Tilitystä

Valvoja: Magda-sisko

Magda-sisko

Tilitystä

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Hepr. 4:12-13:
"Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja
terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse,
kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet,
ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on
alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä,
jolle meidän on tehtävä tili.
"

Minulla on paljon tilitettävää Jumalan edessä. Minä olin huono lapsi vanhemmilleni, huono koulussa, huono työntekijä, huono vaimo, huono äiti. Kaikella tavalla huono ihminen. Tämä ei ole sympatian kerjuuta, vaan tämän kaiken todistavat muut ihmiset ja syntiset tekoni. Tilin debet-puoli on synnistä niin synkkä ja raskas, että tämän perusteella vajoan suoraa päätä syvimpään kadotukseen, en ole arvollinen edes katuvana syntisenä näyttäytymään sinun edessäsi.

Anna armo katsoa Herra, kuitenkin vielä tilin kredit-puolta, ja me katsomme: tilin tyhjyydessä ei näy muuta kuin Sinun rakas, ainutsyntyinen, verinen ja ristille hakattu Poikasi. Siinä minun kuuluisi riippua; naulat kuuluisivat minun käsiini ja jalkoihini. Mutta Sanasi mukaan hänen tekonsa luetaan minun edukseni, jos vain uskon Häneen. Muuta hyvää minusta ei löydy kuin että uskon Häneen, ja tämäkin uskon lahja on Sinulta tullut.

Tasaa, Herra, nyt tilit.

En uskaltanut kohottautua tomusta katsomaan, mutta sinun kätesi Herra, nosti rakkaasti ja hellästi minun kasvoni näkemään IHMEEN, tase näyttää nollaa.

Kredit tasasi debetin nollille!

Nyt saan kaikki synnit ja pahuuteni unohdettuina ja anteeksi annettuina jatkaa Sinun pelastettuna lapsenasi. Tuntuu että halkean kiitollisuudesta.

Ylistetty olet Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Eero
Site Admin
Viesti:

Re: Tilitystä

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tämä tuli mieleen tästä aiheesta:

4:18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",
4:19 eikä hän heikontunut uskossansa, vaikka näki, että hänen ruumiinsa oli kuolettunut - sillä hän oli jo noin satavuotias - ja että Saaran kohtu oli kuolettunut;
4:20 mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle,
4:21 ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää.
4:22 Sentähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi.
4:23 Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin,
4:24 vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme,
4:25 joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden.

Room.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä oon kans tehny joskus ajatelmaa debit/credit suhteesta, joka on maallisille ihmisille hyvin yleinen luulo mitä taivaan portilla tulee tapahtumaan. Siellä seisoo pyhä Pietari avaimet kädessään ja jakelee tuomioita. Lasketaanko taivaan portilla oikeesti hyvät ja pahat teot yhteen ja katsotaan loppusummasta mihin osotteeseen pääsee? No ei tietenkään...
Kun lähdetään katsomaan vaikkapa ensin syntejämme, niin verellä pestyt synnithän ovat loputtomassakin listassa debit nolla. Niin moni raamatunpaikka tästä kertoo, vaikka syntisi olisivat veriruskeat, niin Kristuksen veri tekee niistä lumivalkeat ja kun me jokapäiväisen uhrimme, ristin juureen tuomme syntimme joka päivä ja joka hetki, niin me olemme Jumalan silmissä kelpaavia, emme tekojemme, vaan vapahtajamme Kristuksen kautta.
No entäpä hyvät teot sitten, mitä niille tapahtuu? No vanhurskaus laittaa meidät tekemään hyviä tekoja ja se on yhtä lailla luonnollista, kuin meidän katumuksemme synnistä ja syntisyydestämme. Jumalan silmin on synti, jos alamme laskea hyviä tekojamme, vaan meidän kuuluukin tehdä niitä. Se on yhtä luonnollinen asia kuin anteeksianto. Jos annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet, niin mekin saamme anteeksi. Elikkä jälleen sama yhtälö, Kristuksessa niin debit kuin credit on aina +/- 0 = päivän palkka yksi denaari = ikuinen elämä.
Tuula1

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Ihan kuin olisin lukenut omaa elämänkertaa, kun luin sinun menneisyyttäs Magda sisar. Olen aina sanonutkin että olen perheen mustalammas kaikellalailla, kuin senkin asian vuoksi, että sairastin lapsuusajan epilepsiaa ja se tuli minulle ihan sentakia, että olin niin villi pentu, että hakkasin päätäni mennentullen lattiaan kävelemään opettelun aikoihin. minusta kasvoi myös ilkeä kakara äitille sekä isälle. en totellut heitä useastikkaan vaan tein oman pääni mukaan asiat. mutta Kiitos Jeesukselle Hän näkee meidän vajaiden ihmisten läpi ja antaa anteeksi, kun kadumme tekoja.
Sinettisormus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Samoin täällä. Oli niin hellyttävää lukea tuota. Se oli kaikilta osin niin tuttua. Hymyillen tuota sai lukea .. kiitos tästä.
Ei ole yhtäkään synnitöntä, joka niin sanoo .. valehtelee.
Hag. 2:23. Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot.

https://sinettisormus.blogspot.com/
Sinettisormus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.
Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas,
antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. (1 Joh 1:8-9)
Hag. 2:23. Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot.

https://sinettisormus.blogspot.com/
Tuula1

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

linnassa en ollut, mutta muistan kun varastin isän auton ennenkuin minulla oli ajokorttiakaan ja ajoin sillä naapuriin kaverin luokse. noh. siellä välillä oli ratsia. minä uskon, että se ei ollut maallisten poliisien aikaansaama, koska siellä tiellä oli niin hurjan paljon poliiseja ja paljon valoja. tie oli pieni maalaiskylätie, jolla ei ollut 70 luvulla edes liikennettä. kyllä ne olivat taivaallista väkeä ja Jumalan lähettämät poliisit. poliisi kysyi minulta ajokorttia ja rekisteriotetta ja hokasin siinä, että valehtelen vanhimman sisaren syntymäajan ja sanoin, että ajokortti jäi kotiin. minä en vielä tänäpäivänäkään tajua, miten pääsin siitä läpi luistamaan. ne eivät edes sanoneet, että tulla ensviikolla näyttämään ajokortti laitokselle.
Eero
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ei nyt ole mun tarkoitus nokitella synneillä, mutta kerron omaa tarinaani vähän, mulla kävi niin että olin todella ujo ja kiltti lapsi ja sitä pitkälle murrosikään asti, joka mun osalta jäi oikeestaan jotenkin väliin. Ja sitten sen jälkeen olin edelleenkin se ujo ja kiltti poika, mutta jotenkin lähdin kompensoimaan sitä holtittomuudella, niin paljon että mietin nykyisin, että nuoren pitääkin NUORENA kokeilla vähän rajojaan. Tosin ei sillä tavalla kuin nykynuoriso tuntuu tekevän.

Mutta onneksi mulla oli lapsenuskosta jäänyt jäljelle se juonne, joka kesti siihen asti siemenenä, kunnes Isä pisti polvilleen ja päästin Jeesuksen sisään. Tääkin siemen yritetään nykyisin riistää ja se on niin väärin kuin olla jo voi, koska siinä vanhemmat todella vievät lapsiltaan mahdollisuuden itse joskus päättää. Vaikka tätä riistoa perustellaankin sillä, että kaikki uskonnot tulisi olla yhtälailla edustettuna, niin totuus on se, että se on nimenomaan Kristinusko, joka bannataan ja kaikki muut uskomukset ovat sitten ok.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Marie

Viesti Kirjoittaja Marie »

Voi Magda-sisko viime viikkoina pyörinyt mielessäni samaa, luin oman elämäni sinun kirjoituksestasi, lisätaakkana ollut vielä kun on liian kiltillä ja herkällä ihmislaadulla varustettuna. Jeesus sanoo meille että äla katso taakse, etkö sinä näe kuinka minä luon uutta.
On helpompi antaa toiselle anteeksi pahat teot kuin itselleen. Jeesus rakas, anna meidän kaikien osata antaa anteeksi myös itsellemme.
Vastaa Viestiin