Tapahtuu ajassa

Keskustele eskatologisista asioista
Eero
Viesti:

Re: Tapahtuu ajassa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Lisäyksenä vielä, minun mielestäni meidän pitäisi suhtautua Jumalan Sanaan lapsenomaisesti eli uskoa siihen sekä kirjaimellisesti, että miettiä mitä ajatuksia se meissä herättää eli symbolisesti. Ihmisellä on aina taipumus takertua puolustamaan sitä mikä on hänen mielestään oikein, tarkoitan siis myös itseäni. Mutta Jumalan tiet eivät ole ihmisten teitä, eikä Jumalan järki ole ihmisten järki, sitä emme voi peitota. Ja se ei tarkoita, etteikö asioita voisi ja pitäisi tutkia.

Silti, tule Herra Jeesus pian!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kävin vielä varmistamassa tuon artikkeliasian, ja kyllä NASB Lexicon ja toinenkin teksti analyysi tarjoavat mm. Dan.9:27 määreisen artikkelin ja toisen viikko-sanan kohdalla ilman artikkelia.

Septuagintaa en jaksanut nyt alkaa selaamaan.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
olli

Viesti Kirjoittaja olli »

AOAOAOAOAO kirjoitti:Kävin vielä varmistamassa tuon artikkeliasian, ja kyllä NASB Lexicon ja toinenkin teksti analyysi tarjoavat mm. Dan.9:27 määreisen artikkelin ja toisen viikko-sanan kohdalla ilman artikkelia.
No siis, usko nyt huviksesi että sen määräisen artiikelin määrää englannin kielen KIELIOPPI, eikä alkuteksti.

Katsopa tästä mitä heprean sanat tarkoittavat:
http://biblehub.com/lexicon/daniel/9-27.htm

Ja kerro sitten mistä se määräinen artikkeli löytyy. Sellaista kun ei ole.
AOAOAOAOAO
Site Admin

Samalta sivulta olen myös lukenut tekstin.

Minkä takia sitten toiselle kahdesta viikko-sanasta käännetään ; sha·vu·a' = week

ja,toiselle ha·sha·vu·a = of the week , the week, this week, this week in
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

olli

No, miksi suomeksi toinen käännetään "vuosiviikon ajaksi", ja toinen puoleksi vuosiviikoksi"... ? ;)

Has-sha-bu-a tuossa on kokolailla samanalainen ilmaisu kuin jakeen 26 has-sha-bu-im (Ja kuudenkymmenen kahden vuosiviikon mentyä ) tai 5 Moos 16:16 has-sha-bu-owt viikkojuhlana. Se kuvaa tapahtumaa joka osuu kyseiselle (vuosi)viikolle, sen kohdalle tms.

Oikeastaanhan se puhuu vain seitsemästä; "vuosi"viikkohan on kääntäjän tulkintaa. Shabbathan on taas sapatti, eli viikon seitsemäs. Oikeasti, kukaan ei pysty sanomaan varmaksi, mistä nuo sha-bu-... ilmaisut ovat peräisin. Kenties tälläkin on ollut kuitenkin jokin muu kantasana, jonka pohjalta näin on kirjoitettu. Toisaalta pitää muistaa että Danielin heprea ja Mooseksen heprea ovat silleen pikkuisen eri ajalta... luepa vaikka 1776 bibliaa jä jätä vokaalit pois niin on helppo ymmärtää miksi kieltä josta ei ole kirjoitettu kuin konsonantit, on pikkuisen vaikea tulkita... ;)
Jyrki

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Jarmo:
HAHAA, eikai Jykkeä ole millään foorumilla koskaan bannattu...!!! :lol:
Selvää on, että banneja tulee, koska maailma ei tykkää Jumalan lapsista. Yksi syy rekatun nikkini bannaukseen voisi olla, että Allerin porukat eivät halua, että kommenttini tallentuvat Suomi24-tililleni. Eräskin kommenttini poistettiin. Olin tallentanut sen. Panin sen takaisin palstalle ja pyysin yleisöä vaalimaan demokratiaa ja sananvapautta.
Pyydän saada palstalaisten huomion. Meidän jokaisen olisi syytä vaalia jopa ASEIN puolustettua demokratiaamme, ettemme lopulta joutuisi DIKTATUURIIN. Sananvapauden rajoituksen merkkejä on jo näkyvissä. Allaoleva kommentti poistettiin.

ilkimyksen.enovainaa kirjoitti:
Et oikeastaan ansaitse asiallista vastausta mutta vastaan kuitenkin.
Tietenkin luominen ja luomismyytit kiinnostavat. Sinä vain et halua etkä kykene kertomaan niistä.
Hyvä antini maailmalle on se että kuljetan tavaroita tukkuliikkeistä kauppoihin sinunkin eineeksesi.

Vastaus edelliseen:

Ei sen puoleen. Teet ELINTÄRKEÄÄ duunia. Mutta. Jos olisit realisti, yhdistäisit Raamatun ennustukset nykyajan tapahtumiin. EMP:llä voidaan PYSÄYTTÄÄ mm. ruoan-, veden- ja lämmönjakelu.

https://www.google.fi/#q=emp+weapon

TÄRKEÄÄ YMMÄRTÄÄ

Ei ole sattumaa, että maaseutua tyhjennetään. Tarkoitus on POISTAA kansojen omavaraisuus.

> Mihin tämä ILLUMINATI sitten pyrkii? Tri John Colemanin mukaan järjestön tavoitteita ovat mm:

Perustaa Maailmanhallinto (One World Government) ja Uusi Maailmanjärjestys (New World Order), mukaanluettuna järjestön johdolla toimiva yhdistynyt kirkko ja yhteinen valuuttajärjestelmä (saavutettu). (=Microchip, NESARA?, valmisteilla)

Saada aikaan täydellinen kansallisten identiteettien häviäminen (valmisteilla).

Suunnitella ja toteuttaa kaiken uskonnon, erityisesti kristinuskon tuhoaminen. Poikkeuksena järjestön oma 'maailmankirkko', jonka avulla suunnitelma osaksi toteutettaisiin (valmisteilla).

Luoda tekniikka ja järjestelmiä, joiden avulla voidaan kontrolloida kaikkea ihmisten tekemistä (saavutettu).

Heikentää ihmisten, varsinkin nuorten, moraalia ja johdatella heitä mm. Rock-musiikin kautta huumeisiin ja kapinointiin vallitsevia oloja vastaan. Tätä koskeva toteutussuunnitelma tunnetaan nimellä "Aquarian Conspiracy" (Vesimiehen ajan salahanke, saavutettu).

Pitää ihmiset kaikkialla epävarmoina tulevaisuudesta aikaansaamalla kriisejä toisensa jälkeen ja sitten "käsittelemällä" näitä kriisejä (saavutettu).

Ottaa hallintaan USA:n ulko- ja sisäpolitiikka (saavutettu).

Antaa täysi tuki ylikansallisille instituutioille (YK, kansainvälinen valuuttarahasto, kansainväliset pankit) ja asteittain vähentää paikallisten instituutioiden vaikutusmahdollisuuksia (saavutettu).

Tukea hallituksia, jotka pyrkivät tuhoamaan edustamiensa maiden suvereenisuuden (saavutettu).

Organisoida maailmanlaajuista terrorismia (saavutettu). <

https://www.netikka.net/mpeltonen/salaliitot.htm

> Weishauptin ja hänen seuraajiensa päämäärät olivat:
Kaiken järjestetyn hallinnon kumoaminen.
Yksityisen omistusoikeuden ja perintöjen lakkauttaminen.
Isänmaallisuuden ja kansallismielisyyden kumoaminen.
Perhe-elämän ja avioliittokäsitteen kumoaminen.
Kaiken uskonnon ja varsinkin kristinuskon lakkauttaminen.
Saattaa heidän miehensä "Valontuoja" (latinaksi lucifer) maailman valtaistuimelle. <

https://www.netikka.net/mpeltonen/salaliitot2.htm

MAAILMAN YHDENTYMINEN

http://www.rothschild.fi/maailman-yhdentyminen/
Sinettisormus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... no todellakin tuo tuntuu pitävän paikkansa. Nykyään saa jo todella karvaasti kokea, ettei omaa tahtoaan saa ilmaista, vaan pitää tehdä se, minkä yhteiskunta vaatii. Meistä on tullut holhous valtio. Enkä hyväksy tätä jo pitkälle vietyä ajatusta, että maaseutu pitää tyhjentää, todella lyhytnäköistä ajattelua. Pitääkö kaikki saada mahtumaan sinne Hesaan? Äly hoi älä jätä!
En tiedä miten nuo päättäjät ovat aivopesty, mutta tuo nykyinen ajatus suunta on noin kuin Jyrki tuossa kirjoitteli.
Ja vielä tuosta suomi24 bannauksesta. Minuakin bannattiin tuolloin, kuin siellä vakinaisemmin kirjoittelin. Monesti sitä ihmettelin, sillä tekstini kuitenkin oli mielestäni aika "kilttejä". Olin tuolloin alussa opetuslapsi1 ja sitten noita numeroita tuossa nim.merkissä väännettinkin, kun joku halusi tehdä kiusaa ja aivan loppupuolella vaihdoin itseni sinettisormukseksi, joka on Jumalan monin tavoin vahvistama nimimerkki minulle, siitä en voi luopua. Viimeisinpänä "kiitosvirsi" nimimerkki vahvisti sen tuolla Haggain tekstillä, joka tuossa Avattaressakin näkyy.
No, täällä olen saanut olla rauhassa. En tiedä kuinka Jarmolla on välillä kirjoitukseni kiehuttanut ja onko bannaus uhka ollut lähellä, mutta ei sitä täällä ole kuitenkaan toteutettu. Liekkö Jarmo ja Olli vain minulle liian kilttejä? :lol:
olli

Sinettisormus kirjoitti:Liekkö Jarmo ja Olli vain minulle liian kilttejä? :lol:
Älä huoli, sinetti, ei tässä ole kiltteydestä sentään kysymys - ei ainakaan minun kohdallani. ;)

Olemme pyrkineet tekemään palstan säännöt sellaisiksi että niiden perusteella kirjoiteltaessa palsta pysyy "siistinä"; eli moderaation on pystyttävä perustelemaan toimintansa sääntöjen eri kohtien mukaan.
- Jos ei riko sääntöjä, ei kirjoituksia poisteta eikä banaanisaarille lomamatkaa toivoteta.
- Jos kirjoittaja on pyrkinyt asialliseen kirjoitukseen mutta jossakin kohdassa on "ei-sallittua", pyritään ensisijaisesti korjaamaan tekstiä muotoon jossa se ei riko sääntöjä ja/tai kirjoitusohjeita. Varmaan muistat että esim. lainauksia olen taannoin korjannut varmaan sen sata kertaa... Mutta toisaalta, kenenkään kohdalla ei ole vielä täyttynyt seitsemänkymmentä kertaa seitsemän kertaa.

Ketään ei siis bannata täällä mielipiteidensä vuoksi, mutta on toki eri asia miten niitä ilmaistaan. Mutta jos täällä kirjoittelisi joku "anti-Jyrki", voitaisiin kysyä joutuisiko hänen kirjoituksensa tarkempaan syyniin kuin Jyrkin ?

Kun arvostelemme sitä miten maailma "väärinkohtelee" kristittyjä, tulemmeko siis miettineeksi sitä miten me itse mahdollisesti väärin kohtelemme niitä jotka eivät palvele samaa Herraa ? Jokaiselle itsetutkiskelu tässä asiassa lienee aina paikallaan.
Sinettisormus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... no, ehken sitten ole aivan tuhoon tuomittu - ja on hyvä, Olli, että joku pitää "raamit" kasassa. ;)
AOAOAOAOAO
Site Admin

Ollille, kiitos vaivannäöstäsi. Minä luulin tuon has-alun olevan artikkeli.

9:24 monikossa, 9:25 monikossa ja monikossa, 9:26 monikossa, 9:27 yksikkö ja monikko

Jyrki

:idea: Banneihin ja päättäjien sokeuteen liittyvää. Joku on sanonut, että kansalla on ansaitsemansa johtajat. Demokratiassa sen ymmärtää hyvin, koska johtajat nousevat kansan syvistä riveistä. Jos kansa on sokea, ovat johtajatkin sokeita.

8-) Olli puhuu asiaa. Kristittyjen ei ole hyvä matkia ateistien keskustelutyyliä. Ei siis ole syytä provokoitua. Me kyllä ymmärrämme mistä on kysymys.

Joh. 15:18
Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
:D Vakava neuvo Sinetille: ANNA PALAA! Sinulla on huumorintajua. Sitä kaivataan tänne kaamokseen.
Jyrki

:!: Jyrkin pelkistetty kaava tempauksen takarajavuodeksi: 1948 (Israel-valtio) + 80 (ihmisen ikä max) - 7 (vaivaika) = 2021.
Meidän elinaikamme on seitsemänkymmentä vuotta, taikka enintään kahdeksankymmentä vuotta: ja kuin se paras on ollut, niin on se tuska ja työ ollut: sillä se leikataan pois, niinkuin me lentäisimme pois.
http://www.finbible.fi/jakeittain/VT/psalmi_90.htm
Jyrki

Vuosi 5777 alkoi lokakuussa 2016. Siinä on kolme seiskaa. Minusta 5777 sopisi hyvin tempausvuodeksi :)
https://biblicalsignsintheheadlines.com ... ure-ready/
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Jyrki kirjoitti:...5777 sopisi hyvin tempausvuodeksi :)
Niin minustakin :D
Vastaa Viestiin