Kristuksen morsian menee kammioon

Keskustele eskatologisista asioista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Kristuksen morsian menee kammioon

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olemme varmasti lähellä nyt elämämme juhlallisinta hetkeä. Saamme kohdata sulhasemme, Jeesuksen Kristuksen.
Jokainen tietää että tämä ajatus on vain metafora ja se toteutuminen on SUURI YLÖSNOUSEMUS Taivaan kotiin!

Elämme hurjaa viimemetriä, jos hiukan aion ajatella aikajanaa.

Kerron jotain hassua joka ei ole turhaa:

Väliin:

Verikuu keväällä 4.4.2014 jota seurattiin Omeriin eikä silti lähettänyt ketään kotiin.
Sitten uusi verikuu II Rosh Hashana syksyllä 8.10.2014 ja Rosh Hashana jolloin moni myös odotti tätä samaa.

Uusi odotus taas keväällä 2015 alkaa Raamatullisella vuodenvaihteella 20.3. auringonpimennyksellä. Sitten Peach verikuu perään 4.4.2015 joka päättyy aika sanattomaan, "ei taaskaan lähtöä" Omeriin.... alkaa pitkä ja lohduton odotus taas, joka syksyllä päättyy 28.9. 2015 viimeiseen verikuuhun.
Mutta kuin yllätyksenä mun tytär saa samana päivänä esikoispojan ja antaa sille marraskuussa kaikeksi yllätykseksi nimeksi Eeli, (Eeli, Eeli lama sabaktani) joka tuntui jälleen vahvistavan uskoa että nyt keväällä Omeriin on pakko olla se oikea Omer.

Nyt ollaan siinä ja verikuita ei enää tule, joten jos niillä verikuilla enää on mitään asemaa tässä yhtälössä. Silloin ylösottoa ei periaatteessa enää voi lykätä. Verikuut ovat vielä tämän kevään voimassa ja syksyllä ne eivät merkitse enää mitään, koska niille ei ole suhdetta mihinkään, jos niinkuin ajatellaan jälkikäteen tännejääneitä, jotka alkavat katsoa lähihistoriaa ja näitä merkkejä.

Olemme Markun kanssa yhdessä odottaneet nämä 9 kertaa, siis me olemme joka kevät laskeneet Omerin ja nyt teemme sen yhdeksättä kertaa.

Matteus 27:45-46 Mutta kuudennesta hetkestä alkaen tuli pimeys yli kaiken maan, ja sitä kesti hamaan yhdeksänteen hetkeen. Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Morsian lähtee ja Jeesus= kristikunnan ruumis huutaa ristillä. Tottakai ristillä ennen kuolemaansa, koska peto tulee voittamaan heidät. Tämä on symbolia.

Tämä on yhdeksäs hetki: 2007 keväästä 2016 kevääseen. Nämä ollaan Omeria odottettu http://www.pelastussanoma.fi ja mikä hassua, kuudennesta hetkestä alkoi pimeys. Se on vuosi 2012 jolloin todellaikin alkoi konkreettinen pimeys, monellakin alueella. JA... "jossain yhdeksännen hetken vaiheilla" morsian lähtee ja Kristiukunta huutaa, "Jumalani, miksi minut hylkäsit".
Sinettisormus

Re: Kristuksen morsian menee kammioon

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Viime yönä näin taas ihmeellisiä unia jotka jatkui vielä aamuyölläkin. Olen tämän tyyppisiä nähnyt ennenkin ja jos niissä on jotain ennettä, uskon niiden liittyvän lopunaikaan.
Ensin olin unessa raskaana ja synnytyskivut olivat kovat ja odotin kovasti lasta syntyväksi, mutta synnytys tuntui kestävän, sitten uni muuttui ja olin kuin jossain Suomen rajaseudulla, jonne oli kasaantunut paljon ihmisiä ja sinne oli parustettu monenlaisia yrityksiä joissa ihmiset tekivät töitään ja monenmoista houkutusta oli ympärillä. Joskus venäläiset tulivat ja kutsuivat jonkun omalle puolelleen ja sai sinne mennä omineenkin mutta säännöt oli hyvä tietää, sillä muuten sinut heti vangittiin ja moni nainen sinne jäikin ja heitä käytettiin hyväksi ja pahoinpideltiin ja moni heitti sinne hengensä eikä koskaan palannut. Minäkin menin toiselle puolelle ja ihailin siellä erilaisia tavaroita joita ajattelin viedä tuliaisiksi, mutta sitten minua varoitettiin, sillä olin ostanut liikaa ja olin joutunut silmätikuksi ja Putinin jahtaamaksi. Muutaman ystävän kanssa pakenimme Suomen puolta kohti, venäläiset ja Putin kintereillä, jouduimme kulkemaan jalkaisin ja menimme rakennuksien suojassa piiloutuen. Näin jossain kojuja pihalla joissa oli ruokaa ja niissä lappuja; syö niin paljon kuin haluat".
Meitä tuli vastaan jonkinlainen nykyaikainen kirkko ja sen ovessa luki: RAAMATTU. Ajattelimme mennä sinne turvaan. Ovet oli yläparvelle ja alas ja päätin että on turvallisempaa mennä alas, vaikka ylhäällä oli enemmän tilaa, mutta koin että jos meitä seurataan, niin sieltä parvelta meidät on helppo heittää vaikka alas. Olimme siis alhaalla kun meitä todella seurattiin sinne ja jouduimme taistelemaan heitä vastaan. Huusin heille moneen kertaan: "Jeesuksen Kristuksen nimessä poistukaa!"
Jouduimme kuitenkin pakenemaan sieltä ja pari meistä menetti hengensäkin ja meitä oli enää kaksi jäljellä kun lähestyimme ja ajattelimme jo olevamme Suomen puolella... siihen uni päättyi.
Enpä tiedä onko tässä mitään tuohon Jarmon aloitukseen liittyvää, mutta lopunajasta siinä kerrotaan ja alussa tuo synnytys joka oli jo käynnistynyt, mutta oli vaikea synnyttää:
Herran Rauhaa ja Siunausta ja Armoa teille kaikille!
Sinettisormus

Re: Kristuksen morsian menee kammioon

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

20. Totisesti, totisesti minä sanon teille: te joudutte itkemään ja valittamaan, mutta maailma on iloitseva; te tulette murheellisiksi, mutta teidän murheenne on muuttuva iloksi.
21. Kun vaimo synnyttää, on hänellä murhe, koska hänen hetkensä on tullut; mutta kun hän on synnyttänyt lapsen, ei hän enää muista ahdistustaan sen ilon tähden, että ihminen on syntynyt maailmaan.
22. Niin on myös teillä nyt murhe; mutta minä olen taas näkevä teidät, ja teidän sydämenne on iloitseva, eikä kukaan ota teiltä pois teidän iloanne.
Joh. 16.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kristuksen morsian menee kammioon

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Iso AMEN!
Sinettisormus

Re: Kristuksen morsian menee kammioon

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänä aamuna kun heräsin, kuulin keskeneräisen lauseen, jonka ääni sanoi: ...."aikaistaa 21000 vuotta."
Liekkö tuolla mitään selitystä, itse en saa siitä kiinni, mutta se jäi kuitenkin mietityttämään, ja pyysinkin Herralta, että jos tämä on hänestä, avatkoon sitä tavalla tai toisella. En oikein tiennyt mihin tuon tämän, joten valitsin tämän ketjun lopunajan ketjuista. :?:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kristuksen morsian menee kammioon

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:...ääni sanoi: ...."aikaistaa 21000 vuotta."
Tämä on se mitä en ole ääneen koskaan sanonut mutta sanon sen nyt... koska tälläkään ei ole pelastuksen kanssa tekemistä:

Jos puhutaan luomispäivästä kuten olen tuolla luomisosassa puhunut, ettei Jumala olekaan levännyt, vaan se lepo on sama asia Jeesuksen tuhatvuotiskauden kanssa ja sitten vasta luomityö on valmis. Siis vasta lepopäivän jälkeen, joka on luomiskertomuksen viimeinen päivä ja Jumalalle yksi, maailmalle tuhat vuotta. Joten ei ole väliä mitä tuolla ajanjaksolla tarkoitetaan, koska luojamme on kaikki ja kaikkivoipa.
Sakarja 14. luvussa kerrotaan tuhatvuotisesta maasta, ettei ole enää yötä, eikä päivää, vaan Jeesus loistaa ja on valomme. Aikaa ei siis taaskaan voi laskea oikein mistään ja sellaista aikajaksoa pitäisi tuhat vuotta sitten elellä.
Jesajan 65. luvussa puolestaan kerrotaan että nuorinkin kuolee vasta 200 vuotiaana.
Sitten kaiken huipuksi, MAtteus 24. luvun jakeet 35-36 sanotaan että se päivä, kun kaikki tuhotaan, taivaat ja maa katoavat, siitä päivästä ei tiedä kuin yksin Isä, ei enkelit, eikä edes Jeesus.
Ilmastyskirjan 20. luvussa todetaan että kun "ne tuhat vuotta" ovat kuluneet loppuun, saatana päästetään irti ja tämä lähtee villitsemään kaikkia kansoja, sen ajan päättää ja tietää yskin Jumala.
Näistä voi päätellä tietysti sen että tuhat vuotta on "tuhatvuotiselle" kaudelle aika minimi, jos nuorinkin kuolee vasta 200-vuotiaana, joten herää kysymys, kuinka vanhana vanhin? Viitataanko tällä Nooan aikojen Metusalemiin? Nimittäin eihän siinä ole kuin yksi sukupolvi 1000 vuotta.
Näin ollen jos luomisen kuudes päivä kesti sen about 6000 vuotta, niin eikö lepopäivä voi olla vakkapa miljoona vuotta? Siis voisi olla... koska ei aika enää ratkaise mitään. Tulimme ajasta riippuvaiseksi paratiisista karkoitettuamme ja ilmeisesti raskaammin vielä vedenpaisumuksen jälkeen, kun elämämme mittaa kavennettiin ajankulkuun kiinni. Ajatelkaas joku Adam, esimerkiksi ja kuinka merkitykstön tälle oli aika.

Noh nämä on vain minun ajatelmia.
Samuli

Re: Kristuksen morsian menee kammioon

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Nouse Suomi Espoo 14.5.2016 Noin kohdasta 46 min alkaa Patrickin puhe.
http://www.tv7.fi/vod/player/50740/

Suosittelen katsomaan ainakin 1h.10m --> 1h.19m Kohdassa on puhe häistä.

Minä olen jo jonkun aikaa miettinyt tätä, luulen että nämä Patrickin ja Marian häät (joskus tulevan heinäkuun alussa) ovat elävää vertausta yljän ja morsiamen häistä. Eli heidän häänsä ovat todennäköisesti taivaassa. Saattaa olla siis taas yksi tapa millä Herra herättelee 10 neitsyttä.
Samuli

Re: Kristuksen morsian menee kammioon

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tässä muutama kuvio joka näyttää toistuvan läpi Raamatun. On erilaisa odotuksen aikoja ennen kuin jotain suurta on tapahtunut.
Ehkä alamme olemaan tässä viimeisessä odotuksen ajassa. Onko se seitsemän päivää kymmenen päivää tai jotain muuta saas nähdä. Ja toisaalta mistä se aletaan laskemaan.
Alla muutama Raamatun kohta. Voi olla että jotain muitakin löytyy...

Nooa odotti 7 päivää arkissa ennen kuin vedenpaisumus tuli.

1.Moos.
7:1 Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut hurskaaksi edessäni
7:10 Ja niiden seitsemän päivän kuluttua tuli vedenpaisumus maan päälle.

Mooses odotti vuorella pilvissä 7 päivää ennen kuin Jumala huusi Moosesta pilven keskeltä.

2. Moos.
24:15 Kun Mooses oli noussut vuorelle, peitti pilvi vuoren.
24:16 Ja Herran kirkkaus laskeutui Siinain vuorelle, ja pilvi peitti sen kuusi päivää; ja seitsemäntenä päivänä hän huusi Moosesta pilven keskeltä.
24:18 Ja Mooses meni pilven keskelle ja nousi vuorelle. Ja Mooses oli vuorella neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä

Ilmeisesti alkuseurakunta odotti n 10 kunta päivää, kunnes Pyhähenki vuodatettiin heidän päälleen. Ymmärtääkseni Jeesuksen ylösnousemuspäivä on tänä vuonna suurinpiirtein tässä ajankohdassa, josta on kymmenkunta päivää vielä omeriin.

Apost. 1
1:3 ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.
1:4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.

Tämä 10 päivän koetuksen aika ymmärtääkseni koskee juhlaväkeä, joka on kaiketi hieman samanlainen kuin nyt käsillä oleva odotuksen aika...

Ilmestyskirja:
2:10 Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kristuksen morsian menee kammioon

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen Samuli. Oikein hyviä muistutuksia nämä odotusajat.

Mulla on ollu tapana analysoida Raamattua vaikkapa näin:
Raamatussahan ei lue mitään turhaa, elikkä jos siellä on jotain, niin sillä on merkitystä.
Miksi siellä on kolme vartiovuoroa, jos odotettavaa on vain kerran?
Väsyykö vartioitava vastoin Raamatun kehoitusta ja lopettaa vartioimisen kesken odotuksen? Mutta silloinhan väsynyt vartija joutuu kadotukseen.
Eikö olisi perin luontevaa, jos kerran odotettavaa ei ole kuin yhden kerran, niin eihän siinä vartiovuoroa tarvitse vaihtaa.
Mutta jos vartiovuorossa olleen vartijat katoavat taivaan tuuliin, niin eikös sillojn täydy jonkun ottaa kadonneen vuoro ja aloittaa siten seuraava vartiovuoro?
Miksi Raamattu sanoo tuleeko varas toisella, vai kolmannella, eikä edes mainitse ensimmäistä?
Eikä saapuva voi tulla ensimmäisellä, eikä toisella, jos kerran on kolmas on ainoa, joten miksi mainita edes noita "hylsyvuoroja".
Johtopäätös on ettei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin:
1. vartiovuorolla odottajat katoaa = morsian
2. vartiovuorolla odottajat katoaa = häävieraat
3. vartiovuorolla odottavat näkevät yljän ja kaikki sen pyhät saapuvan häistä
Samuli

Re: Kristuksen morsian menee kammioon

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Kyllä näissä on aina joku loogisuus. Usein emme vain kaiketi ymmärrä sitä tai se on meiltä salattu oikeaan hetkeen saakka. Jos jotain olen Isästäni oppinut, niin se on se että Hänen suunnitelmansa on täydellinen ja ajoituksensa vielä täydellisempi. Tämä toistuu läpi Raamatun ja olen sen kyllä huomannut myös oman elämän kautta. Tietyt asiat vain täytyy tapahtua tietyssä järjestyksessä, jotta ne toimivat/osuvat kohdilleen ja useimmiten myös ajoituksen täytyy olla kohdallaan. Samoin uskon, että on tässä Jumalan pelastussuunnitelmassa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kristuksen morsian menee kammioon

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Juuri näin Samuli, nimenomaan juurikin näin. Amen!
Samuli

Re: Kristuksen morsian menee kammioon

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tässä muutama kohta, jotka ovat nyt mietityttäneet.

Minusta Jeesus on äidilleen puhuessaan tarkoittanut seurakuntaa. Että sen aika ei vielä ole aivan tullut... Mutta kuitenkin Hän toteuttaa pyynnön.
Ajattelen että nyt on sama tilanne. Morsian rukoilee, että ota jo minut vaimoksesi...Mitä sinä minua vaivaat ei ole vielä sen aika...Mutta kuitenkin hän sen toteuttaa.
Hyvä viini on uutta viiniä ja se tulee jälkeenpäin. Taivaassa se on jo sitten parasta.

Joh. 2 1-10
Ja kolmantena päivänä oli häät Galilean Kaanassa, ja Jeesuksen äiti oli siellä. Ja myös Jeesus ja hänen opetuslapsensa olivat kutsutut häihin. Ja kun viini loppui, sanoi Jeesuksen äiti hänelle: "Heillä ei ole viiniä."
Jeesus sanoi hänelle: "Mitä sinä tahdot minusta, vaimo? Minun aikani ei ole vielä tullut."
Hänen äitinsä sanoi palvelijoille: "Mitä hän teille sanoo, se tehkää."
Niin oli siinä juutalaisten puhdistamistavan mukaan kuusi kivistä vesiastiaa, kukin kahden tai kolmen mitan vetoinen.
Jeesus sanoi heille: "Täyttäkää astiat vedellä." Ja he täyttivät ne reunoja myöten.
Ja hän sanoi heille: "Ammentakaa nyt ja viekää edeskäyvälle." Ja he veivät.
Mutta kun edeskäypä maistoi vettä, joka oli muuttunut viiniksi, eikä tiennyt, mistä se oli tullut - mutta palvelijat, jotka veden olivat ammentaneet, tiesivät sen - kutsui edeskäypä yljän
ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."


Matt. 26 27-29
Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."
Vastaa Viestiin