Magdan blogi: Kuolleista herättäminen

Valvoja: Magda-sisko

Magda-sisko

Magdan blogi: Kuolleista herättäminen

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Haluavatko kaikki vainajat herätä kuolleista? Kun Betanian Lasarus oli kuollut ja Jeesus hälytettiin herättämään hänet, Jeesus vitkasteli ja itki Lasaruksen haudalla. Siksikö, että rakkaat ihmiset painostivat häntä sellaiseen?

Nimittäin perimätieto kertoo, että Lasarus olisi mieluummin jäänyt kirkkauteen kuin tullut takaisin tänne vainon ja kivun maailmaan.

Hän joutui pakenemaan vainoajiaan Kyprokselle, jossa palveli loppuikänsä. Kuvassa (Wikipedia) hautakirkko paikassa, jossa hänen oletetaan kuolleen.

lasaruksen kirkko.jpg

Tästä kertoivat minulle uskovat ystävät, jotka kävivät äskettäin Kyproksella. En ollut tiennyt tätä. Minua on aina liikuttanut tämä kertomus, varsinkin kun Jeesus itki. Tietääköhän hän sittenkin asiat paremmin kuin me?
Eero
Site Admin
Viesti:

Re: Kuolleista herättäminen

Viesti Kirjoittaja Eero »

Totta kai Herra tietää, onhan Hän Herra :)

Luulen, että kaikki, jotka ovat nähneet Taivaan kirkkauden, haluaisivat mieluiten olla siellä, niin kuin mekin, uskovaiset, jotka saatamme tietää jotain siitä kirkkaudesta mikä siellä on. Ilmeisesti ns. kuolemanrajakokemukset luovat henkilöön ristiriidan, mutta se ei kaiketi ole epätoivoista halua päästä takaisin Taivaaseen, vaan ymmärtävät tämän elämän aivan "uudessa valossa", eivätkä välttämättä pysty elämään enää normaalielämää. Uskon, että niin Lasaruksellekin on voinut käydä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Ella

Viesti Kirjoittaja Ella »

Minäkin olen käynyt Kyproksella tuossa kirkossa. Jossa Lasarus on toiminut. Siitä on tosi kauan aikaa...
Raamatussa ei ole siitä? Mutta jos löytyy, niin missä kohtaa?
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Magda-sisko

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Ella kirjoitti: 29 Tammi 2020, 14:02 Minäkin olen käynyt Kyproksella tuossa kirkossa. Jossa Lasarus on toiminut. Siitä on tosi kauan aikaa...
Raamatussa ei ole siitä? Mutta jos löytyy, niin missä kohtaa?
Ei löydy, tuo perustuu perimätietoon. Ortodoksi.net:stä löytyy, mutta se perustunee apokryfeihin.

Meidän ei ole pakko uskoa muuhun kuin Raamattuun. Niillä tiedoilla pärjää taivaaseen.
Ella

Viesti Kirjoittaja Ella »

Ne matkaoppaat varmaankin kertoivat siitä. En omista niitä apokryfikirjoja.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Magda-sisko kirjoitti: 29 Tammi 2020, 13:08
Nimittäin perimätieto kertoo, että Lasarus olisi mieluummin jäänyt kirkkauteen kuin tullut takaisin tänne vainon ja kivun maailmaan.

Luuk.16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.

En usko Lasaruksen olleen "Kirkkaudessa" kuolemansa jälkeen vaan tiedottomassa tilassa,"kuolleena" kyllä fyysisesti, mutta sielu/persoona "nukkumassa", odottaen Jeesusta herättämään kuollut ruumis jälleen eläväksi ja samalla herättäen sielun taas tietoiseksi.
Minä Olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet Minun.

https://www.youtube.com/watch?v=-EUtxAQbeZ8 Virsi 222; Jeesus Kristus Elämämme.
Eero
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Oot varmasti ihan oikeassa, että ei Lasarus vielä Taivaassa ollut, mutta ei enää täällä maan päälläkään.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pyros

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Luukkaan 16. luvussa mainitaan Aabrahamin helma ja tuonela:
22. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
Lisäksi mielenkiintoinen aiheeseen liittyvä kohta on Danielin kirjan 12. luku ja 13. jae:
13. Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa."
Matt. 6:26. "Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?"
Vastaa Viestiin