ELÄVÄÄKIN ELÄVÄMPI JUMALA

Valvoja: Tuija

Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

ELÄVÄÄKIN ELÄVÄMPI JUMALA

Viesti Kirjoittaja Tuija »

ELÄVÄÄKIN ELÄVÄMPI JUMALA
https://sinettisormus.blogspot.com/2023 ... umala.html




Hebrealaiskirje 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;


Raamattu kertoo Elävästä Jumalasta. Mutta meidän on vaikea Häntä sieltä löytää, koska luemme tuota kirjaa luin satukirjaa, kuin kuollutta kirjainta. Emme osaa nähdä Häntä syvemmin. Hän on siinä korkeuksissa, leveyksissä ja syvyyksissä. Ei ole mitään missä Hän ei olisi sillä Hän on kaiken luonut.

Hän puhuu meille monin teoin mutta emme ymmärrä emmekä kuule. Hän varjelee ja varoittaa meitä monista asioista, mutta olemme sille kaikelle hyvin sokeat. Monesti olen sanonut apua huutavalle, että Jumalalle voi puhua kuin parhaalle ystävälle tai siinä vieressä olevalle kaverille, Hän on yhtä elävä ja vielä elävämpikin. Me emme näe Häntä, mutta voimme puhua Hänen Pyhän Hengen kautta. Tuo Henki löytyy myös Hänen Sanasta, tehden siitä elävän. Mitä enempi sitä lukee sitä enempi oppii ymmärtämään, yhä syvemmin ja syvemmin. Saa valtavia elämyksiä kun yhtäkkiä huomaa jonkun Sanan paikan avautuvan ja saavan uuden ulottuvuuden. Olemme kuin koulussa, ensin tapaamme sitä kirjainta ja Jumala vierellä ohjaa ja voi sitä riemua kun oppii lukemaan suoraan. Jeesus tuossa minua opetti kun olin toisella luokalla koulussa. Voi mikä riemu se oli ja sain siitä joulukirkossa aineeni kautta todistaa. Jumala johdatti siinäkin. Hän eli ja elää kaikessa mukana.

Jumalaa on minulle monasti elävämpi kuin monet ihmiset jotka kasvotusten näen. Heillä ei ole rakkautta lähimmäistä kohtaan ja kaikki hoidetaan virallisesti kuolutta kieltä käyttäen ja virheitä syntyy. Jumala ei tee kanssamme virheitä, mutta me saatamme olla vaikeita opetettavia. Haluamme tehdä asiat vaikeimman kautta kun emme usko Häneen.

On vaikea alistua Hänen eteensä ja rukoilla tai yksinkertaisesti puhua Hänelle mieltä painavat asiat tai kertoa ja iloita kuinka suoriutui jostain hyvin tai sai jotain kauan kaivattua. Saatikka kiittää jotain jota ei näe eikä kuule.

Itse olen rukoillut pienestä asti ja saanut niihin vastauksia kun on avoimin sydämin ne halunnut uskoa Jumalan vastauksiksi. Ja mitä enempi uskaltaa olla avoin Hänen edessä sitä enempi Hän avaa meille asioita ja ihmeitä. Joskus rukouksessa itken, itken surusta ja joskus Rakkaudesta, jonka teidän tulevan Häneltä, myös Hänen ilonsa itseäni ja meitä kohtaan tulee valtavana riemuna ja juhlana Hänelle.

Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaankansi kertoo hänen teoistaan. Päivä ilmoittaa ne päivälle, yö julistaa yölle. Ei se ole puhetta, ei sanoja, ei ääntä jonka voisi korvin kuulla. Kuitenkin se kaikuu kaikkialla, maanpiirin yli merten ääriin. … Herran sana on puhdas ja aito, se pysyy iäti. Herran säädökset ovat lujat, ne ovat oikeita kaikki.” (Ps. 19:2-5,10).

Elämme lopunaikoja ja uskon täysin että Jeesus tulee pian, sillä maailmassa tapahtuu jo ne Raamatun profetiat jotka meille siellä on kerrottu. Maailman ihminen ei niitä näe ja tulee olemaan vaikea paikka kun lopulta totuus avautuu heille. Silloin he huutavat tuskassa miksei kukaan kertonut heille! Mutta paremmin voisi kysyä miksi he eivät tahtoneet ottaa tuota Totuutta vastaan? Se on ollut tuhansia vuosia tarjolla muttei se ole kelvannut. He ovat toteuttaneet omaa tahtoa ja Jumalan omat ovat oppineet luottamaan elävän Jumalan tahtoon.

Jumala on halunnut varoittaa meitä Sanansa kautta tulevasta, ettei kukaan voisi sanoa ettei Hänelle ole kukaan kertonut. Kohta on aika ja Jeesus hakee omansa, heidät jotka ovat ottaneet Hänet elävänä ja Totena Jumalana ja tuo aika on pian ja se näkyy monesta Raamatun paikasta. Tässä yksi hyvin ajankohtainen Raamatun paikka tähän hetkeen. Se on selkeästi näkyvissä:

Sakarja:
12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
12:2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
12:3 Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.
12:4 Sinä päivänä, sanoo Herra, minä lyön kaikki hevoset vauhkoudella ja niiden ratsastajat hulluudella. Mutta Juudan heimoa kohti minä avaan silmäni, ja kaikki kansojen hevoset minä lyön sokeudella.
12:5 Silloin Juudan sukuruhtinaat sanovat sydämessään: "Minun väkevyyteni ovat Jerusalemin asukkaat Herrassa Sebaotissa, heidän Jumalassansa". >
12:6 Sinä päivänä minä teen Juudan sukuruhtinaat ikäänkuin tulipannuksi puitten sekaan ja ikäänkuin tulisoihduksi lyhteitten sekaan, ja he kuluttavat oikealta ja vasemmalta, kuluttavat kaikki kansat yltympäri. Ja Jerusalem saa yhäti asua paikoillansa - Jerusalemissa.

Tuon lukua voi jokainen Raamatusta lukea eteenpäin ja monta muuta todistusta tuosta on. Matt.24. kertoo vahvasti tästä ajasta.

Avaa siis sydämesi ovi Jeesukselle. Hän on vielä siellä oven takana kolkuttamassa, mutta pian tulee hetki kun on myöhäistä. Myöhästyneet jäävät vihan aikaan ja Jeesus vie morsiamen eli omansa Hää juhliin.

Sain tämän sydämelleni tuoda jos joku vielä ehtisi löytää Elävän Jumalan joka on ollut siinä vierellä, vaikkei Häntä ole tahdottu huomata eikä todeksi uskoa!

Vielä on hetki aikaa! Mutta vain hetki! Käy Herran eteen sanoen että tässä minä olen. Tahdon olla omasi. Ala rukoilemaan ja puhumaan Hänelle niin kuin elävälle puhut ja opi ymmärtämään Häntä, Hänen Sanan Totuuden kautta. Pyydä syntisi anteeksi ja opettele läheisyyttä Hänen kanssaan Isä meidän rukouksen kautta, mutta vie myös omat asiasi Hänelle.

Toivon tämän tekstin vievän sinut Hänen tuntemuksensa tielle ..

Amen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: ELÄVÄÄKIN ELÄVÄMPI JUMALA

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Aamen 🙏
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: ELÄVÄÄKIN ELÄVÄMPI JUMALA

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Jerusalemin hävitys
20. (Matt. 24:15-21; Mark. 13:14-19) "Kun te näette Jerusalemin olevan sotajoukkojen piirittämä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä. 21. Silloin ne, jotka ovat Juudeassa, paetkoot vuorille. Ne, jotka ovat Jerusalemissa, lähtekööt sieltä pois, ja ne, jotka ovat maaseudulla, älkööt menkö kaupunkiin. 22. Sillä ne ovat koston päiviä, että täyttyisi kaikki, mikä on kirjoitettu. 23. Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät! Maassa on näet silloin suuri hätä ja viha tätä kansaa kohtaan. 24. Monet kaatuvat miekan terään, toiset viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja pakanat tallaavat Jerusalemia, kunnes pakanoiden ajat täyttyvät."
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin