”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Keskustele eskatologisista asioista
Spring82
Viestit: 215
Liittynyt: 13 Huhti 2020, 08:15

”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Spring82 »

Todella todella pitkä juttu, videoita en edes katsonut mutta luin loppuun asti.. huhhuh ! En laittanut lopunajat mediassa-kategoriaan koska kirjoitus käsittelee paljon suurempaa ”petosta”. Tämä taitaa olla muutamia vuosia sitten kirjoitettu, mutta nyt ajankohtaisempaa kuin koskaan, suosittelen. En kuitenkaan pelkäämään, koska Herramme Jeesus Kristus on jo voittanut!!

https://suomiprofetiassa.wordpress.com/ ... inen-teko/
Spring82
Viestit: 215
Liittynyt: 13 Huhti 2020, 08:15

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Spring82 »

Tuon linkin aika alkumetreillä on otsikko josta alkaa aihe : Salainen raportti kertoo; Suomen valtiolta loppui rahat vuonna 1992
Ollaanko me Suomi oikeasti ensimmäinen euroopan valtio joka on mennyt konkurssiin ..?
Seuraaja
Viestit: 267
Liittynyt: 03 Joulu 2019, 07:12

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Seuraaja »

Hyvin koostettu sivusto. Paljon tiiviissä paketissa asiaa, joka muuten hajallaan useammassa osoitteessa. Hyvä löytö, kiitos Spring82.

Sellainen tuli sanottavaksi, muistakaa mielipidevaikuttamisen muotona soluttautuminen. Se ei yllä vain someryhmiin vaan myös kaikkiin valtaeliitille haitallisiin foorumeihin, joissa jaetaan muutakin kuin ylenaikaista. Suomikin on kouluttanut näitä "vaikuttajia". Mikään aktiivinen foorumi ei ole niiltä suojassa.
Älä anna sinuas voitettaa pahalta, vaan voita sinä paha hyvällä. (Room. 12:21) Biblia 1776
Spring82
Viestit: 215
Liittynyt: 13 Huhti 2020, 08:15

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Spring82 »

Tässä hyvin perustein kooste ”pandemiasta”

https://olennaisiafaktoja.wordpress.com ... ronapetos/
Spring82
Viestit: 215
Liittynyt: 13 Huhti 2020, 08:15

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Spring82 »

Löysin facen koronapaykoosi-ryhmästä tälläiset kuvat joissa kuvissa näkyvillä nuo samanlaiset rintamerkit
Liitteet
B5E8D6D3-C455-46B0-80CD-024978DCC115.jpeg
B5E8D6D3-C455-46B0-80CD-024978DCC115.jpeg (28.87 KiB) Katsottu 6224 kertaa
6CB548C2-4878-4894-B22D-F67C6AB7E555.jpeg
575E8957-841C-444B-BE53-4D9E8ADDF58E.jpeg
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Tämän olin laittanut aiemmin "Nyt on Rukoiltava"-ketjuun:

Edelleenkin koeteltavaksi:

Nyt tulee kehoittaa ihmisiä oleman turvallisella mielellä ja levossa, sillä kuten koen sanoa on Herra voittanut maailman. Alla sanoma joka tuli nyt, koeteltavaksi siis.

Antakaa anteeksi niille, jotka teiltä tulevat vainoamaan nimeni tähden, koen Herran tähän kohti sanovan. Varustautukaa kaikin tavoin aineellisesti ja hengellisesti ja tuottakaa ilonne kautta iloa niille, jotka pian menettävät kaikkensa. Älkää käykö tämän kansakunnan johtajia vastaan vaan rukoilkaa heidän pelastumisensa puolesta sillä enkö Minä ole se, joka johdan tätäkin maata ja päätän tarkoin ajoituksin, ketkä kulloinkin ovat vallassa. Siunatkaa nuorta pääministeriänne, sillä hän ei tiedä mitä hän tekee. Minä tahdon, että puhdistaudutte kaikista syytöksistä toisianne kohtaan, sillä pian minä lopetan tämän maailman viihteet tässäkin maassa. Etsiydy siis suojiini seurakuntani tässä maassa ja hylkää jo viihde ja opetusohjelmat, jotka ovat tämän maailman mukaisiksi tehdyt.

Tulette näkemään tulevina aikoina kauhistuttavia asioita maailman kuvaruuduista. Puhdistautukaa jo nyt veressäni ja paetkaa sitä kaikkea kauhistusta mikä on tuleva tähän maanpiiriin ja joka tuo niin kauhistuttavat otsikot näkyviin, että jopa tämän maailman ihmiset ovat niin kauhuissaan, että viimein huutavat nimeäni avuksensa. Minä sallin silloin heidän tulla puhdistuslähteelleni armoni ja rakkauteni tähden.

On aika unohtaa viihde ja maailmaa ja muistaa Herraa öin ja päivin, että Hänen tahtonsa toteutuisi täydellisesti eikä osittain. Viekää veljillenne ja sisarillenne ruokaa vielä kun on mahdollista, sanan ruokaa Raamattuina ja leivän tukea ruoka-avustuksina. Kaikki eivät ymmärrä kuinka kiire todella on valmistella Herran toista tulemusta myös tältä osin.

Saarnatkaa kaduilla veren evankeliumia, huutakaa katoilta parannuksentekoa, sillä Pedon valtakunta on käynnistämässä ihmiskunnan suurimman ihmisjahdin surmatakseen viattomat koteihinsa tai katujen varsille näennäisen tottelemattomuuden tähden.

Kerätkää vaatteita varastoon talvea varten niille, jotka pian ovat menettämässä kaiken. Etsiytykää päivittäin etsimään Herran Jeesuksen tahtoa elämässänne ja kuluttakaa varojanne niiden hyväksi jotka idästä pääsevät pakoon tähänkin maahan kulkeakseen lopulta Pyhään maahan. Etsiytykää vereni suojaan anteeksiantoni kautta kun päivittäin tunnustatte syntinne minulle. Hyljätkää jo maailman tiet ja etsiytykää turvaan sanani äärellä, hengelliseen turvapaikkaan minussa sanoo Herra Sebaot, joka totisesti on pian tuleva ja tuomassa Herruutensa ilmi tässä maailmanajassa.

Tulkaa riemuiten minun eteeni sanoo Herra Jahve Tsidkenu, joka totisesti on Pyhä ja peljättävä Herrojen Herra, Herra ja Jumala. Karkeloikaa minun edessäni, karkeloikaa minun kansani edessä, kun se pian tulee etsimään turvaa tästä maasta päästäkseen pakoon metsästäjiä, jotka ovat jo lähteneet liikkeelle.

Tulkaa riemuvirsin eteeni öin ja päivin sillä pian ei enää voi tehdä työtä. Minä tahdon koota kaikki omani maan ääristä eteeni kumartamaan minua iloiten Herrana ja vapahtajana, etsiytymään suojiini ylistyksen raikaessa, ylistyksen ja palvonnan, joita vihollinen ei voi sietää.

Tule morsiusseurakuntani, tule ja etsiydy suojiini. Olen sinua varten tässä maailmanajassa ja olen odottanut nähdäkseni sinut kasvoista kasvoihin kaikkien ruumiisi jäsenten kasvot myös silloin nähden kuin kirkastettuina ja voitettuina vereni kautta sisälle pelastukseen, sisälle täyteen iloon ja rauhaan. Etsiykää päivittäin suojiini, etsiytykää päivittäin polvillanne etsimään pyhää tahtoani tätä kansakuntaa varten, sillä totisesti minä olen Herra, joka tahdon enentää sinun joukkojasi tässä maassa täyteen taisteluvarustukseen sananii tuntemisen kautta.

Enkö olekin sanassa sanoin ja lausein varoittanut näistä ajoista, sillä pian on tuleva tähän maanpiiriin se, jonka laittomuutta minä en aio sietää, vaan hänetkin minä totisesti heitän tuliseen järveen kunhan hän ensin on suorittanut sen tehtävän, jonka vain minä sallin hänen tehdä. Valvokaa siis, sillä ette tiedä milloin minä tulen takaisin kuin varas yöllä, viedäkseni pyhäni näkemään Herran Jumalan ihmetekojen toteutumisen kaikkeudessa ja iankaikkisuudessa.

Pian on tuleva se aika, että tulijärveen joutumisen partaalla hoippuvien ja tuleen joutumiselta välttyneet omani, syntinsä jo pian armossani tunnustavat, ovat hekin saaneet tulla kasvojeni eteen, sillä totisesti minä olen salliva rakkaudessani tulemukseni edellä myös niiden jotka viimeisin voimin tulevat syntitaakkojensa kanssa eteeni puhdistauksensa Karitsan hääateriaa varten nähdä armoni suuruuden. Enkö ole sanassani sanonut, että tahdon pelastaa kaikki näkemästä iankaikkista kadotusta. Olen jo iankaikkisuudessa valmistautumassa nähdäkseni sinut morsiusseurakunta. Määrähetket teille on vain Herran ja Pyhän Jumalan, Isä Jumalan tahdosta ilmoittava Sanani, joka on minun syntykertomukseni, sillä minuun kaikki on luotu.

Sanani ei koskaan ole kehoittanut turvautumaan siihen, se on Pyhään Raamattuun, aikain ennusmerkkien täydentäjänä vaan on ilmoittava Pyhä tahtoni silloinkin kun kansakunnat kaikin tavoin etsiytyvät vääriin tietolähteisiin minun tulemukseni ajankohdan selvittääkseen. Pian on oleva rakkaitteni luku täysi ja silloin Isä Jumala kirkkaudessaan avaa sinetit loppuaikoja varten nähtyään, että olen arvollinen avaamaan sinetit, sillä enkö minä tee samoja tekoja, joita Isäni minulle näyttää hengessä tehtäväksi paluutani varten ja saan sitten pian tulla morsiantani vastaan nähdäkseni kuinka hän totisesti on valkaissut vaatteensa pyhässäristin sovitustyön veressäni.

Minä tahdon alkaa jo koota heitä, se on veljiäni ja sisariani, maan joka kolkasta kotimaahansa Israeliin, jonka kautta minä olen vielä tekevä ihmeitä tässäkin maanosassa, sillä sieltäkin on tuleva viimeisinä aikoina sanansaattajiani tuomaan rauhan sanomaa Siioniin tässä maassa .

Tule ja etsiydy suojiini nuori seurakuntani Suomen maassa, puhalla pasuunaan ja juhlista tahtoni iloiten ja karkeloiden huoneissani kumartaen pyhää nimeäni aina ikuisuuteen asti.

Totisesti Herra on Pyhä ja peljättävä, Herra ja kuningas. Amen

Tähän mahdollisesti olisi tullut jotain lisääkin, mutta on jo kovin myöhä. Tämä sanoma koetaltavaksi.
Spring82
Viestit: 215
Liittynyt: 13 Huhti 2020, 08:15

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Spring82 »

Aamen 💕 Uskon Jeesukseen kiitos, olin kyllä lukenut tämän sieltä toisesta, mutta hyvä tähän 🙏🏻
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos Spring82 ja kiitos UJ, oon myös lukenut tuon sinun laittaman tekstin toisaalta, pitää lukea se vielä uudestaan!

Niin, se on jännää, että mistä näitä pinssejä saa ja millaisin lisäohjeistuksin, ja miksei sellaisten kantamiseen kiinnitetä enempää huomiota. ”Ne on vaan merkkejä”. Mutta ne onkin merkkejä, ei tavalliselle kansalle, vaan niille jotkin ovat ”vihkiytyneet” johonkin tiettyyn asiaan. Jos Sanna Marin kantaa ”suuri nollaus” pinssiä, niin taitaa tietää sitä, että ettei ole Suomen vaan EU:n ja globalistien asialla.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Spring82
Viestit: 215
Liittynyt: 13 Huhti 2020, 08:15

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Spring82 »

Pinssi löytyy netistä muutamaltakin sivulta

https://shop.undp.org/products/sdg-lapel-pins
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ahaa eli kyse on YK:n kestävän kehityksen ohjelmasta. Huomasin, että THL:n johtajalla oli tuo pinssi YLEn illan uutisissa kun puhui ravintoloiden sulkemisesta hiukan haparoiden.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Spring82
Viestit: 215
Liittynyt: 13 Huhti 2020, 08:15

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Spring82 »

Niin kai Eero, tuossa ylemmässä pinssi selityskuvassa nuo goalsit vähän väärennelty
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Siinä sitä on ihmettelemistä pienelle Suomelle, joka vietiin viekkaudella mukaan ” suuriin pöytiin”. Muistatteko, kun puhuttiin lautasista, että kuinka monta lautasta pöytään suomalaisille katetaan? Tarkkaan mietittiin, ketkä neuvottelemaan ison pöydön ääreen päästetään. Nyt ei sitten yhtään millään ole enää mitään väliä.
Tuula1

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

kyllä minun sydän on itkenyt monet itkut, mihin isänmaa on ajettu ja kansa äänestänyt näitä täkyjä noista puolueista. nytkin kun taas olen huutanut, että älkää ihmiset ottako tätä covid rokotetta niin sama homma. on haukuttu tyhmäksi ja vaikka millä nimikkeellä.
Spring82
Viestit: 215
Liittynyt: 13 Huhti 2020, 08:15

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Spring82 »

Siskot, samassa mukana 😰 rukoillaan Herraamme Jeesusta 🙏🏻
Spring82
Viestit: 215
Liittynyt: 13 Huhti 2020, 08:15

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Spring82 »

”Normaalisti helmikuun vaihtuessa maliskuuksi Suomessa jylläisi parhaillaan pahin flunssakausi. Yksi kuluvan koronakauden erikoisuuksia on se, että influenssaepidemiaa ei käytännössä ole lainkaan. Tänä vuonna A- ja B-viruksen aiheuttamia, laboratoriossa varmennettuja influenssatapauksia on ollut yhteensä 33 tapausta, kun vuosi sitten niitä oli yli 6 000, kertoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) asiantuntija Niina Ikonen.

https://koronarealistit.com/onko-influe ... koronaksi/
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Poikkeusolojen kyseenalaiset kriteerit

Tuomas Malinen
6.3.2021 14:28
päivitetty 6.3.2021 14:30

Koronavirus Kansantalous Laki Politiikka Ruotsi Suomi
(Kuvat tai kuviot linkin takana https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tmalin ... kriteerit/)

Kuvio 1. Positiivisten koronatestitulosten liikkuvan 7-päivän keskiarvon muutos (kasvuprosentti) lokakuun 1. päivästä 2020 maaliskuun 6. päivään 2021. Lähde: Oxfordin yliopisto, THL

Kirjoitettu yhdessä kirurgian erikoislääkäri Ville-Veikko Elomaan sekä perustuslaki- ja ihmisoikeuskysymyksiin erikoistuneen lakiasiaintoimiston kanssa.

Hallitus on, yhdessä presidentin kanssa, jälleen todennut poikkeusolot Suomeen. Tarkoituksena on sulkea ravintolat ja baarit koronavirustartuntojen rajoittamiseksi. Toimet ovat äärimmäisiä, ja vaativat erittäin rankat perusteet.

Tässä blogikirjoituksessa vaadimme hallitukselta poikkeustoimien oikeudellisen pohjan perustavanlaatuista analysointia perustuen lääketieteellisiin ja taloudellisiin arvioihin.

Emme ota suoraa kantaan koronakriisin vakavuuteen tai edes siihen onko kyseessä kriisi. Käsittelemme tilannetta ensisijaisesti siitä näkökulmasta, millaisen pohjan se tarjoaa tulevien kriisien suhteuttamisesta niiden vaatimiin perustuslaillisia oikeuksia rajoittaviin toimiin.
Kriisinhallinta ja poikkeusolojen toteuttaminen Suomessa

Struktuurin puute kriisinhallinnassa näkyy poukkoilevina ohjeistuksina ja epäselvyyksinä tämänhetkisistä taikka tulevista suosituksista ja lainsäädännöllisistä toimenpiteistä, joilla pyritään hillitsemään koronapandemiaa. Suomessa ei ole ollut ennen koronaa, eikä edelleenkään ole, selkeää oikeudellista linjaa terveyttä uhkaavan kriisin varalle, vaan ohjeistuksia ja suosituksia on jouduttu osin säätämään sen varassa mitä perustuslaki sallii.

Keväällä voimaan otettu valmiuslaki ja sitä seurannut Uudenmaan sulku, on esimerkki näistä järeämmistä toimista, joita on ollut oikeudellisesti mahdollista toteuttaa. Täydellisen lockdownin sijaan Suomessa on pyritty vähentämään tartuntojen määrää suosituksilla ja ohjeistuksilla, sekä osittaisella asiakkaiden rajoittamisella esimerkiksi ravintoloissa, ja kieltämällä yleisötapahtumat. Nämä toimet ovat kohdistuneet hyvin rajattuun joukkoon, ja nämä rajoitukset ovat olleet pitkäaikaisia.

Vastuun jakautuminen kriisitilanteessa on luonut myös kansalaisille epäselvyyksiä ja epävarmuutta, mitkä ovat omiaan synnyttämään luottamuspulaa, ja näin ollen heikentämään suositusten noudattamista. Esimerkiksi kuntosalien aukioloista on annettu suositus hallituksen toimesta, mutta määräysten anto jää AVI:lle, jolloin AVI:n tulkinta ei välttämättä mene samaan linjaan hallituksen tahdon kanssa. Tämä myös lisää ylimääräisiä mutkia sekä epäselvyyksiä kansalaisen näkökulmasta katsottuna.

Tarkasteltaessa mahdollisia keinoja hillitä—tai jopa pysäyttää— tartuntojen kasvu, on välttämätöntä kyseenalaistaa nykyiset keinot. Perustuslaillisuuden ollessa tärkeimmässä ytimessä puhuttaessa elinkeino- ja liikkumisvapauden rajoittamisesta, onkin äärimmäisen tärkeää kiinnittää huomiota nyt tehtyjen ja etenkin suunniteltujen rajoitusten suhdetta perustuslaillisiin oikeuksiin.

Kansalaisen näkökulmasta tärkeintä on perustuslain kanssa ristiriidassa olevia lakeja säädettäessä ja rajoituksia määrättäessä, että niiden käyttö perustellaan kattavasti. Kattaviin perusteluihin ei riitä itsessään koronaan vetoaminen, vaan se vaatii myös kriisin tason määrittelyn, jotta myös jatkossa säilyy oikeusvarmuus siitä, millaisia toimia voidaan erinäisten kriisien ja uhkakuvien varjolla odottaa. Toisekseen perustelut vaativat kattavan selvityksen siitä, miksi juuri nämä keinot on otettu käyttöön, ja kuinka niiden odotetaan toimivan, sekä mihin toimivuus perustuu.

Tässä tilanteessa pohdittavaksi tuleekin, että millainen hyöty-haitta -suhde näillä erilaisilla keinoilla olisi, ja millainen puuttuminen perustuslaillisiin oikeuksiin olisi ”Pienin paha” ja kenen näkökulmasta. Liikkumisvapauteen kajoaminen on kuitenkin äärimmäisen radikaalia, sekä vaatisi todella tarkan selvityksen kriisin vakavuudesta, että kyseisten keinojen toimivuuden odotteista.

Käymme seuraavaksi sulkutoimien lääketieteellisiä ja taloudellisia perusteita.
Lääketieteelliset perusteet ontuvat

Virustapausten kasvu on tällä hetkellä hyvin vakaata (ks. kuvio 1). Esimerkiksi mistään ”räjähdysmäisestä” kasvusta ei ole viitteitä.
Kuvio 1. Positiivisten koronatestitulosten liikkuvan 7-päivän keskiarvon muutos (kasvuprosentti) lokakuun 1. päivästä 2020 maaliskuun 6. päivään 2021. Lähde: Oxfordin yliopisto, THL

Laajoissa epidemiologisissa aineistoissa kuolleisuuden koronavirusinfektioon on todettu olevan koko väestössä 0,27 % (eli alle kolme tuhannesta infektion saaneesta menehtyy), ja alle 70-vuotiailla 0,05 % eli viisi potilasta 10000 sairastuneesta menehtyy.

Vertailun vuoksi: Vuonna 2019 hengitysteiden sairaudet veivät hautaan 1969 ihmistä. Influenssa oli peruskuolemansyynä 185 menehtyneellä. Vuosi 2018 oli hankalampi influenssavuosi, silloin tautiin menehtyneitä kirjattiin 436 kpl. Influenssadiagnostiikka ei tietenkään ollut tuolloin yhtä runsasta ja kattavaa kuin koronaviruksen diagnostiikka viimeisen vuoden aikana, eikä kaikkia influenssakuolemia raportoitu. Kaiken kaikkiaan vuonna 2019 kuoli 53962 ihmistä, eli 147 ihmistä joka päivä.

Poikkeustilan julistamista perustellaan sairaaloidemme hoitokapasiteetin vaarantumisella. Tätä kirjoitettaessa erikoissairaanhoidossamme on vuodeosastohoidossa 105 koronapotilasta, joista HYKS erityisvastuualueella 72 potilasta. Koronapotilaiden määrä maamme sairaaloissa on toki noussut, mutta ei erityisen hälyttävästi (ks. kuvio 2).
Kuvio 2. Sairaalahoidossa positiivisella koronatuloksella olevat potilaat. Lähde: Oxfordin yliopisto, THL

Teho-osastohoitoa tarvitsee maassamme tällä hetkellä 38 koronapotilasta. Teho-osastopaikkoja on 270 ja paikkamäärää voi nostaa tarvittaessa 667 paikkaan. 3.3.2021 päivitetyn tehohoidon raportin mukaan tehohoidettujen koronapotilaiden hoitoajan keskimääräinen pituus on ollut 12 vrk, eli Covid19- potilaiden hoitoajat ovat hyvin pitkiä (kaikkien tehohoitopotilaiden keskimääräinen hoitoaika on n. 3 vrk). Hengityskonehoitoa on saanut raportin mukaan 66 % tehohoidetuista Covid19- potilaista. Erittäin hankalasta hapettumishäiriöstä kertovaa vatsa-asentohoitoa oli tarvinnut kaikista Covid19- potilaista 36 %.

Viime keväänä tehohoitokapasiteettia kasvatettiin voimakkaasti ja epidemian huippuvaiheessa sen täyttöaste jäi alle puoleen. Onkin vaikea käsittää, miten nyt oltaisiin tehohoidon äärirajoilla, koska hoidossa on puolet viime kevään huippumääristä (ks. kuvio 3).
Kuvio 3. Tehohoidossa positiivisella koronatuloksella olevat potilaat 25.3.2020 – 6.3.2021. Lähde: Oxfordin yliopisto, THL

Kaiken kaikkiaan 19.1.2021 mennessä epidemian alusta lähtien tehohoitoa oli tarvinnut 436 Covid19- positiiviseksi varmistettua potilasta, maaliskuun alkuun mennessä hoidettujen potilaiden määrä lienee kasvanut noin viiteensataan. Keväällä 2020 suurimman kuormitushuipun aikaan maassamme oli samanaikaisesto 83 koronapotilasta teho-osastoilla, joista HYKS:n alueella hieman yli 40 potilasta. Tietojemme mukaan tilat eivät kuitenkaan ole sielläkään loppumassa, mutta sairaanhoitajista voi tulla pulaa.

Ymmärrämme, että etenkin tehohoitoa tarvitsevien potilaiden hoito vaatii runsaasti resursseja, eikä osaavaa hoitohenkilökuntaa taiota tyhjästä. Käsityksemme mukaan viime keväänä 2020 esimerkiksi leikkaussalihenkilökuntaa koulutettiin hoitamaan tehohoitopotilaita.

Poikkeustilan ja taloussulkujen julistaminen lääketieteellisiin syihin perustuen, niin kuin nyt yritetään tehdä, vaatii kuitenkin äärimmäistä kansanterveydellistä hätätilannetta. Tämän todetakseen vaadimme hallitukselta julkista vastausta seuraaviin kysymyksiin:

Miksi, missä ja miten sairaanhoitokapasiteettimme on uhattuna Covid19- potilaiden määrän mahdollisesti vielä kasvaessa?
Vaatiiko yhden alueen kapasiteetin rasittuminen koko Suomen sulkua?
Millaisiin ennustemalleihin koronavirustilanteen kehittymisestä esitetyt suunnitelmat poikkeustilasta ja mahdollisista uusista tiukoista rajoitustoimista perustuvat?
Minkälaisia toimia sairaanhoitokapasiteetin nostamiseksi on tehty, että yhteiskunnan sulkutoimia voitaisiin välttää?
Onko riskiryhmien erityistarpeet huomioitu ja vaatiiko riskiryhmien huomiointi terveen kansanosan sulkuja laajamittaisesti?

Taloussulku uhkaa romahduttaa taloutemme

Viime kevään taloussulku aiheutti Suomen talouteen yli viiden prosentin kuopan, jota lapioitiin umpeen tähtitieteellisellä velanotolla. Viime vuonna Suomen valtio otti velkaa 20 miljardia euroa, eli lähes 40 % vuotuisesta budjetistaan. Taloussulun, eli ravintoloiden ja monien muiden työpaikkojen sulkemisen isku työllisyyteen oli musertava.

Huhtikuun lopussa 2020 työttömänä tai lomautettuna oli talouden sulkujen vuoksi lähes 300 000 ihmistä, eli yli 10 prosenttia työvoimastamme. Marraskuun lopussa lomautettuja oli vieläkin lähes 60 000.

Toukokuun alussa 2020 konkurssilainsäädäntöä muutettiin niin, että velkojan mahdollisuus hakea velallista konkurssiin vaikeutui merkittävästi. Helmikuun alussa 2021 suoja monelta osin poistui. Konkurssit kääntyivät heti voimakkaaseen kasvuun, ja sulkutoimet kiihdyttäisivät niitä merkittävästi. Voidaan puhua PK-sektorin konkurssiaallon uhasta, millä olisi vakavia ja pitkään jatkuvia vaikutuksia työllisyyteen ja talouteemme, koska PK -sektori työllistää lähes 70 % työvoimastamme. Konkurssi on myös valtavan raskas koettelemus yrittäjälle, mikä voi tuhota yrittäjän loppuelämän.

Sulkutoimilla olisi siis todennäköisesti erittäin suuri taloudellinen kustannus, mutta mitä niillä voitaisiin saavuttaa?
Taloussulun vaikutus viruksen leviämiseen olisi todennäköisesti vähäinen

Olemme kahlanneet läpi lukuisen määrän koronarajoituksia käsitteleviä tutkimuksia, eikä niiden perusteella mielestämme voida todeta, että tiukoista rajoitustoimista olisi kiistattomasti hyötyä.

Esimerkiksi Floridassa, Etelä-Dakotassa tai Japanissa koronaviruksen leviämisen estäminen tapahtui ilman taloussulkuja tai edes massatestaamista. Kannattaakin verrata näiden alueiden sairastuvuutta sekä kuolleisuutta ankariakin rajoitustoimia noudattaneisiin vastaavanlaisiin alueisiin. Ruotsinkaan tilanne ei vaikuta aivan niin huonolta, jos vertailu tehdään Suomen sijaan esimerkiksi Tanskaan, Irlantiin tai Liettuaan, joissa on ollut tiukat rajoitustoimet ainakin ns. toisen aallon aikana.

Ensimmäisen koronaviruksen tukahduttamiskeinoja vertailleen kokoomatutkimuksen mukaan taloussuluilla saavutetaan vain hyvin vähän lisähyötyjä viruksen leviämisessä. Useita tutkimusartikkeleita vertailleen tutkimuksen mukaan noin 90 % teho koronatartuntojen leviämisen estämisessä saavutettiin vapaaehtoisuuteen perustuvilla toimilla, kuten turvaetäisyyksien pitämisellä, suurempien kokoontumisten välttämisellä ja käsihygienian lisäämisellä. Talouden sulut toivat vain noin 9 % lisähyödyn.

Arvostetussa Nature Human Behaviour tieteellisessä aikakauslehdessä julkaistussa tutkimuksessa todetaan, että taloussulkujen hyödyt viruksen leviämisen ehkäisemisessä on mahdollista saavuttaa yhdistelemällä vapaaehtoisia ja lievempiä rajoitustoimia. Tutkijat painottavat, että taloussuluista saavutetut hyödyt tulevat erittäin kalliilla hinnalla niiden vaikuttaessa nuorten oppimiseen, pitkäaikaisterveyteen, mielenterveysongelmiin, kotiväkivallan lisääntymiseen sekä tietenkin talouteen. Esiin nostetaan myös ihmisen perusoikeudet ja vapaudet, joiden menettäminen tarkoittaisi koko yhteiskunta järjestelmämme, demokratian loppua.

Vaadimmekin hallitukselta julkista vastausta seuraaviin kysymyksiin:

Mikä on taloussulun vaikutus (ennuste) viruksen leviämiseen, ja mihin tutkimustietoon se perustuu?
Mikä on taloussulun vaikutus talouteemme, ja etenkin PK-sektorin yrityksiin?
Mitkä ovat taloussulkujen pitkäaikaisvaikutukset työllisyyteen ja terveyteen?

Johtopäätökset

Tämänhetkisessä tilanteessa on myös tärkeää katsoa eteenpäin, ja miettiä millä tavoin nyt kiireellä säädetyt uudet lakimuutokset palvelisivat tulevaisuudessa vastaavantyyppisessä valtakunnallisessa uhkaavassa tilanteessa. Pohdinnan ytimessä on ajatus siitä, voidaanko tulevaisuudessa toimia paremmin ja tehokkaammin: Kuinka haluaisimme toimia tulevaisuudessa, ja onko nämä kyseiset muutokset vieneet oikeudellista näkökulmaa yhtään lähemmäksi tätä, vai ovatko säädetyt lakimuutokset olleet epätoivoinen reagointi epävarmassa tilanteessa.

Haluamme herättää keskustelua kansalaisten perustuslaillisesta suojasta ja oikeusvarmuudesta nykyisessä ja tulevassa tilanteessa, jossa joudutaan arvioimaan erilaisten oikeuksien suojaamisten ristiriitaa, kun toisaalta on kyettävä suojelemaan kansalaisia ja toisaalta se tehdään puuttumalla kansalaisten perustuslaillisiin oikeuksiin, niitä rajoittamalla.

Kansalaisten perusoikeuksien edes väliaikainen heikentäminen pitäisi olla mahdollista ainoastaan erittäin vakaviin syihin perustuen. Tämän vuoksi reagoinnistamme koronaviruspandemiaan pitäisi käydä laaja ja avoin keskustelu. Jos keskustelua ei käydä, uhkana on demokratiamme ja oikeusvaltiomme pohjan rapautuminen.
Spring82
Viestit: 215
Liittynyt: 13 Huhti 2020, 08:15

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Spring82 »

Harvoin on saanut naurut vuoteen . .
Liitteet
D1FD41C3-4988-480F-8904-45222715BE78.jpeg
Spring82
Viestit: 215
Liittynyt: 13 Huhti 2020, 08:15

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja Spring82 »

Pakko sanoa oma ajatutukseni edelliselle, ei voi olla kuin Herran hengessä tehty
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Toi on mun kirjottama :lol:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: ”Yleisen petoksen aikoina totuuden kertomisesta tulee vallankumouksellinen teko.”

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

korona.jpg
Minä uskon Koronaan,
tuohon tautiin, kaikki tappavaan,
rokotuksiin ja kasvomaskiin,
sekä kaikkiin terveysviranomaisiin,
ja Sanna Marinin hallitukseen ainoaan turvaamme.

Tautiin, joka sikisi Fukushimasta,
syntyi median ja ihmisten mielikuvissa,
kärsi ravintolasulkujen aikana,
jolloin rajojakin suljettiin ja meni puoli maata konkurssiin.

Se astui alas Eurooppaan,
nousi kolmantena muunnoksena jo ties mistä,
ja astui lehtien lööppeihin,
median palstoille ja internetin juoruihin
ja on sieltä tuleva pelottelemaan kaikkia hyväuskoisia.

Ja pyhään injektioruiskuun,
pyhäin yhteiseen piikittäjään,
pyhän lääkefirman tuotoksi
ja meidän verovarojemme anastamiseksi,

koronatartuntakäyrien ylösnousemisen vuoksi
taatakseen harvainvallalle iankaikkisen rahantulon
ja jokaisen ihmisen orjuuden,
pahan koronapöpön nimeen, amen!
Vastaa Viestiin