Raamatun profetiat ja antikristus

Keskustele eskatologisista asioista
Jyrki

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

TOIVOA maailmaan. Vaivanajassa pelastutaan.
Ilm:
7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
7:13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
Juhani

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kyllä, nämä ne ovat sekä Israelin jäännös.
Juhani

Vatikaanin ja Paavin mielipiteet Jerusalemista johtavat harhaan, koska he pitävät ohjenuoranaan Raamatun sijaan YK:n päätöslauselmia! Meidän on rukoiltava rauhaa Jerusalemiin ja noustava puolustamaan Raamatun ilmoitusta, vaikka yleinen mielipide olisikin sitä vastaan.

17:14 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
11:15 Sitten Herra sanoi minulle: "Ota vielä itsellesi hullun paimenen kapineet.
11:16 Sillä katso, minä olen herättävä maahan paimenen: hukkaantuneista hän ei pidä huolta, hajaantunutta hän ei etsi, ruhjoutunutta hän ei paranna, pystyssä pysyvää hän ei tue; mutta hän syö lihavien lihaa ja halkaisee niiden sorkat.
11:17 Voi hullua paimenta, joka lampaat hylkää! Käyköön miekka hänen käsivarteensa ja oikeaan silmäänsä. Hänen käsivartensa kuivettukoon, ja hänen oikea silmänsä soetkoon."
olli

Viesti Kirjoittaja olli »

Tuo Sakarjan viittaus ei minusta ole oikea rinnastaa tähän.

Sen sijaan että olisi jättänyt huolehtimatta lampaista, portto on itse asiassa johtanut heitä harhaan tarkoituksella. Se ei ole sama asia.

Sak 11 teksti sopii paljon paremmin Israelin johtajiin Jeesuksen ajoilla (ja sitä ennen). Myös jakeet 11, 12 ja 13 viittaavat Jeesuksen aikaan.
Juhani

:roll: Hmmm.
Viimeksi muokannut Juhani, 08 Tammi 2018, 16:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Juhani

Olli, taidat olla oikessa. Pitääpä tutkia tätä asiaa vielä tarkemmin paremmalla ajalla. Ajattelin tämän ensin liittyvän jotenkin profetiaan paavista. "Hullu paimen, kapineet jne". Hukkaantuneista hän ei pidä huolta, lampaat hän hylkää (ja antaa porton johtaa ne harhaan).jne..
Vastaa Viestiin