JUMALAN TULTA!

Valvoja: Tuija

Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

JUMALAN TULTA!

Viesti Kirjoittaja Tuija »

JUMALAN TULTA!
https://sinettisormus.blogspot.com/2023 ... tulta.html

 
 

Tulta minä olen tullut heittämään ...


 Näin tänään rukouksen jälkeen kuvan tulesta.. Jumalan tulta! Tuo tuli puhdistaa, mutta se voi olla myös tuomion tulta. 🔥🔥🔥

Jumalan omina Hän joskus antaa meitä koetella Tulellaan, näin samalla pudistaen meitä vanhasta lihasta, opeista. Veljeni pyysi vuosia sitten Jumalalta tulta uskon elämäänsä, ymmärtämättä mitä pyysi ja joutui siitä sellaiseen Jumalan kouluun, että jos silloin olisi ymmärtänyt, olisi jättänyt pyytämättä. Se on rankka koulu kun Jumala alkaa muuttaa ihmistä tulellaan. Mutta se on aina meidän hyväksi ja sitten myöhemmin kyllä sen tulemme ymmärtämään edettyämme tällä uskon tiellä. Jumalan sana tunkee kaiken tämän läpi; se erottaa kaiken, mikä on itsekästä elämässämme ja päättää, mikä on totta ja vanhurskasta. Tarvitsemme uskossamme Jumalan tulta ja kosketusta. Jumalan tuli tekee meidät palaviksi. Tuli kuvastaa hyvin Pyhää Henkeä joka toimii meissä. Tuli myös muuttaa meitä, se koettelee meidät ja tekomme.

"Eikö minun sanani ole kuin tuli, sanoo Herra, ja kuin moukari, joka murskaa kallion?" Jer. 23:29.

 Jumalan sana on voimallinen; se on täynnä arvovaltaa. Se on pyhä, kaksiteräinen miekka, joka erottaa meidän tahtomme Jumalan tahdosta, tuli, joka kuluttaa epäpuhtauden ja vasara, joka on voimallinen tuhoamaan kaiken synnin luonnostamme. Onko tällä sanalla ole käyttöä elämässämme?  

Malakia 3:2:ssa sanotaan: ”Sillä hän on kuin kultasepän tuli, kuin pesijäin saippua.” 

Tunnemme tarvitsevamme pesijäin saippuaa ja kultasepän tulta ajatuselämäämme, niin että ajatukset ovat mieluisia Jumalalle. Synti nimittäin kehittyy tavallisesti siitä, mitä ajatuksissamme tapahtuu. Tarvitsemme siis Sanaa, ja meidän on pidettävä siitä kiinni.

Tässä syvempää luettavaa.

Jumalan Tuli:  https://salatturaamattu.fi/jumalan-tuli/

 

 KR 1933/-38

Luuk. 12:49 Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt! 

 

Pekka Simojoki; Jumalan Tulta:  https://youtu.be/UZoltqOc5k8

Amen! 💥💖💥👑💥💖💥
 
 
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: JUMALAN TULTA!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Amen kiitos Tuija tästä rohkaisevasta kirjoituksesta Herramme elää!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Toivo

Re: JUMALAN TULTA!

Viesti Kirjoittaja Toivo »

Tuija tunnetko https://salatturaamattu.fi/ kirjoittajan?
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: JUMALAN TULTA!

Viesti Kirjoittaja Tuija »

En tunne. Tuli tuo sivu tänään vastaan. Lähinnä tuo teksti, muuta en tullut tutkineeksi.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Toivo

Re: JUMALAN TULTA!

Viesti Kirjoittaja Toivo »

Kiitos - en kommentoi sivustoa sitten tarkemmin.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: JUMALAN TULTA!

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kertokaa jos huomaatte sen vääräksi. Niin poistan sen. Kaikkea ei aina itse huomaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: JUMALAN TULTA!

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Mitä on Sola Scriptura-periaatteen kannattaja? Minulle uutta. Tietääkö kukaan? Onko ennestään tuttu jollekkin? OK? Tutkin tuota sivustoa lisää ja tuli tuo vastaan.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Toivo

Re: JUMALAN TULTA!

Viesti Kirjoittaja Toivo »

Muun muassa Lutherin suosima
Sola Scriptura (sola fide)
Vain Raamattu (vain usko)
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: JUMALAN TULTA!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mulle tuli tuo kyseinen sivu myös vastaan jokin aika sitten, siellä on käsittääkseni hyvää opetusta, mutta tuo nimi pisti epäilemään, vaikka en sen merktystä sen paremmin tiedäkkään, mutta tarkotan sitä että Raamatussa ei sinällään ole mitään salaista, vaan vähintäänkin Pyhässä Hengessä se avautuu täysin.

Sieltä tuli sitten aika nopeasti vastaan, että kirjoittaja ei ilmeisesti usko Jeesuksen olevan Jumala, mikä kyllä selittäisi myös nimeä, koska tämä asia avautuu juuri vain Raamatun kokonaisilmoituksen kautta.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: JUMALAN TULTA!

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

https://evl.fi/tutki-uskoa/mita-usko-on ... ja-armosta
Tuossa asiaa lyhykäisesti selvitetty evl.kirkon sivustolla. Aika selkeä paketti: vain uskosta, vain armosta, vain Kristuksen vuoksi. Siinä ihmisen pelastus pähkinänkuoressa.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: JUMALAN TULTA!

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Luther on kyllä tehnyt paljon hyvää kristinuskolle. Kukaan ei ole virheetön. Ymmärrän myös hänen ajatusmallin Jumalasta koska ennen Jeesusta me pelastuimme ensin uskomalla Jumalaan, lain myötä. Lapset myös löytävät Jumalan, jotka eivät Jeesusta ymmärrä etsiä.


Mahtava uni Tuija! Tätä me tarvitsemme! Meidän sisällämme olevat heikot kristilliset liekit pitäisi saada jo sammumattomaksi roihuksi tälle työlle!!

Anna Isä tulen puhdistaa meistä kaikki turha ja anna Isä jokaisen meistä tulla palaviksi sotilaiksi sinulle. Herätä Jeesus meidät unesta! Kuljeta Jeesus meidät sinne, missä meitä ja sanaasi tarvitaan!
Aamen! 🙏🔥🔥🔥
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: JUMALAN TULTA!

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Pyydän anteeksi, minun oli poistettava tuo linkki; salatturaamattu. Poistin sen kuitenkin vain tuolta Bloggerista blogistani. Jätin sen tuohon aloitukseen, koska siitä muodostui keskustelua joka sinällään on hyvää.
Tutkin tuota sivustoa enempi illalla ja päätin poistaa tuon blogista kahden asian vuoksi. Se ettei kirjoittaja ehkä usko Jeesuksen olevan Jumala eli ei usko kolminaisuus oppiin.
Mutta suurin mikä vaikutti poistoon oli tuo, kun siellä on liikaa kysymysmerkkejä. Ymmärrän että tuo on " tutkinnallista ajattelua ja pohdintaa, mutta suuri MUTTA, joka nousi juuri tuosta, oli ääni joka kysyi Adamilta ja Evalta: " Onko Jumala todella sanonut noin?"
Tuo kysymysten määrä aiheutti minulle tuon ja se vaivasi koko illan. Tuo kysymys kaikui sydämessä koko illan; onko Jumala todella sanonut noin?
Aivan kuin Jumala olisi halunnut muistuttaa tuosta, joka aina kyseenalaistaa kaiken.
Jumala taas sanoo:" usko ainoastaan.."
Nojaan siis vain ja ainoastaan Hänen Sanaansa.
Jätin linkin tänne jotta halutessa siitä voi keskustella ja lukija saa ymmärryksen mistä oli kysymys?

Mutta tuo aamullinen näkyni Herralta oli sinällään hyvä. Se oli näky kuva, ei siis uni. Olin hereillä tuon nähdessä.
Jumalan TULTA tarvitsemme. Tulkoon herätyksen tuli joka tarkoittaa muutosta tässä ihmiskunnassa. Muutos Jumalan tuntemiseen, nälkään ja janoon kuulla Häntä!
Amen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: JUMALAN TULTA!

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Saatana siis kyseenalaistaa kaiken. Sen sai esim. kokea Job elämässään. Jeesus sanoi että käyttäkää vain sanoja : on tai ei. Eli emme ala liiaksi jossittelemaan, sitä saatana tahtoo ja tuon kautta meille tulee epävarma olo. Emmehän näin opeta lapsiakaan, sillä lapselle tulisi epävarma ja turvaton olo. Mekin olemme Jumalan lapsia ja Hän ei halua meitä opettaa kyseenalaistaen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: JUMALAN TULTA!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, näky on sitä mitä tarvitsemme, kun koko ajan ainakin musta tuntuu, että on nukahtamassa. Herra, herätä siis meidät tulellasi!

Ja Jeesus on Jumala, totisesti! Jos miettii mitä lapsi Hänestä sanoisi.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin