Enintään 80 vuotta

Keskustele eskatologisista asioista
Spring82
Viestit: 215
Liittynyt: 13 Huhti 2020, 08:15

Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja Spring82 »

Tässä Juhani Laukkosen puhe. Niinkuin tiedätte, sukupolven ikä on enintään 80 vuotta, on Israel tänä vuonna 73 vuotta. Enää jäljellä seitsemän vuotta kun aika on täysi !

https://youtu.be/1gzmIz0HQ6c
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Sen mukaiset ovat ajatkin, ei tässä enää onneksi kauan tarvitse odotella. Herra voi tulla mikä hetki hyvänsä. Kiitis kun jaoit!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Uusiluomus

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Aamen
Spring82
Viestit: 215
Liittynyt: 13 Huhti 2020, 08:15

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja Spring82 »

Matt.24:
1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
34 Totisesti minä sanon teille: TÄMÄ SUKUPOLVI EI KATOA, ENNEN KUIN KAIKKI NÄMÄ TAPAHTUVAT.
35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
43 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
44 Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
45 Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
46 Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
47 Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
48 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',
49 ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
50 niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
Spring82
Viestit: 215
Liittynyt: 13 Huhti 2020, 08:15

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja Spring82 »

Juhani Laukkosen puhe, alussa mielenkiintoinen asia, jos pitää paikkansa niin vuoden päästä juutalainen kalenteri täyttää tasan 6000 vuotta.

https://youtu.be/NQD40dxFxNU
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Spring82 kirjoitti: 13 Elo 2021, 00:51 Tässä Juhani Laukkosen puhe. Niinkuin tiedätte, sukupolven ikä on enintään 80 vuotta, on Israel tänä vuonna 73 vuotta. Enää jäljellä seitsemän vuotta kun aika on täysi !

https://youtu.be/1gzmIz0HQ6c
Raamattu ei opeta, että ihmisiän, tai sukupolven, maksimipituus olisi 70 tai 80 vuotta. Tuossa puhutaan kuvaannollisesti ihmisiän suhteellisesta lyhyydestä....

Sillä, psalmi 90 on Mooseksen kirjoittama, ja hänhän itse eli 120-vuotiaaksi, ja hänen veljensä Aaron 123-vuotiaaksi.

Ps.90:1 " Mooseksen, Jumalan miehen, rukous. Herra, sinä olet meidän turvamme polvesta polveen."

90:10 " Meidän elinpäivämme ovat seitsemänkymmentä vuotta taikka enintään kahdeksankymmentä vuotta; ja parhaimmillaankin ne ovat vaiva ja turhuus, sillä ne kiitävät ohitse, niinkuin me lentäisimme pois."
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja Maria »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 08 Loka 2021, 13:00
Spring82 kirjoitti: 13 Elo 2021, 00:51 Tässä Juhani Laukkosen puhe. Niinkuin tiedätte, sukupolven ikä on enintään 80 vuotta, on Israel tänä vuonna 73 vuotta. Enää jäljellä seitsemän vuotta kun aika on täysi !

https://youtu.be/1gzmIz0HQ6c
Raamattu ei opeta, että ihmisiän, tai sukupolven, maksimipituus olisi 70 tai 80 vuotta. Tuossa puhutaan kuvaannollisesti ihmisiän suhteellisesta lyhyydestä....

Sillä, psalmi 90 on Mooseksen kirjoittama, ja hänhän itse eli 120-vuotiaaksi, ja hänen veljensä Aaron 123-vuotiaaksi.

Ps.90:1 " Mooseksen, Jumalan miehen, rukous. Herra, sinä olet meidän turvamme polvesta polveen."

90:10 " Meidän elinpäivämme ovat seitsemänkymmentä vuotta taikka enintään kahdeksankymmentä vuotta; ja parhaimmillaankin ne ovat vaiva ja turhuus, sillä ne kiitävät ohitse, niinkuin me lentäisimme pois."
Raamattua voi lukea Pyhän Hengen vaikutuksesta tai järjellä. Jäin oikein pohtimaan tätä AO:n väittämää, sillä Sanassa on montakin mainintaa ihmisen iästä. Mutta kun Jumalan Pyhä Henki puhuu jollekin jotain, on se joskus aivan liian erilaista, kuin ihmismieli saattaa käsittää. Sen takia Paavalikin sanoo 1. Kor. 2. luvussa: "Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan."
Ja hän jatkaa jakeessa 4: "ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5. ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan."
Ja jakeessa 7: "vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme."
Ja jae 10 vielä loppuun: "Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin."

Itseilmaisumme on joskus vaillinaista ja tämän tähden meidät on alusta alkaen opetettu koettelemaan Pyhän Hengen kautta kaikki. Joskus meidän sisimpämme huutaa Aamen, vaikka kuulemamme puhe tai teksti olisikin hassusti tai erikoisesti ilmaistu. Pyhän Hengen ilmapiiri on kuitenkin aina siellä, missä Jeesus Kristus on keskiössä ja Hänen totuuden valo saa loistaa. Tämä on mahdollista vain, jos Jeesus uskalletaan nähdä ristiinnaulittuna ja ainoana pelastuksemme lähteenä.

Ihmisen elämän pituus on Jumalan käsissä. "Ihmisen elinpäivät ovat niinkuin ruoho, hän kukoistaa niinkuin kukkanen kedolla." Ps. 103:15

Joskus kukka kuolee, koska sillä ei ole hyvä kasvualusta. Toisaalla samanlainen kukka elää kauan. Joskus taas ei tule tarpeeksi sadetta siellä, missä ennen on ollut paljon kukkaloistoa ja kaikki kukat menehtyvät. Sitten taas siellä, missä ennen kukat kuolivat, on maaperälle tehty parannusta ja kukat menestyvätkin.

Eli Jumalan antamat olosuhteet, joita myös rukouksin kannamme, vaikuttavat elinpäivien pituuteen.

"Vaan vaeltakaa aina sitä tietä, jota Herra, teidän Jumalanne, käski teidän vaeltaa, että eläisitte, menestyisitte ja elinpäivänne olisivat pitkät siinä maassa, jonka otatte omaksenne."
5.Moos. 5:33

Jumala on pitkämielinen, mutta tarkoittaako se sitä, että Hän antaisi pitkän iän aina, jos ei tahdo tehdä sitä mikä on Herralle otollista?

"Kun minä tänä päivänä käsken sinua rakastamaan Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaeltamaan hänen teitänsä ja noudattamaan hänen käskyjänsä, säädöksiänsä ja oikeuksiansa, että eläisit ja lisääntyisit ja että Herra, sinun Jumalasi, siunaisi sinua siinä maassa, jota menet ottamaan omaksesi." 5. Moos. 30:16

Ja lopulta tämä:
Meidän elinpäivämme ovat seitsemänkymmentä vuotta taikka enintään kahdeksankymmentä vuotta; ja parhaimmillaankin ne ovat vaiva ja turhuus, sillä ne kiitävät ohitse, niinkuin me lentäisimme pois.
Ps. 90:10

Onko Israelin lopunajat alkamassa, Herra tietää. Mikä on valtion ikä ja miten Israelin profetiat toteutuvat? Jokainen meistä on oikeutettu rukoillen kyselemään Herralta Hänen tahtoaan. Voisimmeko nähdä Psalmissa 90 sen, että ehkä kyseessä on keskimääräinen ikä, jonka ihmiset yhden sukupolven aikana elävät? Yksi kuolee 20 vuotiaana, toinen vauvana, kolmas elää 110 vuotiaaksi. Toisaalta Psalmi puhui myös muustakin, eikä lausetta voi aina ottaa pois asiayhteydestään.

Itselleni näytettiin näky, joka puhuu painavalla tavalla siitä, että meidän tulisi nyt kysellä enemmän Herran tahtoa oman elämämme suhteen. Herra myös kehotti sanomaan: "Mitä olet minulta kysynyt, mistä olet itse päättänyt? Eikö niin, että et enää ole itsesi oma? Katso minä ole sinut kalliisti lunastanut. Veren hinta on kallein hinta mitä sinusta on koskaan maksettu. Älä siis anna riistää voittopalkintoasi, joka sinulle kuuluu. Minä tulen pian."


Olemme jo niin lähellä pedon aikaa, että useimmat meistä ovat torkahtaneet. Tämä on kuvattu minulle toisessa näyssä ja sen perusteella ymmärrän, että kuka vain meistä, jotka nyt palvelemme Herraa, olemme vakavalla paikalla. Me olemme näkemässä maailman suurinta eksytyksen aikaa. Tässä ajassa tulee olla hyvin lähellä Jeesusta. Hän itse varoittaa lopunajoista Sanassaan. Samalla kun Hänen varoittavat Sanat uppoavat meihin, maailmanlaajuisesti sanotaan Rauha, rauha. Mitään kadotustuomiota ei ole niillä, jotka panevat toivonsa Häneen, ristiinnaulittuun Jeesukseen, mutta jokainen joka lankesi pois tuosta ensirakkaudestaan ja kääntyi sisimmässään toiseen suuntaan, pois ristiltä, heillä on oleva kovat paikat. Nämä ajat edessämme, ne vaativat että meidän sisimmässä on täysi sitoutuminen Herraan ja että me itse kuulemme Hänen äänensä. Jos et kuule Hänen ääntään, on hyvä tehdä jotain nyt. Raamattu sanoo, että Hänen lampaansa kuulevat Hänen äänensä. Tämä on lupaus. Usko siihen ja erottaudu maailmasta. Laita asiasi kohdalleen, kuka oletkin, sillä vielä on pelastuksen päivä. Vielä on mahdollista uudistua. Jeesus kutsuu omiaan nyt takaisin armoliittoon, jossa meillä on pääsy kaikkein pyhimpään. Ilman veren hintaa ei ole mitään mahdollisuutta tulla sinne. Mutta siksi Jeesus ristiinnaulittiin ja Hän ylösnousemuksensa kautta lunasti sinut ja minut ikuisesta erosta Jumalan kanssa. Hän, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kalliissa nimessä olet vapaa, jos vain tahdot. Pyydä päästä takaisin Hänen yhteyteensä ja kysy Hänen tahtoaan ja suuntaviivoja kaikessa mitä teet. Joskus Herran tahto ei ole niin vaikeaa, kuin ensin ajattelemme. Hän kyllä osaa taivutella meitä, jotka olemme oman tiensä kulkijoita. Herralta voi myös pyytää, että oma tie ei veisi vaivaan, vaan että Hän johtaisi oikealle tielle. Sanasta löytyy monia ihania kohtia, jotka neuvovat elämän tien. Herra suuresti Israelin kansaa siunatkoon ja varjelkoon meidät, jotka Suomessa asumme. Herra antakoon myös viisauden ja tiedon sanat jokaiselle, joka pohtii tänään elämän isoja päätöksiä. Herra suuresti jokaisen teistä siunatkoon.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Spring82
Viestit: 215
Liittynyt: 13 Huhti 2020, 08:15

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja Spring82 »

Amen! Herra nostakoon meidät yhtenä rintamana ”ulos”, Häntä vastaan ❣️
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Maria kirjoitti: 08 Loka 2021, 22:50

Raamattua voi lukea Pyhän Hengen vaikutuksesta tai järjellä.

Mutta kun Jumalan Pyhä Henki puhuu jollekin jotain, on se joskus aivan liian erilaista, kuin ihmismieli saattaa käsittää.

Itseilmaisumme on joskus vaillinaista ja tämän tähden meidät on alusta alkaen opetettu koettelemaan Pyhän Hengen kautta kaikki. Joskus meidän sisimpämme huutaa Aamen, vaikka kuulemamme puhe tai teksti olisikin hassusti tai erikoisesti ilmaistu.

Aamen.

En tiedä milloin aika päättyy, mutta silti sitä asiaa tutkin ja mietin. Muistaakseni jossain aiemmassa viestissäni kirjoitin oman mielipiteeni/uskomukseni viimeisestä vuodesta, mikä se voisi olla...

Pidän vuotta 2036 eräänä "realistisena" vaihtoehtona, jos tästä asiasta voi tuota sanaa edes käyttää. Perustelen ajatustani sillä, että Raamatussa monesti tulee esille käsitys/ilmaisu ; "kolmas päivä" tai "kolmantena päivänä".

Kun Raamatun symboliikassa ja esikuvallisuudessa voi "yhden päivän" lukea tarkoittavan 1000 vuotta, ja sama toisinpäin. Niin "kolmas päivä" kuvaisi 3.vuosituhatta, sen alkamista, kun "2.päivä" = 2000 vuotta on kulunut loppuun.

Koska kristityt elävät uudessa liitossa, joka alkoi helluntaina Jeesuksen tullessa Pyhänä Henkenä omiinsa Jerusalemissa, ja tämä tapahtui vuonna 36 jKr. [ Tämä on omaan Raamatun kronologiaan perustuva määritys, ei siis perinteinen käsitys, joka tarjoaa vaihtoehdoiksi vuosia 30-33 jKr., joskus myös 34 jKr. ]

Lasken tuon "kolme päivää" näin ; 36 jKr. + 2000 vuotta(="2 päivää" ) ---> 2036 jKr. Tuolloin, helluntaina alkaisi ns."kolmas päivä", 3.vuosituhat.

En ole hirttänyt itseäni tuohon näkemykseeeni, vaikka itselleni se on tietynlainen "päämäärä".

---------------------------------------------------------------

Profetia-osiossa on monia viestejä koskien mm.antikristusta, ja kuka hän olisi/on. Itse ajattelen että antikristus tulee esiin, nousee omaan valta-asemaansa, mitä se sitten käytännössä tarkoittaakaan, ja tuolloin tämän maailman loppu on hyvin hyvin lähellä.

Raamattu ei kerro kuinka kauan uskovat kristityt ovat maan päällä kun antikristus nousee paikalleen, profetiat-osiossa olevissa muutamissa videoissa on Jumalan maininta asiasta, ja niiden perusteella tuo aika ei ole uskoville pitkä.

Kuulun siihen uskovien kristittyjen joukkoon, jotka pitävät Barack Hussein Obamaa tulevana antikristuksena.


-----------------------------------------------------------------

Herralla Jeesuksella oli oma "tienaukaisija", ja hän oli Johannes Kastaja.

Samoin on myös antikristuksella omat "tienaukaisijat". Ne ovat olosuhteet maan päällä. Perustuen moniin profetioihin, niin tilanne Yhdysvalloissa tulee muuttumaan dramaattisesti. Nämä järisyttävät muutokset, ja yhteiskunnan sekä yleisen järjestyksen romahtaminen luovat antikristukselle olosuhteet nousta valtaan, uudestaan.

Antiokus IV Epifanes oli eräs antikristuksen eskuvista VT:ssa, ja hän ei vallinnut kauan Jerusalemia, vajaat kolme vuotta. Epifanes tarkoittaa "jumalan ilmestyminen".
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
mautsa

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja mautsa »

Vuosiluvut ja laskelmat aina innostaa. Siispä: 1947 Israelin itsenäisyys. sukupolvi 80 =2027-vuotta.
457ekr-483=26jkr+2000=2026-vuotta ja koska nolla vuotta ei ole=2027-vuotta.
Israelin joka 50:s vuosi on riemuvuosi ja tämä kerrottuna koetuksen luvulla 40= 2000+27=2027-vuotta
mautsa

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja mautsa »

Matt.24:
1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Matt.24:
1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."

Näissäkin jakeissa vahva sanoma: On monta kirkkoa nyt jotka julistaa "evankeliumia", mutta korkeimman Pyhä on poistunut sieltä, koska se on pelkkää ihmisoppia. Huomaa: Hänen opetuslapsensa seurasivat Häntä.
Nykyajan pyhäköt on täynnä muotomenoja, kaapuja, suitsukkeita, messuja, Kulttuuria, opittuja muotomenoja vuosisatojen takaa joista ei voi luopua. Tämän takia Yeshua on poistunut niistä kirkoista jotka omivat uskonnollisuuden "aarteekseen" lukematta koskaan raamattua Ja sen totuuksia.
Tämän takia Yeshua tulee sanomaan: Minä en ole koskaan teitä tuntenut....
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Spring82 kirjoitti: 13 Elo 2021, 00:51 Tässä Juhani Laukkosen puhe. Niinkuin tiedätte, sukupolven ikä on enintään 80 vuotta, on Israel tänä vuonna 73 vuotta. Enää jäljellä seitsemän vuotta kun aika on täysi !

https://youtu.be/1gzmIz0HQ6c
Miten tämä mennee? Eikö ihmisikä ole 80 v., ja polvi noin 35 v., eli se ikä kun saadaan seuraava sukupolvi?
Lisäksi kieliero hämää, ja merkitys aikojen kuluessa. Miten se siinä Raamatunkohdassa on, ihmisikä vai sukupolvi?
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
mautsa

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja mautsa »

Ei pahalla mutta yrittäkää edes erottaa tuleva antikristuksen viha Jumalan vihasta. onhan se raamatussa selkeesti ilmoitettu.
https://www.youtube.com/watch?v=ZklZQKcurZE
Jos vaivautuisit avoimin mieliin kuuntelemaan yllä olevan luennon, saattaisit erottaa saatanan vihan Jumalan vihasta, luepa ilmestyskirja vähän tarkemmin. hm.. Jokunen Paavalin kirje..unohtamatta joitakin vanhan testamentin kirjoja.
Peilaa itsesi yllä mainitun kautta ja tällä kertaa katsot vain itseäsi, et muita.

Lopun ajan seurakunta tulee olemaan puhdas, rypytön, Myös toimimaan alkuseurakunnan armolahjoilla.
Miltä näyttää?. onko nykyhetkee?.
mautsa

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja mautsa »

Mutta koska olet niin täynnä omaa itseäsi Sinä kristitty, et huomaa kuinka Joelin kirjan ennustus toteutuu silmiesi edessä. niin..se lopun ajan herätys, teiltä ja aitovieriltä kerätään "rammat ja raajarikot" sillä aikaa kun sinä haikailet nopeaa tempausta unelmissasi voittajan kruunu tajuamatta, että Se on vasta edessä. Oletko valmis?. oletko varustautunut?.

Jarmolle kunnioitus tietyistä syistä.
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Jopa minä tavis tallaaja olen aikoja sitten ymmärtänyt, että vihan aikoja tulee kaksi, ensin antikristuksen ja sitten Jumalan viha. Olen ymmärtänyt sen LUKEMALLA sanaa. Vain lukemalla. En ole tarvinnut siihen ketään selittämään.

Uskovista osa joutuu antikristuksen vainoihin ja jopa kuolemaan, mutta

YKSIKÄÄN JEESUKSEN OMA ei joudu kokemaan Jumalan vihaa!!!

Jumalan viha tulee maailmaan kaikkea pahuutta ja jumalattomuutta hävittämään, ja silloin Jeesuksen omat ovat täydessä turvassa.

Tämä on niin selkeästi Ilmestyskirjassa, että ihmettelen, miksi sitä eivät arvostetut tutkijat ole huomanneet.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Spring82
Viestit: 215
Liittynyt: 13 Huhti 2020, 08:15

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja Spring82 »

Olavi Syvännön puhe suosittelen! Mainokset saa äkkiä klikattua pois..

https://youtu.be/5NUWfBagpwo
mautsa

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja mautsa »

Onhan tässäkin yksi näkemys: Aika, kaksi aikaa ja puoliaikaa. yleensä ymmärretään 7-vuoden jälkipuoliskona.
entä seuraava näkemys: aika=vanhaliitto. kaksi aikaa=seurakunta-aika. puoliaikaa=1260-pv. eli se toinen puoli viimeisestä vuosiviikosta?.
Ei käy, koska samainen ilmaisu on käytetty vanhassa liitossa (Daniel) ja uudessa liitossa (Johanneksen ilmestys).

Raamatussa on 66-kirjaa=kaksi ilmoitusta Jumalalta. Ihmiskunta hylkäsi molemmat kirjat satukirjoina vaikka se oli tuplasti ihmisen luku Jumalan ilmoittamana. No mitä tästä?. Tulee 6000-vuotta täyteen ihan kohta ja koska 6- on ihmisen luku, niinpä antikristus täydentää tämän ja luvusta tulee 666 .Se kuvaa täydellistä luopumusta raamatusta mutta myöskin antikristuksen esiin tuloa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

mautsa kirjoitti: 14 Marras 2021, 04:11 Tulee 6000-vuotta täyteen ihan kohta
Nyt on vuosi 6256 menossa, alkaen maailman luomisesta. Joten 7.-vuosituhat on jo käynnissä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
mautsa

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja mautsa »

Voisko AO tarkentaa laskukaavaansa?, odotan mielenkiinnolla. Mihin perustuu vuosi 6256.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Enintään 80 vuotta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

mautsa kirjoitti: 14 Marras 2021, 14:54 Voisko AO tarkentaa laskukaavaansa?, odotan mielenkiinnolla. Mihin perustuu vuosi 6256.
Olen laskenut alkaen niistä ensimmäisistä kanta-isistä, sitten Egyptin orjuus, jatkuen tuomarien kautta kuninkaisiin. Sitten hyväksikäyttäen yleistä historiaa, hieman soveltaen, Baabelin vankeudesta Jeesuksen syntymään-kasteeseen-kuolemaan/ylösnousemukseen, ja lopulta Pyhän Hengen vuodatukseen vuonna 36 jKr, joka oli vuosi 4271 luomisesta.

1.helluntaista on siis kulunut yli 1985 vuotta, eli 4271 + 1985 = 6256 ( = 2021 )
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin