Jumalan hyljännyt Suomi

Keskustele eskatologisista asioista
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Vahva kehoitus tuli aamulla lukea Hoosean kirja Raamatusta. Mielenpäälle tuli lukiessa lause: Suomelle on tuomiot julistettu.

Lukiessa Hoosean kirjaa en voi välttyä ajattelemasta että Suomella on sama kohtalo kuin Israelilla. Hämmästyttävän paljon yhtäläisyyksiä.

Kuten tiedämme että Vanhan Testamentin asiat tapahtuvat myös Uudessa Testamentissa ja Israel ja Suomi on suunnannäyttäjiä. Kaikista on toisinto. Jarmo osaa tämän asian sanoittaa paremmin.


Kysymys kuuluu onko Hoosean kirja julistus myös Suomen tulevasta?


Hoosea 1:2
Kun Herra alkoi Hoosealle puhua, sanoi Herra Hoosealle: ”Mene, ota itsellesi haureellinen vaimo ja haureudesta syntyneet lapset sillä maa on peräti rikkonut avion luopumalla Herrasta".

-Ketään loukkaamatta, jätän mainitsematta yhtäläisyydet Suomessa

Hoosea 2:10
Minä teen lopun kaikesta hänen ilonpidostansa:
hänen juhlistansa, uusistakuistansa ja sapateistansa ja kaikista hänen pyhäpäivistänsä.
Ja minä hävitän hänen viiniköynnöksensä ja viikunapuunsa, joista hän on sanonut:
'Ne ovat minun portonpalkkani,
jonka rakastajani ovat minulle antaneet'.
Minä teen ne metsäksi,
ja metsän eläimet syövät niitä.

-Viimeaikaiset lehtiotsikoinnit ovat vain pintaraapaisu Suomen johtajien ilonpidosta ja kansan rahojen väärinkäytöstä.
-Metsän eläimet, saako Venäjän karhu tulla syömään Lapin varannot?


Hoosea 4:1,2,3
Kuulkaa Herran sana, te israelilaiset,
sillä Herralla on oikeudenkäynti
maan asukasten kanssa;
sillä ei ole uskollisuutta, ei laupeutta
eikä Jumalan tuntemusta maassa.
Vannotaan ja valhetellaan,
murhataan, varastetaan ja rikotaan aviot,
murtaudutaan taloihin, ja verityö verityötä seuraa.
Sentähden maa murehtii,
ja kaikki siinä asuvaiset nääntyvät,
metsän eläimet ja taivaan linnut;
myöskin kalat merestä katoavat

-Kansa petetään katteettomin lupauksin, sallitaan abortit, ajetaan ihmiset kodeistaan kiristyvin elinkustannuksin. Lastensuojelusta paljastuvat jatkuvat laiminlyönnit ja korruptio syytökset. Luonnonvarojen tehokäyttö kuihduttaa maan ja sen eläimet.

Kansan ja pappien suuret synnit
Hoosea 4:4,5,6
Älköön vain kukaan nuhdelko,
älköön kukaan ojentako,
vaikka sinun kansasi on kuin pappien nuhtelijoita!
Niin sinä kompastut päivällä,
myös profeetta kompastuu
yhdessä sinun kanssasi yöllä;
ja minä hävitän sinun äitisi.
Minun kansani joutuu häviöön,
sillä se on taitoa vailla.
Koska sinä olet hyljännyt taidon,
hylkään minä sinut,
niin ettet saa olla minun pappinani.
Koska olet unhottanut Jumalasi lain,
unhotan myös minä sinun lapsesi.

-Nykyajan mentaliteetti: älä nuhtele, älä arvostele älä varoita tai älä varsinkaan huomauta synnistä. Kirkko hylkää Raamatun sanaa ja opetuksia.


Hoosea 4:8,9,10
Minun kansani synnistä he saavat ruokansa,
heidän pahoja tekojansa heidän sielunsa himoitsee.
Mutta papin on käyvä niinkuin kansankin:
minä rankaisen häntä hänen vaelluksestansa ja kostan hänelle hänen tekonsa.
He syövät, mutta eivät tule ravituiksi,
he harjoittavat haureutta, mutta eivät lisäänny,
sillä he eivät ole tahtoneet ottaa
vaaria Herrasta.

-Kirkko on luopunut uskonnollisesta kasvatuksesta ja torumisesta.
Synnille on avattu ovi ja vähäisiä kirkon kävijöitä havitellaan heidän rahojensa takia. Ihmiset jättävät kirkot ja valtiot lakkaavat avustamasta tulevaisuudessa. Evankeliointi tullaan kieltämään. Is.lam sallitaan eksytyksenä.


Hoosea 4:14
En minä rankaise teidän tyttäriänne siitä,
että he porttoja ovat,
enkä miniöitänne siitä,
että he avion rikkovat,
sillä miehet itse poikkeavat syrjään porttojen kanssa
ja uhraavat pyhäkköporttojen kanssa;
ja ymmärtämätön kansa kukistuu

-Kristillisiä ihmisiä ei suoranaisesti rankaista, he ovat ymmärtämättöminä alistuneet
kirkon haureuteen?


Hoosea 5:4,5
Heidän tekonsa eivät salli
heidän kääntyä Jumalansa puoleen,
sillä haureuden henki on heidän sisimmässänsä
eivätkä he tunne Herraa.
Israelin ylpeys syyttää häntä vasten silmiä,
ja Israel ja Efraim kompastuvat syntivelkaansa;

-Salliessamme synnit ja tullessamme silmiltämme sameiksi Jumalan totuutta kohtaan, sisällämme on haureuden henki, emmekä ymmärrä kääntyä.

Hoosea 6:5
Sentähden minä olen antanut heille
iskuja profeettain kautta,
olen kuolettanut heitä suuni sanoilla.
Ja sinun tuomiosi nousevat kuin aamun valo.

-Varoitukset on annettu, lukuisat profetiat on tulevasta, mutta ihmiset ummistavat korvansa ja silmänsä.

Hoosea 7:5
Meidän kuninkaamme päivänä
ovat ruhtinaat sairaina viinin hehkusta.
Hän lyö kättä pilkkaajain kanssa.

-Tarvinneeko täsmentää? Molemmat maamme naiset kaveeraavat pride liikkeen kanssa ja juopuvat viinistä.

Hoosea 7:7
He ovat kaikki kuumia kuin uuni,
he syövät tuomarinsa:
kaikki heidän kuninkaansa ovat kaatuneet,
ei yksikään niistä ole minua avuksi huutanut

-Kansa kivittää heti, kun kivitettävää löytyy. Jumalan puoleen ei käännytä.

Hoosea 8:7-8
Sillä tuulta he kylvävät,
ja myrskyä he leikkaavat.
Ei se pääse korrelle, laiho ei tuota jauhoja;
ja minkä ehkä tuottaa, sen muukalaiset nielevät.
Nielty on Israel.

-Päätökset ajavat Suomen turmioon, rahat hupenevat ja ne mitä saadaan tuotettua menee muukalaisille, rikkaille ja toisiin maihin. Suomi on kukistettu ja köyhdytetty.

Hoosea 8:10
Ostelkoot vain pakanain seassa,
minä heidät nyt kokoan,
ja he alkavat käydä vähäpätöisiksi
ruhtinasten kuninkaan verojen painosta

-Kenellä rivikansalaisista on varaa maksaa yhtään enempää veroa entuudestaan saati sähkön kallistuttua?

Hoosea 8:14
Israel on unhottanut tekijänsä ja rakentanut palatseja, ja Juuda on rakentanut paljon varustettuja kaupunkeja; mutta minä lähetän tulen hänen kaupunkeihinsa, ja se kuluttaa niiden palatsit.

-Suomi on unohtanut tekijänsä ja maksun tuojansa, itsenäisyyden tuoneet veteraanit kuten omat ja muiden vanhemmat laitoksiin makaamaan, joiden hoitotaso on lähinnä vitsi.

Hoosea 9:2
Puimatanner ja viinikuurna eivät heitä elätä,
rypälemehu hänet pettää.

-Niin sinisilmäisyys kuin rypälemehu on pettänyt pääministerin, niin se pettää myös muut uskosta osattomat.

Hoosea 9:15,17
En minä enää heitä rakasta:
kaikki heidän ruhtinaansa ovat niskureita.
Minun Jumalani on hylkäävä heidät,
sillä he eivät ole häntä totelleet.
He joutuvat pakolaisiksi pakanain sekaan.

-Onko aiemmin annettu tulva profetia Jumalan puhdistusta? Joutuuko päättäjät väistymään Herran kätten tieltä?

Hoosea 10:4
He puheita pitävät, väärin vannovat,
liittoja tekevät;
mutta tuomio versoo kuin koiruoho pellon vaosta.

-Ko.ro.na huijaus, lo.ck dow.nit, ravintoloiden kyykytykset, estot nähdä läheisiä, pakotetut roko.tuks.et, kansalaisten val.vonta, maamme myyminen e.lii.tin käsiin yms.

Hoosea 10:10
Haluni mukaan minä olen heitä kurittava,
ja heitä vastaan kokoontuvat kansat,
kun minä kytken heidät kiinni
heidän kahteen rikokseensa

-Jumalaan turvannut maa on hylännyt Jumalansa ja kurittaa kansansa köyhyyden ja orjuuden ikeeseen. Kaksi rikosta.Turkilla ja Venäjällä on ainakin hampaankolossa puitavaa.

Luku 11:1,3,4
Kun Israel oli nuori, rakastin minä sitä,
Minä opetin Efraimin kävelemään. —
Hän otti heidät käsivarsillensa. —
Mutta he eivät ymmärtäneet,
että minä heidät paransin.Ihmissiteillä minä heitä vedin, rakkauden köysillä; minä ikäänkuin nostin ikeen heidän leukapieliltänsä,
kumarruin heidän puoleensa ja syötin.

-Suomi on ollut pienenä uskonnollisena maana Israelin ohella Herran suojatti. Jumala pelasti meidän veli Venäjän käsistä ja auttoi meitä saamaan itsenäisyyden. Maamme tointui sodan ja kurjuuden jäljiltä ja saimme monta Herraan turvaavaa päättäjää. Enää ei tunnusteta että Herra auttoi sodassa. Pilkkasanat lentelevät.

Hoosea 12:15
Efraim nosti katkeran mielikarvauden.
Hänen Herransa on heittävä hänen verivelkansa
hänen päällensä
ja kääntävä hänen häpäisevän menonsa
häneen itseensä.

- ”Herra” Helsinki Eu:n ohella, joka päätöksineen katkeroittaa kansaa, ajaa ihmisiä ahdinkoon, on saava tuomionsa


Tuomiot tulevat
Hoosea 13:5,6,8,9,10
Minä tunsin sinut erämaassa,
kuivassa maassa. Sen mukaan kuin heidän laitumensa olivat, he kylläisiksi tulivat.
He tulivat kylläisiksi, ja heidän sydämensä tuli ylpeäksi; sentähden he unhottivat minut.
Minä käyn heidän kimppuunsa
kuin karhu, jolta on riistetty poikaset,
revin heidän sydänkalvonsa
ja syön heidät siinä paikassa kuin naarasleijona.
Metsän pedot raatelevat heidät.
Se on sinun turmiosi, Israel,
että olet minua vastaan, joka olen sinun apusi.
Missä on nyt sinun kuninkaasi,
että hän auttaisi sinua kaikissa kaupungeissasi,
ja sinun tuomarisi, joista olet sanonut:
"Anna minulle kuningas ja ruhtinaat"?
Vaikka hän veljien seassa on hedelmöitseväinen,
on itätuuli tuleva,
on nouseva Herran tuuli erämaasta,
ja hänen kaivonsa kuivuu,
ja hänen lähteensä ehtyy:
se on ryöstävä hänen aarteensa,
kaikki hänen kallisarvoiset kalunsa

- Kun Suomessa kasvoi varallisuus ja elämäntaso, Jumala unohdettiin kun sitä ei enää tarvittu turvaksi, kun ei ollut enää hätää.
- Metsän peto/itätuuli Venäjä?
- Lukuisia profetioita on siitä kun Suomeen tulee sota, niin päättäjät pakenevat.


Hoosea 14:1
Samaria joutuu tilille synneistään,
se on kapinoinut Jumalaansa vastaan.
Sen miehet kaatuvat miekkaan,
sen pienet lapset murskataan,
ja raskaana olevat naiset viilletään halki

-Asian vierestä mutta Ukraina kärsii parhaillaan kun kansaa ruhjotaan. He maksavat syntivelkaansa juutalaisten joukko.mur.hista.


Palatkaa niin teidät armahdetaan!
Hoosea 14:2,3,5,6,7,8
Palaja, Israel, Herran, sinun Jumalasi, tykö,
sillä sinä olet kompastunut rikoksiisi.
Ottakaa mukaanne sanoja ja palatkaa Herran tykö
ja sanokaa hänelle:
Anna anteeksi kaikki rikokset, ota armoihisi,
niin me tuomme sinulle uhrimulleiksi huultemme uhrit.
Minä parannan teidän luopumuksenne,
omasta halustani minä teitä rakastan;
sillä minun vihani on kääntynyt hänestä pois.
Minä olen oleva Israelille kuin kaste,
se on kukoistava kuin lilja
ja juurtuva syvälle kuin Libanon.
Sen vesat leviävät,
sen kauneus on oleva kuin öljypuun
ja sen tuoksu kuin Libanonin

Sen vesat leviävät,
sen kauneus on oleva kuin öljypuun
ja sen tuoksu kuin Libanonin.
Sen varjossa asuvaiset kasvattavat jälleen viljaa
ja kukoistavat kuin viiniköynnös.
Sen maine on oleva kuin Libanonin viinin.

- Käänny Suomi kun aikaa vielä on! Hädän keskellä kun huudat Herraa avuksi sinua autetaan. Huuda, ja tee parannus!




_

Rankka aihe ja rankka teksti, vahva tunne tuli kuitenkin tekstiä kirjoittaessa että vielä Suomi katuu ja kääntyy ja Minä(Herra) nostan teidät.


🌺🌼🌸🌺🌼🌸🌺🌼🏖🌺🌼🌸🌺🌼🌸🌺🌼🌸

Siispä rukoustaisto jatkukoon.🙏 AOAO:lla oli toisessa ketjussa hyviä rukousaiheita. Lauha talvi, sähkön hinnat alas yms.
Me tiedämme, että kaikkeen voimme yrittää vaikuttaa ja ettemme voi muuten taistella, kuin rukoilemalla.🙏

Herra armahda syntistä kansaa, valjasta juopuneiden sydämet puoleesi ja käännä kansan kohtalo 🙏❤️
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen! Tämän koen myös näin ja todeksi.
Isebelin henki ja muut henkivallat makaa Suomen yllä. Suomi itse on kaatunut tuohon viinikuurnaan ja juopunut siitä ja syö valheen leipää joka ei kanna elämää!
Rukous jatkukoon!!! Rukoilkaa lakkaamatta!!!
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Aamen! Rukoustaistelu jatkukoon!
Sattumaa ei ole. Samat raamatun paikat luin tänä aamuna ennen töihin lähtöä, kuin vahvistuksena Rositan tänne tuomalle sanalle!🙏❤️ Oi Suomi-neito tee parannus, käänny pois valheen ja vääryyden teiltä!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos Rosita tästä, rukousta Suomen puolesta!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Pi_O
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2022, 15:31

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Rukouksessa mukana!
Avatar
Pi_O
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2022, 15:31

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Näin viime yönä niin omituisen unen, että ajattelin sen olevan omia sekavia ajatuksia. Sitä se ei kuitenkaan ollut.
Nyt tunnen tarvetta jakaa uneni. Siinä oli paljon symboliikkaa ja tätä pitää tulkita lisää. Sillä on merkitystä muillekin.
Päätarkoitus on kuitenkin selvä, se oli symbolinen ja jaettavaksi tarkoitettu viesti.

Minulla ei ole nyt koiraa tai kissaa, mutta on ollut 2 koiraa ja 2 kissaa. En ole koskaan edes harkinnut ottavani lemmiksi käärmettä tai liskoa. Tosin olen välillä tuntenut koira- ja kissakuumetta, mutta nyt ei ole sopiva aika. Mikään unessa ollut eläin ei ole ollut minun tai edes ystäväni lemmikki.

Uni:
Näin unta, että laitoin kirjekuoreen mustan pienen erittäin myrkyllisen käärmeen ja valkoisen pitkäkarvaisen kissan (kaulassa timanttipanta), koska minua pyydettiin tekemään niin. Laitoin kirjekuoren käsilaukkuuni.
Sitten huoneeseen tuli mies, ja katsoi kirjekuorta, joka liikkui. Hän kysyi, että mitä siellä on.

Avasin kirjekuoren ja sieltä säntäsi ulos ruskeanharmaa lisko ja käärme. Kissa jäi istumaan käsilaukkuun. Lisko meni menojaan, ja käärmeen sain pysäytettyä astumalla sen pään päälle. Minua kehoitettiin murskaamaan se. Ajattelin tekeväni niin, mutta epäröin ja pidin sitä jalkani alla.
Siinä samassa käärme pääsi livahtamaan jalkani alta ja hyökkäsi blondin Hovawart pentukoirani kimppuun ja niille tuli kova kamppailu. Yritin hillitä taistelua, mutta se oli sellainen mylläkkä, etten saanut minkäänlaista otetta tilanteeseen. Käärme ja koira tappelivat niin rajusti, että ne eivät nähneet tai kuulleet mitään.
Sitten käärme katosi ja minä ja koirani etsimme sitä.
Kuulin Jumalan sanovan, että "Älä epäröi vaan epäröi vaan toimi!"

Sitten heräsin.

Tulkinta:
Vaikka itse on saanut Jumalan Pyhän Hengen sinetin niin siitä huolimatta käärme on vapaa hyökkäämään muiden kimppuun. Unessa käärme ei uhannut minua, mutta välittömästi yritti vahingoittaa lähellä olevia ja saakin aikaan kovia rähinöitä.
Tuo kissa symboloi piittaamatonta vartijaa, koska se oli kirjekuoressa aivan rauhassa käärmeen kanssa.
En laittanut kirjekuoreen liskoa, mutta se tuli käärmeen "sivutuotteena." Joten tulkinta on, että "ylpeiden" vartijoiden edessä paha pääsee lisääntymään, vaikka ei vartijoita satuttaisikaan.

Viesti:
Muistutus Jumalan vartioväelle!
Antakaa Jumalan sytyttää tuli sisimpäänne ja jatkakaa voimallista rukousta.
Rukoilkaa Jumalan tahtoa, vaikka ihminen itse välillä tuntee sääliä. Me emme näe koko totutta.
Sen sijaan Herran enkelit näkevät koko totuuden ja heidät lähetetään Herramme pyynnöstä.
Meidän tehtävä on rukoilla Jumalan tahdon toteutumista.

Lue:
Hesekiel 8-9.

Rukous:
Isä Meidän, Kaikki kunnia on Sinun ja tapahtukoon tahtosi! Tulkoon Sinun Valtakuntasi ja päästä meidät pahasta! Aamen!

Pyyntö:
Oma rukouksesi :idea:
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Olipa jännä uni ja symboliikka. En mitään siitä ymmärtänyt, paitsi tuo Jumalan kehoitus oli selkeä.

Ajattelen että kissa jalokivikoru kaulussa kuvaa mielettömyyttä, sillä sitähän tuollainen olisi, täyttä turhuutta. Käärmä taas kuvaisi vaaraa, pahuutta.

Ps.58:4-5 Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta. Heidän myrkkynsä on niinkuin käärmeen myrkky, he ovat kuin kuuro kyy, joka korvansa tukitsee,

Job.20:15-16 Hän nieli rikkautta, ja hänen täytyy se oksentaa pois, Jumala ajaa sen ulos hänen vatsastansa. Kyykäärmeiden myrkkyä hän imi, kyyn kieli hänet tappaa

Room.3:13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla

En tiedä sopivatko nuo Raamatun kohdat uneesi, sillä noissa jakeissa puhutaan uskomattomista ihmisistä....
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Pi_O
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2022, 15:31

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Kiitos AO, olen samaa mieltä ja hyvät Raamatun kohdat löysitkin.

Tuo kissa oli erittäin ylväs ja oman arvonsa tunteva ja siksi piittaamaton. Se olisi helposti pystynyt niittaamaan käärmeen ja siksi käärme ei sitä häirinnyt vaan hiljaisuudessa teki omia tekojaan.
Hovawart on tunnettu vartio- ja palveluskoira. Tämä oli pentu ja siksi helposti provosoituva.

Se, mikä on olennaisinta viestissäni oli oma epäröintini.
Se näkyi unessani ja sen julkaisussa.

Kirjoitin näköjään vahingossa Jumalan sanoneen: "Älä epäröi vaan epäröi vaan toimi!"
En siis luottanut täysin saamaani viestiin.
Tarkoitukseni oli kirjoittaa "Älä epäröi vaan vaikka epäröit niin toimi!"
Kiitos Jumalani!
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Löysin kissasta tämän:

Kissa (felix domestica)

Kissa on nykyisin suosittu seuraeläin ja maalaistaloissa on perinteisesti kissaa pidetty
hiirien ja rottien kurissa pitämiseksi.
Israelin alueella elää kotikissan lisäksi metsäkissoja, joita on monta lajia :
Hietakissan (felis margarita) pituus on 70 cm, paino 2 kg. Tassujen tiheät karvat auttavat selviytymään hiekkadyyneistä. Etutassuissa on poikittaiset mustat raidat, muuten se on vaalean ruskea. Sen asuinalue on Pohjois- Aravan hiekkainen laakso.
Se on mahdollisesti kuolemassa sukupuuttoon.
Villikissan (felis silvestris) pituus on 85 cm, paino 3 kg, Se on kotikissan esi-isä. Pitkässä hännässä on kolme mustaa ympärysraitaa. Puhdasta lajia löytynee vain kaukana asutuksesta, mutta risteytymiä on runsaasti, sillä kissat lisääntyvät helposti.
Viidakkokissan (Felis chaus) pituus on 1 m, paino 8 kg, jalat ovat pitkät, mutta häntä suhteellisen lyhyt. se elää tiheiköissä vesien varsilla, mm Välimeren läheisyydessä , Jordanin laaksossa ja Kuolleen meren eteläpuolella. Se osaa uida hyvin, sen ruokavalioon kuuluvat kalat, sammakot ja linnut.

Symboliikassa kissaa kuitenkin pidetään eräänä paholaista edustavana eläimenä.
Raamatussa se esiintyy vain epäpuhtaiden eläinten luettelossa. Toisaalta, kun Mooses
antoi lain kohta Egyptistä lähdön jälkeen, Raamatun kannan ymmärtää, sillä Egyptissä kissapäiset jumalat olivat hyvin suosittuja ja Mooseksella oli kova työ kitkeä kansasta Egyptissä vallalla olleita käsityksiä. Kaikki kymmenen vitsausta ennen Egyptistä pois pääsyä olivat taistelua erilaisia eläinhahmoisia epyptin epäjumaluuksia vastaan osoittamalla Herran ylivoimaisuus niihin nähden. Eräänä epäjumalanaan egyptiläiset palvoivat Bast(et) jumalaa, joka oli ilon ja nautinnon jumala ja joka kuvattiin kissapäisenä.
Kissan ruokavalio on nykyäänkin kyseenalainen, ovathan hiiret ja rotat sen herkkua.
Tuohon aikaan jyrsijät -niinkuin nykyäänkin- levittävät tauteja ja saastuttavat viljaa. Kissa ottaa ja syö sitten niitä...
Uffin Galleriassa on taulu enkeli Gabrielin tulosta neitsyt Marian luo. Siinä on kohta
jossa kissa juuri livahtaa ovesta ulos - eli paholaista edustava olento pistuu taivaal lisen sanansaattajan ilmestyessä. On olemassa myös tauluja joissa Juudas Iskariot antaa Kiirastorstain aterialla Herran antaman palan kissalle. Vielä nykyäänkin on pääsiäiskortteja, joissa on luudalla ratsastavia lentäviä noitia musta kissa kyydissä.

Eräässä legendassa kerrotaan että paholainen halusi luoda ihmisen. Mutta eihän se onnistunut, vaan aikaansaannos oli nahaton kissa. Silloin Pietarin kävi sitä sääliksi ja loi sille karvaturkin. varsinkin Ruotsissa kuulemma ollaan sitä mieltä, että että ainoa käyttökelpoinen osa kissasta on sen turkki...
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tuo kaulakoru nosti minulle Isebelin hengen kissassa:
Eräänä epäjumalanaan egyptiläiset palvoivat Bast(et) jumalaa, joka oli ilon ja nautinnon jumala ja joka kuvattiin kissapäisenä.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tässä vielä vastaava koirasta:


Koira

"Ihmisen paras ystävä on koira, niin uskollinen ja luotettava, hyvä toveri " sanovat
koiranomistajat. Mutta Raamattu puhuu koirista melko negatiisieen sävyyn, ilmei-
sesti siksi että ne tahraavat ympäristöä ja petoeläimestä kesytettynä ovat edelleen
lihansyöjiä. Niinpä vihollista tai epäuskoista nimitettiin "koiriksi " tai " kapisiksi koiriksi " .Epäpuhtaana eläimenä se saattoi edustaa - varsinkin jos sen väri oli musta -paholaista. Barokin ajan Roomassa saatettiin murhamies panna säkkiin yhdessä koiran, kukon, apinan tai käärmeen kanssa ,näistä jokaista eläintä piidettiin paho-
laisen eläiminä. Sitten säkki hukutettiin mereen tai jokeen.

Tarun mukaan koira oli hyvin välinpitämätön , kun muut eläimet ihailivat seimen lasta. Ulmin katedraalissa on kuva Idän tietäjistä - heodän seurassaan on koira joka
katsoo pois päin - se kuvaa Juudan kansaa ,joka ei ottanut Jeesusta vastaan Vapah- tajana. - Kuvataiteessa luuta kaluava koira , joka seuraa Juudas Iskariotia, muistuttaa
"Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä. (Matt 7 :6 )

Pakana-alueella kulkiessaan Jeesus koetteli kanaanilaisnaisen uskoa, vuoropuhelussa
esiintyy koira ja koiranpenikat
Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua." Mutta hän vastasi ja sanoi: "Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille." . Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat." Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot." Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve. (Matt 15 25-29)

Eräässä Jeesuksen vertauksessa koirat esiintyvät "sairaanhoitajina ", kun nuolivat sairaan Lasaruksen paiseita, joka makasi rikkaan miehen portin pielessä. Sanotaan että koiran syljessä olisi jotain parantavaa. Lasarus kyllä kuoli ja pääsi Aabrahamin helmaan. -

Sielunhoitajalla täytyy olla jotain samaa mitä näillä koirilla : hänen tulee suunsa avulla eli puheensa kautta lääkitä mielen paiseita ja sielun haavoja ja rohkaista arkoja sieluja. Sananjulistajaakin voisi verrata paimenkoiraan, joka vahtii laumaansa ja ajaa takaisin vaarallisille poluille yrittävät. Joku vikuri voi karata lauman ulko-
puolelle , siellä se on yksinään hyvin heikossa asemassa, jos pedot tulevat kimppuun
tai se voi pudota rotkoon tai tarttua kiinni pensaisiin, joista vain paimen voi auttaa sen pois.- Jesaja nimittääkin velttoja paimenia mykiksi koiriksi :
Israelin vartijat ovat kaikki sokeita, eivät he mitään käsitä; he ovat kaikki mykkiä koiria, jotka eivät osaa haukkua. He näkevät unta, makailevat ja nukkuvat mielellään. Ja näillä koirilla on vimmainen nälkä, ei niitä mikään täytä. Ja tällaisia ovat paimenet! Eivät pysty mitään huomaamaan, ovat kaikki kääntyneet omille teilleen, etsivät kukin omaa voittoansa, kaikki tyynni.
(Jes 56 :10 -11)

Jesajan mukaan myös koirat ovat merkkinä tuomion toteutumisesta :
Villikoirat ja sakaalit siellä kohtaavat, villivuohi villivuohta kutsuu. (Jes 34:14)

Jesaja nuhtelee myös uhrien epäkunnioittavasta toimittamisesta, koiran niskan taittamisessa ei ole mitään puhdasta tai ylevää:
Te teurastatte härkiä, ja kohta taas tapatte ihmisiä, te uhraatte lampaan kuin taittaisitte koiralta niskan. Sian verta ovat teidän ruokauhrinne, pahan palvontaa teidän suitsutuksenne. (Jes 66 :3 )

Sananlaskuissa verrataan tyhmyyksien toistamista oksennukseen mutta samaa voisi sanoa myös rikosten ja pahojen tekojen uusimisista :
Kuin koira, joka palajaa oksennuksilleen, on tyhmä, joka yhä uusii hulluuksiansa ( Snl 26 :11)

Saarnaaja toteaa
Onhan sillä, jonka vielä on suotu olla kaikkien eläväin seurassa, toivoa. Sillä elävä koira on parempi kuin kuollut leijona. (Saarn 9:4 )

Koiran uskollisuus ja tottelevaisuus on saanut kiitosta, niinpä jotkut ovat hakkautta- neet hautakiveen tai viereen koiran, merkiksi että henkilö on ollut uskollinen työs-
sään. Valkoisella koiralla on kuvattu myös uskollisuutta avioliitossa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Kiitos unesi jakamisesta Pi_O.

Eikös kissa ole kiltin näköinen petoeläin. Helyt kaulassa ylväs ja viekas kuten maallinen hallitsija, pystyisi puuttumaan käärmeen eli paholaisen toimintaan, mutta oma nautinnonhalu menee edelle eikä puutu.


Aiheen vierestä, kun Tuija laittoi noista koirista niin olen kahdesti nähnyt unta että koira hyökkäsi päälleni ja raateli oikeaa kättä. Molemmilla kerroilla läheinen ihminen "kavalsi" hetkeä myöhemmin. Toki jos unessa on ystävällinen koira niin tuskin kuvaa silloin pahaa.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Pi_O
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2022, 15:31

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Kiitos Tuija ja Rosita!
Hyviä ja avaavia näkökulmia.

Tuo kissa voi varsin hyvin kuvastaa valheprofeettoja ja korruptoituneita virkamiehiä. Kissa ei ollut minun vaan tyytyväinen vapaamatkustaja.

Koira oli vaalea ja sillä oli varsin korkea työmoraali, mutta noviisina kohelsi enemmän kuin toimitti virkaansa. Siitä huolimatta Jumala säästi hänet käärmeen puremalta.
Näin tuon koiran edustavan juuri elävään uskoon tullutta, jolla on kova into, mutta vielä ei tietotaito riitä. Koska koira oli unessa minun ja vaalea pentukoira sekä uskollinen nuoresta iästä huolimatta niin kyseessä ei ollut "tuhlaajapoika."

Nämä kaikki ovat kuitenkin symboleja, koska huoneeseen tullut mies oli niin "Matti Meikäläinen" kuin olla vain voi. Sen kummemmin häntä ei voi kuvailla.
Nähdäkseni tuo mies kuvasi kansaa, joka uskoo johonkin korkeampaan voimaan, mutta ei ole tehnyt uskonratkaisua.
Niin kuin unessa kupruileva kirjekuori herätti hänen kiinnostuksen niin nyt todellisuudessa hallitusten touhut alkavat energiasekoilun seurauksena kiinnostamaan myös peruskansaa.

Tuo kirjekuori kuvastanee meidän keräämää tietoa, mutta siitä huolimatta meidätkin yllätetään. Sillä kirjekuoresta tuli myös lisko, vaikka en ollut sitä sinne laittanut. Yllätyksiä on siis meillekin luvassa.

Olennaisin viesti taisi olla se, että meidän wanhojen uskovaisten pitää toimia heti, eikä aivoitella Jumalan ohjeita. Muuten menee vikaan.

Luuk. 10:19 Niin, minä olen antanut teille vallan: te voitte polkea käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä se vahingoita teitä.

2. Tim. 4
2 julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan, nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen.
...
5 Mutta pysy sinä järkevänä kaikissa tilanteissa, kestä vaivat, julista evankeliumia ja hoida virkasi tehtävät.


No joka tapauksessa päästin liskon ja käärmeen karkuun. Kuka ne näkee seuraavaksi ja vie työn loppuun? :oops: :roll: :D
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Oivallinen tulkinta Pi_O 🙏

En tiedä johtuiko tästä keskustelusta mutta minulla vilisi kissanpennut viimeyönä unessa. Tai ei vilissyt, juuri ja juuri pysyi pystyssä.

Näin unta että olin jossain isommassa porukassa ja löysin hylätyn pentupoikueen. Muut yrittivät estellä, mutta halusin hakea ne lämpöön turvaan. Loppu unesta niitä kuitenkin joku porukasta nosteli minun mahan päälle sohvalle ja syöttelin sormesta kermaa niille. Pieniä, heiveröisiä ja kylmissään olevia.

Yhdyn tohon mainitsemaasi asiaan Pi_O että "Olennaisin viesti taisi olla se, että meidän wanhojen uskovaisten pitää toimia heti, eikä aivoitella Jumalan ohjeita. Muuten menee vikaan."

Ajat pahenevat, meidän pitää auttaa.

Me emme tiedä kuinka nopeasti tuo vapaaksi päässyt käärme alkaa tehdä tuhojaan ja kuinka paljon mutta meidän on oltava valmiudessa auttamaan, hengellisesti ja fyysisesti.

Joonaan lailla pitää löytyä uskallus. (Ei ole aikaa sakkokierroksille kalan mahassa) Rukoilkaamme toisillemme viisautta ja uskallusta toimia oikealla hetkellä.🙏
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tämä nousi vielä lukiessa tuota unta, tuosta sanasta kirje.

2.Kor 3: 3 Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Todella, me olemme eläviä kirjeitä, noita joiden sisältö saattaa potkia ja tehdä vaikka mitä. Kaikki eri hengin varustettuja. Ainoa oikea kirje on varustettu Jeesuksen Pyhällä Hengellä.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Minulle tuli tuosta kissasta ensimmäiseksi ajatuksiini Sanna Marin. En tiedä onko näin.

Jes.3:4 Ja Minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.
Jes.3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Pi_O
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2022, 15:31

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 02 Syys 2022, 09:23 Minulle tuli tuosta kissasta ensimmäiseksi ajatuksiini Sanna Marin. En tiedä onko näin.
Näin itsekin näen, että Suomessa on paljon virkamiehiä, jotka nauttivat muhkeaa palkkaa tekemättä mitään "never höörd" virastoissa. Kissa oli minun käsilaukussa, koska nämä virkamiehet käyvät minunkin lompakolla mm. verojen muodossa.
Tosin Marin tekee jotain palkkansa eteen, mutta kaikki virkamiehet eivät tee.
Tuija kirjoitti: 02 Syys 2022, 09:02 Todella, me olemme eläviä kirjeitä, noita joiden sisältö saattaa potkia ja tehdä vaikka mitä. Kaikki eri hengin varustettuja. Ainoa oikea kirje on varustettu Jeesuksen Pyhällä Hengellä.
Aamen!
Rosita kirjoitti: 02 Syys 2022, 07:53 Joonaan lailla pitää löytyä uskallus. (Ei ole aikaa sakkokierroksille kalan mahassa) Rukoilkaamme toisillemme viisautta ja uskallusta toimia oikealla hetkellä.🙏
Aamen! Niin totta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan hyljännyt Suomi

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Sanna Marin minullakin nousi siksi mainitsin tuon Isebelin hengen.
Marin on vain yksi ilmentymä ja juuri siellä huipulla, jota Isebel himoitsee. Valtaa ja hekumaa. Muitakin nimiä voisi nostaa ...
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin