Missä Jeesus on?

Valvoja: Magda-sisko

Magda-sisko

Missä Jeesus on?

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Itselleen kuoleminen

Luukas 9:22-26:
. . . "Ihmisen Pojan pitää kärsimän paljon ja joutuman
vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi
ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös".
Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea,
hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen,
mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.
Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman,
mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?
Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä,
kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa."

Missä Jeesus on, siellä olkoot myös hänen seuraajansa. Tämä sana sieppasi minut tänä aamuna. Tämä on ollut minulle vastenmielinen ja pelottava sana. Jos luovun itsestäni, menetän itsekontrollini, ihmisoikeuteni, kenties omaisuutenikin. Tuleeko minusta randomilla ulkoa ohjattu tahdoton zombi, joka ei tiedä minne menee?
Mutta minulle selvisi, mitä SAAN menettää itsestäni: epävakaan ja pahan sydämen, perisyntisen ja muutenkin syntisen luontoni, lyhytjänteisyyteni, pahat ajatukset… Jos tämä lista jatkuisi, ei kilometri riittäisi. Kaiken tämän Jeesus haluaa itselleen, minulta pois. Mikä etuoikeus minulle!
En halua nimeäni poistettavan elämän kirjasta. Haluan peseytyä päivittäin elävän veden virrassa ja pukeutua puhtaisiin, valkeisiin vaatteisiin. Haluan elää hänen kauttaan ja hänessä, joka on minua rakastanut ja rakastaa niin paljon, että vuodatti verensä Jerusalemin maaperään.

Missä Jeesus on? Makaamassa avuttomana vastasyntyneenä seimessä, erämaassa vihollisen kiusaamana, liikkumassa ihmisten parissa sekä yksinäisyydessä, parantamassa sairaita, yhteenotoissa itseään viisaina pitämien kanssa, yksinkertaisten ihmisten parissa syömässä, opettamassa ja viettämässä aikaa, opetuslasten kanssa rukoilemassa, vainoissa, hengenvaaroissa, takaa-ajettuna, pienestä rahasta myytynä, ihmisten halveksinnassa ja hylkäämisissä, ruoskintapaikalla, ristiin hakattuna.

Mutta Jumalan luona hänen oikealla puolellaan kirkkaudessa, voittajan paikalla.

Kaikkea tätä yhtä aikaa.

Näissä kaikissa vaellan minäkin, jos osaan luopua itsestäni. Mikä ihana asia ja etuoikeus minulle, sittenkin! Auta, Herra, minua tässä.
Sinettisormus
Viesti:

Re: Missä Jeesus on?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen. En elä enää minä vaan Jeesus Kristus minussa.
Hag. 2:23. Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot.

https://sinettisormus.blogspot.com/
Eero
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Matt.28:18-20

Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen,

ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä Minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Minä Olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet Minun.

https://www.youtube.com/watch?v=-EUtxAQbeZ8 Virsi 222; Jeesus Kristus Elämämme.
Vastaa Viestiin