Valkea viitta - Jumalan lahja

Valvoja: Magda-sisko

Magda-sisko

Valkea viitta - Jumalan lahja

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

1. Sam. 2:18-19
"Mutta Samuel palveli Herran edessä, puettuna, vaikka oli poikanen, pellavakasukkaan.
Ja hänen äitinsä teki hänelle joka vuosi pienen viitan ja toi sen hänelle,
kun miehensä kanssa tuli uhraamaan vuotuista teurasuhria
."

Minä ajattelen, että viitta on esikuva ihmiselämästä. Se – niin kuin muutkin vaatteet – pestään silloin tällöin, ja aina, kun on parantunut vakavasta sairaudesta. Viitta vaihdetaan uuteenkin ajoittain – vuosittain, kuten äiti teki Samuel-pojalle. Joka vuosi se oli hieman isompi, ja aina tietenkin käyttämätön ja puhdas.

Minun pitää puhdistaa matkaviittani joka aamu. Jos se onkin ulkonaisesti puhdas ja nuhteeton, niin miten se voikin kätkeä poimuihinsa niin paljon kateutta, anteeksiantamattomuutta, katkeruutta, pahoja ajatuksia, itsevihaa.
Ennen kuin avaan Raamattuni, puhdistan viittani rukouksella: ”Isä, puhdista mieleni ja sydämeni kaikesta synnin saastasta, ja tee minut arvolliseksi ymmärtämään ja vastaanottamaan sinun pyhä sanasi. Anna sanasi sulaa jokaiseen soluuni. Anna sateen taivaasta puhdistaa henkeni ja ota haltuusi tämä päivä.”

Samuel sai äidiltään joka vuosi hieman isomman viitan. Kun muistelen uskoontuloni aikaa noin 40 vuotta sitten, niin hengellinen ymmärrykseni kaikesta huolimatta on laajentunut. En ole enää lapsellisen intoileva koohottaja, vaan olen aikuisemmaksi ja vakaammaksi kasvanut. Nolottaakin moni muisto nuoren uskovan tieltä. Olen silti tarvinnut kaikki kasvun vaiheet, mikään vaihe ei ole ollut huonompi toistaan.

Nuorelta puuttuu viisaus ja elämänkokemus, vanhalta mammalta ihmettely ja raikkaus. Kunpa Herra varjelisi minut kyynisyydeltä, joka vaanii joka mutkan takana.

- - -

Minulle annetaan ylösnousemuksessa ikuisesti puhtaana pysyvä, ihanasti hohtava valkoinen viitta, samanlainen kuin on Vapahtajallani Jeesuksella.

Suurin ihme maassa ja taivaassa: Jumala näkee minussa vain sen valkoisen viitan. Kaikki tämä siksi, että Jumalan Poika tuli maailmaan ja kärsi minun syntieni rangaistuksen ristillä. Jumala näkee minussa vain sen.

Synti ja murhe ovat Jumalan luona lopullisesti poissa, ja viittani pysyy ikuisesti puhtaana ja moitteettomana. Sitä odotellen jaksan eteenpäin pölyisellä tielläni.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Eero
Site Admin
Viesti:

Re: Valkea viitta - Jumalan lahja

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Magda-sisko!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Magda-sisko

Re: Valkea viitta - Jumalan lahja

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Eero kirjoitti: 19 Huhti 2021, 11:45Aamen Magda-sisko!
pellava.JPG
pellava.JPG (13.78 KiB) Katsottu 231 kertaa
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Vastaa Viestiin