omaan maahansa, joka on sitä ennen ollut pitkään raunioina. Tämä kuvaus ei sovi yhteen Tuhatvuotisen Valtakunnan lopun kanssa, sillä silloinhan Jeesus on hallinnut kanssamme maan päällä tuon tuhannen vuoden ajan Israelista, Jerusalemista käsin, eikä se silloin voi olla ollut raunioina:
Hes. 38:8 Pitkien aikojen perästä sinä saat määräyksen, vuotten lopulla sinun on karattava maahan, joka on tointunut miekan jäljiltä, koottu monien kansain seasta, - mentävä Israelin vuorille, jotka kauan aikaa olivat olleet rauniomaana; se on tuotu pois kansojen seasta, ja he asuvat turvallisina kaikki tyynni.
Hesekielen luvussa 38 viitataan myös useaan otteeseen "siihen päivään" eli todennäköisesti Herran Vihan päivään, ja jakeessa 18 sanotaankin, että sinä päivänä nousee Herran vihan hehku:
Hes. 38:18 Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin maahan, sanoo Herra, Herra, nousee minun vihani hehku.
Tuosta Googin hyökkäyksestä sanotaan, että:
Hes. 38:19 Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan.
Hes. 38:20 ...ja vuoret luhistuvat, ja vuorenpengermät sortuvat, ja kaikki muurit sortuvat maahan.
Hes. 38:21 Ja minä kutsun häntä vastaan kaikille vuorilleni miekan, sanoo Herra, Herra: toisen miekka on oleva toista vastaan.
Hes. 38:22 Minä käyn oikeutta hänen kanssansa rutolla ja verellä. Ja minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä...
Nämä ovat kuvausta sodankäynnistä, johon Herra omalla voimallaan, mahdollisesti arkkienkelin Mikaelin kautta puuttuu (Dan. 12:1). Ilmestyskirjassa Tuhatvuotisen Valtakunnan lopulla tapahtuvasta Googin sodan lopusta sanotaan vain, että "tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät" (Ilm. 20:9). Näiden Hesekielen tapahtumien kuvaus sopii paremmin Ilmestyskirjan 6. luvun ja kuudennen sinetin aukaisemisen yhteyteen, josta sanotaan että:
12 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi,
13 ja taivaan tähdet putosivat maahan, niinkuin viikunapuu varistaa raakaleensa, kun suuri tuuli sitä pudistaa,
14 ja taivas väistyi pois niinkuin kirja, joka kääritään kokoon, ja kaikki vuoret ja saaret siirtyivät sijoiltansa.
15 Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin
16 ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
17 Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?"

Ilm. 6
Hesekielen luvusta 38 selviää siis myös milloin Herran Vihan Päivä alkaa eli kuten jakeessa 18 sanotaan, silloin kun Goog liittolaisineen hyökkää Israelia vastaan, nousee Herran Vihan hehku.

Myös Hesekielen luvussa 39 on viittaus Herran päivään:
Hes. 39:8 Katso, se tulee, se tapahtuu, sanoo Herra, Herra: Tämä on se päivä, josta minä olen puhunut.
Israelilaisten kerrotaan käyttävän Googin hyökkäyksestä jäljelle jääneitä aseita polttoaineenaan seitsemän vuoden ajan (Hes. 39:9). Tämä on viittaus 7 vuoden ahdistuksen aikaan, jolloin Israelin jäännöstä suojellaan omassa maassaan. Jos Googin sota on juuri Ahdistuksen ajan kynnyksellä tai heti sen alussa, niin tämä kuvaus sopii yhteen sen kanssa myös ajallisesti. Jos aseita käytetään nimenomaan polttoaineena, niin herää kysymys johtuuko tämä siitä, ettei muita polttoaineita ole saatavilla. He eivät esimerkiksi hae tai tee polttopuita, niin kuin jakeessa sanotaan.

Luvussa 39 sanotaan myös, että tuona päivänä Herra kääntää Israelin kohtalon:
Hes. 39:22 Mutta Israelin heimo tulee tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa siitä päivästä lähtien ja aina eteenpäin.
...
Hes. 39:25 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Nyt minä käännän Jaakobin kohtalon ja armahdan kaikkea Israelin heimoa ja kiivailen pyhän nimeni puolesta.
Nämä jakeet sopivat hyvin yhteen ennen Ahdistuksen aikaa tai juuri sen alussa tapahtuvaan "Googin sotaan", mutta huonosti Tuhatvuotisen Valtakunnan lopulla tapahtuvaan Googin sotaan, sillä juuri Jaakobin vaivan aikana Herra kääntää Israelin takaisin puoleensa, eikä Israel ole uskoton enää Tuhatvuotisen Valtakunnan aikana. Tuhatvuotisen Valtakunnan lopulla tapahtuva Googin hyökkäys on siis saatanan viimeinen yritys käydä Jumalaa ja Hänen Pyhiänsä vastaa, joka saa loppunsa taivaasta lankeavan tulen ansiosta ja saatana heitetään Tuliseen järveen.

Tukholman profetiassa ja myös muissa profetioissa on mahdollisesti viitteitä näihin tapahtumiin, sillä venäläisten sotilaiden kerrotaan lähtevän Suomesta kun saavat kuulla veljiensä kaatumisesta Israelissa.

Oon tästä muistaakseni aikaisemminkin kirjoittanut, että jos nyt Lähi-idässä jo valmiina olevat eri maiden sotajoukot alkavat tekemään UUDESTAAN liikkeitä Israelin suuntaan, niin sitten ollaan hyvin lähellä Herran Päivän alkua.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Googin sota ja Psalmi 83

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Mikä itselle tuli mieleen, jos/kun Israel kukistaa hamasin kokonaan, onko tämä sota lähtölaukaus Googin sodalle? Iranilla ja Venäjällä lienee sanottavaa asiaan ja isompi sotahan tarvitaan, että antikristus voi rauhaa tarjota. Sota laukaisisi ahdistuksen ajan alun niikun Eero laittoi 🤔
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
tapsamitsu
Viestit: 23
Liittynyt: 24 Tammi 2023, 22:34

Re: Googin sota ja Psalmi 83

Viesti Kirjoittaja tapsamitsu »

Siteeraan Eeron hyviä kommentteja:
"Jos Googin sota on juuri Ahdistuksen ajan kynnyksellä tai heti sen alussa"
" Tukholman profetiassa ja myös muissa profetioissa on mahdollisesti viitteitä näihin tapahtumiin, sillä venäläisten sotilaiden kerrotaan lähtevän Suomesta kun saavat kuulla veljiensä kaatumisesta Israelissa".
Eli ymmärränkö väärin, että voimmekin olla seurakuntana Tukholman profetian aikana, koska ahdistuksen aika on eri kuin vihan aika. Jarmon tulkinnan mukaan emme kuitenkaan ole täällä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Googin sota ja Psalmi 83

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mun muistaakseni Tukholman profetiassa sanotaan kahteen otteeseen, että ”Morsiamella on hyvät oltavat” kun muu maa on vaikeuksissa tai jotenkin sinne päin, mutta siitä ei saa täyttä varmuutta ovatko ne hyvät oltavat maan päällä vai Taivaissa.

Mä en osaa tarkellaan sanoa kummasta on kyse ja profetiaanhan pitäisi joka tapauksessa olla tulossa jatkoa. Se on selvää, että Raamatun mukaan emme ole Herran Vihan alle määrättyjä eli viimeistään sen alkaessa seurakunta on poistunut maan päältä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
tapsamitsu
Viestit: 23
Liittynyt: 24 Tammi 2023, 22:34

Re: Googin sota ja Psalmi 83

Viesti Kirjoittaja tapsamitsu »

Tässä luettavaksi aika mielenkiintoinen kuvaus Psalmi 83 ja Googin sodasta. Avarsi ainakin minun näkemystäni! Kannattaa lukea ja tietysti antaa mahdollisia kommentteja.

https://asiakas.kotisivukone.com/files/ ... odassa.pdf
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Googin sota ja Psalmi 83

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos, me ollaan tämän kaiken keskellä nyt ja Suomen osalta myös!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin