Ämmäin epäpyhät tarut

Valvoja: Magda-sisko

Magda-sisko

Ämmäin epäpyhät tarut

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

1.Tim.4:7 ”Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.

Ämmäin tarut olivat varmaankin saman suuntaisia kuin tänäänkin:

ja kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.” - Monet naiset kieltäytyvät avioitumasta ja saamasta lapsia; nykyään jopa valitaan elämänkumppani samasta sukupuolesta. Slimmiä vartaloa havittelevat haalivat hankalia dieettejä ylenkatsomalla tavallista hyvää arkiruokaa.

Sillä ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähään; mutta jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen, koska sillä on elämän lupaus, sekä nykyisen että tulevaisen.” - Monet meistä rehkivät lähes kaiken vapaa-aikansa kuntosaleilla tavoitellen jotain täydellistä ja ihmeellistä, jota ihannoivat kuvista (käsitellyistä!).

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.” Mindfulness, jooga, buddhalainen mietiskely, jälleensyntymisoppi, enkeliopit, tuhansien eri gurujen seuraaminen, jopa suoranainen paholaisen ihannointi. Tässä monien ämmien elämän kattaus.

Nämä näyttävät olevan lähes kokonaan meidän ämmien alaa, myös minun silloin joskus ennen uskoontuloa. Mietin, mistä ilmiö johtuu. Naiset haluavat huomiota, rakkautta, jännittäviä kokemuksia, ihailua, hyväksyntää. Kun aviomiehiltä ei juurikaan saa rohkaisevia sanoja, ei lämmintä halausta eikä yhtään mitään hellää ja hyvää, naiset alkavat etsiä sitä muualta. Salaiset opit tarjoavat mystiikkaa ja itsetuntoa hivelevää jännitystä, ylemmyyttäkin, kun saa tuntea etenevänsä asteelta toiselle omaksumallaan polulla voimaeläimensä saattamana.

Aviomiehet voisivat enemmän huomioida ja helliä vaimojaan, mutta he eivät silti ole syyllisiä näihin outouksiin, joihin vaimot vajoavat. Jokainen mies ja nainen on itse ja yksin vastuussa, miten suhtautuu Jeesukseen, joka kutsuu jokaista ja tarjoaa kaiken tarvittavan emotionaalisenkin ravinnon. Mutta se ihminen, joka ei tunne Jeesusta, joutuu tyytymään näihin säälittäviin korvikkeisiin.

- - -

Minun rakas mummoni koki harvinaisen kovan elämän aviomiehensä kanssa, jolla ei ollut pienen pientäkään aavistusta, miten naisen kanssa pitäisi elää, että sopu ja rakkaus säilyisi. Mies lopulta asetti hänet valinnan paikalle, "se sun Jeesukses tai minä”. Liitto päättyi tietenkin eroon. Mummoni seurasi kaikesta huolimatta Herraa elämänsä loppuun asti ja piti Herran Sanaa ykkösasiana; hän ei tinkinyt siitä yhtään. Muut asiat saivat tärkeysjärjestyksensä miten Herran asioiden jälkeen sopi. Vuosikymmeniä hänen poismenonsa jälkeen sain hänen seurakuntansa pastorilta tietää, että mummoni oli pitänyt hengellisiä ulkoilmatilaisuuksia asuinpaikassaan Turun Kuuvuorella. Me hänen omaisensa emme olleet tienneet tästä mitään. Tästä hän sai minun silmissäni entistä loistavamman uskonsankarin sädekehän. Minun ihana, pieni, rohkea ja vaatimaton mummoni, jolle maallinen elämä ei juurikaan tarjonnut lahjojaan. Mikä riemu on kerran tavata hänet kirkkaudessa!

Tällaisia aikamatkoja ja mietteitä poiki tuo pieni jae ämmäin epäpyhistä taruista.
Sinettisormus
Viesti:

Re: Ämmäin epäpyhät tarut

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen siskoseni, niin ovat nuo totta.
Samaa on käynyt minun elmässäni kuin mummollasi. Tosin eroon ne eivät ole johtaneet, mutta on ollut muutama niin vaikea asia, että olen jotunut sanomaan:
- "Älä koskaan aseta minua sellaiselle paikalle, jossa joudun valitsemaan sinut tai Jeesuksen, sillä Jeesuksesta en luovu .."
Mieheni lupasi, että sitä ei tule tekemään ja nykyään, on hänkin jo kasvussa uskoon, hitaasti.. mutta varmasti.
Herra meitä johdattakoon.
Hag. 2:23. Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot.

https://sinettisormus.blogspot.com/
Magda-sisko

Sinettisormus kirjoitti: 01 Loka 2020, 17:14 Amen siskoseni, niin ovat nuo totta.
Samaa on käynyt minun elmässäni kuin mummollasi. Tosin eroon ne eivät ole johtaneet, mutta on ollut muutama niin vaikea asia, että olen jotunut sanomaan:
- "Älä koskaan aseta minua sellaiselle paikalle, jossa joudun valitsemaan sinut tai Jeesuksen, sillä Jeesuksesta en luovu .."
Mieheni lupasi, että sitä ei tule tekemään ja nykyään, on hänkin jo kasvussa uskoon, hitaasti.. mutta varmasti.
Herra meitä johdattakoon.
Voi, olen pahoillani puolestasi. Ei ole mukavaa, kun puolison kanssa ei voi jakaa mahtavia lahjoja taivaasta. Sinä pidät kuitenkin kotikokouksia, eikö se niin ollut? Että sinulla on lupa siihen, on jo paljon, että saat kutsua kotiisi uskonystäviä.
Herra, vaikuta Sinetin miehessä tahtoa etsiä ja löytää sinut. Anna armossasi anteeksi paljon asioita, joita Sinettikin on joutunut anteeksi antamaan. Anna meidän muistaa, että oltiin samanlaisia itsekin silloin kun ei oltu vielä uskossa, tai ainakin minä olin.
Isän huomaan teidän koko perhe ja omaiset, Amen.
Sinettisormus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Magda rukouksesta puolestamme. Pahin on jo onneksi ohitettu. Mieheni on sanonut kokouksista, että jos ei yhtään uskoisi en saisi pitää kokouksia.
Viime kokouksessa antoi erään uskon siskon rukoilla puolestaan, mitä ei ole ennen antanut tehdä. Muutosta tapahtuu koko ajan.. joten ei tarvitse olla pahoillaan.
Ennen hän oli jossain muussa huoneessa kun meillä oli kokous tai keksi ulkotouhuja.
Nyt on ollut 2-3 kertaa mukana kuulemassa.
Toissa kerralla sanoi lopussa vieraille että älkää vielä lähtekö. Sanoi meitä hyväntahtoisiksi. Ja sitähän se on. 🤗💗
Hag. 2:23. Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot.

https://sinettisormus.blogspot.com/
Magda-sisko

Tuo oli hyvä kuulla. Ehkä hän onkin jo uskossa, mutta miesmäisesti pitää asiat sisällään :!: :?: :idea:
Vastaa Viestiin