-jarmo- kirjoitti:Et ole koskaan kertonut mikä on sinun näkemyksesi lopunaikojen keskeisten tapahtumien kronologisesta järjestyksestä. Olisi hieman helpompaa keskustella, jos tiedän mihin tähtäät ohjauksillasi. Sen sijaan kun tyrmäät näitä minun ymmärtämiä väittämiä, niin se ei oikein tee tilaa hyvän hedelmän kehitykseen.
Niinku näin:
1. morsian lähtee, missä kohdassa jne... ketkä ovat morsian ja missä suhteessa muihin, keihin?
x. Jeesus palaa keiden kanssa jne. ja perustaa tuhatvuotiskauden minne jne
En kai minä ainakaan kovin pahasti ole tyrmäillyt.
Olen vain yrittänyt parhaani mukaan vastata kysymyksiisi
ja sitten puolestani tehnyt kysymyksiä sinulle.
Siihen, mitä nyt kysyt,
niin mielestäni kerroin nuo asiat hyvin seikkaperäisesti
vastatessani aiempaan neljän kohdan viestiisi
Niin antaumuksella sinulle silloin vastasin,
että sinun ehkä kannattaisi vielä kerran lukea tuo viestini
Seurakunnan tempaus tapahtuu siinä kohtaa Ilmestyskirjaa
jossa mainitaan käskyhuuto ylienkelin äänellä kuin pasuunan ääni
eli heti seurakuntajakson päättyessä.
Morsian on siis Uuden liiton uskovien joukko,
joka on kihlautunut Jeesukselle.
Esimerkiksi Johannes Kastaja ei kuulu Morsiusjoukkoon,
vaan on vanhan liiton uskovana Yljän ystävä.
Eli Johannes Kastaja selvitti asemaansa näin:
Johannes (3:29) kirjoitti:Jolla on morsian, se on ylkä;
mutta yljän ystävä,
joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä.
Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi.
Kun tämä Morsian eli Uuden Liiton seurakunta eli Kristuksen ruumis on täysilukuinen,
kun viimeinenkin solu on liitetty siihen, kun siitä ei puutu enää yhtään ruumiinjäsentä,
se temmataan yläilmoihin kohti Jeesusta, joka vie Morsiamensa Isän Kotiin taivaaseen,
jossa tapahtuu vihkiminen ja vihityn vaimon valmistautuminen hääjuhlaan,
joka pidetään kun Jeesus ja Hänen vihitty vaimonsa saapuvat taivaasta takaisin maan päälle.
Ja sitten koittaa maan päällä tuhat vuotta kestävä aikajakso,
josta Ilmestyskirjakin mainitsee,
ja josta Rauhan Valtakunnasta VT puhuu paljon ja seikkaperäisesti.
Karitsan ja Karitsan Vaimon, jotka tuolloin siis ovat jo yhtä - yhtä ruumista,
asuinsija on Uusi Jerusalem, Isän Koti, Jumalan Maja, jonne Jeesus nyt valmistaa asuinsijaa meille.
joka Hesekielin kuvauksen perusteella sijaitsee tuolloin hyvin lähellä maanpäällä olevaa Jerusalemia,
kuitenkin yläilmoissa.
Mutta tehtäväkenttämme tuon tuhat vuotta kestävän aikajakson ajan
on tietenkin tämän maan päällä.