Lopunajat mediassa

Keskustele eskatologisista asioista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Palasin lomalta ja olen taas täällä. Hieman väsyneenä mutta eiköhän huomiseksi ole taas kaikki ennallaan. Mutta paluumatkalla tapahtui jotain käsittämätöntä. Näin siis tästä unta jo silloin 2014 ja kuin "deja vu" ilmiömäisellä tavalla se kaikki meni kirjaimelleen ihmeellisesti, kuin tuossa unessa sen koin tapahtuvan.

Kerroin viime perjantaina näin palstalla:
-jarmo- kirjoitti:Muistatko unen joskus 2014 keväällä/kesällä? Mä muistan sen unen hyvin ja kun sitä mietin, niin se pikkubussi jolla mentiin sinne "pohjoiseen" oli punainen. Ja kun matkaa oli tehty tietyn verran, niin se alkoi kyllästyttää ja päätimme kääntyä takaisin. Yhtäkkiä palatessa olimmekin jonkinlaisella maatilalla jossa oli alkamassa isot hääjuhlat.
Nyt olen sen kaltaisessa tilanteessa. Onnibussihan on punainen, enkä ole ostanut kuin menolipun ja oikeen sovittiin, etten lähden takaisin ennen kuin alkaa kyllästyttää. Jotenkin nämä palaset loksahtavat paikalleen mutta saas nähd sitten. Omituinen yhteensattuma vaan sen unen kanssa.
Osasin siis odottaa Onnibussissa nimenomaan paluumatkaa silleen jotenkin arasti odottavalla tavalla. Palat olivat loksahtaneet lkiian hyvin ollakseen ihan täysin sattumaa.
Unessa oli silloin lähtökohtaisesti asia niin että matka oli ihan "extmpore" siitä vaan kun mieli teki - Se toteutui
Unessa menimme pienehköllä bussilla jonnekin ennaltatietämättömään pohjoiseen paikkaan muiden kanssa - Se toteutui
Unessa bussi oli väriltään punainen ja jopa sisällä punaiset penkit - Se toteutui
Unessa matka kääntyi paluumatkaan sen vuoksi koska halutti palata - Se toteutui
Unessa istuin bussin kuljettajan vieressä etupenkillä - TÄSSÄ KOHTAA ALKAA TAPAHTUA:

Menomatkalla jo mietin että istuin unessa kuskin vieressä, eikä se ole linja-autossa oikeen mahdollista. Siinähän on vaan pelkkä uloskäytävä. Silti unessa paluumatkalla ennen tuota yhtäkkistä häihin siirtymistä, istuin jopa niin että kyynärpääni olivat kojelautaa vasten ja kämmenet leukani alla, nenä melkeen kiinni bussin tuulilasissa ja katselin taaksepäin, niin siellä punaisissa penkeissä istui tuntemattomia ihmisiä.
Tämä oli siis mietteissäni jo mennessä. Mutta palatessa sitten kun olin "kyllästynyt" siis halusin palata kotiin ja ostin netistä lipun keskiviikoksi klo 10:05 Pulkkilasta Jyväskylään jossa bussinvaihto klo 13:45 Tampereelle ja Lempäälään, jossa oli tarkoitus jäädä pois.
Istuin aamulla bussiin invapaikalle, kun siinä on paremmat jalkatilat ja eteeni oli koko bussillinen väliä, kun mietin että minä istuin unessa selkeästi etupenkillä kuskin vieressä. Tämä bussimatka ei siis voi täyttää unen kaikkia mielikuvia, vaikka kaiken muun oli jo täyttänyt peräti 100%sti.
Mietin asiaa monta kertaa että miten Jumala voi minut vielä järjestää bussin etupenkille, jota ei edes ole. Näin pähkäilin matkalla.
Sitten Jyväskylässä kävin ostamassa matkakeskuksesta Paninin ja tulin uudelle bussille, jonka oli tarkoitus lähteä hetimiten siitä kohti Tamperetta. Silloin tapahtu jotain perin outoa. Olin jo kävelemässä salkku ja Panini kädessä etuoven ohi takaovelle kun bussin kuljettajka hyppäsi suoraan eteeni ja katseemme kohtasi. Katsoimme molemmat haavi auki toisiamme, sanoin "Heinäharju", johon hän nostaa sormen ja osoittaa minua ja päätään vuorotellen tavaillen "Ek... Ek...", johon jatkan Eklund.. nii juu Eklundhan se oli. Hän oli siis Kexi Heinäharju, Suomen kaikkien aikojen tunnetuin Darts pelaaja ainakin 20 vuoden takaa, jolloin minäkin olin niissä piireissä ja meillä on monta yhteistä hienoa muistoa.
Selitin lyhyesti mistä tulen ja mihin menossa, sekä että menen tonne invapaikalle kun olen sen verran iso mies... TÄHÄN Kexi sanoo että äläs kuule mee sinne, tuu mun viereen tonne eteen istuun. Mä että TÄH!!! Joo, siinä on sellainen pieni vedettävä istuin jossa saa kyynerpäätkin kojelaudalle ja oven avausmekanismi jää siihen mun oikealle puolelle. Istuin siis 100% just siinä paikassa, punaisella istuimella, kuten unessa olin nähnyt.
Olin edellisessä bussissa vedonnut Jumalaan, miten ihmeessä sinä voit saada minut vielä istumaan kuljettajana viereen jossa ei ole edes istuinta. Vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä. JUMALA VOI!

Täytyy sanoa että paluumatka meni ensinnäkin rattoisasti muistellen Darts kilpailuja ja ihmisiä jotka olivat silloin läheisiä. Mutta myös katselin taivaalle että koska ne häät alkaa.

Häät ei alkaneet mutta KOKO UNI ON 100% TOTEUTUNUT, VAIN HÄÄJUHLIIN SIIRTYMINEN SEN JÄLKEEN ENÄÄ PUUTTUU.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

-jarmo- kirjoitti: se kaikki meni kirjaimelleen ihmeellisesti, kuin tuossa unessa sen koin tapahtuvan.
Kylmät väreet meni kun luin tämän, aivan huikeeta, nyt ollaan isompien asioiden äärellä, kohta lähdetään, ei kai tuota muutenkaan voi tulkita! Onko tämä lehtimajaviikko "se viikko"
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

-jarmo- kirjoitti: Selitin lyhyesti mistä tulen ja mihin menossa, sekä että menen tonne invapaikalle kun olen sen verran iso mies... TÄHÄN Kexi sanoo että äläs kuule mee sinne, tuu mun viereen tonne eteen istuun
Tuo kutsu eteen viittaa myös häihin, silloin Kuningas sanoo nöyrälle palvelijalle, tuu tänne paremmalle paikalle...
Luukas 14:8 "Kun joku on kutsunut sinut häihin, älä asetu aterioimaan ensimmäiselle sijalle; sillä, jos hän on kutsunut jonkun sinua arvollisemman,
9 niin hän, joka on sinut ja hänet kutsunut, ehkä tulee ja sanoo sinulle: 'Anna tälle sija', ja silloin sinä saat häveten siirtyä viimeiselle paikalle.
10 Vaan kun olet kutsuttu, mene ja asetu viimeiselle sijalle, ja niin on se, joka on sinut kutsunut, sisään tullessaan sanova sinulle: 'Ystäväni, astu ylemmäksi'. Silloin tulee sinulle kunnia kaikkien pöytäkumppaniesi edessä.
olli

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja olli »

Onpa kyllä aika mielenkiintoinen toteutuma.

Seuraavaa vaihetta/etappia eli hääjuhlaa odotellessa tämä matka on taittunut jo varsin pitkään... itse kullakin. Bussin väri on ollut mikä milloinkin, mutta meidän automme ohjaimissa istuukin aivan toinen Kuski eikä mikään Heinäharju.

Niinhän se meidän elämämme etenee, sinne minne Kuski vie. Määränpään tiedämme, reittiä ei.
Sinettisormus

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vau; olipa mielenkiintoinen toteutuma, nyt vain odotamme tuota hääjuhlaa. Markku tuossa selitti hyvin tuota tapahtumaa noilla Luukkaan sanoilla, kiitos siitä, se vahvisti tuota Jarmon kertomaa hyvin.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kyllä mulla oli sellanen vahva tunne tuon kaiken ihmeen jälkeen. Eihän tollasta tapahdu, jos odotat Jumalalta että miten sinä vielä pistät minut itsumaan kuskin viereen tuossa tilanteessa. Eipä siinä heti voinu odottaa tällaista lopputulosta.
Täytyy sanoa siinä kohtaa kun Heinäharju sanoi että "älä mee sinne, ku tule mun viereen tonne eteen", että ei oo todellista!! Mutta sitten pidin pääni kylmänä ja ajattelin että jos lähtö tulee, niin sitten se vaan tulee ja aloin jutteleen Kexin kanssa vanhoja.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ja siis mikäs tämä sitten on: http://www.iltalehti.fi/viihde/201610140093710_vi.shtml
Menee aina vaan entistä ihmeellisemmäksi. "Kaksi miestä... toinen otetaan ja toinen jätetään"
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4875
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen tälle! Tule Herra pian! Herra, ihmisten Vapahtaja! Tuo bussi ja etupenkki tosiaan kuvastaa hyvin mihin Jarmo tämä sinun palstasi ihmisiä opastaa. Itse aloin lukea Raamattua syksyllä kannesta kanteen bussimatkalla (!) töihin ja olen nyt pääsemässä tooran eli Mooseksen kirjojen loppuun. Tällä viikolla olen tuntenut "hoputusta", tooran lukemienhan alkaa kaiketi Lehtimajan juhlan jälkeen uudestaan. Voi olla myös minulle henkilökohtaisesti ohjeeksi, mutta tunnen että jotain aikaan liityvää siinä on.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
tuula

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja tuula »

-jarmo- kirjoitti:Ja siis mikäs tämä sitten on: http://www.iltalehti.fi/viihde/201610140093710_vi.shtml
Menee aina vaan entistä ihmeellisemmäksi. "Kaksi miestä... toinen otetaan ja toinen jätetään"


no siis jarmo. minä kun tämän flunssan takia olen nyt viikon päivät kamppaillut yöt ja päivät, niin en tiedä, mistä nyt olen vain saanut päähäni. puhuiko Herra vai mitä? minulle vain annettiin ajatuksiin, sanat, että kohta hän ottaa poissa saaran. ja käsitin sitten että joku uskova nainen. ei kuitenkaan välttämättä saara niminen vaan uskova kuitenkin. voisi tarkoittaa että hän ottaa elian vaunuilla poissa.joten mielenkiinnolla ainakin omaa ympäristöäni nyt seuraan, kuka häviää.vai olenko se minä. eihän sitä voi kukaan tietää. :roll:
tuula

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja tuula »

vielä menen tarkemmin tuohon saaraan. eli tuo uskova nainen voi olla että hän lukee saarasta(tuosta abrahamin vaimosta)jotakin tekstiä taikka kirjaa ja kun hän on sen lukenut, niin hänet otetaan poissa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kyllä media tietää :D
kettu_temmataan.jpg
Morsian lähtee... tyhmä ja viisas neitsyt jää. Lukukin ryhminä täsmää!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2224
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Itselleni tuli mieleen, että Saaran kuoleman jälkeen Aabraham haetutti pojalleen Iisakille, palvelijansa kautta, vaimon omasta suvustaan, Rebekan.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

-jarmo- kirjoitti:Kyllä media tietää :D
kettu_temmataan.jpg
Morsian lähtee... tyhmä ja viisas neitsyt jää. Lukukin ryhminä täsmää!
By the way! Tuli vielä mieleen että tuossa "Kamala Luonto" sarjakuvassa tämä kettu hahmo on kaikille metsäneläimille sekä hullu että sellainen outolintu sokopää, jolla on vilkas "mielikuvitus". Tuttu yhtälö sekin lähtijän tunnusmerkistöstä. Jopa omat pitävät epärealistisena pöhkönä.
Samuli

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Kuva

Jotenkin sopii tähän.
Haba.
2:2 Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea."
2:3 Sillä näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän, eikä se petä. Jos se viipyy, odota sitä; sillä varmasti se toteutuu, eikä se myöhästy.
sisar

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja sisar »

Kun se vaan ei enää viipyisi. Herra tule pian! (ja anna meille kärsivällisyyttä odottaa, jos tulosi vielä viipyy)
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4875
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Tule Herra pian, sytytä kynttilät Hääpöytään ja hae sinulle arvollinen Morsian Kotiin.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tähän pyyntöön yhdyn koko sydämestäni. Tule Herra Jeesus, tempaa morsiamesi luvattuihin karitsan häihin. Se muuttaa kaiken niin olenniasella tavalla, etten keksi mitään suurempaa. Se tapahtuma pysäyttää monet kävelemästä kadotuksen porteista ja monet havahtuvat tajuamaan maailman ja Taivaan arvot, ottamaan sinut Jeesus Kristus ykköseksi ja muu maailma jää täysin toissijaiseksi.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Samuli kirjoitti:Kuva

Jotenkin sopii tähän.
Haba.
2:2 Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea."
2:3 Sillä näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän, eikä se petä. Jos se viipyy, odota sitä; sillä varmasti se toteutuu, eikä se myöhästy.
Tuo oli kuvaus pelastussanoman synnystä, nuo jakeet Jarmo sai, ennenkuin perusti pelastussanoma sivut.
Hämmästyttävä sarjakuva, onko piirtäjä tempausodottaja vai mistä nuo ideat tulee.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Markku_my kirjoitti:
Samuli kirjoitti: Jotenkin sopii tähän. Haba.2:2-3 Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea." Sillä näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän, eikä se petä. Jos se viipyy, odota sitä; sillä varmasti se toteutuu, eikä se myöhästy.
Tuo oli kuvaus pelastussanoman synnystä, nuo jakeet Jarmo sai, ennenkuin perusti pelastussanoma sivut.
Hämmästyttävä sarjakuva, onko piirtäjä tempausodottaja vai mistä nuo ideat tulee.
Tuo on muuten aivan juuri niin kuin sanoit. Sain nuo sanat, "piirrä ne tauluille niin että juostessaankin voi ne lukea" koska viimeisinä päivinä ei ole aikaa enää paneutua Johanneksen evankeliumin "äidinmaito" saarnoihin, vaan kaikki tulee rutosti ja äkkiä. Siksi pelastussanoman etusivu on mikä se on!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Siihen liittyy tämä uni ja sen perään sain nuo samat jakeet vielä:
Uni aamuyöllä 4.8.2006 - (kirjattu noin klo 11.00)
Näin viime yönä unen jossa pelastus-sanoma annettiin ihmisille. Ne kiinnitettiin peräkkäin selkeään järjestykseen kuin ilmoitustaululle. Ne olivat kauniina tauluina siinä peräkkäin ihan selvästi kaikkien luettavina. Niissä oli kaikki pelastuksen kohdat vaihe vaiheelta kuvin luettavissa jotta kaikki ymmärtäisi. Silti vain peni osa ihmisistä ymmärsi sen kaiken. Sitten Jumala puhui meille jotka ymmärsimme taulujen sarjakuvallisen tarinan kunnolla: ”Älkää te, huolehtiko noista muista, nuo taulut jää tänne noille muille ja suurin osa niistä ymmärtämättömistä tulee kauhun pakottamana ne lopulta ymmärtämään”.
Mielsin jo unessani että taulut eivät olleet edes oikein tarkoitettukaan meille, koska tiesin jo entuudestaan mitä niissä kerrottiin ja oli kyse. Eli ne taulut, olivat todella yksinkertaisia ja kuvallisia jotta kaikki voisi pelastus-sanoman ymmärtää ilmoitustaulun oloisena niille jotka tänne jäävät. Tämä valkeni minulle ja vahvistui vielä lisää, kun sain ystävältäni viestin, jossa hän kysyikin että no mitä niissä tauluissa sitten sanottiin.
Silloin vastasin siihen näin: ”Ne oli vaan tauluja, joihin minun annettiin ymmärtää niiden sanoma kuvakirjana. En voi selittää tauluja yksikerrallaan mitä mikäkin tarkoitti. Sen unen sanoma oli ihan selkeä ja pääasia siinä kyllä selittyi”.
Muistan hyvin unessa nuo taulut joita siinä katselin. Ne muistuttivat vaalimainoksia ulkotelineissä. Isoja ja selväkielisiä, jotka näkee ohiajavasta bussista lukea.
Vastaa Viestiin