Top 10 profetiaa

Keskustele eskatologisista asioista
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2072
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Top 10 profetiaa

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

https://www.jdfarag.org/bible-prophecy/bp30

Pastori Farag summaa 10 tapahtumaa tai asiaa, jotka ovat tapahtumassa tai tulevat tapahtumaan.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2202
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Top 10 profetiaa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Hänen laittamansa aikataulu "10 raamatulliselle profetialle" oli vuosille 2020-2021. Ja sijalle 1. oli yksi maailman uskonto, yksi hallinto ja talous.

No, uskokoon ken tahtoo. On kaverilla ainakin itsevarmuutta antaa tuollaisia "listauksia".

Omana mielipiteenäni sanon ; " ei tule tapahtumaan" !
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4799
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Top 10 profetiaa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, kyllä mäkin vähän epäilen, mutta eipä vielä tähän aikaan viime vuodesta kukaan osannut aavistaa, että maskit ovat tänään arkipäivää. Mutta mun mielestä hyvä, että ihmiset sanovat sanansa julki, ei meillä muuten olisi Raamattuakaan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2072
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Top 10 profetiaa

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 31 Loka 2020, 23:38 Hänen laittamansa aikataulu "10 raamatulliselle profetialle" oli vuosille 2020-2021. Ja sijalle 1. oli yksi maailman uskonto, yksi hallinto ja talous.

No, uskokoon ken tahtoo. On kaverilla ainakin itsevarmuutta antaa tuollaisia "listauksia".

Omana mielipiteenäni sanon ; " ei tule tapahtumaan" !

Jumalahan se viime kädessä päättää miten nuo asiat menevät. Itse pohdiskelen edelleen, että onko niin, että joitain "varmoja" asioita tulee tapahtua ennen ylöstempausta: Sotia, isoja maanjäristyksiä jne. Elikkä voiko Matt. 24 perusteella "listata" tapahtumia.

MATTEUS 24:1-44

Jeesus puhuu tulevista tapahtumista

Temppelin hävitys
1Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelin rakennuksia. 2 Niin Jeesus sanoi heille: ”Näettehän kaiken tämän? Totisesti minä sanon teille: tähän ei jää kiveä kiven päälle, vaan kaikki revitään maahan.”

Lopun merkkejä
3Kun Jeesus istui yksin Öljymäellä, opetuslapset tulivat hänen luokseen ja kysyivät: ”Sano meille, milloin se tapahtuu. Mikä on sinun tulemisesi ja tämän aikakauden päättymisen merkki?” 4 Jeesus vastasi heille: ”Varokaa, ettei kukaan eksytä teitä. 5 Sillä monet tulevat minun nimessäni ja sanovat: ’Minä olen Kristus’, ja he eksyttävät monia. 6 Te saatte kuulla sodan ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää pelästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei vielä ole loppu. 7 Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja monin paikoin tulee nälänhätää ja maanjäristyksiä. 8 Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.

9 Silloin te joudutte ahdistukseen, monia teistä tapetaan, ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. 10 Silloin monet luopuvat, ilmiantavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan. 11 Monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monia. 12 Ja koska laittomuus lisääntyy, kylmenee monien rakkaus. 13 Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu. 14 Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan koko maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille, ja sitten tulee loppu.”
Suuri ahdistus

15 ”Kun siis näette hävityksen kauhistuksen, josta profeetta Daniel on puhunut, seisovan pyhässä paikassa” – lukija huomatkoon tämän – 16 ”silloin ne, jotka ovat Juudeassa, paetkoot vuorille. 17 Joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan mitään sisältä talostaan, 18 ja joka on pellolla, älköön palatko noutamaan viittaansa. 19 Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät!
20 Rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina. 21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta tähän asti eikä tule koskaan olemaan. 22 Ellei niitä päiviä lyhennettäisi, yksikään ihminen ei pelastuisi. Mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.

23 Jos joku silloin sanoo teille: ’Katso, täällä on Kristus’ tai ’Tuolla’, älkää uskoko. 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. 25 Tämän minä olen teille ennalta ilmoittanut. 26 Jos siis teille sanotaan: ’Katso, hän on autiomaassa’, älkää menkö sinne, tai jos sanotaan: ’Hän on kammioissa’, älkää uskoko sitä. 27 Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja näkyy länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. 28 Missä on raato, sinne kokoontuvat korppikotkat.”
Ihmisen Pojan tuleminen

29 ”Mutta heti noiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta, ja taivaiden voimat järkkyvät. 30 Silloin taivaalla näkyy Ihmisen Pojan merkki ja kaikki maan sukukunnat vaikeroivat, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan. 31 Suuren pasuunan soidessa hän lähettää enkelinsä kokoamaan hänen valittunsa neljältä ilmansuunnalta, taivasten ääristä niiden toisiin ääriin asti.
32 Oppikaa viikunapuusta tämä vertaus: kun sen oksa virkoaa ja lehdet puhkeavat, te tiedätte, että kesä on lähellä. 33 Samoin nähdessänne kaiken tämän tietäkää, että se on lähellä, oven edessä. 34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin tämä kaikki tapahtuu. 35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

36 Mutta sitä päivää tai hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä Poika, vaan Isä yksin. 37 Niin kuin oli Nooan päivinä, niin on oleva myös Ihmisen Pojan tullessa. 38 Niinä päivinä ennen vedenpaisumusta ihmiset söivät ja joivat, menivät naimisiin ja naittivat tyttäriään, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin. 39 He eivät aavistaneet mitään, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki mukanaan. Näin on myös silloin, kun Ihmisen Poika tulee. 40 Silloin on kaksi miestä pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään. 41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä: toinen otetaan, toinen jätetään.

42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee. 43 Mutta sen te ymmärrätte, että jos talon isäntä tietäisi, millä yön hetkellä varas tulee, hän valvoisi eikä antaisi murtautua taloonsa. 44 Sen tähden olkaa tekin valmiit, sillä Ihmisen Poika tulee hetkellä, jota ette aavista.”
Vastaa Viestiin