Antikristus?

Keskustele eskatologisista asioista
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Antikristus?

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

https://www.youtube.com/watch?v=oU72ulcI8x0

Kuunnelkaa tämä, mitä mieltä? Äänitys on huono, kuuluu paremmin kuulokkeilla. Lisäsin myös nopeutta, on aika pitkä.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Antikristus?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mitä suurin piirtein sanotaan, jos pystyt referoimaan?
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Antikristus?

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Että Biden ja Trump kuolevat salamurhassa tai muuten. Sitä ennen on sekoitettu ihmisten päät kaikenlaisella kaaoksella, esim. vaalivilppijutut ja muut. Sitten Obama, joka "oli ja ei enää ollut ja tulee olemaan" nousee ja tuo maailmaan järjestyksen, sen uuden maailmanjärjestyksen. Hän hurmaa charmillaan kaikki, mutta tämä karisma on väärää ja antikristillistä. Hän on itse antikristus.
Tässä erittäin lyhyt referaatti, siinä oli mukana fasismia Mussolinista alkaen ym. Kuuntele kun on aikaa.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Antikristus?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos, sitten on myös mahdollisuus, että tämä tyyppi, joka se tuleva ”körppö” (en viitsi mainita sitä nimeä) myös saa kuolinhaavan ja ikään kuin herää henkiin, ehkä valherohveetan suorittaman herätyksen toimesta.

Trump saattaa uskovaisena lähteä Taivaaseen, Bidenista en tiedä, työnnetäänkö sivuun jostain muusta syystä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Antikristus?

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Magda-sisko kirjoitti: 12 Joulu 2020, 22:44 https://www.youtube.com/watch?v=oU72ulcI8x0

Kuunnelkaa tämä, mitä mieltä? Äänitys on huono, kuuluu paremmin kuulokkeilla. Lisäsin myös nopeutta, on aika pitkä.
Olipa pitkä jaaritus ! :cry: :cry:

Kuuntelin vain pätkittäin. Puhui asiallisesti, mutta aivan turhaa löpinää suurin osa videosta. Itse asian olisi voinut tiivistää max. 30 minuuttiin. :(

Tietääkö joku tämän naisen facebook-osoitetta ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Antikristus?

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Minäkin kiinnitin huomion alun pitkiin vakuutteluihin profeetallisesta aitoudesta. Siihen meni varmaan 1/4 ajasta. Muutenkin tosiaan jaaritteli. Hänellä ei ole ainakaan puheteknistä kokemusta. Asiaakin hänellä oli, johon hänen olisi pitänyt mennä heti ja jättää aitouden arvioinnin toisille.

Raamatussa sana maa yksinään merkitsee Israelia. Kun sanotaan mm. maan piiri tai kaikki maa, silloin on kyseessä koko maailma. Ilmestyskirjassa mainitaan useimmiten vain sana maa, eli monissa tulkinnoissa on ehkä menty harhaan.

Luotan, että Jumala ajallaan lisää jokaisen omansa ymmärrystä kaikkeen, että ei tarvitse olla hämmennyksessä erilaisten profetioiden kirjon keskellä :roll:
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Antikristus?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ilmestyskirjassa on ainakin yksi kohta, jossa mainitaan koko maan piiri:

10. Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.

Ilm. 3

Eli koetuksen hetki koskee koko maapalloa, mutta tietenkin myös Israelia erikseen vielä. Hyvä huomio Magda-sisko!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Antikristus?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mulla on selkeä käsitys antikristuksesta ja sen olen niin moneen otteeseen tuonut esille, että en ees osaa arvioida kuinka monesti. Pitäisi olla täysin selvää tekstiä muutenkin, mitä tuo termi antikristus oikein tarkoittaa. Ne ovat henkiolentoja, niitä on paljon ja ne ovat olleet aina. Tässä on se tärkein kiteytys, mikä siinä koko termissä on kyse. Lisäksi, antikristus on se, joka kieltää Isän ja Pojan. Itseasiassa, KAIKKI saatanan henkiolennot ja enkelit ovat tämä itse mukaan lukien antikristuksia.
Eikä tässä edes kaikki, nimittäin Paavali kirjoitti kaksi kirjettä nimenomaan Johannekselle, joka sai näkynsä Patmoksella. Paavali kirjoitti siis nuo vain muutamaa vuotta aikaisemmin, jossa tämä kertoi Johannekselle antikristuksesta. Elikkä jos Johannes olisi ymmärtänyt asian, kuten nykyään niin moni antikristuksessa luulee näkevänsä, niin tottakai Johanneskin olisi kirjoittanut ilm. 13. luvussa käyttäen samaa termiä, koska hän tiesi termin hyvin Paavalin siitä kertomana. Johannes ei kuitenkaan missään kohtaa käyttänyt sanaa antikristus, koska se ei liity petoon, eikä väärään profeettaan varsinaisesti 1:1 vaikka he ovatkin samaa joukkuetta sen kanssa.
Kolmas asia tässä on vielä se, että miksi ihmeessä antikristus on saanut tällaiset mittasuhteet ihmisten mielissä, eikä väärästä profeetasta puhu kukaan yleensä, vaikka ilmestyskirjan mukaan juuri väärä profeetta saa aikaan ne ihmeteot ja on huomattavasti näkyvämmässä asemassa kuin itse peto nr. 1 joiksi näitä pitäisi enneminkin kutsua. Myöhemminhän näillä pedoilla 1 ja 2 on oikeat nimet ja toinen peto on nimenomaan tämä väärä profeetta.

Ja aatelkaa, kun ilmestyskirjan lopussa vielä sanotaan, että siellä tulisessa järvessä olivat myös peto ja väärä profeetta, eikä suinkaan antikristus!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Antikristus?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Magda-sisko kirjoitti: 12 Joulu 2020, 23:13 ...Sitten Obama, joka "oli ja ei enää ollut ja tulee olemaan" nousee ja tuo maailmaan järjestyksen, sen uuden maailmanjärjestyksen. Hän hurmaa charmillaan kaikki, mutta tämä karisma on väärää ja antikristillistä. Hän on itse antikristus...
Sitten jos mennään tähän Magda-siskon kertomaan Obama juttuun ja etenkin lauseeseen
joka "oli ja ei enää ollut ja tulee olemaan"
joka löytyy
Joh.ilm. luvusta 17:713 Ja enkeli sanoi minulle: "Miksi ihmettelet? Minä sanon sinulle tuon naisen salaisuuden ja tuon pedon salaisuuden, joka häntä kantaa ja jolla on seitsemän päätä ja kymmenen sarvea. Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva. Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu; ne ovat myös seitsemän kuningasta; heistä on viisi kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen vähän aikaa pysymän. Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen. Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa. Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.
Tuossa merkillepantava seikka on Johannes itse ja näyn ajankohta, joka oli siis noin 100 jKr. koska Johannes sanoo lauseen
heistä on viisi kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen vähän aikaa pysymän
elikkä tarkoittaa nimenomaan Johanneksen omaa aikaa sanaparissa "YKSI ON" ja toisessa "VIIMEINEN EI OLE VIELÄ TULLUT". Elikkä Johannes selvästi viittaa omaan aikaansa. Tämä tarkoittaa, että peto on valtakunta, koska sarvi ja kruunu on nimenomaan valtakunnan symboli. Nainen puolestaan on Israel, Jumalan porttovaimo.

Toisin sanoen, tälläkään ei ole mitään tekemistä Obaman ja antikristuksen kanssa.

Äitini kävi aikanaan Israelissa ja luki jonkun synagoogan kaaressa Israelin historiaan liittyvät valloittajamaat ja sai siinä seistessään Jumalalta sanat, jotka nimenomaan olivat nämä heistä on viisi kaatunut,
"...yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen vähän aikaa pysymän..."
Äiti piirsi nuo kuviot paperille ja huomasi nimenomaan nuo viisi kaatunutta Israelin valloittajaa ennen Patmoksen näkyä. Samoin hän tajusi heti, mitä Johannes tarkoitti sanaparilla "yksi on", nimittäin silloin oli Rooma valloittajana. Sitten yksi on tuleman ja vähän aikaa pysymän ja niipä Ottomaanit hallitsi aluetta pitkään, kunnes Allenby valloitti alueen.
No johtopäätöksenä voidaan jatkaa lukemista, huomataksemme, ettei se kahdeksas voi olla yksikään näistä Rooman jälkeen valtaa pitäneistä, koska Johannes näkee sen näyssään. Johannes sanoo, että
peto joka on ollut ja jota ei enää ole
, on yksi noista seitsemästä. Tämä rajaa siis Rooman ja Turkin hallitsijat pois. Jäljelle jää ainoastaan Babylon ja Persia, jotka voivat olla. Muita ei enää nimittäin ole. Ilmestyskirja vielä osuvasti avaa suoraan kirjaimelleen meille sen vastauksenkin "KUKISTUNUT OLET SINÄ SUURI BABYLON"
Vastaus siis löytyy ihan lukemalla itse. Suuri Babylon on se hallitsija, joka Johanneksen aikana ei enää ollut, vaan oli kaatunut ja joka on tuleva ja on yksi noista entisistä valloittajista. Kyse ei siis ole antikristuksista, eikä maailman johtajista, vaan aivan kuten näemme. Portto hyppää nyt juuri parasta aikaa Suuren Babylonin selkään, rikkaiden Arabimaiden syliin.
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Antikristus?

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Jarmo, ei Magda tarkoittanut mitään, vain referoi toisen profetiaa.
Aikaisemmin mainitsin sanoista maa tai maan piiri. Mielestäni ilmestyskirjan aikoihin puhuttiin vain Lähi-Idän maista eli tunnetusta maailmasta. En minäkään ajattele B. O.:n olevan antikristus.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Antikristus?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sitten mun täytyy vielä huomauttaa, että Raamattu on kolmiulotteinen profetian kirja. Raamatussa on profetiaa kolmessa ulottuvuuskerroksessa. Siellä on esimerkiksi Danielin profetiat, jotka ovat jo toteutuneet mutta silti niissä lukee, että tämä tarkoittaa kaukaista aikaa. Miksi meille olisi annettu Danielin profetiat tai mitkä vaan, mikäli ne olisivat olleet ja menneet, eikä me enää niitä mihinkään tarvittaisi?
Raamattu on kolmiulotteinen ja Danielin profetiat, kuten niin monet muutkin, saattavat uusia eri muodoissa monilla eri alueilla, kuten juuri peto ja portto tässä ilm.kirjan 17. luvussa. Me näemme pedon kotimaisessa kirkossa ja seurakunta sen selässä jne. eikä se silti ole väärin tulkittu.
Raamattu on siis sarja totuuksia ja ehtymätön profetian lähde. Ei kannata rajata Raamattua, vaan soveltaa sitä. Jumalalle ei kannata rakentaa seiniä Hänen ympärilleen ja rajata Hänen voimaansa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Antikristus?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Magda-sisko kirjoitti: 13 Joulu 2020, 13:09 Jarmo, ei Magda tarkoittanut mitään, vain referoi toisen profetiaa.
Aikaisemmin mainitsin sanoista maa tai maan piiri. Mielestäni ilmestyskirjan aikoihin puhuttiin vain Lähi-Idän maista eli tunnetusta maailmasta. En minäkään ajattele B. O.:n olevan antikristus.
Juu mä tiedän ja ymmärsin. Anteeksi, koska en huomioinut sitä siteerauksessa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Antikristus?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sama Raamatun profetiassa on ylösottoteoriassa! Jumalalla on huumoria ja se on joskus hyvinkin ironista.
Nimittäin ylösottoteorioita on kolme:
1. tempaus ennen vaivanaikaa
2. tempaus vaivanajan puolivälissä ennen vihan maljoja
3. tempaus Jeesuksen paluun yhteydessä
Näille kaikille löytyy raamatulliset perusteet, riippuen täysin siitä, kuka asiaa tutkii ja millä mielihalulla. Jokainen väittää omaa näkemystään totuudeksi ja nimenomaan ainoaksi totuudeksi. Itse vaan hoksasin joskus 15 vuotta sitten, että kaikki itseasiassa ovat oikeassa oman teoriansa valossa. Tämä on Jumalan lempeää huumoria. Sama pätee profetioiden suhteen, kuten Daniel ja moni muukin, jos ne ovat toteutuneet, ne ei enää voi toteutua uudelleen. Kysymys kuuluu, kuka niin sanoi ja millä mandaatilla? Miksei voisi?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Antikristus?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos ja anteeksi... tässä tuli jo liikaakin tälle päivälle sanottua. Siunausta kaikille!
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Antikristus?

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Jumalan kolmiyhteisyyttä vastustava kolminaisuus: peto, väärä profeetta ja antikristus. Keitä nämä ovat? Paholainen, paholaisen "poika" ja eksyttäjä?
Antikristuksia on ollut maailman alusta (1. Joh. 2:18), onko se sitten jokin liittouma vastustamassa Jumalan liittoja?
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Antikristus?

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

-jarmo- kirjoitti: 13 Joulu 2020, 13:21 Kiitos ja anteeksi... tässä tuli jo liikaakin tälle päivälle sanottua. Siunausta kaikille!
Saa sanoa. Älä vielä poistu. Kaikki on anteeksi annettu ;)
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Antikristus?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

1. Moos. 6:1-2 Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä, huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat.

Saatana tahtoi korottaa itsensä Jumalaksi ja näin syntyi käärmeensiemen oppi.

1. Moos. 6:3-4 Silloin Herra sanoi: "Minun henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa sata kaksikymmentä vuotta."
Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.

Käärmeensiemen sai pisteen ja kohta ei yhtään ainoaa saatanan poikaa ollut´

1. Moos. 6:5-8 Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat, niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä. Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni". Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.

Käärmeensiemen oppi pysähtyi vedenpaisumuksessa, eikä poikaa enää ollut, vain Jumalan pojat, joilta vietiin ruumis, jolla he lisääntyivät.

Job 1:6-7 Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa. Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".

Antikristus jäi henkimaailmaksi, aivan kuten Paavali opettaa:

1. Joh. kirje. 4:1-3 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
Vastaa Viestiin