Taivaalliset merkit

Keskustele eskatologisista asioista
Samuli

Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Ajattelen että nämä merkit eivät poissulje toisiaan vaan täydentävät kuvaamme ajasta.
luuk. 21:25 Ja on oleva merkit auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat.

Omerin laskenta 50 päivää pääsiäisestä 2016 13/6

Bethelemin tähti esiintyi 2015 30/6 ja myöhemmin lokakuussa viittaa Jeesuksen syntymään, kuten viisaat tietäjät ymmärsivät aikoinaan, mutta myös arvan heittoon eli Esteriin. Esteri valmistautui 12 kk ennen kuin meni kuninkaan luo.
http://informedchristians.com/images/dc ... ntdown.pdf (liitteessä kolmion alaosat merkkaavat betlehemin tähtien esiintymistä/paikkoja ja kärki osoittaa purimiin Esteriin)

Betelehemin tähti näkyi kesäkuussa
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-20730828
Ja näkyi uudestaan 2015 lokakuussa
http://www.timesofisrael.com/as-planets ... bethlehem/

tällä hetkellä leijona tähtikuvio on vielä näkyvissä, kunnes pikkuhiljaa häviää länteen heinäkuun lopulla, sitten sitä ei oikein pysty enään havaitsemaan.
Kuvioista on helpoin tunnistaa väärinpäin oleva kysymysmerkki jota sanotaan "sickle" eli sirpiksi.
http://earthsky.org/constellations/leo- ... stellation

Viimeinen tetradin verikuu oli 2015 28/9
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mietin tuossa tuota Joonan merkin sanomaa, kun verikuu loisti taivaalla ja esikosipoika syntyi "ja jossain yhdeksännen hetken vaiheilla" Jeesus huutaa "Eeeli, Eeli lama sabaktani" Jumalani miksi minut hylkäsit, jonka käsitän olevan tänne jäävien huutoa "ristillä johon ovat naulittu ja risti maahan ja siihen kuolemassa". Se on äärimmäisen kuvaava tilanne jäännökselle... ja ajattele kun Paavali sanoo sanat: "ja sitten me jotka olemme jääneet tänne"! Nuo sanat koskettavat tänne jääneitä... ja Paavalin sanoja lisää... "nukuimme tai valvoimme, olisimme yhdessä siellä". Lopuksi Ilmestyskirjasta 7. luvusta mainitut "jäljellejääneet" tulevat sieltä suuresta ahdistuksesta.
No siis palaan tuohon Joonan merkkiin, joka tapahtui oikeasti viimeisen verikuun yhteydessä. Tämä Joonan esikoispoika sai nimekseen Eeli joka syntyi siis juuri 28.9.2015 ja on siis nyt 8kk ja rapiat päälle. Hän täyttää 9kk 28.6.2016 ja tuossa Matteus 27. luvun tekstissähän sanotaan että kuudennesta hetkestä alkoi pimeys joka peitti kaiken maan. Se olisi maaliskuun alusta 2016... Tapahtuiko jotain silloin?
Mutta pimeys kestää "hamaa", eli kesäkuun loppuun saakka. Mutta jossain yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi ristillä nuo sanat, joka tarkoittaa että morsian lähtee. Me elämme nyt sitä aikaa kuun loppuun.
Samuli

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Täytyy tuota maaliskuuta vielä tutkia. Tässä on tapahtunut niin paljon kaikkea, että vaikea muistaa.

Miksi Hän antaisi näin paljon erilaisia merkkejä (merkit Raamatussa, taivaalla, profetiat, näyt, unet), jos niillä ei olisi tarkoitusta. Näiden perusteella hetki on nyt, minä päivänä tahansa. Näin uskon ja ymmärrän, kun katson näitä todisteita, joita Hän on meille antanut. Olkaamme rohkealla mielellä, vapautuksemme hetki on lähellä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kirjoittelin tuonne päivittäiseen hieman lisää. Käykää lukemassa.
Samuli

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Kiitos Jarmo, hyvä kirjoitus. Vielä yksi pointti tuli mieleen, että 20.6 on keskipäiväntasaus, jolloin kevät loppuu ja kesä alkaa ilmeisesti jonkun määritelmän mukaan. Ja olen samaa mieltä aika näyttää merkkien mukaan olevan nyt, vaikka päivää en voi tietää. Jälkeenpäinhön se on helppo todeta.
Sinettisormus

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

”Sillä niin kuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän, niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” (Jes.55:10-11)
Sinettisormus

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

21. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
22. "Ihmislapsi, miksi teillä on tämä pilkkalause Israelin maasta, kun sanotte: 'Aika venyy pitkälle, ja tyhjään raukeavat kaikki näyt?'
23. Sentähden sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Minä teen lopun tästä pilkkalauseesta, niin ettei sitä enää lausuta Israelissa. Sano heille päinvastoin: Lähellä on aika ja kaikkien näkyjen täyttymys.
24. Sillä ei ole oleva enää petollista näkyä, ei liukasta ennustelua Israelin heimon keskuudessa.
25. Sillä minä, Herra, minä puhun; ja minkä sanan minä puhun, se tapahtuu eikä enää viivy. Sillä teidän aikananne, uppiniskainen suku, minä sanan puhun ja sen myös täytän, sanoo Herra, Herra."
26. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
27. "Ihmislapsi, katso, Israelin heimo sanoo: 'Niihin näkyihin, joita tämä näkee, on päiviä paljon, ja hän ennustaa kaukaisista ajoista'.
28. Sentähden sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Ei viivy enää yksikään minun sanani: Minkä sanan minä puhun, se tapahtuu, sanoo Herra, Herra."

Hesekiel 12
Samuli

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Kesäpäivänseisaus ja täysikuu osuvat samalle päivälle eli nyt 20.6.2016. Tämä ilmeisesti tapahtuu n 70 vuoden välein.

"In the Northern Hemisphere, we call the June full moon the Strawberry Moon, Rose Moon or Flower Moon.
http://earthsky.org/tonight/solstice-fu ... on-june-20
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

OHO! Merkillinen ilmiö tämäkin ja ihmeelliseen aikaan.
tuula

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja tuula »

no siis. kuulikos kukaan eilen sellaista ison omaavan soittimen ääntä. soitti jotakin melodiaa vähän aikaa. kuulin mieheni kanssa tallinnan satamassa sellaista ja enkä tiedä tuliko se maallisista soittimista vai taivaallisista soittimista. mieheni kuuli myös sen äänen. ja sitten nuo numerot, joita näin 17.6 tallinnan taivaalla.numerot olivat selvät. 43 ja vähän aikaa ajettiin ja näin numeron 4 jatkona. liekö mitään merkitystä kokemuksellani.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tuo on Tuula mielenkiintoinen aina lukuna. Kävin eilen illalla ennen nukkumaanmenoa lukemassa eilisen kirjoituksesi mutta halusin ensin miettiä rauhassa.
tuula

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja tuula »

niin. tuon luvun 43 edessä oli jotakin sotkua. ajattelin, että olikohan siinä ollut vielä luku 1, mutta en kerennyt sitä siinä nähdä.mutta tuon luvun 43 näin aivan selvästi ja sitten vielä numeron 4 vähän ajan päästä. en tiedä oliko tuo sattumaa vai mitä? mutta sanotaanhan taivaan olevan Jumalan ilmoitustaulu. en vain tiedä, mitä näin.
tuula

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja tuula »

sananlaskut 4 sain mieleeni.
Samuli

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Edellinen vastaava on tapahtunut 1948. Eli samana vuonna kuin Israel on perustettu.
Kesäpäivänseisaus ja täysikuu osuvat samalle päivälle eli nyt 20.6.2016. Tämä ilmeisesti tapahtuu n 70 vuoden välein.
luuk.
21:29 Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.
21:30 Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
21:31 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.
21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.


Minulle ei tuo 43 oikein ainakaan vielä avautunut. Yritin hieman etsiä Raamatusta.
Mutta tämä kohta on kyllä sopiva tähän aikaan erityisesti. Kehoitusta ja rohkaisua.

"Pitäköön sydämesi minun sanoistani kiinni...se panee päähäsi ihanan seppeleen ja lahjoittaa sinulle kauniin kruunun"
san.
4:1 Kuulkaa, lapset, isän kuritusta ja kuunnelkaa oppiaksenne ymmärrystä.
4:2 Sillä minä annan teille hyvän neuvon, älkää hyljätkö minun opetustani.
4:3 Olinhan minäkin isäni poika, hento ja äitini ainokainen.
4:4 Ja isä minua opetti ja sanoi minulle: "Pitäköön sydämesi minun sanoistani kiinni, noudata minun käskyjäni, niin sinä saat elää.
4:5 Hanki viisautta, hanki ymmärrystä, älä sitä unhota, älä väisty pois minun suuni sanoista.
4:6 Älä sitä hylkää, niin se varjelee sinua; rakasta sitä, niin se sinua suojaa.
4:7 Viisauden alku on: hanki viisautta, ja kaikella muulla hankkimallasi hanki ymmärrystä.
4:8 Anna sille korkea arvo, niin se sinut korottaa, se kunnioittaa sinua, jos sen syliisi suljet;
4:9 se panee päähäsi ihanan seppeleen ja lahjoittaa sinulle kauniin kruunun.
näkymätön ninni

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

tuula kirjoitti:niin. tuon luvun 43 edessä oli jotakin sotkua. ajattelin, että olikohan siinä ollut vielä luku 1, mutta en kerennyt sitä siinä nähdä.mutta tuon luvun 43 näin aivan selvästi ja sitten vielä numeron 4 vähän ajan päästä. en tiedä oliko tuo sattumaa vai mitä? mutta sanotaanhan taivaan olevan Jumalan ilmoitustaulu. en vain tiedä, mitä näin.
Minulle tuli noista luvuista eteen tänään tämä:

Jesaja 43:4 Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.
näkymätön ninni

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Luvulle 4 näyttää löytyvän monta merkitystä ja kohtaa Raamatusta. Löytyy tästä linkistä:

http://www.kolumbus.fi/gematria/lukuja.htm
tuula

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja tuula »

kiitos ninni. mielenkiintoisia asioita kirjoitit ja olletikkin tuosta numerosta 4. elämme mielenkiintoisia aikoja. katsoessani taivaalle nykyään aina löydän jonkin kuvan taikka merkin, joka on pilvistä muodostunut.
Samuli

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tässä on hyvä video, joka selittää näitä merkkejä taivaalla kootusti.
Video on englanniksi, ei valitettavasti ole tekstitystä, mutta on kuitenkin visuaalisesti aika helppo ymmärtää.
https://www.youtube.com/watch?v=tZqk_4s-D_k

1 moos.
49:10 Ei siirry valtikka pois Juudalta eikä hallitsijansauva hänen polviensa välistä, kunnes tulee hän, jonka se on ja jota kansat tottelevat.
49:11 Hän sitoo aasinsa viinipuuhun, viiniköynnökseen aasinsa varsan; hän huuhtoo vaatteensa viinissä, viittansa rypäleen veressä.
katso7
Viestit: 1422
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja katso7 »

aika jännä juttu. olen kuukauden päivät miettinyt ja ajatellut että mikä ihme se joonan merkki oikein on ja löysin sen jonkun markun kirjottaman tekstin asiasta. kiinnostas kuulla onko täsät nimestä vielä jotain tietoa joku sanoo et se on eeli ja joskus se on eli onko sillä jotain merkitystä.ja mitä se oikein se eeli tarkoittaa.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Taivaalliset merkit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä olisi esim. Paavolan selitys Joonaan merkistä, käyhän tutkimassa: http://www.kotipetripaavola.com/Joonanmerkki.html
Ja tuolta Jarmon kirjoituksista löysin lisää tietoa tuohon Eeli nimeen: http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/ ... eus27.html

Joonan merkki oli kuolema ja ylösnousemus, jonka jälkeen julistetaan pelastuksen evankeliumia. Herra Jeesus on Messias, Jumalan Poika sekä Jumala, siksi Hän kuoli ja nousi ylös Isän oikealle puolelle. Hepreankielen nimi Jonah tarkoittaa kyyhkyä. Kun Herra Jeesus oli kastettu, ja nousi vedestä, niin taivaat aukenivat ja Jumalan Henki laskeutui alas niinkuin kyyhkynen ja laskeutui Hänen päällensä. Ehkäpä Pyhän Hengen laskeutuminen kyyhkysen muodossa oli merkki siitä, että Herra Jeesus tulee olemaan maan povessa kolme päivää ja yötä, kuten Joonas (Jonah - kyyhkynen) oli kolme päivää ja yötä suuren kalan sisällä.


46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Vastaa Viestiin