Armon päiviä riittää vieläkin

Valvoja: Magda-sisko

Magda-sisko

Armon päiviä riittää vieläkin

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Tämä harmaasilmäinen aamu herätti minut uuteen armon päivään. Olen siirtänyt vuoteeni niin, että näen ensimmäiseksi ikkunasta talon edessä kasvavan koivuvanhuksen – neiti Björkin - ja kuulen sen oksilla sirkuttavat tiaiset. Olen virittänyt tipusille syöttökaukalon, josta varsinkin eräs tietty tintti käy nappaamassa palan ja touhuaa sen koivun oksalle. Siellä se narskuttaa aamiaisensa. Syöttökaukalo riippuu talon seinässä ikkunastani, ja odottelen milloin taloyhtiöstä tullaan sanomaan, että se pitää poistaa.

- - -

Aamuhetket ovat parhaat Raamatun tutkimiselle. Olen katsellut ja mietiskellyt kauan aikaa Luukkaan 1 ja 2 ainutlaatuisia lukuja.

Olen syventynyt erityisesti Kristuksen tulon seitsemän todistajan sanoihin ja virsiin: pappi Sakarias, papin vaimo Elisabet, Maria Herran äiti, enkelit, paimenet, Simeon ja Hanna-leski - kaikkien profetoidessa Pyhässä Hengessä. Itse päähenkilö Jeesus nukkua tuhisi kapalokääröissään, kun hänet taputeltiin valmiiksi neljästä suunnasta:

- Enkelit ja paimenet taivaasta,
- Maria, Elisabet ja Sakarias vanhan liiton ja profeettojen taholta
- Simeon sekä vanhan liiton että lopulta myös pakanoiden taholta.
- neljännestä: Simeonin mukaan messiaan polku tulee olemaan ohdakkeinen, ja se tulee päättymään miekkaan ja tuonelaan.

Jeesuksen tiestä tuli raskas ja puolustussodan täyteinen. Voittoisan kenraalin loisteliaan palatsin sijaan hän sai erämaan, kultakruunun sijaan hän sai orjantappurakruunun. Hänet tultaisiin vaatettamaan kuninkaalliseen viittaan, ei hohtavan valkoiseen, vaan tulipunaiseen pilkkaviittaan. Kultaisen valtikan sijasta hänen käsiinsä asetettiin ruokosauva. Yhtä kaikki, hänet joka tapauksessa – vaikkakin pilkallisesti - kruunattiin ja kohotettiin maasta! Kaiken he tekivät tietämättä, mitä tekivät.

Kaikki tämä koitui Messiaamme voitoksi, sillä

lapsi kasvoi ja vahvistui ja täyttyi viisaudella, ja Jumalan armo oli hänen päällänsä.”
Sinettisormus
Viesti:

Re: Armon päiviä riittää vieläkin

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Magda, Amen.
Kiitos ihanasta kuvauksestasi ... aamusta Herran kanssa.
Hag. 2:23. Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot.

https://sinettisormus.blogspot.com/
Magda-sisko

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Sinettisormus kirjoitti: 13 Huhti 2021, 09:57 Amen Magda, Amen.
Kiitos ihanasta kuvauksestasi ... aamusta Herran kanssa.
granaattiomena.JPG
granaattiomena.JPG (14.99 KiB) Katsottu 214 kertaa
Ihanaa päivää sinulle ja kaikille Jeesus-Messiaan omille!
Sinettisormus
Viesti:

Kiitos siskoni, kuin myös sinulle. Ole ja olkaat siunatut Jeesuksessa Kristuksessa.

💖💖💖💖💖
Hag. 2:23. Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot.

Sinettisormus
Viesti:

”Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.” Hes. 34. 16. KR. 33/38.

Vastaa Viestiin