Polven nivelrikko

Valvoja: Magda-sisko

Magda-sisko

Polven nivelrikko

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Olin polvikuvassa päivää ennen matkalle lähtöä, ja tulin täällä meren sylissä, auringon alla katsoneeksi potilastietojani Omakannassa.

Ei olisi kannattanut.

Nivelrikko on pahentunut luokaksi "keskivaikea". Edellisessä kuvassa se oli "varsin lievä". Heti kun sain tietää sen etenemisestä, kipu alkoi kovempana. Havaitsin täten, että podettu kipu on suurelta osalta psykofyysistä. Mitä jos en ollenkaan tietäisi potevani nivelrikkoa?

Rukouksessa vakuutin Jeesukselle, että olen aina sinun, olen sitten terve tai sairas. Jos haluat, voit minut parantaa, mutta tapahtukoon tässäkin sinun tahtosi. Olet siunannut minua niin paljolla hyvällä. Olet ollut armollinen ja laupias minulle syntiselle. En ole ansainnut olla edes näin terve.

Ilo palasi taas, halleluja. Menen kävelylle illan hämyyn, ja ehkä laitan lantin katumusikantille, joka laulaa todennäköisesti Besame Muchon.
Magda-sisko

Re: Polven nivelrikko

Tällä kertaa lantin sai strangers in the night.
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mulla on kans Magda-sisko nivelrikkoja sekä polvissa, että jalkaterissä. Oon pyytäny paljon rukousapua niihin ja joskus oon saanu myös isoja helpotuksia. Mutta ne on varmaan mun helmasyntini, niin koen koska olin aina menemässä vääriin paikkoihin elämässäni ja siksi minä en parane niistä, vaikken enää tee niin. Aikoinaan juoksin helposti houkutuksien perään, jne. juopottelemaan ja laiminlöin perheeni. Jalat vei ja ne oli koko ajan levottomat kulkemaan. Nyt hyvä että pääsen kävelemään.
Magda-sisko

Pahuuteen minunkin kintut aikoinaan juoksivat. Jotkut opettavat, että armon lisäksi on syyn ja seurauksen laki. Että löydetään edestä, mitä on taakse jätetty, ja että armo riittää siihen, että emme tuomiolla saa KADOTUStuomiota, vaikka maksammekin pahoista teoistamme elinaikanamme.

Kuulostaa loogiselta, ja niin se joka tapauksessa näyttää menevän. Mitä mieltä sinä olet tästä?
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Mä oon rakas sisar samaa mieltä sun kanssa. Oon saanu huomata sen. Meidän elo täällä on vitsa ja opetus, jonka lopputulos on nöyrtyminen Herran Jeesuksen eteen. Hän antaa syntimme anteeksi mutta jos meille ei paraneminen ole hyväksi, niin älkäämme taitselko sitä vastaan. Paavali sanoi, piikki lihassani ja kannan sen. Niin haluan minäkin kantaa, jos se on pelastumiselleni eduksi.
Seuraaja

Viesti Kirjoittaja Seuraaja »

Kehokin on Jumalan luoma ja tarvitsee myös maallista huoltoa. Jumala on antanut meille rikkaan ja terveellisen ravinnon. Silti moni meistä syö liikaa prosessoitua ruokaa, suoraa valkoista sokeria tai piilosokeria, liian vähän kalaa sekä liian vähän vihanneksia ja marjoja ja hyviä rasvoja. Tehkää paasto sokerista ja lisätkää puhdasta ruokaa. Ensimmäinen seuraus on painon putoaminen, sitten kenties yöunien paraneminen, korkean verenpaineen laskeminen ja vähitellen myös tulehdustila nivelissäkin saattaa helpottaa. Hyviä tukituotteita löytyy paljon myös itse nivelkipuihin.
Älä anna sinuas voitettaa pahalta, vaan voita sinä paha hyvällä. (Room. 12:21) Biblia 1776
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Oot Seuraaja kyl niin oikessa. Mä oon just ton ongelman kans kovasti paininu, et jaksaisin alkaa taas kerran elämänmuutokseen ja syömään terveellisemmin jne. mut aina tulee eteen jotain murheita ja sitte se jää.
Sinettisormus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo on hyvä neuvo Seuraaja ja vuoden alusta tuota aloin toteuttaa. Oli pakko sillä muuten olisi pitänyt ottaa lisää lääkkeitä, joten valitsin tuon ruokavalion joka ei siis ole dieetti vaan sen tulee olla uusi elämäntapa.
Nyt on 5 kiloa pudonnut ja sokeriarvotkin on laskussa. Tästä on hyvä jatkaa.
Hag. 2:23. Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot.

https://sinettisormus.blogspot.com/
Seuraaja

Viesti Kirjoittaja Seuraaja »

Vuorelle kiivetään pienin askelin. Voit aloittaa vähentämällä vaikka sokerin pois kahvista, vaihtamalla kahvipullan ruisleipään, jonka päällä on kalaa ja vihanneksia. Pidä huoli proteiinin saannista ja että hiilihydraatit tulevat enimmäkseen juuri marjoista ja kasviksista.

Alku on hankalaa. Sokeri on koukuttava aine ja keho on tottunut saamaan tietyn sokerimäärän. Stressissä sokerin tarve lisääntyy. Sokerin koukuttavuus näkyy myös siinä, kun sokeria alkaa vähentää, niin keho reagoi vieroitusoireilla. Ärtyvyys lisääntyy ja sokeri on myös mielessä koko ajan, mikäli keholla ei ole riittävästi oikeaa ruokaa polttoaineena. Tasainen oikea ateriarytmi hyvällä ravintoarvolla kootulla ruualla korjaa tämän asian.

Nyt on muuten lounasaika. Lähdetäänkö syömään hyvää ja ravintorikasta ruokaa kehollemme?
Älä anna sinuas voitettaa pahalta, vaan voita sinä paha hyvällä. (Room. 12:21) Biblia 1776
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Kiitos Seuraaja neuvoista. Ittelle ei ole sokeri ollu koskaan oikee ongelma, vaan enemmänki syömisrytmitys ja liian suuret annokset, liian myöhään illalla ja rasvaa pitäs vähentää niistä paljon. Isoja ongelmia just siinä et illalla tulee nälkä.
Magda-sisko

Seuraaja kirjoitti: 21 Helmi 2020, 09:59 Kehokin on Jumalan luoma ja tarvitsee myös maallista huoltoa. Jumala on antanut meille rikkaan ja terveellisen ravinnon. Silti moni meistä syö liikaa prosessoitua ruokaa, suoraa valkoista sokeria tai piilosokeria, liian vähän kalaa sekä liian vähän vihanneksia ja marjoja ja hyviä rasvoja. Tehkää paasto sokerista ja lisätkää puhdasta ruokaa. Ensimmäinen seuraus on painon putoaminen, sitten kenties yöunien paraneminen, korkean verenpaineen laskeminen ja vähitellen myös tulehdustila nivelissäkin saattaa helpottaa. Hyviä tukituotteita löytyy paljon myös itse nivelkipuihin.
Seuraaja, puhut asiaa. Mutta olen 37 vuotta noudattanut hyviä ruokatottumuksia enkä ole käyttänyt päihteitä, ja lääkkeitäkin minimaalisesti. Syön protskuja (munia ja kalaa enimmäkseen), paljon kasviksia ja hedelmiä sekä noin litran piimää päivässä (maito ei sovi) jossa määrässä on kalsiumia yli päivän tarpeen. Kahvin kanssa otan ruisleipäviipaleen, jossa on esim. munaa ja kurkkua päällä. Vältän pullia, viinereitä, jäätelöä jne. Sallin itselleni noin kerran viikossa hiukan suklaata.

Olen harrastanut saliliikuntaa monta kertaa viikossa. Lumettomilla keleillä pyöräilen paljon.

En ole yhtään ylipainoinen, indeksi on tasan normaalihaarukan keskellä.

Olen käyttänyt lisäravinteita, kun on ollut väsyttävä tai masentava elämänvaihe. Olen käyttänyt myös niveltuotteita, vaikka luulen niiden olevan vain myyntiartikkeleita.

- - -

Nivelrikko vain tulee, sile emme mahda mitään. Se etenee eikä parane. Ainut keino parantaa toimintakykyä on vahvistaa sitä tukevia ja ympäröiviä lihaksia. Menenkin fysikaaliseen hoitoon, kun täältä kotiudun Suomeen. Terveyskeskuslääkäri teki tästä lähetteen, niin eiköhän maksut ole vähäiset.
Angelicus

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Laitoin hakuun paasto, ja tämä tuli vastaan. Viime vuoden asiaa, mutten itse ollut lukenut näitä viestejä.
Kun tuolla ruokaketjussa Madga-sisko ehdotti 8-16 pätkäpaastoa, niin sittenpä kokeilin. Vaihdoin kyllä lennossa tuohon 10-14 paastoon, joka tuntuu inhimillisemmältä.
Itseään kiduttamalla ei varmasti tulosta synny, minkälaista tulosta nyt kukin hakee.
Magda-sisko

Angelicus kirjoitti: 19 Helmi 2021, 11:22 Laitoin hakuun paasto, ja tämä tuli vastaan. Viime vuoden asiaa, mutten itse ollut lukenut näitä viestejä.
Kun tuolla ruokaketjussa Madga-sisko ehdotti 8-16 pätkäpaastoa, niin sittenpä kokeilin. Vaihdoin kyllä lennossa tuohon 10-14 paastoon, joka tuntuu inhimillisemmältä.
Itseään kiduttamalla ei varmasti tulosta synny, minkälaista tulosta nyt kukin hakee.
Mulle 8/16 paasto ei ole kidutusta. Toiselle se saattaa olla, sen ymmärrän. Keho tietää parhaiten, pitää kuunnella mitä se sanoo. Kaikki ohjeet on säädettävissä. Olen iloinen, että löysit tästä itsellesi sopivan säädön ;)
Vastaa Viestiin