JUMALA ON PUOLELLAMME

Valvoja: Tuija

Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

JUMALA ON PUOLELLAMME

Viesti Kirjoittaja Tuija »

https://sinettisormus.blogspot.com/2023 ... e.html?m=1

Toin tämän saamani näin linkillä kun olen mökillä ja tällä puhelimella on vaikea touhuta.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: JUMALA ON PUOLELLAMME

Viesti Kirjoittaja jsj »

Tutun kuuloisia tilanteita. Lapset ja heidän kännykkänsä ja se kielenkäyttö. Omien lapsien kohdalla pystyy vielä jotenkin puuttumaan, mutta erityisen hankalaa on sitten kun on kavereita kännyköineen kylässä. Tietävät kyllä, etten anna näyttää kyseenalaista materiaalia sieltä kännyköistä kun ollaan meillä, mutta esimerkiksi nyt tämän Cha cha chaan myötä piti tietysti heti huudattaa sitä meillä ja tuntui kuin vihollinen olisi suorastaan ilkkunut siinä hetkessä, että tuon laulun soittoa sinä et voi lopettaa, kun se on melkein kansallislaulun asemassa tällä hetkellä nykysuomalaisille. Hetken aikaa olin alistettu siinä, tossun alla. Vastenmielinen tunne. Mutta onneksi löysin kuitenkin selkärankani ja ajattelin että nyt ollaan minun kodissani ja pysäytin sen pahuksen kappaleen. Hirveä protestointi alkoi tietysti aluksi, mutta sanoin että laulun sanat eivät ole lapsille sopivat ja ei siitä sen jälkeen jouduttu sen enempää onneksi vääntämään. Mutta koko ajan testataan, eri tavoin, että miten pitkälle voidaan mennä, ennenkuin tulee rajaa vastaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: JUMALA ON PUOLELLAMME

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Jsj. Hyvin tuttua.. niin hyvin tuttua.
Ihmeellisesti Jumala tuohon antoi neuvoa. Sanoin siinä yön hetkessä, että miksen tuota ole tullut ajatelleeksi ja kiitin Häntä.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: JUMALA ON PUOLELLAMME

Viesti Kirjoittaja Eero »

Hyvin toimittu jsj ja Tuija omassa tilanteessaan, sanoinkin tuolla Tuijan blogissa, että sillä voi olla joskus suuri merkitys, että joku on näyttänyt missä raja kulkee, koska sitähän lapset ja aikuisetkin tekevät, hakevat rajoja ja kapinoivat isää tai Herraa vastaan, että Hän näyttäisi missä tuo raja kulkee. Se on sitä Herran koettelua, meihin päin siis, että kasvaisimme.

Mutta mä siis ainakin muistan monia kohtia lapsuudesta ja nuoruudesta, jossa joku on sanonut tai neuvonut jotain ja se asia tulee sitten sopivassa kohtaa mieleen. Eli jos joku nyt antaa lapselle vain pienenkin siemenen, ei sitä tarvitsee tuputtaa, vaan se milä tulee luonnollisesti, niin se voi myöhemmin herätä elämään.

Siitä tää maailma on tietenkin paha ja pahenee vaan, että tuon siemenen kylvö pyritään estämäön mahdollisimman hyvin ja siksi varmaan Jeesus sanookin niin painokkaasti lapsista. Tai ei siis enää pyritä estämään kylvöä, vaan suorastaan houkutellaan väärälle puolelle. Siitä tietää myös, että loppu on lähellä, koska lapsiin aletaan kohdistamaan näitä toimenpiteitä. Uskovalla on siis sitäkin suurempi merkitys!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: JUMALA ON PUOLELLAMME

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Juu alkanut tulla viimeaikoina selväksi tämä maailmasta erottuminen erityisesti läheisten ja sukulaisten seurassa 🙄
Itse en jaksa kanssa yhtään tuota biisiä. Vaihdan kyllä kanavaa vaikka vieressä sanottais mitä. Mä en vaan ymmärrä tota hypetystä asian tiimoilta.

Välillä tuntuu, että seurais nukketeatteria ympärillään ja pakko nipistellä itteensä reidestä, että kuvitteleeko vain. Melkein tekis mieli nipistää myös muita reisistä vaan tarkistaakseen onko ne jotain vihollisen sätkynukkeja vai oikeita ihmisiä.

No meillä on taistelu pimeyden voimia vastaan ja loppuvaiheessa vaan kiihtyy, myös perheidemme osalta. Tule Jeesus pian!

Ja kiitos Tuija että jaoit. Mahtava vastaus Jumalalta 🙏
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: JUMALA ON PUOLELLAMME

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos teille näistä ihanista ja lohduttavista vastauksista.
Yllätys. Tämä aamu on ollut erikoisen rauhallinen. Kun tultiin aamukahville oli pojat nätisti jo aamupalalla ja nätisti 🙏☺️
Jumala on TODELLA tässä mukana. Se tapahtuu kun alkaa toimia kuuliaisesti. Kuuliaisuus antaa Siunauksia.
💖👑💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: JUMALA ON PUOLELLAMME

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Mietin pitkään uskallanko tuosta tehdä blogi tekstin, mutta nämä vastaukset osoittavat että tarvetta on, samanlaisia kokemuksia myös muilla.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Pigeon
Viestit: 891
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: JUMALA ON PUOLELLAMME

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Aamen! Kiitos Tuija. Täydellinen vastaus ja vahvistus omiin aatoksiin. Ihan samojen asioiden kanssa taidamme painia itse kukin.
Itse tässä hengittelen syvään, kun tiedossa on viikon matka ”susien” suuhun(saa rukoilla puolestani)! Joka vuotuinen alistus ja ahdinko! Jumala on kyllä aina ollut puolellani, sen olen vuosien saatossa huomannut(Kiitos Jeesus!🙏❤️, joten kuka voi olla vastaan🙏).
Viime aikoina Pyhä Henki on puhunut minulle samaa. Miksi piilotat Minut? Olen piilottanut Herrani, Jeesuksen, jotta en aiheuttaisi lisää ongelmia itselleni. Ei kovin rohkeaa..
Olen huomannut, miten vastustaja kokoaa rivejään(ihan lähipiirissä) niin meidänkin tulee nousta voimaan ja ottaa rohkeasti uskon askelia, pitää yhtä ja seistä rohkeina Jeesuksen rinnalla tuli, mitä tuli. Hyvä Tuija!👍😄 Laitetaan poppikoneet soimaan..😉 ef.6:10-
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: JUMALA ON PUOLELLAMME

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen Pigeon ja kiitos tuosta vahvistuksesta, että Jumala on puhunut samoin myös sinulle.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: JUMALA ON PUOLELLAMME

Viesti Kirjoittaja Tuija »

No niin .. iltapäivä taisto käytiin. Siellä lenti sammakkokin 🐸 pihassa. Lopulta hain kännykän ja aloin soittaa ylistys lauluja.. pahin kääriytyi riippu keinuun ja murisi siellä. Isommat kestivät ja tämä joka just pääsi ripille tanssi ylistäen mukana. Jarmo tuli myös käymään terassilla ja otti myös tanssi askeleet.
Isä ja äiti alkoivat tehdä lähtöä uimaan. Poikamme katsoi minua ohi mennessä että täällä on bileet. Nyökkäsin että niin on. Kummasti tilanne hajaantui. Pienin haukkui jeesustelijaksi. Minä sanoin että sitä olen mielelläni. Kysyin että tiedänkö mikä sinä olet? Vastaus vain että: No?
Vastasin että sinä olet pilkkaaja ja niistä puhutaan paljon Raamatussa ja se ei ole mitään hyvää. Poika ihan kuin pelästyi: onko? Sanoin että on.
Nyt on hetki rauhaa kun lähtivät uimaan. Mutta ilmoitin kyllä että eilen tästä varoitin ja tätä tulee lisää jos ei opita olemaan. Aina kun tilanne menee yli, tulee hengellisiä lauluja.
Saattaa muutos suututtaa mutta Jumala sanoi että mitä sitten? 🙏✝️
Saattaa olla kova koulu, mutta Jumala auttaa siinä kaikessa rakkaudessa ja armossaan.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin