JOKA VIETTELEE YHDEN NÄISTÄ PIENISTÄ

Valvoja: Tuija

Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

JOKA VIETTELEE YHDEN NÄISTÄ PIENISTÄ

Viesti Kirjoittaja Tuija »

JOKA VIETTELEE YHDEN NÄISTÄ PIENISTÄ
https://sinettisormus.blogspot.com/2023 ... nista.html

 

 

 Herra olkoon meille armollinen ... tänäänkin. 

Tänään sain rukouksessa nähdä kuvan vanhasta koulukirjasta. Se kertoi Suomen maasta. Tekstiä en nähnyt mutta sellaiseksi kirjaksi sen ymmärsin. Sen sivut oli jo kellastuneet ja niitä käännettiin silmieni edessä, kunnes pysähtyi mustalla piirretyn kuvan eteen. Silloin kuvat kirjoissa ei olleet värillisiä. Näin kirjan kuvassa nuoren pojan/ miehen, jolla oli lippalakki päässä ja katseli siinä luonnon keskellä johonkin kauas.

Sitten aloin tehdä ylösnousua tähän päivään kun sydämessä alkoi soida tämä vanha laulu :" Oi kallis Suomen maa", ja sinne se jäi soimaan kun vielä tein aamu toimia. 🇫🇮

Oi, kallis Suomenmaahttps://youtu.be/96Io-JzI9Y8

Erään uskovan sisaren vahvistus saamaani: "Aamen 🙏 tähän liittyen: monta päivää olen itsekseni laulanut/päässäni soinut "siunaa ja varjele meitä...." virttä...."

Siunaa ja varjele meitä:  https://youtu.be/CKgCzf852yA

Tahtooko Herra tällä kertoa jotai meille, tälle nykykansalle? Muistin että Raamatussa oli jossain paikoin teksti, jossa neuvotaan ottamaan oppia menneestä, esi isiltä. Olemmeko kansana menneet liian pitkälle teoissamme? Olemmeko astuneet Jumalan saappaisiin teoissamme ja uusia lakia määrätessämme. Ja Suomen ylinjohto on sen kaiken sinetöinyt, Jumalan vastaisesti. Haluamme muokata uuden ihmisen, Jumalan luotua vastaan. Translaki astui Jumalan saappaisiin. Kouluista halutaan uskonto pois ja sateenkaari aatteet tilalle. Tästäkö on kyse? Jumalan varoitus Suomelle? Jumala tulee ja puhdistaa omansa. Niin uskon. Vielä on hetki kääntyä ja pyytää Jumalalta anteeksi kansana ja sen päättäjinä.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)

Mark. 9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

Luuk. 17:1 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat!

Luuk. 17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

Amen.

🙇 
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: JOKA VIETTELEE YHDEN NÄISTÄ PIENISTÄ

Viesti Kirjoittaja Tuija »

TÄSSÄ OTTEITA; luku-oppikirjasta 1940- luvulta:

Pitääkö minun rakastaa isänmaatani? Kyllä, enemmän kuin kotiani ja kaikkea omaa, enemmän kuin maallista onnea, enemmän kuin henkeäni. Mutta ei enempää kuin Jumalaani, kunniaani ja omaatuntoani… Tämä on isänmaani. Kaikki sen pojat ja tyttäret on yksi kansa. Jumala on pitänyt meidät monta sataa vuotta samassa kotimaassa…. 
Meillä on sama kristinusko, sama opetus, samat oikeudet, samat velvollisuudet, sama hyöty, sama vahinko, sama vapaus, sama rakkaus ja sama toivo…. 
Jumalan viisas tahto on, että kansojen alituisesti tulee jotakin toisiltaan oppia. Ja kaikki kansat ovat työntekijöitä ihmissuvun suuressa yhteisössä, joka jakaantuu moneen haaraan. Se on mahtavan, vanhan koivun kaltainen: lehtenä olet sinä ja pieni kotisi; oksana on kansasi; runkona on ihmiskunta…
Herran Jumalan voima, joka yksin vaikuttaa meissä kaiken hyvän, siunatkoon tämänkin vajavaisen työn, niin että se tulisi Hänen seurakuntansa hyödyksi ja istuttaisi moniin nuoriin sydämiin isänmaanrakkautta.”

Helsingissä kesäkuussa 1944.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: JOKA VIETTELEE YHDEN NÄISTÄ PIENISTÄ

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Tulee mieleen Jeremian 7 luku tekstistäsi

Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Vaeltakaa hyvin ja tehkää hyviä tekoja, niin minä annan teidän asua tässä paikassa. Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli! Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin, ette sorra muukalaista, orpoa ja leskeä, ette vuodata viatonta verta tässä paikassa ettekä seuraa muita jumalia turmioksenne, niin minä annan teidän asua tässä paikassa, maassa, jonka minä olen antanut teidän isillenne, iankaikkisesta iankaikkiseen.
Mutta katso, te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä.
Miten on? Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, poltatte uhreja Baalille ja seuraatte vieraita jumalia, joita te ette tunne.
Ja te tulette ja astutte minun eteeni tähän huoneeseen, joka on otettu minun nimiini, ja sanotte: 'Me kyllä pelastumme' - tehdäksenne yhä kaikkia näitä kauhistuksia!
Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra.
Menkääpä minun asuinpaikkaani, joka oli Siilossa, jossa minä ensin annoin nimeni asua, ja katsokaa, mitä minä olen sille tehnyt kansani Israelin pahuuden tähden!
Ja koska te nyt olette kaikkia näitä tekoja tehneet, sanoo Herra, ettekä ole kuulleet, vaikka minä varhaisesta alkaen olen teille puhunut, koska ette vastanneet, vaikka minä teille huusin, niin minä teen tälle huoneelle, joka on otettu minun nimiini, johon te luotatte, ja tälle paikalle, jonka minä olen antanut teille ja teidän isillenne, samoin kuin olen tehnyt Siilolle, ja heitän teidät pois kasvojeni edestä, niinkuin olen heittänyt pois kaikki teidän veljenne, kaikki Efraimin jälkeläiset.
Mutta sinä älä rukoile tämän kansan puolesta, älä kohota heidän puolestaan huutoa ja rukousta äläkä niillä minua ahdista; sillä en minä sinua kuule.
...
Kuulkaa minun ääntäni, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte. Mutta he eivät kuulleet, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa.
Mutta kukaan ei kuullut minua, ei kallistanut korvaansa, vaan he olivat niskureita, tekivät enemmän pahaa kuin heidän isänsä.
Ja kun sinä puhut heille kaiken tämän, niin he eivät kuule sinua, ja kun sinä heille huudat, niin he eivät sinulle vastaa.
Sentähden sano heille: Tämä on kansa, joka ei kuullut Herran, Jumalansa, ääntä eikä ottanut kuritusta varteen. Kadonnut on totuus ja hävinnyt heidän suustansa.

Jeremia 7:3-16,23-28



Samat aatteet siis tuli mieleen, niinkuin sinullekkin. Ihana tuo lainaus vanhasta oppikirjasta. Kaunis teksti. Sitä lukiessa todellakin huomaa, kuinka paljon Jumalaa on siivottu kouluista ja maailmasta syrjään 😕


Näyssä olleessa oppikirjan kuvasta tuli mieleen myös tuo Kangasalan oma laulu:

Mä oksalla ylimmällä oon Harjulan seljänteen;
niin kauas kuin silmään siintää,
näen järviä lahtineen.
Kas, Längelmävesi tuolla vöin hopeisin hohtelee,
ja Roineen armaiset aallot sen rantoa hyväelee,
Mä vain olen lintu pieni, ja siipeni heikot on;
vaan oisinko uljas kotka, niin nousisin lentohon
ja nousisin taivoon asti Luo Jumalan istuimen.
Ja nöyrin, hartahin mielin
näin laulaisin rukoellen:
Oi, taivahan pyhä Herra,
sä Isämme armias!
Ah, kuink on sun maasi kaunis,
kuink ihana taivahas!
Sä järveimme säihkyellä
suo lempemme tulta vaan!
Oi, Herra, intoa anna
ain maatamme rakastamaan!
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: JOKA VIETTELEE YHDEN NÄISTÄ PIENISTÄ

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen Sanna! Amen!
Tuo laulu sopii hyvin tuohon kuvaan ja tuo laulu on sellainen joka tuon ajan koulu kirjasta varmasti löytyi. Siinä on hyvä sanoma. Sanoma jota ei enää ole kouluissa ja se on vienyt meiltä siunausta pois!
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin